חדשות קידום אתרים
קידום אתרים » כללי » סוף סוף זה קורה: מה דעתכם על העיצוב החדש של AskPavel?
עיצוב חדש AskPavel

סוף סוף זה קורה: מה דעתכם על העיצוב החדש של AskPavel?

שלוש שנים קשות עברו על כוחותינו.

מצד אחד אני מתרגש כי הרגע הזה סוף סוף הגיע. מצד שני אני מרגיש קצת נבוך בכלל לכתוב את הפוסט הזה. תיכף תבינו למה…

מי שבקשר איתי שמע אותי בטח לא פעם אומר בשלוש השנים האחרונות משפט כמו "אחרי הרבה מאמצים יש לאתר עיצוב חדש ובקרוב מאד הוא יעלה לאוויר"… נשמע מוכר? אז זהו שבסוף יצא שה"בקרוב" הזה נמרח על לא פחות משלוש שנים!

אבל האמת שיש לי תירוץ :)

למעשה התירוץ הזה כל כך טוב עד שנדמה לי שהאיחור הזה פשוט נועד לקרות…

פתאום קלטתי שהתחלתי לכתוב את הפוסט הזה בערך לפני שבועיים, ב-15 לאוגוסט. ובדיוק לפני 3 שנים ב-15 לאוגוסט פתחתי את העסק שלי ואפילו כתבתי על זה פוסט חגיגי, זוכרים?

זוכרים שבפוסט החגיגי ההוא כתבתי על 2 פעילויות שאני מתחיל לעשות במקביל? גם חברת סרבולה שתספק שירותי תוכן וגם ייעוץ וליווי בתחום ה-SEO. אז אחרי 3 שנים הפעילויות הללו השתנו ושינו צורה מקצרה לקצה.

בהזדמנות אולי ארחיב על זה, אבל רק אכתוב כאן במשפט איך הפעילויות הללו התפתחו למה שהן כיום:

  • סרבולהלמי שעוקב אחרי ההתפתחויות, בטח קרא השנה את הפוסט על ההחלטה להתמקד בשירותי כתיבת תוכן. החלטנו לעשות מיתוג מחדש ולהתמקד במה שאנחנו הכי טובים בו – שירותי תוכן. במהלך ה-3 שנים האחרונות סרבולה הפכה לחברת כתיבת התוכן הגדולה בישראל (ישנן חברות כתיבת תוכן שקונות מאיתנו). בחברה מועסקים כיום 4 עובדים במשרה מלאה.
  • אלפיניסט 301: אותה פעילות ייעוץ בתחום קידום האתרים שהתחילה בקטן, גדלה מאד בשלוש השנים האחרונות. כיום מועסקים בה 3 תותחי על במשרה מלאה שמטפלים בחברות הגדולות במשק הישראלי, כגון: תנובה, מעריב, ג'יידייט, המקצוענים ועוד. זו רק ההתחלה, יש לנו חזון מאד גדול.

כמה סימלי שהעיצוב החדש של AskPavel למעשה "חותם" את השינוי והתהפוכות שעברו 2 הפעילויות האלו והפכו למה שהן היום, יש כאן סוג של סגירת מעגל מבחינתי.

אז מה התחדש ב-AskPavel?

כפי שניתן לראות כל ממשק המשתמש שינה צורה כאשר הקו המנחה לכל החלטה ממשקית\עיצובית היה חווית המשתמש.

אחת הבעית שהיו בעיצוב הקודם זה שהיה יותר מדי מהכל בכל מקום – כאילו הכל חשוב. מה שגרם לסינוור וחוסר יכולת התמצאות. לכן ניסינו ליצור בעיצוב החדש פשטות יחד עם חדשנות ובעיקר להקל על קהל הקוראים בצריכת התוכן והניווט בין האגפים השונים באתר.

1. לוגו חדש

את הלוגו החדש עיצבה חברת ה-UX מספר אחד בארץ מבחינתי – נטקראפט (אותה חברה שעיצבה בהצלחה רבה גם את האתר החדש של סרבולה). זה היה הבריף ששלחתי לגבי הלוגו:

  • מסר+מטרה: המסר בראש ובראשונה צריך להיות ברור: "שאלו את פבל". כשאני אומר פבל, אני לא מתכוון רק לפבל (אלי) אלא גם לקהילה כולה – לכן אני לא רוצה לשלב שם תמונה שלי. שם הדומיין אומנם ממחיש את זה, אך רציתי גם שיהיה אלמנט ויזואלי רלוונטי כמו סימן שאלה, או שאולי אפשר לעשות מעין בועת שאלה כזו. כשאנשים יסתכלו על הלוגו, אני רוצה שזה יצור אצלם גירוי לשאול משהו או להיות חלק מקהילה שבה יש כל הזמן אינטראקציה ותהליך למידה. אגב, זה לא יסתכם רק בשאילת שאלות, אלא ייעוץ לגבי אילו קורסים לבחור, חברות מומלצות וכו'. מעין One Stop Shop לכל מי שרוצה ללמוד, לשתף, להכיר ולהתפתח בתחום השיווק באינטרנט.
  • צבעים: אני לא רוצה לקבע בקטע הזה פרט לנקודה אחת – חשוב לי שהצבע האדום יהיה דומיננטי. כיום עיצוב האתר מתבסס על אדום בעיקר וגם זה צבע בולט לעין כך שהלוגו הוא הראשון שבולט כשמסתכלים לראשונה באתר (מה גם שזה הצבע האהוב עלי :) ). מעבר לזה, אני חושב שהמעצב ידע יותר טוב ממני באילו צבעים להשתמש.
  • טקסט: צריך להיות כתוב שם בבירור כמובן AskPavel. האם זו תהיה מילה אחת מחוברת או 2 מילים נפרדות, אותיות גדולות או קטנות – אני לא ממש יודע, גם הפונט פחות עקרוני לי.
  • אלמנטים: לא משנה לי מה בדיוק אבל חשוב שמלבד הכיתוב של שם האתר יהיה גם איזשהו אלמנט גרפי או אייקון שימחיש את השם. כרגע יש חץ כזה שמאד מעורר call to action וסוג של חדות ופתרון (כי הוא פוגע בסימן שאלה), פשוט כי בזמנו מי שעיצב את זה אמר שזה ממחיש כאילו את הפתרון שהגולשים מקבלים על הצרכים שלהם כשהם מבקרים באתר.

לדעתכם התוצאה הסופית עונה על זה?

2. עמוד בית שנותן לטעום קצת מהכל

בדומה לעמוד הבית הנוכחי, גם בעמוד הבית החדש יש את הפריטים האחרונים מכל אגפי התוכן:

  • פוסטים אחרונים מהבלוג
  • שאלות שנשאלו לאחרונה
  • משרות מלוח הדרושים
  • סקירות (משהו חדש, פרטים כאן למטה)

כמובן שאי אפשר בלי הפוסטים המובילים מכל הזמנים, חסויות ואפילו 10 החיפושים הכי חמים בגוגל לאותו יום.

3. נראות אחרת למדור החדשות

אין מישהו אחד בתעשייה שלא מכיר את מדור חדשות קידום אתרים אותו עורך בקפידה ועקביות בחור מאד מוכשר בשם איתי ברנר כבר קרוב לשנתיים. בנוסף להערכה האישית שיש לי לאיתי כבר המון שנים, אני חושב שהוא מקצוען בתחומו ואני לומד ממנו המון. מדי שבוע איתי מלקט ידיעות ועדכונים על דברים חדשים בעולם קידום האתרים והשיווק באינטרנט ומפרסם פוסט מסכם בסוף השבוע.

המדור קיבל נראות חדשה והבלטה של איתי כי היה חשוב לי לתת במה וקרדיט ראויים על ההתמדה וההשקעה שלו שהופכים את המדור לנצפה כל כך. בתפריט הצדדי מופיעים מקורות מהם אנחנו שואבים השראה ומתעדכנים על בסיס שבועי (אחד מהם הוא שועל ה-SEO מנשה אברמוב שעוקב בדריכות אחרי עדכונים בתחום ומגלה לפני כולם מה חדש).

בנוסף, מעכשיו יש טיקר "חדשות קידום אתרים" שמופיע בכל עמודי האתר מתחת לתפריט הקטגוריות ומציג את הידיעות האחרונות.

מדור חדשות חדש

4. "מגה" תפריט קטגוריות

אחת הבעיות המרכזיות שהיו בגרסה הקודמת היא ניווט. לכן החלטתי שבגרסה החדשה יהיה ניתן להגיע מהניווט כמעט לכל מקום באתר.

התפריט הצף זז עם הגלילה ומאפשר לגשת לפוסטים אחרונים מתוך כל קטגוריה ואף לתגיות מובילות.

מגה תפריט

5. עמוד קטגוריה ממוקד יותר

אני אוהב מאד את השינוי הזה – מעתה כל מי שמתעניין בנושא ספציפי יוכל לקבל את כל המענה בעמוד הקטגוריה. אם ניקח לדוגמא את קטגוריית פרסום באינטרנט, אפשר לראות שיש בה:

  • הפוסטים האחרונים שפורסמו.
  • 5 הפוסטים הכי פופולאריים (לפי כמות תגובות).
  • משרות אחרונות בלוח הדרושים.
  • תגובות אחרונות מתוך פוסטים.
  • התגיות הפופולאריות ביותר.

והכל בנושא פרסום באינטרנט (במקרה הזה).

גם חלוקת הקטגוריות השתנתה בגרסה החדשה והחלוקה החדשה אמורה לתת מענה לכל נושא בתחום שלנו:

  • קידום אורגני.
  • פרסום ממומן.
  • מדיה חברתית.
  • ווב אנליטיקס.
  • שיווק דיגיטלי.

6. "סקירות" סקירות שירותים וכלים בתחום

אזור תוכן חדש באתר.

הרבה פעמים שאלו אותי אם אפשר ליצור קטגוריה של סקירת כלים ושירותים בתחום אז החלטתי להרים את הכפפה. בינתיים הוא כולל בעיקר פוסטים שנכתבו כבר בעבר, אבל בהמשך נדאג לסקר בו כלים חדשים בתחום. אגב, תרגישו חופשי להציע לנו כלים או שירותים מעניינים שאתם נתקלים בהם ונכתוב עליהם סקירה מקיפה.

סקירת כלי קידום אתרים

7. זמן טעינה, באגים מעצבנים, שכפולי תוכן ושיפורי SEO

באתר הקודם היו הרבה מאד בעיות, הנה חלק מהתיקונים\שיפורים שנעשו:

  • צמצום היררכי ל-URLים של קטגוריות.
  • שיפור זמן טעינה של כל העמודים באתר.
  • הגדרת Pegination בעמודי ארכיון.
  • צמצום קישורים בפוטר לשיפור ה-Link Juice.
  • שיפור אפשרויות שיתוף התוכן.
  • עדכון גרסת וורדפרס וכל הפלאגינים.
  • פתרון לכפילויות בקוד.
  • תיקון כפילויות תגיות Head (תודה מנשה!)
  • ועוד…

איך לעשות מעבר עם מינימום נזק ל-SEO?

כתבתי בעבר פוסט שמדבר על מעבר מוצלח לדומיין או אחסון חדש, כאן הדומיין והאחסון נשארו כפי שהם ורק המערכת\עיצוב השתנו, לכן המעבר יחסית פשוט יותר. יחד עם זאת, יש כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם כדי לעבור חלק:

  • לוודא שתמהיל ה-Keywords Targeting נשמר (או שופר): אם התבנית השתנתה, סימן שכל האלמנטים Site-Wide גם כן השתנו וכתוצאה מכך ביטויים שהופיעו שם בעבר יכול להיות שלא מופיעים יותר (התוכן של העמודים כנראה שלא ישתנה לכן זה פחות רלוונטי). נניח במקרה שלי הדומיין ממוקד בביטויים כמו קידום אתרים, שיווק באינטרנט וכו'. לכן אם ביטויים אלו הופיעו בכמות מסוימת לאורך התפריטים ושאר האלמנטים בכל עמודי האתר, יש לשמור על ייחס זהה. כמו כן, גם עמוד הבית ועמודי הקטגוריות השתנו מבחינת האלמנטים, לכן חשוב לוודא שאותם ביטויים יישמרו בהם לאחר השינוי בכמות זהה פחות או יותר. זה אומנם נוגע יותר בעולם ה- On Page, אך כאשר מדובר באתרים עם המון דפים זה פרמטר קריטי.
  • לוודא שתמהיל ייחס התוכן הייחודי למשוכפל נשמר (או שופר): בדיוק כמו הסעיף הקודם, רק שכאן הכוונה לתוכן הייחודי שיש בכל עמוד אל מול התוכן שנשאב מאזורים שונים באתר. בבלוג מטבעו יש כמה סוגי עמודים שכמות התוכן הייחודי בהם קטנה, לדוגמא: עמוד הבית, תגית, קטגוריה וארכיון. לכן אם בגרסה הקודמת הייתה כמות מסויימת של תוכן ייחודי, מומלץ לשמר אותה גם בגרסה החדשה. למשל בעמוד הבית הקודם הייתה פסקה שכללה מגוון מילות מפתח רלוונטיות ולכן שמרתי עליה גם בעמוד הבית החדש (לא חובה בדיוק באותו מיקום\עיצוב\כמות).
  • לשמור על ניווט ומבנה קישורים פנימיים זהה: אם עמוד מרכזי מסוים קיבל כוח מקישורים שהופיעו בתפריטים שונים באתר, חשוב לוודא שהוא ימשיך לקבל את אותו הכוח. אם יש כפילויות של קישורים אפשר להוריד (זה אפילו אופטימלי יותר מבחינת חלוקת ה-Link Juice). במקרה של בלוג, חשוב לוודא שכמות הפריטים בעמודי ארכיון נשמרת, כמות הפוסטים המומלצים בסוף כל פוסט, הופעת תגיות בסוף הפוסט ועוד אלמנטים שונים שמשתנים מתבנית לתבנית בוורדפרס.
  • למנוע שכפול תמונות: בעיצוב החדש יש להגדיר תמונת פוסט שהיא בגודל שונה מעט מהתמונות שהיו בעיצוב הקודם. לכן הייתי צריך לעשות שינוי לגדלי התמונות ולהעלות אותן מחדש לאתר. חשוב מאד למחוק את הקודמות ולאחר מכן להעלות את החדשות כי אם הן יועלו בנוסף זה ייצור כפילות ויכול לגרום למצב של אינדוקס כפול ב-Google Images (בדומה לתוכן, גם שכפול תמונות לא מומלץ).
  • לוודא שמבנה ה-URLים נשמר ולהגדיר 301 אם לא: אין מה להסביר, הסעיף הזה די ברור.

אגב, זה ממש לא צריך להיות רובוטי ברמה של לשחזר ב-100% את המצב הקודם. גוגל לא טיפש ומבין שאתרים עושים שינויים, אבל ככל שנשאף לשחזר את האתר כמה שיותר דומה למקור, כך ניצור "זעזוע" קטן יותר באינדוקס מחדש של גוגל כשיגיע לראשונה ויגלה שהכל השתנה.

מה דעתך על העיצוב?

תודה רבה לכל האנשים המדהימים שתרמו בתהליך המייגע הזה, לצערי לא אוכל לציין את כולם כי אחרת הפוסט לא ייגמר. ובעיקר תודה ענקית לגאוני הקוד אלמוג כהן מחברת קורל ויואב מצ'ולסקישעזרו עם באגים ותיקונים שונים גם בשעות הקטנות של הלילה.

אני מאד אשמח לשמוע כאן בתגובות מה דעתכם על העיצוב החדש – האם יש דברים שהייתם מציעים לשפר?

כמו כן, אני בונה את תוכנית הפוסטים לשנה הבאה ואשמח לשמוע אם יש נושאים שמעניינים אתכםכדי שנכתוב עליהם יותר?

המון תודה על הפידבק, זה מאד עוזר לנו.

נב – בעוד כמה חודשים יתקיים כנס נקסט קייס 2014, אם תרצה להציג מקרה בוחן זה הזמן להציע לנו באתר הכנס.

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

53 תגובות

  1. אני לא רוצה לקלקל, אבל העיצוב הקודם היה הרבה יותר וייחודי,
    התאים לבלוג והיה שונה משאר אתרי הבלוגים הבאנליים שמצואים באינטרנט,
    עכשיו האתר נראה כמוהם לא מושך, דהוי ומשעממם – אני הייתי מחזיר מהר

  2. ארבעה דברים:
    1) המון תודה על המידע וההתמדה
    2) הייתי נכנס לפוסט גם ללא עיצוב וצבעים כלל
    3) אני לא אוהב את הג'אווה של חדשות קידום אתרים, מסיט תשומת לב לדעתי
    4) יש לך המון "נדל"ן" ב HEADER שמתבזבזז על לוגו אחד במרכז

    שוב תודה

  3. היי,

    שימוש בתבנית sahifa נותן מענה לתכני האתר אך עם זאת עוד מאות אלפי אנשים משתמשים בתבנית הזאת כך שזה לא יוצר בידול משאר האתרים.
    הלוגו סבבה אבל אני הייתי מפשט אותו עוד יותר ומשאיר את האלמנט האדום וטקסט בלבד(בלי החלק התחתון)
    בכל מקרה שיהיה בהצלחה ואם צריך עזרה בעיצוב שלח לי מייל (:

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה על הפידבק!
      כפי שכתבתי למגיב הראשון – מעולם לא הייתה לי מטרה להראות שונה, מה שהופך את הבלוג לשונה זה התוכן (לפחות כך אני מאמין). מטרת העיצוב מחדש הייתה רק לשפר את חווית המשתמש, ניווט והנגשת תוכן.

  4. מה דעתך על הרחבת המסגרת העסקית ופתיחת מכללה? אני מוכן להיות השותף העסקי בתחום זה, ללא השקעה פרט להשקעת זמן וקשרים….

  5. לדעתי האישית נראה מיליון דולר :)

    אבל כמו שכל משווק דיגיטלי טוב יודע, מה שקובע בסוף זה תמיד התוכן – ומאחר והתוכן שלך כ"כ איכותי, צודק המגיב הראשון שהיית זוכה לביקורים שלנו גם בלי שינוי עיצוב. לדעתי כאמור השינוי באמת מבורך, והוא הרבה יותר מעיצוב בלבד – גם שינויי הפונקציונליות שביצעת חשובים.

    ותודה על הפירוט של השמירה על ה-SEO – מאוד חשוב ועוזר.

    מה דעתך לפרסם פוסט טכני יותר, לגבי התוספים בהם הינך משתמש כעת, ואולי הצדדים הטכניים של התבנית והתפריט?

    מכל מקום – הרבה הצלחה.

    • פבל ישראלסקי

      תודה איש, מעריך זאת מאד!
      לגבי פרטים טכניים, תגיד לי מה מעניין אותך במיוחד ובכיף…
      הפלאגינים שאני משתמש בהם זה הסטנדרטיים, זה מה שאני זוכר:
      WordPress Database Backup
      Author Avatars List
      Comment Rating
      Contact Form 7
      Exec-PHP
      jQuery Pin It Button For Images
      Lightbox Plus Colorbox
      Most Comments
      WordPress.com Stats
      User Photo
      WordPress SEO

      • תודה פאבל על הפירוט.
        צדדים טכניים לדוגמה – אילו אופטימיזציות אתה עושה ברמת השרת? אולי CDN? או תוספי אופטימיזציה לוורדפרס?
        גיבוי? תחזוקה? הכל נעשה ידנית? על השרתים שלך?
        בעצם כל מה שקשור ל-backend של האתר והשרת – על הפרונט והתוכן דנת פה בפוסט, נותר רק צד השרת.
        תודה :)

  6. האמת… העיצוב הישן הרבה יותר יפה והרבה יותר ברור, העיצוב החדש בכלל לא מושך וחבל!!…בכל זאת תתחדשו!

  7. היי, העיצוב מבוסס במקרה על Jarida? (:

  8. אחי, סחיפה זה לא עיצוב, מבלי לפגוע בעבודה הקשה שאתה עושה ובאיכות התכנים

  9. היי פבל,
    תתחדש!

    על קצה המזלג, מבלי להכנס לחווית משתמש, אלא עיצוב נטו, הייתי עושה שההדר ימתח לשני הצדדים וידבק למעלה.
    הייתי משנה את הטפט, הוא לדעתי לא יפה ועושה רעש בעיניים.
    ולטעמי הייתי מוותר על ה-layout של הריבועים על גבי הרקע ועושה עיצוב "פתוח", כלומר לבן גם בצדדים וללא גבולות וריבועים בצדדים.

    תודה!
    אבנר

  10. כל הכבוד, בחירה נבונה של תבנית פרימיום התומכת RTL ובתוכן מרובה (מה שנקרא "תבנית מגזין"), עכשיו התכנים המעולים של האתר גם עטופים באריזה מזמינה. בהצלחה!

  11. גם התבנית שלי היא כזאת אבל נראית שונה. עשית יופי של עבודה. כמו שאמרו קודמיי, בסופו של דבר אנשים פה בשביל התוכן. ואתה מספק תוכן מעולה. כיף לקרא כזה אתר מקצועי. תודה רבה! יונית

  12. הי פבל.
    האם תוכל לשתף את המקור של התבנית המתורגמת שלך?

  13. העיצוב יפה ויעיל.
    הפס חדשות לא כ"כ נוח, רץ לאט מדי ונעלם. זה בטח ענין של הגדרות.
    הריבוע הכוח למטה (רוצה לשפר את ביצועי האתר) מפריע לי מאוד. הוא לא זז, זה כמו כתם על הדף ואין לי כוונה ללחוץ עליו. לא ברור לי איזה אתר. שלי? זה בטח פרסום או שירות בכסף, שלכם? לא ברור.

  14. לדעתי המבנה של האתר הרבה יותר טוב מהקודם ומקל בהרבה על חווית הקריאה לעומת העיצוב הקודם.

    אכתוב כמה נקודות שהייתי רוצה להעביר:
    – כל האזור של ה Header ממש לא חכם וגורם לכתבה האחרונה לאבד את החשיבות. הייתי שוקל להחליף את כל המבנה.
    – הרקע של האתר (לפחות במסכים רחבים) מפקסל את העיניים בגלל הטקסטורה. הייתי בוחר להחליף לרקע חלק עם אותו גוון אבל ללא הטקסטורה.
    – בלוק "הצטרף לקהילה של אלפי משווקים" משלב כחלק מתוך HEADER ולא מקדיש לו את האזור הקיים.
    – להוריד את שורת החדשות מתחת ל Header. קופץ, מעצבן ולא ממש מתאים (אם כבר, הייתי משלב בלוק מבזקים יורד בדומה ל YNET להדגשת החדשות).
    – בכתבות – הגדלת הפונט.
    – בדף הראשי המציג את הכתבות חסר תאריך פרסום/לפני כמה זמן הפוסט פורסם.
    – הייתי שמח אם היה עמוד המרכז את כל הכתבות לפי נושאים.

    בהצלחה

  15. מבלי להוריד מהאהדה שלי לבלוג המצוין שלך, אישית לא אהבתי את העיצוב. דווקא לי אין בעיה עם שימוש בתבניות המוניות (בתנאי שהם טובות). אני דווקא חושב שהיית צריך להשאיר את התבנית המקורית של Sahifa. היא הרבה יותר "מגזינית" ומשדרת יותר עוצמה וגודל…

    זאת הדעה שלי בכל אופן. אבל שיהיה בהצלחה….

    • פבל ישראלסקי

      לא הבנתי…זו התבנית המקורית, לא עשיתי בה שום שינויי.

      • התבנית המקורית בדף הבית כוללות "קופסאות" שונות המחולקות לפי נושאים או תגיות. אצלך הדף בית מציג רק קופסא אחת עם כתבות אחרונות.
        לא מדובר באמת באיזה שינוי טכני אלא בהגדרות שונות של התבנית ואם הבלוג שלך ייראה כמו ה-Live Demi של התבנית, זה יקנה רושם ראשוני הרבה יותר טוב לדעתי…

  16. מיכל כהן

    תתחדש! אין כמוך!
    כמו שכבר נכתב פה, מבחינתי מה שחשוב באתר שלך ומה שעושה אותו מנצח זה איכות התוכן. זה שאתה לא מכניס לכאן חרטוטים ושכתובים ותרגומים, זה שאתה מעלה לכאן רק מקצוענים וזה שברנר הנפלא דואג לחדשות. לגבי העיצוב והמבנה, נראה לי סבבה במבט ראשון (חוץ מבזבוז המקום ב HEADER הריק, אבל ברור לי שזה זמני…).
    ההערות שלי הן ממש בקטנה:
    1. לא אוהבת את הקישור לדף הבית עם "קידום אתרים". עם כל הכבודל שיקולי SEO, זה מבלבל כי האתר הזה הוא לא רק על קידום אתרים.
    2. לא אוהבת שבדף הראשי של הבלוג החדשות מעורבבות עם פוסטים. חדשות זה חדשות ופוסטים זה פוסטים.
    3. הייתי מחליפה את הכותרת הדיפולטית של "ארכיות תגיות" למשהו יותר סקסי
    4. חסרה לי כטגוריית קונטנט מרקטינג. נושא ששווה קטגוריה לדעתי
    וזהו. העיקר שתמשיך להיות מס' אחת בתוכן מקצועי! בהצלחה!

  17. עיצוב נקי ופרקטי.
    תפריט ידידותי
    והכי חשוב התוכן איכותי
    בהצלחה

  18. עמית אדלר

    תענוג של עיצוב, תתחדשו! הרבה יותר נקי ופחות עמוס מהעיצוב הקודם. במיוחד אהבתי את המגה תפריט קטגוריות, שנראה קצת כמו הקרוסלה של גוגל ומוסיף עושר ויזואלי שלא היה קיים באתר הקודם.

    בקיצור – אהבתי.

  19. אהבתי יותר את העיצוב הקודם.
    מה שהכי מציק בעיצוב הנוכחי זה שהלוגו תופס יותר מידי שטח מההדר, היה יותר טוב להטמיע אותו איכשהו עם התפריטים. כך גם היה יותר תוכן above the fold.

  20. יורם ליכטנשטיין
    יורם ליכטנשטיין

    פבל,
    תתחדש. לגבי עיצוב – אין לי מושג. אהבתי קודם וגם עכשיו נראה לי רציני וטוב.
    לגבי תוכן – ממשיך להנות מהבלוג שלך.
    לגבי פיתוח העסקים לאורך השנים – תמשיך ככה ושיהיה לך בהצלחה.
    כך או אחרת, אין ספק שזה בלוג מוביל אם לא "ה-בלוג".
    בהצלחה!

  21. העיצוב נהדר, הממשק נוח ומסודר בעין. מעבר לזה התכנים מועברים בצורה הכי ברורה שראיתי. אתה עוזר לי המון בידע שלך ובדרך בה אתה מעביר את האתר…. אשריך, עלה והצלח

  22. מת על התבנית ועל איך שהאתר נראה עכשיו.
    זה נכון שלעיצוב הקודם היה יותר ייחודיות מהבחינה העיצובית אבל למי אכפת? אנחנו SEO. מה שמעניין אותנו זה ניווט ודרך קלה להסתדר עם האתר, וכשמדובר באתר בעל תוכן רב כל כך (וכל פוסט פה לעניין) צריכה להיות אפשרות קלה יותר למציאת המידע. בעיצוב הקודם היה יותר קשה, ועכשיו (לדעתי לפחות) הרבה יותר קל. פשוט תענוג לנווט בו מקצה לקצה.

  23. היי פבל
    קודם כל ברכותיי,
    בתור מי שרק שיחררה אתר לאויר אני יודעת בכמה עבודה מדובר.
    אני אישית אוהבת מאוד את ה look & feel של האתר החדש, הוא מאוד עכשוי וכן קל יותר לניווט.
    נכון, אחרי כל כך הרבה שנים של גלישה באתר הישן זה הפתיע ודורש ממני להתרגל,
    אבל בסה"כ יש שיפור משמעותי בחווית הגלישה.
    זו גם הזדמנות מעולה בשבילי להודות לך ספציפית, למנשה, איש יקר ומדהים ולכל שאר המומחים כאן.
    אינני מתחום הקידום כלל אך שנים שאתם מלווים אותי בהתלבטויות, בהסברים ושיקולים טכניים
    כאלו ואחרים בסבלנות ומקצועיות לאין ערוך.
    אני לא מכירה עוד פלטפורמה כזו שמנגישה מידע איכותי ומגוון לאורך כל כך הרבה שנים.
    כן ירבו
    מיכל

  24. 1. דירוג המשיבים במדור "שאלות ותשובות" על פי הדרגות שלהם במילואים איננו במקום בפורום מקצועי מכובד.

    2. הדגשת היתר של פוסטים ישנים, שחלקם הפכו למיושנים ומטעים ממש איננו במקום בפורום שעוסק בקידום אתרים – תחום שבו פעולה על פי מה שהיה מקובל רק לפני שנה כבר גורם היום לנזק ממשי. עדיף להחזיר את הצגת התגובות האחרונות לכל פוסט.

    3. הצגת ביטויי החיפוש הכי מבוקשים בגוגל מיותרת בפורום מקצועי. אפשר למצוא את זה בקלות בגוגל. אם כבר, מצא דרך לסנן ולהציג את ביטויי החיפוש הכי מבוקשים שכן שייכים לתחום ולקהילה שלנו, כי שם תהיה תגובה מעודכנת לחדשות.

    4. הצעתי לך בזמנו לפתוח מדור של נושאים שבהם מתקיים דיון מתמשך ומתעדכן, כמו למשל נושא תרומת הקישורים לקידום.

    5. עדיף שמדור החדשות השבועי יביא ידיעות רק מפי נציגי גוגל וגורמים אחרים שקובעים ומשנים לקהילת מקדמי האתרים את סביבת העבודה, ולא מפי מקדמי אתרים, "מכובדים" כמה שיהיו, שמפרשים את הידיעות הללו על פי מגבלותיהם המקצועיות והשכליות. כך למשל, אני נאלץ להגיב ולהסביר פה מדי שנה מדוע תוצאות הסקר המתאר את משקלו של כל פרמטר ש"קובע את הדירוג" כביכול אינן מתקבלות על הדעת.

    • עמנואל סעיף 1 היה במקורי רעיון שאני רציתי לשלב.
      במקרה ואתה מעוניין להחליף\לשנות\להמליץ על דרגות שונות שלח לי הודעה ואנסה לקדם את השינויים

      • מנשה, כל דירוג מילולי מבוסס הרי על כמות התשובות, בין אם הן נכונות ובין אם הן שגויות. אין צורך בשום דירוג מילולי כי הדירוג הכמותי מוצג תמיד למבקרים בצד שמאל של הדף שבו מוצגות השאלה והתשובות לה.

        • הדירוג המילולי מבוסס על הנקודות באתר.
          אם הגולש מספק תשובות לא נכונות, לשאר הגולשים יש אפשרות לדרג אותם ולהשפיע על הנקודות שהוא צבר.

          הצורך לדירוג מילולי היה פחות קשור לצד המקצועי שלנו, למרות זאת לא כיוונתי לדרגות צבאיות(אבל חייב להגיד שזה מאוד הצחיק אותי)
          כנראה שזה השתנה לאחרונה

          • מנשה,

            א. כאמור, הדירוג המילולי, גם הנוכחי וגם הקודם, לא הוסיף לקוראי המדור שום אינפורמציה שימושית, משום שהוא תרגום ישיר של סף מספר נקודות בדירוג המספרי.

            ב. אם השואל היה יודע מראש איזו תשובה נכונה ואיזו לא, הוא לא היה טורח לשאול את השאלה. ואילו שאר הקוראים אינם מצביעים על
            התשובות על פי נכונותן ביחס לאופן הפעולה העדכני של מערכת הדירוג של גוגל אלא על פי תאריך העדכון האחרון של הידע שלהם על אופן הפעולה של מערכת הדירוג של גוגל.

            ג. גרוע מכך, לא מעט הצבעות מעידות על האכזבה לשמוע שהמערכת של גוגל פועלת עכשיו הפוך מהאינטואיציות המקצועיות השגויות שלהם ומהאינטרסים המסחריים שלהם. זו הסיבה שדרשתי להסיר את אופציית ההצבעה, שיש לה מקום רק בפורום שעוסק בעניינים שבטעם – איזו עוגה יותר טעימה ואיזו דוגמנית יותר יפה.

    • זקן השבט הטיעונים שלך ללא שום טעם, אני מאד אהבתי תתוספים שנוספו לאתר בעיקר תביטויים הכי מחופשים שכן לא טרחתי לחפש בכלי עזר של גוגל קודם לכן, שאר הטעונים זה נראה כאילו אתה מחפש למצוא מה לא בסדר כי ממש אין טעם להוריד אותם – כל דבר שהגולש ימצא עניין בו הרי זה משובח והם דברים חיוניים.

  25. א. למרות שאינני מסכים איתך
    לתיאורים המילוליים ישנם יתרונות נוספים

    ב. לא רק זה מה שמניע קורא לדרג תשובה

    ג. ספק אם זה הסיבה להצבעות(מתחבר עם א).

    בכל מקרה תרגיש חופשי ליידע אותי בשינויים שאתה מעוניין לקדם ואדאג לבחון אותם ולקדם אותם במקרה הצורך(אני מעדיף לא להקפיץ פה תגובות מיותרות נוספות).

    • א. מה הם היתרונות הנוספים במקרה זה? אני יכול להבין שדירוג מספרי של ציונים במבחן יכול להיות מוחלף בדירוג מילולי שנע בין "נכשל" ל"מצויין", ואז אין כבר צורך בהצגת הדירוג המספרי. אבל כאן מוצג תמיד גם הדירוג המספרי.

      ב.-ג. זו "הערכה מודיעינית" שמבוססת בין השאר על הקורלציה הגבוהה מאד שבין תגובות זועמות, אבל שגויות, למה שכתבתי, בעיקר בתגובות לפוסטים, לבין ריבוי ההצבעות השליליות שהגיעו עד כדי הסתרת התגובה שלי.

      עד כה לא התקבלה שום הצעה לשיפור שהגשתי.

      העיצוב החדש לא נראה טוב ב-IE8 והתגובות לא מוצגות בכלל, אבל אולי אני היחיד שעוד משתמש בדפדפן הזה.

  26. יפה מאד – אסטטי – קלאסי!

    בתור אחד שבה מהתחום ומכיר את האתר הזה שנים רבות במתכונתו הישנה – לה הייתי רגיל,
    מהר מאוד התחברתי לעיצוב החדש.

    ללא או עם קשר – תמשיכו לעשות עבודתכם נאמנה במקצועיות ונתינה – מאחל לכם בהזדמנות זו שנה טובה, מתוקה ופוריה מכל הבחינות – לכם ולכל בני משפחתכם1

  27. אינני מוצא משום מה דרך לאתר את הפוסטים שהוצגו פה על פי תאריך פרסומם, ונאלצתי לחפש על פי תמונת המחבר.

  28. אהבתי את העיצוב! במיוחד שעכשיו האתר הרבה יותר קריא במסך של טלפון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים:

 

שתפו את הפוסט עם חברים