קידום אתרים » ווב אנליטיקס

ווב אנליטיקס

ווב אנליטיקס הוא תחום שעוסק במדידת תנועה מאתרי אינטרנט וקבלת פרטים מסוימים על אופי התנועה, החל ממילות חיפוש דרכם הגיעו לאתר, התנהגות גולשים ועד ביצוע פעולות (יעדים) על ידי הגולשים השונים. אחת ממערכות האנליטיקס הפופולאריות ביותר כיום היא גוגל אנליטיקס (Google Analytics) הניתנת בחינם כחלק מהשירותים אותה נותנת גוגל לבעלי אתרים.

All Things Data 2016 – סיכום הרצאות מהכנס השנתי לאוהבי הדאטה וה-CRO

All things data 2016

הכנס השנתי, All Things Data, בתחום הדאטה וה-CRO, יצא לדרכו השנה זו פעם שניה בארץ לאחר הפיילוט המוצלח של שנה שעברה. הכנס נערך בניהולו של שוקי מן – מומחה בתחום האנליזה ושיפור יחס ההמרה. מיקום הכנס היה זהה למיקום של שנה שעברה, אולם סמולרש באוניברסיטת תל אביב, אני אישית מאוהבת במרפסת שיש שם וכמובן באולם רחב הידיים והכסאות הנוחים שהוא מציע. אז מה היה לנו? לאורך הכנס היו 9 הרצאות ותחרות הצגת סטראטאפים עם פנאל שופטים מכובד. הכנס התנהל כולו ...

קרא עוד »

10 סגמנטים שימושיים בגוגל אנליטיקס לניתוח טראפיק אפקטיבי

סגמנטציה בגוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס הוא כלי חינמי מעולה שמספק תובנות מעמיקות על הגולשים באתר שלנו. אתר הוא דבר גדול: קחו קניון, יהיו אנשים שיכנסו בשביל לראות סרט, יהיו כאלו שיבואו כדי לראות אילו בגדים חדשים יש בחנויות, יבואו לאכול או לרכוש מוצרים מסוימים. יש לאתר הרבה מטרות שונות והרבה אנשים נכנסים אליו מכל מיני סיבות. להסתכל על כל הנתונים יחד (כל הפעילויות באתר) זה בעצם אומר להסתכל בערבוב של כל הדברים האלה, ואם נרצה לקבל תובנות נצטרך ...

קרא עוד »

הכלי שיאפשר לקבל נתוני Not provided באופן חלקי

נתוני not provided באנליטיקס

כולנו מכירים את בעיית ה-“NOT PROVIDED” בדוחות האנליטיקס. פעם כדי לעקוף את זה השתמשנו בשיטות כמו bookmarklet from Lunametrics, אך לצערנו בראשון לספטמבר 2015 גוגל חסמו את האופציה הזו והפכו אותה לחסרת משמעות. החדשות הטובות שגוגל השיקה את Search Analytics API שבעצם מאפשר לנו לבצע שאילתה ישירות מקונסולת החיפוש. כאשר נחבר את המידע הזה יחד עם Analytics API יתאפשר לנו להפיק דוחות דירוג מפורטים לחלק גדול ממילות המפתח ואת דפי הנחיתה שלהם. ה"בעיה" היחידה היא שעל מנת לבצע ...

קרא עוד »

לא על האנליטיקס לבדו – סקירת כנס 2015 All Things Data

סקירת כנס All things data 2015

כמקדם אתרים, שמעתי על כנס שעוסק בדאטה על נגזרותיו השונות – אנליטיקס, כרייה, מדידה, ניתוח – והחלטתי שזה משהו שהייתי מעוניין לדעת יותר. אין זה סוד שעבור אנשי SEO, אנליטיקס מהווה כלי עבודה עיקרי ומשמעותי (ולעיתים אף היחיד): דרכו ניתן למדוד, לנתח, להשוות, לדווח, להצליב, לבחון ועוד. בגלגול מקצועי קודם נכחתי בסדנה של נתן קריידרמן שהבהיר לחדר מלא במקצועני שיווק ופרסום באינטרנט עד כמה הכלי הזה חשוב וכמה ניתן להפיק ממנו, שאנחנו טרם מפיקים. באופן ...

קרא עוד »

All Things Data – קבלו 10% הנחה לכנס ווב אנליטיקס הראשון בארץ

כנס All Things Data 2015

בתאריך ה-20.4.15 יתקיים בפעם הראשונה בארץ כנס אשר מוקדש אך ורק לתחום ווב אנליטיקס. לפי אתר הכנס, מטרתו היא ללמד את המשווק הישראלי כיצד לקבל החלטות על סמך נתונים ולא על סמך תחושת בטן. מאחורי הכנס עומד שוקי מן, משווק אינטרנט מנוסה שחי ונושם את תחום ווב האנליטקס, שהחליט להרים כנס ייחודי ומקצועי בתחום. הכנס יערך בבית ציוני אמריקה בתל אביב בין השעות 08:30-17:30. והוא יכלול 12 הרצאות מקצועיות בנושא ווב אנליטיקס, אופטימיזציה ו-A/B Testing. לכבוד ...

קרא עוד »

שיפור יחס המרה בחנויות וירטואליות עם גוגל אנליטיקס ב-3 צעדים

אופטימיזציה לחנויות אלקטרוניות

חנות וירטואלית זה מגניב וזה גם יכול להיות עסק טוב ומשתלם. אבל בשביל לעשות את זה עסק טוב ומשתלם, העסק הזה צריך לעבוד בצורה אופטימלית. השיווק צריך להיות רלוונטי וממוקד, הגולשים באתר צריכים להנות לקנות בחנות שלכם, ולהרגיש ביטחון שהם הרוויחו מקניה טובה ומשתלמת. ככה בטוח הם יחזרו. אבל איך עושים את זה, איך מביאים חנות וירטואלית שעובדת בפול גז למקסימום המרות שהיא יכולה לתת לכם? האמת היא שחייבים להיות סופר סופר מדוייקים בכל מה ...

קרא עוד »

דירוגים יש, תנועה יש, ומה עם רווחים? כך תבנו אסטרטגיה לשיפור יחס המרה

אסטרטגיה לשיפור ייחס המרה

מיקומים גבוהים, הגדלת כמות התנועה הרלוונטית לאתר, שיפור ברמת החשיפה של האתר במנועי החיפוש, אסטרטגיית תוכן… כמה פעמים שמעתם את המונחים האלו? אם אני מחלק את עוגת השיווק באינטרנט, אין לי ספק שהחלק הגדול ביותר והמוכר ביותר אשר זוכה למירב התקציב וההתייחסות הוא תחום ה-SEO. תחום זה חשוב מאוד, אני בעצמי עוסק בו לא מעט שנים אבל כל המונחים האלו מתרכזים בעצם בדבר אחד, מיקום האתר שלכם במיקום גבוה ובולט בתוצאות גוגל על מנת להכניס ...

קרא עוד »

אופטימיזציה לדפי תודה – יש דבר כזה?

עמודי תודה באתר

יש היום כל כך הרבה גורמים שצריך לקחת בחשבון במסגרת תהליך השיווק שלנו, כשלעתים דווקא את הדברים המובנים מאליהם אנחנו שוכחים ולא מקדישים להם מספיק זמן.  אחד המקומות הבולטים בהקשר זה – הם דפי התודה, אותם דפים אליהם מגיע הגולש לאחר שיצר קשר אתנו / רכש מוצר וכדומה. במרבית האתרים יגיע הלקוח לדף התודה וימשיך משם הלאה לאתרים אחרים. אך דווקא בדף זה טמון פוטנציאל שיווקי אדיר עבורכם – הלקוח כבר שלכם, לא כדאי לנסות ...

קרא עוד »

MCF בגוגל אנליטיקס – הדוח שיגרום ללקוח שלכם להכפיל את תקציב השיווק

דו"ח MCF בגוגל אנליטיקס

הנושא שעליו אני רוצה לכתוב היום הוא Multi-Channel Funnels בגוגל אנליטיקס בפרט (וגם בשיווק באינטרנט באופן כללי יותר). הדוח הזה רלוונטי לכל מי שעוסק בשיווק באינטרנט ולא משנה אם זה אדוורדס, אנליטיקס, פייסבוק, יוטיוב ואפילו Email marketing, ולכן חשוב מאוד לקרוא אותו בעיון ולהפנים את המידע (ותאמינו לי שאני לא אומר את זה על כל פוסט שלי). אז קודם כל כדי להבין את הבעיותיות שקרוב לוודאי שיש לכם באתר, וכדי להבין את השוס הגדול בדוחות ה-Multi-Channel ...

קרא עוד »

לאן נעלמו לי הדוחות? הכירו את גוגל אנליטיקס החדש

גוגל אנליטיקס החדש

כמו בכל שנה, בראשון באוקטובר האחרון נערך כנס הפסגה של גוגל אנליטיקס שכלל עדכונים על חידושים ויזואלים ומבניים והסברים על פיצ'רים שנוספו לכלי. בנוסף, גוגל פתחו קורס דיגטלי למשתמשי גוגל אנליטיקס בו הם מסבירים מאפס מה זה גוגל אנליטיקס, איך להטמיע אותו ואיך להשתמש בו בצורה יעילה. הקורס מעודכן עם כל הכלים החדשים של Google Analytics. כרגע יש רק גירסה באנגלית, כולל סרטונים, הסברים טקסטואלים, מבחנים אישיים בסוף כל חלק וגם מבחן כללי בסוף הקורס ...

קרא עוד »