קידום אתרים » הנחיות לכתיבת פוסט אורח
כתיבת פוסט אורח
Erich Stüssi, February 26, 2007, Flickr

הנחיות לכתיבת פוסט אורח

ראשית כל אנחנו מודים לך על ההתעניינות לכתוב פוסט אורח בבלוג המוביל בתעשיית השיווק באינטרנט בישראל. אנחנו תמיד שמחים להוסיף גוון שונה לבלוג ע"י שילוב תכנים איכותיים שאנשים אחרים כתבו. זה מעורר את רמת הדיונים, מציב אתגרים אינטלקטואליים ומאפשר לראות דברים מזווית ראייה שונה. יחד עם זאת, יש לבלוג קווים מנחים ברורים שכל פוסט חייב לעמוד בהם על מנת לשמר את האיכות והמוניטין שצבר במשך השנים.

מה הכללים?

1. נושא הפוסט צריך להיות קשור לשיווק באינטרנט

כל הפוסטים בבלוג הם בנושא שיווק אתרים באינטרנט – מדיה חברתית, ווב אנליטיקס, פרסום ממומן, שיווק שותפים וקידום אורגני בגוגל ועוד. זהו כלל די ברור וממבט ראשני נראה מיותר לציין זאת, אך לא פעם קיבלנו כמה הצעות של פוסטים אורחים בנושאים שאינם קשורים כלל לנושאים אלו.

2. הפוסט צריך להיות שימושי ופרקטי, לא רק תאורתי

בסופו של דבר הפוסטים בבלוג נועדו להיות שימושיים עבור הקוראים ולעזור להם לקבל החלטות מעשיות. הפוסטים לרוב מכילים פרקטיקות מעשיות, טיפים, מחקרים, טכניקות, תגליות, ניתוחים, סיקורים וכל דבר שהוא לא רק תיאורטי. התוכן שהקוראים שלנו אוהבים נועד להניע לפעולה ואנו משתדלים שהוא יהיה אינפורמטיבי ומקיף ככל האפשר. המטרה היא לסייע לכל קורא להפוך למקדם אתרים או משווק אונליין טוב יותר תוך הקניית כלים יישומיים ופתרונות מעשיים.

אין לנו שום דבר נגד פוסטים מסוג אחר, להיפך. פשוט אנו משתדלים לשמור על קו אחיד ולספק לקוראים את מה שהם רגילים לקבל כשהם מגיעים לבלוג.

3. הפוסט צריך להיות ייחודי ולא מיחזור של משהו קיים

למרות שזה לא תמיד אפשרי, חשוב מאד שיתפרסמו כאן רק תכנים ייחודיים, לא טריוויאליים, יצירתיים וכאלו שלא ניתן לקרוא במקום אחר (זה אומר גם לא לתרגם משהו קיים בשפה אחרת). זו אחת מהנקודות שעוזרות לבדל את הבלוג מבלוגים אחרים בנישה הזו. אנו מאמינים שאפילו פוסט בנושא טריוויאלי יחסית תמיד ניתן להגיש מנקודת מבט אחרת.

ככל שהנושא יהיה מקורי יותר, מפורט וחדשני במהותו, כך הערך המוסף שהקוראים יפיקו ממנו יהיה גדול יותר, וכתוצאה מכך – יותר אנשים יפיצו אותו, יקשרו אליו יגיבו וכו'. זה בדיוק האינטרס שלך בתור כותב – ככל שהפוסט מצליח יותר, כך יש לכותב הפוסט יותר סיכוי לקבל פניות פוטנציאליות, מיתוג, טראפיק לאתר שלו וכו'.

4. יש לכלול בפוסט כמה שיותר "תוכן עשיר" (לא רק טקסט)

כפי שבוודאי שמתם לב, כמעט בכל פוסט יש תמונות, סרטונים מוטמעים מיוטיוב, טבלאות, תרשימים, קישורים למקורות רלוונטיים, צילומי מסך ועוד. כבר הוכח במחקרים שאלמנטים אלו מעצימים את חוויית המשתמש ומוסיפים גוון נוסף לפוסט (מעבר ליתרונות ה-SEO שמסייעים לקידומו בגוגל). יש הרבה מקורות ברשת שמאפשרים להשתמש בתמונות בתמורה לקישור קרדיט (כגון Flickr), כך שניתן לקחת תמונות משם. אם אתם מצרפים תמונות לפוסט, חשוב שתציינו ליד התמונות את המקור של הדף ממנו נלקחו. יש להקפיד על זכויות היוצרים של התמונה בהתאם למקור ממנה היא נלקחה.

5. הפוסט צריך להיות ארוך ומעמיק

אם אתם עוקבים אחרי הבלוג, בוודאי שמתם לב שכל הפוסטים תמיד מפורטים וארוכים. אנחנו לא נגד פוסטים קצרים וקולעים של "ישר ולעניין", פשוט זה הסגנון הספציפי של הבלוג הזה וזה סוג התוכן שהקוראים שלנו אוהבים לקרוא. לכן פוסטים קצרים זה מעולה, אך לא מתאים לבלוג שלנו. כמובן העומק צריך לבוא לידי ביטוי באורך הפוסט – רוב הפוסטים ארוכים יותר מ-1,500 מילה.

6. יש לשמור על מבנה אסטטי ונקי בפוסט ולבצע עריכה\הגהה

אנחנו לא עורכים, לכן לפני ששולחים לנו את הפוסט יש לבדוק שהוא אסטטי מבחינת מראה – יש חלוקה לפסקאות, תתי כותרות, סימני פיסוק וכמובן שאין בו שגיאות כתיב, תחביר וכו'.

7. אין לפרסם את הפוסט במקום אחר לפני שהתפרסם אצלנו

כמו כל בלוג מוביל עניין הבלעדיות מאד קריטי.

אם אתם מחליטים לפרסם את הפוסט שפרסמתם אצלנו במקום אחר, חשוב לשמור על רשיון השימוש של הבלוג (מתן קרדיט קישור לפוסט המקורי ב-AskPavel). בנוסף, חשוב לוודא שהוא קודם כל מתאנדקס כאן לפני שמפרסמים אותו במקום אחר, בכדי שהגרסה שכאן לא תחשב בתור שכפול תוכן בעיני גוגל.

אנחנו בכל מקרה לא ממליצים לכם לפרסם במקום אחר את הפוסט שפרסמתם כאן בגלל שיקולי שכפול תוכן. העתקת פוסט למקור אחר ברשת ייחשב בתור שכפול תוכן ולכן לקישור שלכם לא יהיה ערך מוסף משמעותי מהתוכן עצמו (שלא לדבר על כך שייתכן והשכפול לא יוצג בתוצאות החיפוש).

מה מקבלים בתמורה?

אז אחרי שעמלתם קשה והשקעתם זמן ביצירת פוסט איכותי שעונה על הדרישות הבאות נשאלת השאלה מה התמורה? חשיפה משמעותית לקהל קוראים של אלפי אנשים.

  1. קודם כל את ההערכה של הקוראים. AskPavel הוא בלוג ללא מטרות רווח ולכן עזרה לקהילת הקוראים היא דבר נפלא בפני עצמו.
  2. בסוף כל פוסט יש תיבת קרדיט שמכילה טקסט אודות הכותב + תמונה + קישור (מה שמביא המון לידים לנותני שירות שכותבים אצלנו).
  3. עמוד כותב אישי (לדוגמא) שבו מופיעים כל הפוסטים שלכם, טקסט אודות, תמונה, קישור לאתר ואפשרות ליצור קשר.
  4. תמונה שתופיע בעמוד הבית ובעמוד כל הכותבים.

חשוב לציין שאחרי הבלוג עוקבים אלפי קוראים נאמנים ולכן זוהי חשיפה משמעותית עבור הכותב, משהו שלפעמים משלמים עליו באתרי תוכן גדולים אחרים.

איך שולחים פוסט אורח?

אם יש לכם רעיון לפוסט שעשוי לעניין את הקהילה, ניתן לפנות אלינו בטופס יצירת הקשר הבא (יש למלא את כל השדות):

*שם:

*אימייל:

טלפון:

העלאת הפוסט (קובץ WORD בלבד):

הערות: