ווב אנליטיקס

ווב אנליטיקס הוא תחום שעוסק במדידת תנועה מאתרי אינטרנט וקבלת פרטים מסוימים על אופי התנועה, החל ממילות חיפוש דרכם הגיעו לאתר, התנהגות גולשים ועד ביצוע פעולות (יעדים) על ידי הגולשים השונים. אחת ממערכות האנליטיקס הפופולאריות ביותר כיום היא גוגל אנליטיקס (Google Analytics) הניתנת בחינם כחלק מהשירותים אותה נותנת גוגל לבעלי אתרים.

Yandex Metrica: אנליטיקס ומפות חום בכלי חינמי אחד

יאנדקס מטריקה - Yandex Metrica

עולם הווב אנליטיקס משתכלל ומתקדם, ובכל פינה צצים כלים חדשים ומשופרים בהשוואה לדורות הקודמים. אחד מהם הוא יאנדקס מטריקה, מבית ענקית החיפוש הגדולה ביותר ברוסיה. חברת Yandex החלה את דרכה כמנוע חיפוש ברוסית בשנת 1997, אבל מאז עברה תהפוכות רבות …

המשך קריאה »

מה זה Scope באנליטיקס ואיך משתמשים בו בלי לטעות

משמעות המילה scope באנגלית היא “טווח” או “היקף”, במובן של כל האפשרויות הכלולות. המונח scope בגוגל אנליטיקס הוא די דומה, אלא שבמקרה הזה הוא מייצג מספר פעולות ספציפיות של כל מה שניתן למדוד במערכת. נכון להיום יש 4 סוגי סקופ …

המשך קריאה »

דוח Treemaps: איזה אפיק שיווקי הכי מוצלח, ואיזה לא כל כך

אחד מדוחות האנליטיקס שלא זוכים להתייחסות רבה מדי, הוא דוח תרשימי העץ (Treemaps). הפיצ’ר הזה קיים בגוגל אנליטיקס מאז 2014, אבל רוב אנשי השיווק והדיגיטל לא מכירים אותו או יודעים מה לעשות איתו. בניגוד לדוח הרגיל של ערוצי הטראפיק, שמציג …

המשך קריאה »

מה זה Gtag ו-Conversion Linker ואיך מתקינים אותם בלי להסתבך

מדריך gtag של גוגל

קודי המעקב וההמרה של גוגל, עברו כמה אבולוציות במהלך 2 העשורים האחרונים. הגרסה הקודמת של מערך הקודים נקראת Universal, אבל בשל שינויים שבוצעו בעוגיות צד ג’ במכשירי אפל – נאלצה גוגל לתת מענה בצורת מערך קודים חדש (אחרת מידע רב …

המשך קריאה »

דוח User Explorer – ה”רנטגן” של גוגל אנליטיקס

מדריך User Explorer בגוגל אנליטיקס

אחד הדוחות החשובים בגוגל אנליטיקס, User Explorer, מאפשר לעקוב בפירוט רב אחר מעשיהם של משתמשים בודדים באתר. אומנם מבחינה סטטיסטית, התנהגות של משתמש או שניים (או עשרה) לא מהווה מקור מספק לקבלת החלטות; אבל מכיוון שהדוח מרכז מספר כניסות ו/או …

המשך קריאה »

Google Attribution: בעיית הייחוס והשפעתה על נתוני קמפיינים

google-attribution

בעולמנו הדיגיטלי הרב מסכי והרב ערוצי, סביר מאוד שקהל היעד הממוצע ייתקל במסרים השיווקיים שלנו מספר פעמים, במקורות שונים. זה יכול להיות בסמארטפון ובמחשב השולחני; בפייסבוק, בגוגל, בכתבה באתר כזה או אחר וכן הלאה. הזיגזוג הזה נקרא “מסע הלקוח”, וכדי …

המשך קריאה »

3 סוגים של מעקבי המרות שכל משווק חייב להכיר

sales-funnel

כל האתרים העסקיים ו/או המסחריים הם בעצם אתרי איקומרס בהגדרתם. לא משנה האם המטרה היא להשאיר ליד או לבצע רכישה אונליין, בסופו של דבר כל פעולה שכזו יכולה לבוא לידי ביטוי בהכנסות כספיות. כדי לוודא שאכן יש לנו מעקב בסיסי …

המשך קריאה »

חיפוש באתר – אחד הכלים החשובים שאתם לא משתמשים בו

search-box2

“מה, אין לך תיבת חיפוש באתר?” – שאל אף אחד בעשר השנים האחרונות (לפחות). אל דאגה, לא חזרנו לשנות התשעים. אבל כנראה שזו הסיבה העיקרית שרוב מנהלי ובעלי האתרים מזניחים את מכרה הזהב הזה שנקרא חיפוש באתר. זה נראה כל …

המשך קריאה »

מדריך מעקב Events באנליטיקס – כל המדידות שתמיד רצית לעשות

Events באנליטיקס

אתר עסקי/מסחרי אמור לייצר תועלת לבעליו ולא סתם להתקיים במרחבי האינטרנט. לצורך כך ניתן למדוד דברים רבים שמתרחשים באתר (או בדף הנחיתה), בהתאם למדדים החשובים לנו – פניות גולשים (לידים), ביצוע רכישות ו/או הזמנות אונליין וכן הלאה. בעוד שחלק עיקרי …

המשך קריאה »

אולי די? – 5 מחדלי אנוש (שנמאס לראות) בחשבון גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס

אני עובד עם גוגל אנליטיקס ככל שאני יכול לזכור, מתחילת הקריירה שלי בדיגיטל, וזה בהחלט כלי מופלא. אני באמת לא יכול לחשוב על עולם השיווק הדיגיטלי בלי הדבר הזה שנקרא אנליטיקס, שמאפשר מדידה מדויקת יותר מאי פעם; מדידה שרק משתפרת …

המשך קריאה »