חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (26.5.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

עדכון מידע ראשון לפינגווין (Search Engine Land)

מאט קאטס אישר הלילה דרך טוויטר כי עדכון המידע הראשון של אלגוריתם פינגויין יצא לדרך. לפי קאטס, העדכון אמור להיות מינורי ולהשפיע על פחות מ – 0.1% מהשאילתות בארה”ב. כרגע לא נראה שהעדכון משפיע על צורת פעולות של האלגוריתם, אלא רק על המידע עליו הוא מתבסס (בדיוק כמו עם פנדה).

בספירה הלא רשמית, מדובר בפינגווין 1.1.

אתר של חברת SEO גדולה הוסר מגוגל בגלל מכירת קישורים (Search Engine Land)

האתר של חברת iAcquire הוסר מתוצאות החיפוש של גוגל לאחר חשד שהחברה מקדמת מכירת קישורים כחלק מהשירותים אותם היא מעניקה ללקוחותיה.

מדובר במקרה יוצא דופן מכיוון שמכירת הקישורים לא נעשתה דרך הדומיין הראשי של iAcquire. פעילות מכירת הקישורים של iAcquire נחשפה לעיני כל לאחר הצגה של חילופי מיילים שהגיעו אל בעל אתר מסוים שנתבקש למכור קישורים לאתר של חברת Dun & Bradstreet Credibility Corporation (חברה שהתפצלה מ– Dun & Bradstreet  ב– 2010 ועתה נמצאת בבעלות פרטית). במהלך התפוצצות הפרשה, התברר כי הפעולה עצמה נעשתה על ידי iAcquire מבלי שראשי DBCC היו מודעים לכך שמדובר בפעולה לא חוקית בעיני גוגל.

בדיקה מעמיקה יותר של הסיפור חשפה מספר אתרים נוספים שכנראה נשלטו על ידי iAcquire והציגו את עצמם כנתוני שירותים בתחום בניית הקישורים (האתרים האלו הכילו את אותם פרטי יצירת קשר וגם רשומות BBB המזהות עסקים באופן בלעדי בארה”ב). למרות זאת, ראשי iAcquire שוללים את הטענה שהם סוכנות לקניית ומכירת קישורים מכל וכל ואומרים כי כל פעולות הבנייה שלהן הן לגיטימיות.

כך או כך, נראה שכרגע השיעור החשוב ביותר מהסיפור הזה הוא שגוגל “נכנסת חזק” לא רק באתרים ספציפיים, אלא הולכת צעד אחד קדימה ומנתחת קשרים עסקיים בין אתרים שונים ברשת על מנת להגיע לאתרי האב, וכפי שראינו, לעיתים מדובר במשימה פשוטה מאוד.

Yahoo Axis – גישה חדשה לגלישה וחיפוש באינטרנט (האתר הרשמי)

למרות המצב הבעייתי של יאהו בתחום החיפוש וחילופי הבכירים שהפכו להיות דבר שבשגרה, ענקית החיפוש לשעבר לא מוותרת ומציגה תוסף יוצא דופן לארבעת הדפדפנים המובילים בשוק (אקספלורר, כרום, פיירפוקס וספארי) ואפליקציה לסמארטפונים.

מהרגע שמתקינים את התוסף או האפליקציה, ניתן לבצע חיפוש מכל אתר באינטרנט באמצעות סליידר שנפתח בחלק התחתון של הדפדפן ומציג את האתרים השונים שהתקבלו בהתאם לשאילתא. בלחיצה נוספת אפשר להכניס את אחד האתרים לרשימת המועדפים של הדפדפן. בנוסף לכך, אפשר לסנכרן את התוסף מול דפדפנים במכשירים אחרים כמו אייפד או אייפון ולהמשיך את הניווט משם.

בינתיים, בניוזגיק מדווחים שבתוספת לכרום כבר נחשפה פרצת אבטחה חמורה החושפת לעיני כל את מפתח האבטחה של התוסף, כך שכל אחד יכול ליצור תוספות לכרום ולהטמיע בהן את החותמת הדיגיטאלית של יאהו כך שתוסף יעבור את אישורי האבטחה של כרום גם אם אין לו שום קשר ליאהו.

מייקרוסופט מציגה רשת חברתית מחקרית לסטודנטים בשם So.Cl (טקראנץ’)

בתחילת השבוע הציגה מיקרוסופט רשת חברתית חדשה בכתובת So.Cl שנועדה לעזור לסטודנטים במהלך הלימודים האקדמאיים ובעת כתיבת מחקרים. הרשת מאפשרת לשתף מדיה כגון תמונות וקטעי וידאו ולמצוא סטודנטים אחרים העוסקים בתחומי דעת דומים.

מההתנסות שלנו, הממשק דומה במעט לזה של גוגל פלוס ומאפשר לחלק את העדכונים שאתם רואים (הפידים) למעין מעגלים, ביניהם , פיד לתחומי עניין או פיד שמורכב מהאנשים שאתם עוקבים אחריהם (בדומה לטוויטר). יש גם פיד של “כולם” המציגה את כל העדכונים האחרונים מרחבי הרשת.

באופן יוצא דופן, עבור כל משתמש, מוצגים לא רק הדברים ששיתף, אלא גם החיפושים שביצע כשהיה מחובר לרשת (החיפושים הם מן הסתם באדיבות בינג).  נראה שבמיקרוסופט לא מודאגים במיוחד מפרטיות הגולשים מתוך הנחה אולי שהם באמת ישתמשו ברשת רק בזמן חיפושים שקשורים ללימודים…

מאפיין אחר של הרשת הוא שהיא אינה עצמאית לגמרי ודורשת להשתמש בחשבון פייסבוק או Windows Live. בכך אולי רוצה מיקרוסופט לחזק את הטענה שלה שלא מדובר במתחרה של הרשתות החברתיות הקיימות, אלא בכל עזר.

רשת חברתית SOCL

ההנפקה של פייסבוק הולכת ומסתבכת (ניוזגיק)

לאחר השקה לא מאוד מוצלחת למנייה של פייסבוק בשבוע שעבר, נראה כי מצבה של החברה בבורסה רק נעשה גרוע יותר. לא מדובר רק בערך המניה שיורד, אלא בחשד מבוסס מאוד שפייסבוק הסתירה נתונים חשובים מאוד לפני ההנפקה ושיתפה אותו רק עם המשקיעים הגדולים בשוק. רשות ניירות הערך האמריקאית (SEC) כבר פתחה בחקירה שעלולה להביא לנקיטת צעדים רגולטורים נגד החברה. בנוסף לכך, מספר משקיעים כבר הגישו תביעה אזרחית כנגד פייסבוק, צוקרברג, והגופים הפיננסים שהיו אחראים על ההחתמה בבורסה (ביניהם גולדמן זאקס ומורגן סטנלי).

חלק מהנתונים אותם אולי הסתירה פייסבוק קשורים לירידה הצפויה בהכנסות החברה דווקא עקב המעבר לגלישה סלולרית: מסתבר כי בסלולר לא יכולה פייסבוק לדרוש את אותם סכומים אותם היא גובה ממפרסמים בגרסת הדסקטופ של האתר. ואם זה לא מספיק גרוע, ייתכן שצוקרברג עצמו פדה חלק מהמניות שברשותו עוד לפני פתיחת המסחר הרשמית. כל אלו לא הפריעו לחברה להעלות את שווי המניה ל– 38-42 $ למניה וכך בעצם לגייס כסף רב יותר מהציבור ולהגדיל את שווי החברה.

הפוסטים המקודמים של פייסבוק נחשפים (Marketing Land)

כחלק מהמאמצים של פייסבוק להגדיל את הכנסותיה, היא הציגה השבוע את אפשרות הפוסטים המקודמים שלה בחלק ממדינות העולם (כרגע לא בארץ). הפוסטים המקודמים מאפשרים לבעלי עמודים להציג עדכונים ליותר אוהדים תמורת תשלום לפייסבוק. ככל שהתשלום גבוה יותר, כל הסטטוס ייחשף ליותר אוהדים. כמו כן, לא ניתן לקדם סטאטוסים ישנים.

למרות שבמבט ראשון אפשר להאשים את פייסבוק בכך שהיא בוגדת בעקרונות השיתוף הבסיסים שלה, יש לדעת כי אלגוריתם ה – Edgerank מציג את העדכונים של העמודים לאוהדים לחלק קטן מאוד מהם ורק לאלו שאותרו כרלוונטיים ביותר. לפי מחקרים שונים, מדובר בפחות מ – 10% ולעיתים אף פחות מ – 5% מסך כל האוהדים, ולכן הפוסטים המקודמים יכולים להכפיל את סדר הגודל הזה פי כמה וכמה.

פוסטים מקודמים בפייסבוק

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
48
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
26
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
98
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105083
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100733
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99858
מדיה חברתית
בן אורן
87821
קידום אתרים
דנה רוזן
82477
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.