שופינג מהעתיד: גוגל מציגה כלים חדשים לחוויית קניה מבוססת AI

עומר לייבנזון
גוגל בוחנת כלים חדשים לחוויית קנייה מותאמת אישית, בין היתר מדידת בגדים באופן וירטואלי ויצירת חוויה טובה יותר באמצעות AI.
כלי גוגל לשיפור חווית הקניה
מקור: Google Product Updates

במקום להסתובב שעות על גבי שעות בקניון במטרה למצוא את הבגד המושלם, מה אם היינו יכולים לרתום את כוחה של הבינה המלאכותית גם למשימה הזו? בתחום ה-AI, זאת כנראה אחת מהבעיות הבאות שגוגל לקחה על עצמה לפתור. אנשים קונים בגוגל יותר ממיליארד פעמים ביום (מתוך נתוני שאילתות שופינג פנימיים של גוגל, אוקטובר 2023), זה רק טבעי שגוגל ירצו לשדרג את חוית הקניה.

חוויית קניות עתידנית: מהם הכלים החדשים?

הכלים שגוגל הצהירה עליהם נמצאים כעת בשלב פיילוט, והם כוללים מספר אפשרויות מסקרנות:

המלצות סגנון

גוגל תציג אזור חדש של העדפות סגנון, תחתיו יוצגו לכל גולש מוצרים שמתאימים לטעמו. באזור החדש גולשים יוכלו “להחליק” מוצרים ימינה או שמאל בהתאם להעדפות שלהם, קצת בדומה לאפליקציות היכרויות בדמות טינדר. לאיסוף ההמלצות, גוגל תתבסס על היסטוריית הרכישות של הגולש, וכן על היסטוריית השימוש בדפדפן שלו. הפיצ’ר החדש זמין כבר עכשיו למשתמשים רשומים בארה”ב, דרך דפדפן הסמארטפון ודרך האפליקציה של גוגל.

התאמת סגנון

גוגל תאפשר לבטל את הפיצ’ר החדש בהגדרות, וגם לתקן דירוגים שנעשו בטעות. כמו כן, גולשים יוכלו להתאים את חוויית הקניות שלהם באמצעות סימון של מותגים אהובים.

חיפוש באמצעות מחולל תמונות

גוגל תשתמש בכלי בינה מלאכותית שמחולל תמונות מוצרים בהתאם לחיפוש הגולשים. גולשים יוכלו לחפש מוצר מסויים (למשל “ז’קט מחויט לאביב”), ובלחיצת כפתור לקבל תמונות של מוצרים מתאימים עם לינק לרכישה, בדומה ל-Google Lens.

מדידה וירטואלית

כלי נוסף ומסקרן הוא כלי מדידה וירטואלי שיאפר לגולשים לראות איך המוצר נראה על גופם של פרנזטורים במגוון מידות, מ-XXS ועד 4XL. כלי המדידה זמין כבר עכשיו למשתמשים מארה”ב בדסקטופ, בפלאפון ובאפליקציית גוגל.

הזדמנות עסקית שאסור לפספס

כלי החיפוש החדשים יספקו לבעלי חנויות הזדמנויות להציג את המוצרים שלהם לקהל רלוונטי, בדרך שתעורר מעורבות גדולה. בעזרת הכלים החדשים, הסיכוי שהגולשים יבצעו רכישה צפוי לגדול בצורה משמעותית. מעבר להגדלת המכירות, הכלים ישפרו את חוויית הקנייה של הלקוחות, ויגבירו את שביעות רצונם – מצב של Win-Win לשני הצדדים.

לצד האפשרויות הללו, סביר להניח שניתקל גם בלא מעט שאלות הנוגעות לפרטיות ולתרבות הצריכה בעת הדיגיטלית. הכלים החדשים הם חלק מהתפתחות בלתי-פוסקת של קניות אונליין באמצעות כלי בינה מלאכותית. נכון לעכשיו הכלים זמינים רק בארה”ב, אך נראה אותם מגיעים גם לשוק הישראלי בעתיד הקרוב. נעקוב אחר ההתפתחויות, בתקווה לאמץ אם נראה לנכון, את הטכנולוגיות החדשות כדי להגדיל את היקף המכירות.

לקריאת הידיעה המקורית בגוגל

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
60
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
33
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
116
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
88
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
105
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105110
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100778
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99939
מדיה חברתית
בן אורן
87833
קידום אתרים
דנה רוזן
82483
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.