חדשות: שירות ישראלי חדש לבדיקת דפי נחיתה, 20% הנחה לכנס UXI LIVE, פינגווין 2.0 ועוד… | AskPavel
איתי ברנר

חדשות: שירות ישראלי חדש לבדיקת דפי נחיתה, 20% הנחה לכנס UXI LIVE, פינגווין 2.0 ועוד…

מאת: | 19.05.2013 15 תגובות  

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

מאט קאטס שואל את עצמו על עדכון פינגווין הבא

מאט קאטס פרסם וידאו חדש במהלכו הוא מדבר על העדכונים הצפויים בגוגל בחודשים הקרובים, כולל פינגווין הבא, אבל לא רק… בין היתר הוא אומר שינתן יותר דגש על קישורים שמתקבלים מתוך תכנים שיווקים או ממומנים, וששאילתות כמו "הלוואות בתים" שכוללות הרבה מאוד ספאם, יחזירו תוצאות טובות יותר (אנחנו משערים שבארץ הדוגמה המקבילה לכך תהיה "צימרים").

עוד אומר קאטס שאתרים שנפגעו מפנדה, אבל כללו תוכן סביר, עשויים לקבל בחזרה חלק מהדירוגים שלהם ומנגד, יהיה זיהוי טוב יותר של אתרים סמכותיים בתחומים, אולי מעבר למעגל הרגיל של ה- Trustrank. עוד חדשה מעודדת היא שהתופעה שבה רואים המון דפים מאותו אתר בעמודים 2 ואילך של תוצאות החיפוש (תופעה רווחת גם בארץ), תצומצם).

חדש ב- Majestic SEO – היסטורית קישורים לדפים בודדים

לפוסט בבלוג של Majestic SEO

Majestic SEO הכריזו על יכולת חדשה להשוות את היסטורית הקישורים של דפים ספציפיים ברשת ולראות כמה קישורים בדיוק מצביעים על כל עמוד או כמה דומיינים מפנים אליו – זאת בניגוד להשוואת היסטורית קישורים של דומיינים שלמים בלבד, שהייתה זמינה עד כה. בפוסט הם גם מציינים מספר שימושים ליכולת החדשה. לדוגמה, אפשר לקחת שני עמודים בויקיפדיה שמדברים על שפעת העופות ווירוס בשם "נורו-וירוס" ולראות איזה מהם זכה ליותר קישורים.

דוגמה אחרת, השוואה בין עמודי שרת של אורקל, IBM ו – DELL בה ניתן לראות כי הכי הרבה אתרים (דומיינים) מפנים לדף השרת של DELL, ולאחר מכן IBM ואורקל.

היסטוריית קישורים

שירות חדש בישראל מציע בדיקה אנושית לדפי נחיתה

לדף הרשמי של השירות החדש

שרות חדש מציע בדיקה אנושית לדפי נחיתה. במסגרת התהליך, אפשר לשאול שאלות שונות על דף הנחיתה כגון "האם יש משהו להוסיף כדי שהדף יהיה ברור יותר" או "מיהו לדעתך קהל היעד של האתר". ניתן גם להוסיף שאלה מותאמת אישית.

לאחר שבוחרים את השאלות, יש לבחור כמה בודקים יענו על הסקר ולאיזו קבוצת פילוח ישתייכו (כרגע נשים או גברים, נשואים או רווקים).

בסופו של התהליך מתקבל דו"ח ובו רשימה של השאלות והתשובות שכל משתמש נתן להן. יש לציין שהתשובות הן תשובות פתוחות, אך הן עוזרות מאוד למי שרוצה לזהות מוקשים פוטנציאלים בדף שעשויים לפגוע באחוז ההמרה.

שירות בדיקת שמישות

20% הנחה לקוראי הבלוג לכנס חווית משתמש – UXI Live 2013

לעמוד הרשמי של הכנס

כנס UXI Live השנתי עוסק בהתפתחויות שחלו בשנה האחרונה בכל הקשור בחווית המשתמש בעולם הדיגיטאלי.

בין ההרצאות שיהיו השנה בשני ימי הכנס:

  • פתרונות פשוטים לאתגרים פשוטים (ד"ר גיל הופרט-גרף)
  • איך לתכנן Dashboard נהדר (יורם רוזנר)
  • איך למכור יותר בסמארטפון (ברק דנין)
  • UI For Sale – אינטראקציה בפרסום (ליאת אבדי)

ההנחה לקוראי הבלוג היא בגובה 20% (במקום 15%) וניתנת על ידי הקלדת הקוד pavel20 בעת הרישום לכנס בעמוד הרישום.

שימו לב שההנחה היא רק עד ה- 23.5.

ציוצים בזמן אמת בניוזפיד של יאהו בארה"ב

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

נראה שמאז כניסתה של מאריסה מאייר לתפקיד מנכל"ית יאהו, אכן עוברים על החברה (או לפחות על עמוד הבית שלה) לא מעט שינויים במטרה להציע לגולשים שינויים משלימים שאינם בהכרח קשורים ישירות לחיפוש.

לדוגמה, השינוי האחרון שאמור לחזק את הפן החדשותי של יאהו, משלב ציוצים מסלבריטאים, גופי מדיה ופולטיקאים בפיד החדשות בעמוד הבית. נראה כי הציוצים יותאמו באופן כזה או אחר למשתמשים רשומים של יאהו והם יוכלו להתחיל לעקוב אחרי המקור של הציוצים בלחיצת כפתור פשוטה.

ציוצים בניוזפיד של יאהו

שינויים נוספים בגוגל פלוס והבטחה לחוקי משחק חדשים

לפוסט המקורי באתר Marketing Land

בכנס I/O של גוגל הוצגו שני שינויים מרכזיים בגוגל פלוס:

  1. השינוי הראשון מתאים את האתר לסוגים רבים של מכשירים ולמעשה מציע עיצוב רספונסיבי של מספר טורים שונים של תוכן. כמו כן, תמונות וסרטוני וידאו מופיעים בגודל הממלא את כל המרחב הפנוי במכשיר של המשתמש.
  2. השינוי השני ואולי המעניין יותר הוא הוספה אוטומטית של האש טאגס לפוסטים, כך שמשתמשים יוכלו "לזפזפ" בין פוסטים קשורים. למרות זאת, מי שירצה להסיר את ההוספה האוטומטית מהפוסטים שלו, יוכל לעשות זאת.

מעבר לשני השינויים האלו, בגוגל מבטיחים עוד שינויים בתקופה הקרובה שיוכלו שישנו את חוקי המשחק בכל הקשור לזירת הרשתות החברתיות. בפוסט נפרד ב – Marketing Land, דני סוליבן מנתח את המצב הנוכחי של הרשת וחושף כמה תכונות נוכחיות שאולי לא הייתם מודעים אליהן ומציע מספר נקודות לשיפור. בלי קשר לשינויים בתוך גוגל+, זה פוסט מפורט ביותר ומעניין.

     

קראו פוסטים נוספים שקשורים לנושא

הצטרף אל 4,500+ מקדמי אתרים ומקצועני שיווק באינטרנט, הזוכים לקבל עדכון שוטף על תוכן עדכני ובלעדי שמתפרסם כאן בבלוג AskPavel:
(אין מה לדאוג, גם אנחנו שונאים ספאם - נשלח לך רק תוכן איכותי ורלוונטי)




15 תגובות הוסף תגובה

  1. שמעון

    כתבת בטעות נראה שמאז כניסתה של מאריסה מאייר לתפקיד מנכל"ית גוגל
    התכוונת כמובן למנכל"ית יאהו

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

    פבל ישראלסקי
    פבל ישראלסקי

    תוקן, תודה.

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  2. דורון

    הי איתי,

    נפלה לך "טעות סופר" בטקסט כאשר כתבת שמאריסה מאייר התמנתה למנכ"ל…גוגל.

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  3. זקן השבט (עמנואל)

    תודה איתי.

    השתתפות בכנס I\O של גוגל הוא יותר מדי חשוב מכדי לסמוך רק על מה שמספר צד שלישי, מה עוד שהוא מזכיר רק נושא אחד מנושאי הכנס – גוגל פלוס. אבל למזלנו יש לנו הקלטה באורך 3 שעות ו-25 דקות: http://www.webpronews.com/watch-the-entire-google-io-2013-keynote-here-all-four-hours-of-it-2013-05

    לאור העיסוק האובססיבי שלי בשאלה "מה (הנהלת) גוגל רוצה?", זה מה שהיה לי להעיר (על במה אחרת) לאחר הצפייה בסרטון:

    שידור הכנס של גוגל לא נועד לספק תובנות אלא להציג מידע. הפקת תובנות היא מלאכתו של הצופה ובאחריותו המלאה, אלא אם הוא מסתפק בקליטת המידע (ואז אולי גם מוחא כפיים אוטומטית, כמו בכנס של הנהגת קוריאה הצפונית).

    הצופה, המעוניין ביצירת תובנות חייב להיות אקטיבי. הוא פועל הרי בתחום ההערכה המודיעינית של היכולות הטכנולוגיות של היריב – אלה שבהווה לעומת אלה שבעתיד (על ידי אקסטראפולציה), וגם אלה שבתחום שלגביו נתקבל המידע לעומת אלה שבתחומים הנוספים שבהם צפוי ליישם את אותן יכולות טכנולוגיות.

    כך למשל, כאשר מציגים לנו ממשק שמאפשר אינטראקציה עם מנוע החיפוש דרך דיבורית, תוך כדי נהיגה, מה זה אומר על עתיד השימוש באתרי האינטרנט המסחריים שיהיו בנויים, כמו כיום, רק על הצגת טקסט, תמונות וסרטונים?

    או, אם ברשות גוגל יש כבר טכנולוגיה שמסוגלת לטפל בעצמה, באמצעות תהליכים של לימוד מכונה (אינטליגנציה מלאכותית), באוסף של אלף תמונות שצילמת בטיול המשפחתי שלך בניו זילנד, ולסנן מתוכן את 30 התמונות שאתה תרצה לשמור, מבלי שהתערבת כלל בפעולת מערכת הסינון, ומאלף התמונות שאני צילמתי בטיול בגפי בניו זילנד היא תסנן את 30 התמונות שאני ארצה לשמור, מבלי שהתערבתי כלל בפעולת מערכת הסינון, ברור שמערכת הסינון לומדת לבדה את השוני שבין ההעדפות שלך ושלי, מתוך רמזים שהיא קולטת מתוכן אלף התמונות שאתה צילמת לעומת הרמזים השונים שהיא קלטה מניתוח מאלף התמונות שאני צילמתי. ברור שמה שהמערכת למדה בניסיון הראשון ישמש אותה לשפר ביצועים בעת סינון אלף התמונות מהטיול לפאריס, והקריטריונים לסינון התמונות שלך יהיו עוד יותר שונים מהקריטריונים לסינון התמונות שלי (אלא אם נסעתי לפאריס עם הנכדים).

    איזו תובנה אפשר להפיק מהיכולת הטכנולוגית הזו אודות מיגבלות יישום לימוד המכונה שתיארתי במערכת שנתקלת באוכלוסיית גולשים ששואלת לראשונה ביטוי חיפוש חדש (שם של גאדג'ט חדש וכו') וצריכה להכריע מה הן ההעדפות של אותה אוכלוסיה, כפי שהן באות לידי ביטוי בהתנהגות ובאיתותי שביעות הרצון מהביקור בתוצאות החיפוש השונות?

    (נ.ב. אני בטוח שאתה יודע שגב' מאייר עובדת כעת ביאהו, ואת גוגל היא עזבה מזמן.)

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

    איתי ברנר
    איתי ברנר

    היי

    עניין הפרסוניליזציה של התמונות הוא ללא ספק נושא מעניין, תודה על ההארה.

    ולגבי מאריסה מאייר, התכוונתי ליאהו כמובן וכבר העירו לי על זה.

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

    זקן השבט (עמנואל)

    הפרסונליזציה של התמונות היא חידוש מעניין, כי לא הצלם (!) קובע למערכת את הקריטריונים שעל פיהם יש למיין, לסנן ולבחור 30 תמונות מתוך 1,000. המערכת לומדת זאת לבד (אינטליגנציה מלאכותית!) מתוך ניתוח ההעדפות האישיות של הצלם, כפי שהן באות לידי ביטוי בבחירה האופיינית לו מה לצלם.

    אבל מה שהופך את החידוש המעניין הזה למטריד ממש (מנקודת ראות הפרקטיקה ההרווחת בעבודת קידום האתרים), וזה מה שרציתי להדגיש, הוא יישום אותם העקרונות בניתוח, סינון ובחירת הקישורים הטבעיים, הטיפוסיים לאתר יחיד, או ניתוח, סינון ובחירת איתותי אוכלוסיות הגולשים שביקרו בדף יחיד ברשת, או ששאלו ביטוי חיפוש ספציפי, מתוך הנחה שהקישורים הטבעיים, או איתותי הגולשים, או שניהם קובעים את ציוני הרלוונטיות של הדף, ובעקיפים גם את הדירוג (המיקום) בתוצאות החיפוש. ובאדוורדס הם ודאי קובעים גם את ציון האיכות שקובע את מחיר הפרסום.

    שים לב, אגב, שמי שהרצה על פרסונליזציה של Google Maps מותאם אישית ואינטראקטיבי, מדבר על המלצות, אבל הוא רומז שהוא מתייחס ברצינות רק להמלצה של מישהו שהוא מכיר אישית וסומך על אמינות המלצתו, כך הוא גם מתייחס
    לשירות מתן המלצות בלתי-תלוי ואמין (משהו ששמו מתחיל ב-Z), ממש כמו מדריך Michelin לדירוג מסעדות. יש בכך רמז לקריטריונים ולמסננים שגוגל ודאי מפעיל בגוגל פלוס כדי לחסום תחמון.

    (בזמן שכתבתי את התגובה הקודמת, כבר הספיקו אחרים להעיר על אותה טעות.)

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

    איתי ברנר
    איתי ברנר

    אני מבין את כוונתך, אבל קשה להשוות אוסף אישי של תמונות לאוסף שלם של תוצאות חיפוש מבחינת עומק הפרסוניליזציה. לדוגמה, יכול להיות שחלק גדול מהתמונות מסוננות בכלל לפי איכות התמונה, וזה הרבה פחות מסובך מאשר הערכת איכות של אתר.

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

    זקן השבט (עמנואל)

    התעלמתי מאיזכור סינון על פי איכות הצילום משום שהמערכת צריכה גם לבחור 30 מתוך 1,000 תמונות שכולן מצויינות, ומשום שבחלק אחר של הסרטון מוצגות יכולות מרשימות לשפר אוטומטית את איכות התמונה לאחר שצולמה.

    אינני מבין את ההערה השניה משום שעד לאחרונה קיבלנו כמשהו מובן מאליו שיש לגוגל יכולת גבוהה להעריך את איכותו היחסית של דף שממנו יוצא קישור, בעיקר משום שגוגל הוא שקבע את הקריטריונים! (זה מתקשר אגב לתועלת הצפויה מהחידוש שאתה מתאר בכלי של Majestic SEO.)

    אני מסביר פה מזה זמן רב שבהקשר של סדר הצגת תוצאות החיפוש (ושינויים בעיקרון הפעולה (!) של סדר ההצגה) איסוף מידע אודות הפרסונליזציה של תוצאות החיפוש שנעשית על ידי הגולש הבודד משמשת את גוגל להתאמת סדר תוצאות החיפוש עבור אוכלוסיות (!) הגולשים.

    משמע, גם אם אתה חריג באוכלוסיה ששאלה ביטוי חיפוש נתון, ואתה צופה לרגע בתגובה חיובית לסימון ההעדפה שלך, סדר שאר תוצאות החיפוש, כולל מיקום ההעדפה שלך בתוכו, מושפע מהעדפות האוכלוסיה הכללית, ואתה עשוי לצפות בהעדפה שסימנת יורדת במיקומים.

    על פי התובנה שאני מציג פה מזה זמן רב, האלגוריתם הייחודי של גוגל לכל ביטוי חיפוש (!), לומד לבדו, מתוך ניתוח העדפות אוכלוסיית הגולשים ששאלה, נניח, ביטוי חיפוש נתון, מה הן ההעדפות שלה (בהשוואה להעדפות חריגים בתוכה) ובוחרת מתוכן את מי לקדם לצמרת תוצאות החיפוש. הסרטון הזה מספר שבערך על פי אותם היקרונות פועלת גם המערכת לבחירת 30 התמונות שארצה לשמור מתוך 1,000. ההבדל הוא שגוגל חייב להציג תוצאות חיפוש גם למי ששואל ביטוי מסויים לראשונה.

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

    זקן השבט (עמנואל)

    הערה: למשפט האחרון:
    "ההבדל הוא שגוגל חייב להציג תוצאות חיפוש גם למי ששואל ביטוי מסויים לראשונה" צריך להוסיף
    "והוא גם משתמש בגוגל לראשונה."

    חזק! חלש.. 0

    איתי ברנר
    איתי ברנר

    אוקי. עכשיו אני חושב שהבנתי יותר טוב למה אתה מתכוון. זה ללא ספק מתקשר לכל עניין הלחיצות על הקישורים וה – CTR שאתה נוהג להזכיר הרבה.

    חזק! חלש.. 0

  4. זקן השבט (עמנואל)

    מזכיר הרבה, אבל תמיד תוך אזהרה שמאחר וקל לזייף CTR גוגל ודאי מתייחס לזה רק עם יש חיזוק מהצלבת איתות של CTR גבוה עם מידע מאיתותים רבים נוספים המצביעים על אותה מגמה (ושרק גוגל יודע לזהות ולמדוד).

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  5. זקן השבט (עמנואל)

    הודעה לקוראי הפורום:

    משרדנו מעוניין בקיום מפגשי היכרות עם משרדי קידום אתרים, או עם חברות שעוסקות בפיתוח טכנולוגיות אינטרנט, לצורך הקמת מיזם משותף שיעסוק בהמשך פיתוח שיטות וכלים לקידום אתרי אינטרנט, או לכריית מידע עסקי שימושי מהרשת, שמותאמים היטב לשינויים הצפויים מצד הנהלת גוגל בעתיד הנראה לעין.

    נא לכתוב ל-emanuel@tenswebmarketing.com, לציין את כל פרטי הזיהוי וההתקשרות של הכותב, ולפרט את מהות תרומתכם האפשרית למיזם המתואר.

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  6. זיו

    מה לדעתכם העדכון משנה לגבי קישורים פנימיים בדפי האתר שמפנים אחד לשני?

    האם כדאי להפנות יותר קישורים מדפים פנימיים לדף הבית מאשר אחד לשני?

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

    זקן השבט (עמנואל)

    השאלה לא מובנת לי, ובמיוחד לאור עדכון "פינגווין" הקודם ומה שאפשר ללמוד ממנו על מה שהנהלת גוגל רוצה להשיג בעדכון "פינגווין" הקרוב – הרי אם אתה מפנה קישור שהוליך קודם לדף פנימי אל דף הבית, או להפך, אתה מוליך את הגולש אל תוכן שונה.

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  7. זקן השבט (עמנואל)

    עברתי זה עתה על רשימת המרצים בכנס UXI Live 2013 שהתקיים בחודש שעבר וגיליתי להפתעתי שכולם עוסקים ב"איפייון חווית המשתמש", מלבד שניים – מנצח התזמורת והמרצה מבצלאל – שעוסקים ב"יצירת חווית המשתמש".

    זה כמו לבקר במוזיאון לאמנות ולגלות במפתיע שעל קירות גל אחד מהחדרים תלויים שני ציורים ועוד שלושים מאמרים מלומדים של מבקרי אומנות אודות אותם שני ציורים.

    מי צריך כל כך הרבה "מאפייני חווית משתמש" כאשר אין כמעט בנמצא מי שיודע ליצור חווית משתמש שראויה להיתלות על הקיר במוזיאון לאמנות?

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

השאר תגובה





* תגובות שנכתבות לצרכי SEO בלבד עם מילות מפתח במקום שם המגיב\החברה - לא יאושרו

XHTML: ניתן להשתמש בתגים אלו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>