אנשי שיווק תכירו: Sora תייצר לכם סרטון מציאותי בלחיצת כפתור

עומר לייבנזון
תשכחו מציוד צילום יקר, היום כבר לא צריך להרים הפקה מורכבת כדי לייצר סרטונים מרהיבים. חברת הסטרטאפ OpenAI הציגה לראשונה את "Sora", כלי שדרכו ניתן לייצר סרטונים באמצעות פקודת טקסט פשוטה.
SORA

את היכולת לייצר תשובות חכמות להפליא לכל שאלה כבר ראינו, הודות לפריצות הדרך הטכנולוגיות שקרו בתחום ה-AI הג’נרטיבי. לאחר מכן, נתגלתה בפנינו היכולת לתקשר עם ה-AI באמצעות תמונות או באמצעות קול – ועכשיו, הסיפור מקבל תפנית חדשה: יהיה אפשר לייצר סרטונים בבינה מלאכותית עם פרויקט חדש של OpenAI.

עולם חדש, שמשתנה בקצב מסחרר

חברת OpenAI הציגה סרטונים שנוצרו במחולל הוידאו החדש שלה, והעולם מגיב בעניין רב. השם שנבחר לפרויקט – “Sora“, מגיע מהמילה היפנית “שמיים”. השם מסמל את הפוטנציאל היצירתי של המודל, כשלפי יוצריו – השמיים הם הגבול. עם זאת, לצד ההתלהבות, עולה חשש מפני שימוש לרעה בטכנולוגיה זו. היכולת לייצר סרטונים ריאליסטיים באמצעות בינה מלאכותית עלולה להעצים את תופעת הדיפ-פייק ולטשטש את הגבולות בין אמת לבדיה ברשתות החברתיות, מה שעלול ליצור יותר העתקות בין יוצרי תוכן. חשש זה מתגבר בעידן שבו תרבות הפייק ניוז חולשת על תחומים רבים.

המאבק למנוע שימוש לרעה ב-Sora

כדי להתמודד עם החששות, חברת OpenAI מסמנת בחותמת דיגיטלית סרטונים ותמונות שהופקו על-ידה. אלא שאפשר להעלים את החתימות הללו בקלות, וממילא הסימון לא בולט מספיק, ולכן בימים אלו ממש צוותים מצומצמים מטעם OpenAI משתמשים בפלטפורמה כדי לאתר פרצות ולמנוע אפשרות לשימוש ברעה. נכון לכתיבת שורות אלו, מודל Sora עדיין לא הושק לשימוש המוני. החברה עדיין לא קבעה תאריך שחרור לציבור הרחב, אך סביר להניח שזה יקרה עוד השנה.

מנהלי סושיאל? זכיתם בכלי מדהים ליצירת תכנים

אם ננסה לצפות את פני העתיד והשינויים שעוד יבואו, סביר להניח שטכנולוגיית AI תחסוך מאיתנו תהליכים רפטטיביים, ותייעל את האופן שבו אנחנו עובדים. הבינה המלאכותית נכון לכתיבת שורות אלה, ברוב המקרים יכולה לשפר את התוצרים של עבודה אנושית – לא בהכרח להחליף אותם. חשוב שנמצא דרכים לנווט בתוך העולם הדיגיטלי המתהווה מחדש. שמירה על עקרונות שונים יכולה לסייע, וביניהם שקיפות וסיפוק מדע מהימן לגולשים. לצד מידע איכותי, ישנו המגע האנושי. כן, גם יצירות AI זקוקות לטאצ’ הסופי שנכון להיום, נראה שרק בני אדם יכולים להביא איתם – תוספות כגון הומור, רגש וסטוריטלינג ייחודי.

כיצד שוק העבודה יושפע מכך, ועולם הפרסום בפרט?

על פי חלק מההערכות, שוק העבודה צפוי להשתנות באופן משמעותי כתוצאה מטכנולוגיית בינה מלאכותית. לפי דו”ח שפרסמו מיקנזי, 60%-70% מסוגי העבודות, לרבות עבודות הקשורות לצילום, עריכה והפקה צפויים לעבור תהליכי אוטומיזציה. גילדת הכותבים באמריקה כבר יצאה לשביתה ממושכת, בדרישה לרגולציה על טכנולוגיית AI. אנשי דיגיטל, מעצבים גרפיים ואמנים מרגישים את השינוי בשוק העבודה כבר עכשיו, ורבים מנסים לבצע את השינוי הנדרש – כדי להמשיך להתפרנס מהמקצוע, גם בעידן החדש שעוד נמצא בפתחו.

לקריאת הידיעה המקורית ב-New York Times

תגיות רלוונטיות: בינה מלאכותית
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
20
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
98
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
113
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105079
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100714
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99815
מדיה חברתית
בן אורן
87812
קידום אתרים
דנה רוזן
82476
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.