פורסם הדוח המקיף לטרנדים בשיווק דיגיטלי לשנת 2024

עומר לייבנזון
הנה הסתיימה לה עוד שנה, מלאה בחידושים ובמגמות חדשות - וזה הזמן לדבר על מה שעברנו ומה צפוי לנו בעתיד. אנגורה מדיה פרסמה את הדוח השנתי שלה שעוסק במגמות שיווק דיגיטלי והוא זמין להורדה.
דוח מגמות שיווק דיגיטלי 2024

השינוי המשמעותי ביותר שקרה השנה הוא הבינה המלאכותית, שנכנסה לחיינו בהיקף שהיה לנו קשה להאמין שהוא בכלל אפשרי בתחילת השנה. אך הבינה המלאכותית, שעדיין בימים אלו מתפתחת בצעדי ענק, יצרה ב-2023 אדוות של שינויים חסרי תקדים הנוגעים לכל פלטפורמה ולכל מנהל/ת שיווק בארץ ובעולם.

מעבר לבינה המלאכותית, עולם הסושיאל ועולמות החיפוש, גם הם עברו שינויים והמשתמשים כבר מעדיפים לצרוך את התוכן שלהם אחרת מבעבר. אז איך כל זה משפיע על האסטרטגיות השיווקיות שלכם? את המגמות המעניינות ביותר, ריכזנו לכם כאן:

היפר-פרסונליזציה: יחס אישי יותר

כשהבינה המלאכותית נכנסת לתמונה, קל יותר לאלגוריתם לפתח “אינטליגנציה רגשית” כלפי המשתמש שצורך את התוכן באפליקציות. כלומר – להבין את המצב הרגשי של המשתמש, את המחשבות שלו, את התוכן שהוא מעוניין לצרוך באותו רגע ובשורה התחתונה: להסיק מכך אילו מודעות להציג לו. זה מה שמשנה לגמרי את כללי המשחק, בדיוק כפי שמטא דיווחה בתחילת השנה על עלייה של 32% ברווחים כתוצאה מטרגוט אוטומטי מבוסס AI. הערכות צופות שמה שאנחנו רואים כיום בנושא, הוא רק קצה הקרחון.

בתחום המסחר האלקטרוני למשל, ה-AI מחולל מהפכה באופן שבו לקוחות מוצאים מוצרים ומקיימים איתם אינטראקציה. על ידי הבנה מעמיקה של פרופיל הלקוח של כל מבקר באתר, אנו יכולים לצפות שבעתיד הטכנולוגיה תוכל להתאים אישית את חווית הקנייה. זה לא רק אומר שמוצגים ללקוחות מוצרים שסביר יותר שימשכו אותם, אלא גם שהתיאורים והמלצות המוצרים שיוצגו – יהיו הרבה יותר מותאמים אישית ויווצרו באופן פרסונלי לכל אדם.

התוצאה היא חווית קנייה מרתקת, יעילה ומשביעת רצון יותר, שעשויה להוביל להגדלת המכירות לעסקים. לדוגמה, חובב כושר שגולש בחנות ספורט עשוי להראות את נעלי הריצה האחרונות בעלות ביצועים גבוהים עם מסר מותאם אישית המדגיש את העמידות והנוחות שלהן, בהתאם לערכיו האישיים.

עולם החיפוש כבר לא ייראה כמו פעם

זה לא סוד שבגוגל עבדו קשה מאוד (ועדיין) על כלי AI שעתידים להחליף את החיפוש הקלאסי. כלים כמו בארד או SGE, עתידים לשנות את עולם החיפוש לחלוטין, לאחר שתושלם סדרת הניסויים שתאפשר להם להשתלב בחיי החיפוש של כולנו. אחת ממטרותיה המרכזיות של גוגל עם ה-SGE למשל, היא ליצור מודעות שאינן רק רלוונטיות יותר אלא גם מוגשות בצורה פרסונלית לכל אדם ואדם, ומותאמות במיוחד לשאילתות הייחודיות של כל משתמש. ההתקדמות הזו, בתקווה, תאפשר לעסקים להציג את המותגים שלהם לאנשים המדויקים להם ולקבל יותר השפעה בפחות השקעה.

לדוגמה, חברה המתמחה בציוד חוץ תוכל להפיק תועלת מטכנולוגיה זו על ידי הצגת מודעות עבור ציוד מחנאות למשתמשים המחפשים מסלולי הליכה. באופן דומה, חנות ספרים תוכל להציג מודעות עבור רבי המכר העדכניים ביותר בפני משתמשים ששואלים לגבי המלצות קריאה בקיץ. הגישה הזו לא רק משפרת את חווית המשתמש, שנהנה מתוצאות מהירות ומדויקות, אלא גם מציעה לעסקים אסטרטגיית פרסום ממוקדת כלייזר.

אז האם החיפוש הרגיל בגוגל יוחלף בכלים כמו SGE? טוב, זה תלוי את מי שואלים. במחקר של חברת Statista התגלה כי בניגוד לדור הישן, הדורות החדשים יהיו הרבה יותר מוכנים לקבל את החיפוש מבוסס הבינה המלאכותית – כפי שניתן לראות בגרף הבא:

כמה אנשים יעברו לחיפוש מבוסס בינה מלאכותית
מקור: Statista

דור ה-Z מחליף את גוגל בטיקטוק

סקר שנערך לאחרונה על ידי Her Campus Media גילה כי למעלה מ-50% מהנשים הצעירות מדור ה-Z מעדיפות את טיקטוק לצרכי חיפוש ברשת, ולא את גוגל – ממצא מפתיע במיוחד, לאור העובדה שגוגל נחשבת לענקית החיפוש העולמית. השורש להעדפה הזו ככל הנראה נמצא בפורמט הווידאו הקליל, המובן והמבדר של טיקטוק.

המעבר הזה לכיוון טיקטוק, והרחק ממנועי חיפוש קלאסיים כמו גוגל מסמל שינוי משמעותי באסטרטגיות השיווק הדיגיטלי לדור החדש. החשיבות של השינוי הזה מודגשת על ידי דוח מגוגל עצמה, שקבע כי כ-40% ממשתמשי ה-Gen Z פונים ל-TikTok ולאינסטגרם לצרכי החיפוש שלהם. במבט אל פני העתיד, משווקים דיגיטליים יצטרכו להסתגל, ולהתמקד יותר באסטרטגיות השיווק ברשתות החברתיות – שהן כאמור העתיד.

מיקרו-משפיענים? מעכשיו יש גם “ננו-משפיענים”

נהוג לקטלג משפיעני רשת על פי מספר העוקבים שלהם. מיקרו משפיענים הם יוצרי תוכן שיש להם בדרך כלל בין 10,000 ל-100,000 עוקבים. בשנה האחרונה, התעורר מושג חדש שנקרא “ננו-משפיענים” שהם בעלי מספר עוקבים אפילו קטן יותר.

מיהם ה”ננו-משפיענים”?

  • משפיענים עם כ-1,000-5,000 עוקבים.
  • יוצרי תוכן עם כריזמה ויכולת לסחוף אנשים אחרים.
  • יוצרי תוכן שיש להם מומחיות בנושא ספציפי לעומת אחרים.

למשל, משפיענית מסוימת עשויה להיות חובבת אופנה מסוג מאוד ספציפי. במקרה כזה, למרות שמספר העוקבים שלה קטן, היא תציע לחברות רמה אחרת של אותנטיות וזמינות שאולי חסרה למשפיענים גדולים יותר. לפי המחקר האחרון של Influencer Intelligence, שכותרתו “עלייתם של משפיעני ננו”, הוצע ניתוח מפורט של הקבוצה המתהווה בהשפעה דיגיטלית המכונה ננו משפיענים. מאחד הסקרים במחקר, עולה כי הנשאלים העידו על שיעורי מעורבות עם המותג שלהם שעלתה ב-69% כתוצאה מעבודה עם ננו-משפיענים.

מעוניינים לקרוא על מגמות נוספות שישנו את עולם השיווק הגלובלי?

בעולם המשתנה ללא הרף, כל מנהל/ת שיווק, מנכ”ל או בעל עסק חייבים להיות בקיאים במגמות ובשינויים שהעולם מביא איתו קדימה.

דו”ח המגמות המלא לשנת 2024 כבר זמין לקריאה – הורידו אותו מכאן, וגם אתם תבינו כיצד תוכלו להיות מבין המאמצים הראשונים של הטרנדים העולמיים.

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
20
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
98
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
113
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105078
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100714
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99814
מדיה חברתית
בן אורן
87812
קידום אתרים
דנה רוזן
82476
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.