יצאתי לדרך עצמאית - על לבטים פנימיים ואיך תכננתי את העסק הראשון שלי? | AskPavel
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » יצאתי לדרך עצמאית – על לבטים פנימיים ואיך תכננתי את העסק הראשון שלי?
סרבולה

יצאתי לדרך עצמאית – על לבטים פנימיים ואיך תכננתי את העסק הראשון שלי?

מה אני אגיד לכם, לא היה פשוט לעשות את הצעד הזה. אבל פשוט אמרתי לעצמי it's now or never…

זה כבר לא סוד שבחודשיים האחרונים אני עצמאי. אחרי שנתיים מאתגרות ומהנות בחברה מובילה בתחומה, החלטתי לעזוב ולפתוח עסק עצמאי. למעשה אלו 2 פעילויות נפרדות שמאוגדות תחת אותה קורת גג ופונות לאותו קהל יעד. תיכף אסביר מה בדיוק העסק מציע…

אבל לפני שאכנס לפרטים, חשוב לי לתת קרדיט הולם למקום העבודה שלי בשנתיים האחרונות – חברת 888. ניתנה לי הזדמנות מופלאה לעבוד עם המומחים הגדולים ביותר בעולם השיווק באינטרנט וה-SEO בפרט. ועד כמה שזה נשמע כמו טייטל מפוצץ, אני באמת חושב ככה.

אני אומנם קצת משוחד אבל העובדות מדברות בעד עצמן. לפני כשנתיים בדקתי את הדירוגים שלהם על ביטויים מעולם הגיימינג כדי לקבל קצת תחושה על רמת המקצועיות. ועל כל ביטוי, ללא יוצא מן הכלל, הופתעתי לגלות שתמיד הם הופיעו בעמוד הראשון. כשראיתי את זה, נפקחו עיני ואמרתי לעצמי שאני פשוט חייב לעבוד במקום הזה. זו הייתה ללא ספק אחת מהתקופות הטובות שהיו לי בחיים הן מבחינה מקצועית והן חברתית.

כאן המקום לתת המלצה אמיתית מהלב – אם אתם מכירים אנשים איכותיים שרוצים להשתלב בחברה בינלאומית מובילה שעוסקת בתחום תחרותי, אני ממליץ בחום לבדוק משרות פתוחות באתר הדרושים שלהם (זה מתעדכן על בסיס יומי).

אז מה אני הולך לעשות עכשיו?

כשסיפרתי לאנשים קרובים שאני פותח עסק, כמעט כולם הניחו שמדובר בחברת SEO. והאמת שאני לא מופתע כי זה די מתבקש. הרי זה התחום שאני מבין בו יותר מכל וכותב עליו כאן בבלוג.

אבל הרשו לי להפתיע אתכם – זו לא חברת SEO. לפחות לא במובן המסורתי.

החשיפה שלי לאנשי מקצוע וקולגות בתחום קידום האתרים, חשפה בפניי צורך אדיר שיש להם בשירותים שונים וזה מה שהנחה אותי בהקמת סרבולה – חברת שירותים למקדמי אתרים.

מישהו רוצה לנחש מה עומד מאחורי השם והלוגו? 🙂

כשהתחלתי לפתח את הרעיון ניסיתי לחדור לראשו של מקדם האתרים המצוי (שזה כולל גם אותי כמובן), במטרה להבין את הקשיים והשאלות בהן אנו מתחבטים כל הזמן:

  • האם להתרחב ולקחת עוד עובדים או להוציא חלק מהעבודה החוצה?
  • האם להשתמש במיקור חוץ? מה הפתרונות המוצעים כיום בתחום הזה? כמה כסף וזמן זה יכול לחסוך?
  • האם פתרונות מיקור החוץ מציעים תמורה איכותית ולא רק כמותית?
  • האם אנחנו מתעסקים מספיק באסטרטגיה או שכל היום טרודים ב"עבודה שחורה"?

יש עוד הרבה מאד שאלות בהקשר הזה אבל הבנתם את הרעיון.

Servula = מטריית שירותים למקדמי אתרים

לא. זו לא עוד זירה לחיפוש פרילנסרים, אלא קונספט שונה לגמרי – חנות (Marketplace) שבה אפשר לקנות את המוצרים עצמם ולחסוך זמן בהתנהלות מול פרילנסרים.

שירותים למקדמי אתרים - Servula

הרי מקדמי האתרים צריכים רק את המוצר הסופי לא? את המאמר עצמו לצורך העניין. אז למה להתעסק בכל האדמיניסטרציה שמסביב? חיפוש ספקים חדשים, ניהול תשלומים חודשיים, מעקב אחרי העבודה השוטפת, הגדרת guidelines, התכתבויות יומיומיות ועוד שלל משימות שגוזלות זמן יקר ממקדם האתרים (זמן שאפשר היה לתעל לטובת פיתוח אסטרטגיית SEO). טל פריהר המחיש את זה היטב בפוסט המעולה שכתב בזמנו על הקשיים בעבודה עם פרילנסרים ומיקור חוץ.

מה שאנחנו מציעים במסגרת Servula זה בעצם לעבוד עם פרילנסרים רק בלי הכאב ראש בעבודה עם פרילנסרים 🙂

לא המצאתי את הגלגל, יש כיום הרבה מרקטפלייסים נישתיים בעולם שמציעים מגוון שירותים שונים. הבידול של Servula בא לידי ביטוי במגוון הרב של השירותים והאיכות שלהם (אין לי צורך לשכנע אתכם שאיכות זה אולי הדבר החשוב ביותר בתחום שלנו).

יש לי כל כך הרבה מה להגיד על איכות, אבל במקום זה, אתן פשוט דוגמא למוצר הדגל שלנו כדי להמחיש איך זה עובד אצלנו – כתיבת תוכן. כל מאמר שאנחנו מוכרים עובר מספר פילטרים בדרך עד שמגיע ללקוח:

  1. כותב תוכן דובר שפת אם כותב מאמר.
  2. עורך תוכן עובר עליו כדי לוודא שאין שגיאות כתיב\שפה.
  3. מתבצעת סריקה של Copyscape לוודא שהטקסט ייחודי ולא משוכפל.
  4. בדיקה סופית לוודא שיש חלוקה לפסקאות, סימני פיסוק ושילוב תתי כותרות רלוונטיות.
  5. המאמר מגיע ללקוח.

אנחנו כבר עובדים עם עשרות חברות בארץ ובחול (השירות הוא בינלאומי), שקונות מאיתנו מוצרים על בסיס חודשי. בינתיים קיבלנו פידבקים בהם נאמר שהשירות חוסך הרבה זמן וכסף. בהמשך זה ייפתח לשימוש של כלל המשתמשים. אז מי מכם שעובד עם פרילנסרים ומעוניין לקבל מייל ברגע שהשירות הזה נפתח מוזמן להירשם לעדכונים שלנו – Servula.com (בהתחלה נציע מספר מוגבל של הזמנות).

מה אפשר לקנות בחנות של Servula?

כתיבת תוכן מכל הסוגים, הפצת מאמרים, בניית קישורים (סימניות, פורומים, אינדקסים, בלוגים וכו'…), הפצת ידיעות לעיתונות (PR), תרגום תבניות וורדפרס, הקמת מיניסייטים\בלוגים ועוד. בעצם כל השירותים שמקדמי אתרים מזמינים מפרילאנסרים (כמובן הכל נעשה ידנית ובהתאם לכללי איכות מחמירים).

איזה מוצרים הייתם רוצים לקנות? אולי יש לכם רעיון לשירות שאפשר להציע במסגרת החנות? שתפו אותי…

איזה שירותים נוספים אני מספק עכשיו?

זה לא סוד שמדי חודש פונים אלי מקדמי אתרים (שכירים ועצמאיים) ומתייעצים איתי לגבי כל מני סוגיות SEO. שהרי בתחום שלנו תמיד טוב כשיש עין בוחנת נוספת שאפשר להישען עליה בקבל החלטות קריטיות. מה לעשות שהחלטות SEO שגויות עשויות לזרוע הרס רב בטווח הארוך.

אבל לא פונים אלי רק לצורך ייעוץ SEO נקודתי. הנה כמה בקשות נפוצות שאני מקבל במייל והחל מעכשיו אני מספק זאת כשירות:

  • ספקים – האם אני יכול להמליץ על ספקים כמו כותבי תוכן, בוני קישורים, בוני אתרים וכו'? (בארץ ובחול).
  • הדרכה – האם אני יכול לעשות שיעורים פרטיים? למצוא ולהכשיר עובד חדש? להקים צוות?
  • ייעוץ – למה האתר נענש? איך מחזירים אותו לתוצאות? למה הייתה ירידה חדה בדירוגים? איך אפשר לשפר את האתר? איך אפשר לשפר את בניית הקישורים?
  • ליווי – איך נכנסים בצורה הנכונה ביותר מבחינת SEO למדינה חדשה? האם אני מכיר ספקים מקומיים? איך לעבור לדומיין\CMS חדש?
  • ועוד….

גם על הצרכים האלו Servula באה לתת מענה אפקטיבי.

עד כאן, מה דעתכם על הרעיון? יכול להיות מועיל? אנחנו רק בתחילת הדרך וחשוב לנו לבנות את זה נכון, לכן כל פידבק שווה זהב.

אני מזמין אתכם להצטרף לעמוד שלנו בפייסבוק. בעמוד הזה נפרסם תוכן פרימיום שמיועד למקדמי אתרים וכמובן נכריז בו כשהשירות יעלה רשמית לאוויר (יחד עם כמות מוגבלת של הזמנות), אז פרגנו לנו בלייק: https://www.facebook.com/pages/Servula/181501315237979.

מה זה אומר לגבי AskPavel?

עד כאן לגבי העסק, בואו נדבר על AskPavel.

אז בגדול הקהילה תמשיך לתפקד כרגיל ואף יותר מזה. אספר לכם בסוד שמאחורי הקלעים נעשים כל מני דברים מעניינים שבקרוב תשמעו עליהם. אין בכוונתי לזנוח את הקהילה אלא רק לטפח אותה יותר. אחת מחברות ה-UI המובילות בארץ לקחו את הבלוג כפרוייקט ואני מקווה שהעיצוב החדש שיעלה השנה ישפר את חוויית המשתמש.

בנוסף, עוד עדכון חשוב: אחרי שלוש שנים, סוף סוף הצלחתי לקנות את הדומיין AskPavel.com, כך שבקרוב תעלה גם גרסה באנגלית 🙂

בהזדמנות זו רציתי גם להתנצל על כך שלא יצא לי לכתוב בתקופה האחרונה, אבל באמת שיש לי תירוץ טוב. חודשים אוגוסט-ספטמבר פשוט היו החודשים הכי עמוסים שהיו לי מעולם – עזבתי מקום עבודה, הקמתי עסק, קניתי רכב, תקופת מבחנים ומעבר דירה. כל הדברים פתאום קרו בחודשים האלו. כמובן אני מבטיח לפצות ולהמשיך לכתוב בקרוב כשהעניינים יירגעו.

ואם כבר מדברים על הבלוג, בטח שמתם לב שהוא כבר מזמן הפך לבלוג קהילתי שלא רק אני כותב בו אלא הרבה אנשי מקצוע מובילים בתחומם. אז בהזדמנות זו רציתי להגיד תודה רבה לאנשים המופלאים האלו שתורמים מהידע והנסיון שלהם לטובת הקהילה!

האם אתם חושבים שיש עוד שירותים שאני יכול להציע? מה דעתכם על השירותים הקיימים והרעיון של העסק בכלל? אשמח מאד לשמוע את הפידבק שלכם וכמובן אודה לכם על לייק בעמוד החדש של Servula 🙂

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

קידום אתרי קונימבו

קידום אתרי קונימבו – מדריך מעודכן 2019

כל מי שקנה חנות וירטואלית של קונימבו, הצטרף לאחת הפלטפורמות הידועות והפופולאריות ביותר בתעשיית האיקומרס ...

147 תגובות

  1. ואללה ראיתי את האתר ממקודם ולא ממש הבנתי מה היעד שלו, והשם קצת בלבל אותי.
    בכל מקרה אני רואה שאתה דואג לכתבת PR קטנטנה אז שהיה בהצלחה:)

  2. רעיון נפלא. ללא ספק יכול לחסוך זמן והרבה כאבי ראש. כל עוד מדובר על איכות גבוהה, אין לי ספק שהמוצר יענה על צורך של הרבה מאוד אנשים.

    אני מאחל לך בהצלחה בדרכך החדשה, גם במערכת שיצרת וגם בשאר הדברים אותם אתה הולך לעשות בתור עצמאי 🙂

    • פבל ישראלסקי

      תודה אורי. זו באמת המטרה – חסכון בזמן תוך שמירה על האיכות, כך שהדלתא שתיווצר תוכל לשמש לדברים חשובים אחרים.

      בתור מקדם אתרים, איזה שירותים לדעתך חשוב לכלול? מה היה יכול לעזור לך אישית?

  3. בהצלחה פבל! לפי דעתי עם הפוטנציאל שיש לך תוכל להצליח ולעשות הרבה יותר מאשר עשית עד עכשיו בתור שכיר.והניסיון שקיבלת ללא ספק יעזור לך בזה. ושוב, הצלחה! להיות עצמאי זה לא קל.

  4. מיכל כהן

    פבל, תודה על השיתוף. תמיד האמנתי בך ותמיד אאמין! נולדת להיות יזם ובטוחה שתצליח!

    • פבל ישראלסקי

      כיף לשמוע מיכל, תודה על הפידבק.

      האם תוכלי לשתף קצת מה השירותים החשובים שלדעתך חשוב לכלול? מה הקשיים היומיומיים שלך בהקשר של עבודה מול פרילנסרים? מה אפשר לשפר בפתרונות הקיימים?

  5. בהחלט נשמע מעניין והניסיון שצברת בטוח יכול לחסוך לאחרים זמן וכסף. תמשיך לעדכן

    • פבל ישראלסקי

      תודה חזי, אמשיך לעדכן.
      אתה אישית לא קונה שירותים מפרילנסרים? פשוט כתבת "לאחרים".

      • חח. צודק. הכוונה הייתה "למי שהוא לא אתה". אנחנו נכון לעכשיו לא קונים שירותים מפרילנסרים, אבל כשהתחלתי את האתר שלי באנגלית אז נעזרתי בפיליפינית. אני מאמין שאנחנו עוד נחזור לזה, אי אפשר לעשות את כל העבודה כל הזמן, זה בלתי אפשרי לגדול ככה.

  6. בהצלחה, פבל אנחנו נשמח להזמין ממך שירותים…

  7. בהצלחה!
    אני משוכנע שהשירותים שתציע יהיו איכותיים ובהחלט מתכוון לבחון במה מדובר כאשר זה יצא לדרך.

    • פבל ישראלסקי

      תודה איתן, איכות זה אכן המיקוד העיקרי שלנו.

      איזה שירותים בעיקר מעניינים אותך? באילו שפות? אנחנו מתפתחים תוך כדי תנועה ואולי נוכל להוסיף שירותים נוספים שלא חשבנו עליהם. הפידבק שלך חשוב לי.

      • למשל:

        1.רישום באינדקסים, במודל תשלום לפי תוצאה, (תשלום עם פרסום).

        2. פרסום תכנים אשר ינתנו בתוספת הנחיות חברת הקידום באתרי תוכן רלוונטיים ומוכרים(תכנים מסופקים על ידי החברה).

        3. כתיבה מקצועית של כותבים המכירים תחום מסוים ומעוניינים בהשלמת הכנסה.

        4. תגובות ענייניות בתכני web2
        רלוונטיים.

        (ל 3 ו-4 יש צורך בתשובות מקצועיות על כן אינני בטוח כיצד כל כותב תוכן יוכל לספק בזאת שירות מקצועי)

  8. בהצלחה, מחכה לשמוע פרטים נוספים 🙂

    • פבל ישראלסקי

      תודה! השירות שלכם נראה מעניין, אולי יש מקום לשיתוף פעולה.

      מה מעניין אתכם? אשמח לפרט.

      • הי פבל,
        קידום אתרים, החלפת קישורים, יש לי מעל ל 200 אתרים שאני יכול לבצע החלפות קישורים (רובם אתרים צעירים), 50% דומיינים בעברית, כתיבת תוכן (אנו מוצאים עשרות של מאמרים בחודש) ניתן להחליך לינקים ביין מאמרים שלנו לשלכם ועוד.
        אנו מפיקים סרטים, קידום סרטונים בגוגל (תחום חדש) ועוד.
        אשמח לשמוע ממך איך אתה רואה שיתוף פעולה בינינו?

        שיהיה בהצלחה, כל הכבוד על המיזם.

  9. טל פריהר

    בתור מי שעוקב אחרי הרעיון שלך מזה זמן מה אני חייב לציין שהקונספט הוא נפלא ובהחלט יחסוך לאנשים רבים לא מעט זמן וכאב ראש במיקור החוץ על ידי סינון הטרדות ובקרת האיכות של איתור והעבודה מול פרילאנסרים, בהחלט שווה להמשיך ולעקוב, שיהיה המון בהצלחה!

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה על הפידבק טל ותודה רבה על העזרה שלך עד כה. בתור מי שמגיע מהתחום הזה, יש איזשהם טיפים או המלצות שתוכל לתת לנו? מה הבעיות המרכזיות שאתה מכיר בעבודה מול פרילנסרים ואיך הפלטפורמה הזו יכולה לתת להם מענה?

      • טל פריהר

        היי פבל התשובה לזה היא פשוטה, ראיתי שאיזכרת את הפוסט שלי בנושא – אז מודל עבודה כפי שאתה מציע יכול לחסוך כאב ראש של בערך 30 מתוך 44 הסעיפים שציינתי שם 🙂

  10. פבל שיהיה המון בהצלחה, אני בטוח שתצליח – אתה עושה הכל כמו שצריך.

  11. המון הצלחה במיזם החדש, בטח נשתף פעולה בעתיד, מאסטר היית ומאסטר תישאר.

    • פבל ישראלסקי

      אהלן!

      תמיד נשמח לשיתופי פעולה. בתור חברת קידום אתרים, האם יש שירותים שלדעתך חשוב לנו לשלב? האם תוכל לשתף בבעיות שונות שיש לכם כיום? נשמח לחשוב איך אפשר לעזור לכם.

      ותודה!

  12. עידו סלע

    פבל,

    שיהיה הרבה ברכה והצלחה.

    אנו רוכשים כבר שירותים מ- Servula ומאד מרוצים. הכי אנחנו מרוצים מהנחישות של פבל לספק איכות ואכן הפלטפורמה מאד איכותית.

    אין ספק שלפתרון הזה צורך בלתי רגיל לסוכנויות.

  13. פבל שיהיה בהצלחה, אני בטוח שתצליח בעסק החדש, כמו שאמרת זה היה מתבקש..
    מאמין שאבדוק את השירותים של servula

  14. רגע לפני שאני קורא- המון בהצלחה!

    • פבל ישראלסקי

      תודה אביב, ואחרי שקראת מה דעתך? 🙂

      • דעתי… מורכבת.
        אני כן מזהה את נתח השוק הפוטנציאלי כפי שאתה רואה אותו ובהחלט יש כאן הזדמנות.

        הסייג שלי נובע מהצורה המורכבת של שוק החיפוש בארץ. בלי להכיר את הפרטים לעומק- האם השירותים שלך כדאיים גם למשווק העצמאי? לחברות קטנות שעיקר לקוחותיהם הם עסקים קטנים?
        או שמי שישתמש בשירותים הן חברות ה-toplevel, שזהו כסף קטן מבחינתן בכל מקרה?

        שוק לא פשוט בכלל להיכנס אליו.

        • פבל ישראלסקי

          היי אביב,

          כמובן שזה כדאי. בסופו של דבר גם חברות קטנות זקוקות לתוצרים שונים כחלק מתהליך ה-SEO. אנחנו פשוט מציעים קורת גג אחת שתחתיה ניתן לרכוש אותם במחירים אטרקטיביים תוך דגש על איכות וחסכון בזמן (כי אין צורך להתנהל מול פרילנסרים).

          לסיכום, זה לא איזשהו שירות יקר שמתאים רק לחברות גדולות. אלו אותם שירותים כפי שהם קיימים כיום רק במקום אחד + מנגנון בקרת איכות וחסכון זמן.

  15. הי פאבל
    אני חושב שאתה תיווכח שבתחום של תוכן – מקדמים רבים יעדיפו להמשיך לקנות תוכן זול . לעניות דעתי לא תרוויח כסף משירותים כאלו.

    לעומת זאת שירותים כמו יעוץ לקידום אתרים יביאו לידי ביטוי את הידע שלך בצורה נכונה יותר ויכניסו לך יותר כסף.

    עדיף להיות המקדם אתרים הכי טוב בארץ, מספק של תוכן איכותי שלא מרוויח הרבה כסף…..

    • פבל ישראלסקי

      היי נדב,

      כמה דברים:
      1. איפה כתבתי שהתוכן שלנו יקר? 🙂 זה שהוא מאד איכותי זה לא אומר שהוא יקר.
      2. למה לדעתך אי אפשר להרוויח מהרבה מכירות של משהו זול? זה בדיוק המודל של גוגל אדוורדס, פייבר ועוד הרבה חברות מצליחות.
      3. אני לא ספק תוכן, תוכן זה רק מוצר אחד שנמכר בחנות, מעבר לזה יש עוד דברים כמו: הפצת מאמרים, בניית קישורים, הקמת אתרים ועוד. החזון שלנו לא מסתפק רק בתוכן.
      4. ייעוץ אני גם ככה עושה, כתבתי על זה בחלק השני של הפוסט.
      5. זה לא מוגבל לארץ, השירות הוא בינלאומי.
      6. למה מישהו לא יכול להיות בו זמנית מקדם אתרים טוב וגם כזה שמספק תוכן?

  16. פבל, בהצלחה! היוזמה ברוכה. מהדרך היסודית, המקצועית והנדיבה בה אתה מנהל את הבלוג הזה, אין לי ספק כי תצליח בכל דבר בו תיגע. שנה טובה 🙂

    • פבל ישראלסקי

      אהלן משה!

      בתור מישהו שמספק שירותי קידום, תרצה לשתף מה הקשיים שאתה נתקל בהם כיום בעבודה מול פרילנסרים? האם יש שירותים שלדעתך חשוב לכלול בחנות שלנו? הפידבק הזה מאד חשוב לנו כדי להכיר את הצורך לעומק.

  17. פבל מזל טוב וכל הכבוד

    אני בטוח שאתה תצליח מאחר ואתה מקצוען בתחומך

    אשמח להשתמש בשירותיך

    המון בהצלחה בדרכך החדשה

    עידו מאירון

  18. המון בהצלחה. רעיון גדול. אין ספק שאני אשתמש בשירות המיוחד הזה. כל הכבוד.

  19. שוקי גלילי

    בהצלחה! בטוח שתעשה את זה טוב, כמו את כל הדברים האחרים.

  20. קובי נעים

    פבל היקר,

    מאחל לך המון בהצלחה.
    כמי שהספיק להכיר אותך ולעבוד איתך, אין לי בכלל ספק שהמיזם שלך הולך לכבוש את עולם הקידום.
    כל דבר שתצטרך – אשמח לעזור.

    קובי

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה קובי, שמחתי גם לעבוד וללמוד ממך.

      אני גם רוצה לאחל לך בהצלחה עם "חסות". כבר אמרתי לך שזה רעיון מקורי ומגניב ואין לי ספק שרבים ימצאו בו שימוש. למה שלא תתרגם אותו לאנגלית?

      • קובי נעים

        הצעד הבא הוא בהחלט לתרגם ולהריץ את המיזם בחו"ל.
        העניין הוא שמעבר לתרגום, אני רוצה ללמוד מטעויות כאן בארץ: להחליט על המודל העסקי הנכון ביותר, על הדרך הטובה ביותר להסביר על האתר, לשווק את האתר, וכו'.
        כמובן שצריך גם לבצע לא מעט התאמות לשוק הבינלאומי…

  21. פבל – ההפסד שלנו הוא ללא ספק הרווח של הלקוחות העתידיים שלך. המון הצלחה עם העסק החדש!

  22. פאבל,
    אני חושב שהרעיון מצוין ובמקום, בעיקר כי הצלחת בשנים האחרונות ליצור ערך מוסף אדיר גם דרך האתר וגם דרך מי שאתה.
    בניגוד לעוד פרסום ועוד חברה שמייעצת / עושה / יכולה לעשות / מכירה / יודעת / מתמחית / חושבת שמתמחית וכו' בתחום קידום אתרים, הוכחת שאתה קודם כל בן אדם ושבאמת אכפת לך מהפונים.
    אני בטוח שאסתייע בידע שלך בעתיד הקרוב, ומי יודע, אולי גם נעשה דברים יחד
    בהצלחה וחג שמח,
    מיכאל

    • פבל ישראלסקי

      כיף לשמוע מיכאל, מאד מעריך את הפידבק. וכמובן שאשמח מאד לעבוד איתך בהמשך.

      האם יצא לכם להזמין שירותים שונים מפרילנסרים (כמו כתיבת תוכן למשל)? אשמח אם תוכל לשתף אותי בקשיים שונים שהיו לכם.

      שנה טובה לכולנו!

      • יצא לנו לעבוד עם שתי חברות שסיפקו לנו תוכן למאמרים. הראשונה, אחת הפופולריות בתחום, נתנה חרא של שירות והפסקנו לעבוד איתה אחרי פעם אחת. את השניה פגשנו במקרה ועובדים איתה עד היום – כתיבת תוכן של עפר שוקרון.

        הבעיה המרכזית היא לקבל תוכן איכותי בזול. אין בעיה למצוא מישהו שיקליד 300 מילה עם צפיפות נכונה של מילת המפתח, אבל הטקסט כתוב על הפנים, והמחשבה שאתה מקבל מזה רק קישור אינה נכונה, כי הרבה פעמים המאמרים האלה זוכים לקידום גבוה ואז נכנסים גולשים וקוראים חרא של טקסט, ואומרים לעצמם שעל הלינק הזה לאתר הם לא לוחצים

        • פבל ישראלסקי

          אתה צודק לחלוטין ולכן זו גם הגישה המנחה שלנו (שגם במקרה של הפצת מאמרים התוכן יהיה איכותי ולא משוכתב רק בשביל הלינק). יש עוד נקודה, בסופו של דבר ככל שהתוכן איכותי יותר בדף (ולגוגל יש לא מעט סיגנלים שמאפשרים לו לזהות את זה), כך הערך של אותו לינק מבחינת SEO גבוה יותר.

  23. שי משען

    ב-ה-צ-ל-ח-ה !!!!!
    כולם למען אחד ואחד למען כולם 🙂

  24. פבל,
    מזל טוב והרבה הצלחה במעבר לחיים העצמאיים! אני משוכנע שהיכולות והנסיון שלך, יחד עם עבודת ההכנה המרשימה שעשית כאן, יביאו אותך רחוק.

    ברק

  25. אתה באמת תותח.. הבלוג עזר לנו המון עד כה. בטוח שנשתמש בשירותיך! בהצלחה!

    • פבל ישראלסקי

      שמח מאד שהוא עזר, וכמובן אשמח לעזור עם שירותים בהמשך. מה דעתך על החנות של השירותים? האם יש שירותים שמעניינים אתכם במיוחד?

      • אני חושב שכל נושא המאמרים מקבל פה שדרוג משמעותי בתחום הזה בארץ. כמו שהצגת את זה בפוסט, המאמרים יעברו התאמה מלאה לצרכי SEO וברמת כתיבה ורלוונטיות גבוהה. הגישה של מטריית שירותים היא מאוד נכונה ורוב הלקוחות באמת דורשים שירות מקיף ברמה גבוהה ולא נקודתי.

        מתי אתם משיקים את השירות?

        • פבל ישראלסקי

          אני מניח שבקרוב. אם יש שירותים שמעניינים אותך אתה מוזמן ליצור קשר בפרטי ואשמח לספק מידע נוסף. היה חשוב לנו בשלב הראשון לעבוד רק עם לקוחות שמהווים מעין "קבוצת בטא" ורק בהמשך שזה ייפתח לקהל הרחב.

  26. חבל על הזמן
    רעיון מעולה
    מאחל הצלחה מכל הלב
    יצחק

  27. כל הכבוד על היציאה לדרך החדשה. אתה בהחלט אחד ויחיד שאני עוקב אחרי מה שיש לו להגיד למרות שמאז שהבלוג נהיה פופלארי יותר ופחות נישתי, הרמה פחות מתאימה לאנשים שעושים את זה כמקצוע. אניווי, הרבה ריספקט לך שאתה לוקח את הידע שלך לרמה הכי גבוהה שזו הקמה של עסק משלך. אני בטוח שהוא ישגשג כי יש לך את הקשרים ויש לך את הידע.
    יעניין אותי באמת אם לאורך טווח ארוך זה יעניין אותך להיות ספק של שירותים, והאם ישראלים קמצנים יקנו ממך דברים מעבר לתוכן. אני יודע שהסטנדרד הוא שמעדיפים להביא עבד ב5000 שקל לחודש שיעשה פורום ספאמינג או כאלו, אבל הרבה זמן לא עשיתי קידום בארץ אז לא מעורה בתהליכים.

    • פבל ישראלסקי

      אהלן!
      קודם כל תודה רבה על התגובה, אמרת דברים מאד חשובים.

      כשאתה אומר פחות נישתי הכוונה לכך שהפוסטים פחות מתקדמים\מתייחסים להיבטים צרים? בגלל שעם קהל היעד של הבלוג נמנים גם מקדמי אתרים בתחילת דרכם, חשוב לי לדבר על דברים שונים באופן כללי. אבל אני ללא ספק אקח את זה לתשומת ליבי ואשתדל לשלב עוד חומרים מתקדמים. יש לך רעיונות לנושאים שמעניינים אותך? לא חייב משהו ספציפי, אפילו תחום.

      לגבי הנקודה השניה, זו באמת התלבטות שהייתה לי. בסופו של דבר הגעתי למסקנה שאני אוהב לתת שירות, אז אם אני יכול על הדרך גם לגרום לכך שהשירות יהיה ייחודי וחדשני בתחומו מה טוב.

      לגבי "ישראלים קמצנים", קודם כל הפלטפורמה שלנו היא בינלאומית ולא מיועדת רק לישראלים. מעבר לזה, לא הייתי אומר שבתחום הזה הישראלים הם קמצנים, דווקא להיפך – בגלל הרעב להצליח יש מוכנות ופתיחות. לדעתי ישראל מובילה מאד בעולם השיווק באינטרנט. מרבית התחומים התחרותיים בעולם נשלטים מכאן (הימורים, פרמסי, גיימינג ועוד…) ויש בהחלט מוכנות לשלם על שירותים שונים. אבל גם לא צריך לשלם יותר מהרגיל, המחירים של השירותים האלו בעולם (וגם אצלנו) גם ככה לא יקרים במיוחד וממילא כבר קונים אותם כיום מפרילנסרים שונים.

      האם אתה משתמש בשירותים מהסוג הזה? באילו חסרונות אתה נתקל? אשמח אם תוכל לשתף…

  28. היה נחמד לפגוש אותך בכנס של פלימוס (הבחורה הדתיה עם 3 הילדים…)
    מאחלת לך המון בהצלחה ובהחלט נבדוק את המיזם שלך!

    • פבל ישראלסקי

      גם אני מאד שמחתי לימור. ורציתי להגיד לך כל הכבוד על הנחישות שלך, מאד הרשים אותי שלמרות חוסר הזמן, חשוב לך להשקיע וללמוד את התחום. אם יש שירותים ספציפיים שמעניינים אותך, אשמח להרחיב.

  29. ברכה והצלחה בכל אשר תעשה, בהחלט מסקרן לראות את העלויות של סל השירותים שאתה עתיד להציע.

  30. הי פאבל,
    קודם כל המון בהצלחה, אני משוכנע שתצליח עם העסק החדש.
    אני חייב לומר שאני בעיצומו של הקמת עסק משלי ומזדהה מאוד עם הורות הראשונות בפוסט.
    אני חושב שהרעיון נהדר ולדעתי הערך החשוב ביותר הוא בקרת האיכות,אם יש משהו שאנחנו צריכים זה קצת יותר איכות ואמינות והרבה פחות שרלטנות וזילות. לדעתי בחרת עסק מעניין שיעזור לטפח תחום ולא רק חשבון בנק. אני מעריך את זה!

    • פבל ישראלסקי

      בוקר טוב צ'רלי,
      שמח לשמוע שאהבת את הרעיון.

      בקרת האיכות זה אכן האתגר הגדול ביותר בעסק הזה. בסופו של דבר, מכיוון שפרילנסרים מבצעים את העבודה בפועל, חשוב לנו לבדוק אותה לפני שהיא מועברת ללקוח (למרות שהפרילנסרים עובדים לפי הנחיות תמיד דברים מתפספסים).

      יש לך רעיונות בהקשר של בקרת איכות?

      • מבחינת תוכן, הייתי רוצה לחשוב שמשקיעים קצת יותר בכתיבה אמיתית עבור הלקוח ולא מריחת טקסט בכדי להתאים אותו למנוע החיפוש, עורכי תוכן טובים יעשו את העבודה, בניית קישורים- כאן החשיבות לאיכות היא גדולה ביותר ואני חושב שחשוב גם לגרום ללקוח להבין על מה מדובר, אני מניח שיצירת איזשהו מדריך בקרת איכות(אולי אפילו וידאו נחמד)בשפה פשוטה עבור הלקוח יעזור לקידום העסק ויהווה מעין "אני מאמין" שייצג אתכם.

  31. בהצלחה רבה. אין ספק שאם תיישם את העקרונות עליהם הקפדת בבלוג הזה: מקצועיות, מתן מענה לצרכי הקוראים, הקפדה על פרטים והצגת הדברים בצורה בהירה – תצליח בכל עסק שתפתח.

    • פבל ישראלסקי

      תודה ניר. אני מסכים איתך אבל אני חושב שספציפית בסוג עסק שכזה יש גם משמעות ליכולות טכנולוגיות גבוהות (דברים שבבלוג פחות חשובים).

      בסופו של דבר, למרות שמדובר על עסק של שירותים, לטכנולוגיה יש משקל מכריע בזמינות, תפוקה וניהול אופרציה יעיל יותר.

  32. פאבל בהצלחה, בתור מי שהחל את דרכו דרך אתרך אני יודע להעריך שיש לך ידי זהב ובכך אני מאמין שתצליח בפרוייקט הבא.

  33. ראשית הרשה לי לאחר לך בהצלחה בדרך החדשה בה בחרת, הכרתי את חלק מהפועלים מאחורי הקלעים של 888 ולא פעם הוצע לי להצטרף אליכם, הפעילות של 888 הינה יפה ומרשימה למרות הקשיים שמתרחשים בה כיום, אבל זהו טיבו של עולם ההימורים.

    בתור מי שפועל בישראל וכמה שנים בחו"ל ומנהל פעילות מיקור חוץ ענפה ישראל קטנה מאוד בתחום זה וללא ספק גלישת פעילות לחול הינה דרך מבורכת במיוחד בכל מה שקשור לתנאי תשלום :-).

    אל תפחד מלנסות, אל תקשיב למי שלא מפרגן, גם אם יהיו חלקים שלא יעבדו בסוף תמצא את הנוסחה שתעבוד מי שלא מנסה לעולם לא יצליח.

    ואם תרצה אשמח להיפגש ולהכיר רישמית יש לי גם כמה תכנונים ארוכי טווח עבור קהילת מקדמי האתרים הישראלית.

    חג שמח ובהצלחה.
    שי

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה שי! אני אשמח מאד להיפגש ולהכיר.

      בארץ הפעילות היא אכן קטנה ייחסית, אבל יחד עם זאת היה חשוב לי לתת פתרון גם בשפה העברית למקדמי אתרים בארץ. תתפלא אבל למרות הגודל, יש כאן פעילות SEO רחבה מאד והרבה תחומים תחרותיים נשלטים ע"י ישראלים. אני בטוח שאתה מכיר את זה היטב…

  34. היי
    הרבה הצלחה,
    אשמח לקבל אינפורמציה נוספת בהמשך.

  35. ממה שאני מבין, כל פילטר כזה: עריכה לשונית, הגיה, בדיקת איכות + דמי תיווך יעלו את המחיר בצורה מאוד קיצונית. זאת אומרת, אם היום חברת SEO יכולה לקבל 100 מאמרים בעלות של 2500 ש"ח מחברה חיצונית בצורה ישירה, הרי שאם היום כל מאמר יעבור הגיה ועריכה הסיכוי שהמחיר לא יעלה בכמעט חמישים אחוזים הוא נמוך.
    עדיין לא ראיתי את התמחור שלכם, אבל אני די בטוח שעל האיכות הזאת – לא הרבה יוכלו לשלם, בטח שלא חברות SEO קטנות שמעוניינות במאמרים לאתרי מאמרים, מאמרים פשוטים להוצאת קישורים, להעלות לבלוג שלהם קישורים ותו לא. לא תמיד מחפשים איכות כל כך גבוהה.
    מספיק שהמאמר יהיה ללא שגיאות כתיב ויהיה בנוי בצורה נעימה – כל העריכה הלשונית הזאת מיותרת, כל עוד מודבר על תוכן לקידום אתרים.

    • פבל ישראלסקי

      ממש לא – בדיוק להיפך. בגלל כמות ההזמנות הגדולה שלנו (גם עבור תוכן וגם לשאר המוצרים המשלימים), אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להוריד את המחיר ולהרוויח פחות מכל מכירה. לסיכום, בעקבות הפילטרים האלו המחיר ממש לא עולה ב-50%. המטרה הייתה גם לשפר את האיכות וגם שהמחיר יהיה ריאלי אחרת למה שירצו לקנות מאיתנו? 🙂

      לגבי חברות SEO קטנות, אנחנו עובדים עם הרבה חברות מכל הגדלים – גם קטנות.

      רציתי ספציפית להתייחס לנושא "תוכן לקידום אתרים" – אני פשוט לא מאמין בזה. לאט לאט, מאד עדכון הפנדה, זה מתחיל להיעלם. ככל שעובר הזמן, הדרישה של הלקוחות שלנו לתוכן איכותי רק גוברת. אין מה לעשות, זה תהליך אבולוציוני שמתרחש כרגע בעולם ה-SEO.

      מה הסיבה לכך? איכות הקישור מושפעת ישירות מרמת הרלוונטיות של המסמך הנתון. הרי שאם אין משמעות לתוכן שמופץ בחוץ (כי הוא מופץ בחוץ ולא באתר), למה לא להשתמש בסקריפט שייצור תבניות טקסט רנדומליות ייחודיות רק לצורך הקישור? אם אין משמעות לטקסט, למה בכלל צריך להיעזר בכותבי תוכן? לא מספיק לקחת מחולל שייצור טקסט רק לצורך יצירת נפח של טקסט? מהנסיון שלי לאיכות התוכן יש משמעות אדירה גם אם נעשה בו שימוש חיצוני.

      לגבי העריכה הלשונית, היא מאד קריטית כי כולנו בני אדם ולפעמים טועים, מחמיצים שגיאות כתיב ועוד. אותן שגיאות כתיב שאתה ממליץ לבדוק (ובצדק), לפעמים מתפספסות כשמדובר בהרבה תוכן שנכתב על בסיס יומי. כאן בא לידי ביטוי תפקידו של העורך – להבטיח שהמאמר יוצא מושלם. אז נכון שזו עוד הוצאה שגורמת לנו להרוויח פחות, אבל לפחות אני יכול להיות עם ראש שקט שהלקוח מקבל את התוצר האיכותי ביותר.

  36. קודם כל הרבה בהצלחה!!
    רעיון מעולה אני בטוח הולך להשתמש בחלק מהשרותים שאתם מציעים.
    יצא לי לקרוא פה בבלוג ובמקומות אחרים שעוסקים בתחום שלא בטוח שקניית לינקים זה דבר שכדאי לעשות ויש גם כאלה שטוענים שגוגל מענישים על זה. זה לא בעייתי??
    מחכה לעדכון לגבי התחלת פעילות…

    שיהיה המון בהצלחה בעסק החדש, עם הדירה החדשה והמבחנים 🙂

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה אייל, אשמח לעניין אותך בשירותים השונים.

      העלית נקודה מאד חשובה.
      אנחנו לא מוכרים לינקים במובן שגוגל אוסר "links that pass PageRank" (כלומר לינקים לצורך העברת PR).
      http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=66736
      למעשה אנחנו לא מוכרים לינקים כלל אלא מציעים שירותי תגובות, שיתופים וכו' שמטרתם לחזק את המותג ע"י חשיפה בפלטפורמות מסוגים שונים.

      בניית הקישורים שלנו מתמקדת בפלטפורמות חברתיות כמו פורומים, בלוגים, סימניות וכו' ומטרתה לשפר את רמת האינדוקס, חשיפה לקהל יעד פוטנציאלי וגיוון פרופיל הקישורים ע"י סוגי אתרים מקשרים. כך שבהרבה מקרים לאותם עמודים אין PR כלל.

      אם תרצה פרטים נוספים אתה מוזמן לפנות אלי בפרטי.

  37. פבל. ראשית יישר כח! כמי שעבר את הדילמה הזו של מעבר משכיר לעצמאי לאחר 11 שנות עבודה כשכיר בתחום התוכנה וה SYSTEM אני מעריך כל צעד ובטוח שתצליח.
    יצא לנו לשוחח בעבר..(אתה בטח מזהה את האתר) ונשמח לשמוע יותר על הפעיליות שלכם בחברה.
    בהצלחה רבה.
    משה

  38. שלומי אסף

    המון בהצלחה פאבל.
    שמח לשמוע על עוד שלב בהתפתחות המקצועית שלך. אני בטוח שתצליח. מחכה לראות את האתר חי ובאויר. ובנוסף על כל זאת- אהבתי את הקונספט.
    אם תצטרך תקתוק עינינים לרמת צד הלקוח, אתה יודע למי לפנות 😉
    שלומי.

  39. פאבל,
    קודם כל בהצלחה בדרך החדשה
    שרות שהייתי שמח לקבל הוא הפצת מאמרים איכותיים באתרים פחות נגישים כמו ynet

    • פבל ישראלסקי

      תודה אורי.
      ספציפית באתרים כמו ynet זה פחות אפשרי כי אין פשוט אופציה כזאת שם. אבל אני מניח שבהמשך אפשר יהיה להציע את זה באתרים שבהם זה אפשרי. באתרי מאמרים זה כבר אפשרי עכשיו.

  40. פבל, מזל טוב והמון בהצלחה בדרכך החדשה.
    אני בטוחה שהשירות החדש יהיה מוצלח כמו הבלוג 🙂

  41. צעד נבון עשית
    אין ספק שהצלחתך תהיה מרובה עם הידע והנסיון שצברת!
    אשמח מאוד לעבוד איתך
    אנא צור קשר
    גבריאל NY (דיברנו בטלפון בפעם האחרונה שהיית בNY)

  42. לא צריך להגיב לאחר מבול התגובות. לפני מעל שלוש שנים נפגשנו לראשונה. שמחתי להכיר אותך, שמחתי לראותך בהתקדמותך, שמחתי לעזרתך ואשמח להמשיך בשיתוף פעולה.
    הרבה דעת והמון הצלחה.

  43. wow pavlovski!! Congratulations – I wish you much mazal and success – you deserve it 🙂

  44. פבל שיהיה הרבה בהצלחה 🙂

  45. המון מזל טוב
    ובהצלחה…….

  46. פבל,
    המון הצלחה!
    זה נשמע סופר מעניין ותורם.
    נרשמית ואחכה בקוצר רוח…

  47. שירות מעניין (סוג של fiverr רק עם יותר דגש על האיכות:)
    רק הצלחה
    ואגב, כדי לבדוק שירותים שאנשים זקוקים להם ביותר, כדאי באמת לבדוק בפייבר לפי פופולאריות (שווה ניסיון:)

    בהצלחה!

    • פבל ישראלסקי

      תודה על הטיפ אופיר, רעיון טוב.

      זה אולי דומה לפייבר ממש בקצת אולי בכך שמדובר על פלטפורמה שדרכה ניתן לקנות שירותים. אבל בסופו של דבר יש הרבה הבדלים כמו:
      1. המערכת דואגת לפקח על האיכות ולא הלקוח שמזמין.
      2. לכל מוצר יש מחיר שונה בהתאם לרמת הקושי והמורכבות.
      3. המערכת קובעת איזה ספק יבצע כל הזמנה. כלומר אם הוזמן תוכן בנושא "בעלי חיים", המערכת תנתב את זה לספק שיש לו נסיון וידע בתחום (ולא סתם לכל ספק רק כדי לסגור פינה).
      ועוד…

      המוצר שלהם ללא ספק מוצלח מאד ורבים משתמשים בו, אנחנו מנסים ליצור משהו שונה לגמרי.

  48. כל הכבוד, אחלה יוזמה, בהצלחה!

  49. נשמע אחד השרותים היותר יעילים ואמינים, שיצאו לשוק, ולא עוד איזה שירות "חרטא" אשמח לשמוע עוד פרטים על אפשרויות יצירת קשר וכו'

  50. ורד חורי

    משתמשת, נהנית וכמובן כמו שאתה כבר יודע מאמינה שזה רק יגדל ויגדל…!
    יש לי רעיון לעוד ישורת – ניהול קמפיינים ממומנים בגוגל, פייסבוק וכו'.
    המון הצלחה מתוק – אתה יודע שאני תמיד כאן בשבילך!

  51. חשבתי שהשם בא מפרגולה חחחח
    בהצלחה לך,עזרת לי הרבה.
    ושאני אבין אתם בעצם תתווכו בין אנשים?

  52. נשמע אחלה רעיון, אם תהיה בקרת איכות זה מצוין

    ולמיטב ידיעתי אין אתר שמוקדש לפרילנסרים של קידום אתרים.

    זה יענו SEOLANCE כזה 🙂

    מאחל לך בהצלחה !

    בחור מוכשר ביותר חח

    • פבל ישראלסקי

      היי משה, שמח שאהבת.

      כן, בקרת איכות זה הדבר החשוב ביותר, עדיין לא פיצחנו את זה ב-100%.

      זהו שזה לא בדיוק אתר פרילנסרים כמו אילנס או אחרים בתחום. אנחנו מוכרים את המוצר הסופי וחוסכים מהלקוחות שלנו את כל ההתנהלות וחיפוש הפרילנסרים. תסתכל על זה כמו על חנות באינטרנט.

  53. בקיצור הפכת למתווך – אין פה שום דבר חדש.
    בהצלחה.

    • פבל ישראלסקי

      זהו שלא, כנראה שלא קראת את הפוסט. מתווך, כשמו כן הוא, מתווך בין יישות X ליישות Y. אני לא מתווך בין אף אחד, אלא מוכר את המוצר הסופי ואחראי על האיכות שלו. מתווך מקשר בין הגורמים ויוצא מהתמונה.

    • זקן השבט (עמנואל הוכשטדט)

      מאז נוספו לפבל עוד כמה מיזמים.

  54. איזה יופי פאבל!
    מאוד שמח בשבילך ומאחל לך הרבה בהצלחה בהמשך דרכך – והפעם – כעצמאי!

  55. נשמע מעניין, רעיון חדש בתחום.
    נחכה לראות את סל המוצרים ונשמח להעזר ב – Servula בעתיד.

    בהזדמנות זו, אני רוצה להודות לך פבל על הבלוג החשוב הזה שיצרת, ועל השיתוף בתחום. אני אישית למדתי ממך המון, תודה רבה ובהצלחה בדרך החדשה.

    שגיא שלמברג, מייסד ומנכ"ל איי-סימפל פתרונות אינטרנט.

  56. היי פבל,
    בהצלחה בדרך החדשה. לפני ארבע שנים הכרנו ותמיד היית נכון.
    מזל טוב על הדרך לעצמאות. קשה אבל שווה!

  57. נראה שקצת עדיין אתה לא סגור על הרעיון.

    אתה מסרב קצת להישמע כמו Fivver.com
    אבל זה בעצם אותו הדבר.

    בחיים לא תוכל לפקח על כמות ענקית של מוצרים, בשביל זה צריך כוח אדם שמבין בזה.

    בסופו של דבר תצטרך להתבסס על מידע מהגולש שרכש וזה מה שעושים בפיבר, שדרך אגב היום כל גולש יכול לפתוח פיבר משלו.

    בקיצור, גודלים מאיתנו כבר חשבו על זה והיישום של זה התבטא בפייבר ומוצרים שונים דומים.

    אני מאחל בהצלחה אבל אתה חייב להבין שאם תרצה למכור הרבה וזו המטרה שלך בסופו של דבר (למכור) וגם אם תגיד שלא, היא עדיין תהיה.
    אתה תצטרך להתפשר על חוות דעתו של הגולש או לבדוק מוצר ומוצר במשך באמצעות עשרות אנשים שיעשו את זה.

    לגבי השם מעט מסורבל. מזכיר את השם של חברת אוטובוסים שקיימת בשוק
    הייתי שוקל לשנות לשם קליט יותר.

    בהצלחה

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה על הפידבק במבי, אני מאד מעריך את זה.

      אני לא חושב שלגמרי הבנת את הרעיון אם אתה משווה אותו לפייבר.
      איך בדיוק זה אותו הדבר? זה שזה מיועד לאותו קהל היעד לא אומר שזה אותו הדבר 🙂

      הפלטפורמה שלנו היא לא זירה של פרילנסרים כמו אילאנס, אודסק, פייבר וכו'…

      הנה מספר הבדלים:
      1. אנחנו מוכרים את מוצר הקצה כך שהלקוח לא בא בכלל במגע עם הספק. תחשוב על זה כמו על קונספט של חנות.
      2. הפיקוח על האיכות נעשה אצלנו. זה לא שספק יבצע את העבודה ולאחר מכן נבדוק את האיכות, בדיוק הפוך – אנחנו מגדירים את האיכות והספק יבצע את העבודה בהתאם לכללים. בסופו של דבר הלקוח יודע בדיוק מה הוא מקבל ויכול לראות דוגמאות.
      3. מחירים – לכל מוצר יש מחיר שונה בהתאם לרמת הקושי והאיכות.
      4. שילוב מוצרים – אנחנו לא רק מוכרים מוצרים מסוג אחד אלא מאפשרים ליצור כל מני קומבינציות. לדוגמא: כתיבת 20 מאמרים באורך הרצוי, הפצה שלהם, חיזוק עם סימניות חברתיות. כאמור, הלקוח מגדיר את המכלול בצורה שבה הוא מעוניין.

      הפיקוח והבקרה זה אכן אתגר גדול כפי שאתה מתאר זאת, בינתיים אנחנו מצליחים להתמודד עם זה די טוב אבל אני פתוח לשמוע רעיונות – איך היית מציע לפקח?

      • לדעתי לא המצאת משהו חדש, אתה אומר שאתה מוכר שירותים של SEO של צד שלישי ומפקח על האיכות נכון? אבל רוב חברות ה SEO עושות את זה. רוב המוכרים הפופולריים שאודסק ולמיניהן עושות אווטסורסינג לשירותים שלהם ואתה חושב שאיכות זה לא משהו שהם גם מדגישים עליו?

        אז יכול להיות שאתה הולך להדגיש על האיכות הרבה יותר כי כל הקונספט של העסק זה בדיקת איכות שכאילו אתם רק חברת ביניים שזה יכול להצליח אבל לא להמציא את הגלגל מחדש.

        לדעתי זה רק יתן פוש קטן לעסק וזה הכל כי בסופו של יום הלקוח מצפה מכל חברה\עסק על איכות טוב ואם יש איכות טוב העסק מצליח.

        אתה יכול להוסיף שירות escort למשל אם לקוח רוצה שאתה תנהל מכירה כנגד חברת צד שלישי כדי להבטיח איכות אתה יכול למכור לו את השירות אבל שוב לדעתי לא כזה משמעותי העניין.

        וגם, אתה פונה בעיקר לקהל יעד שיש לו בעיה למצוא ספקים שמספקים תוכן איכותי, ותוכן איכותי עולה כסף, הרבה כסף ולכן גם המחירים יכולים להיות גבוהים יותר מהמתחרים בגלל הדגש על התוכן האיכותי (שאותו אתה חייב לספק) ושאותו אתה חייב לקנות מספקים מאוד טובים עם כותבים מוכשרים שעולים כסף.

        • פבל ישראלסקי

          תודה על הטיפים.

          אתה צודק, לרגע לא אמרתי שהמצאנו משהו חדש. אין כאן איזו טכנולוגיה מהפכנית או המצאה של הגלגל, המטרה שלנו היא בסופו של דבר היא רק לסייע בחסכון של זמן.

          אי אפשר להשוות את זה לחברת SEO משום ש:
          א. אנחנו רק מוכרים את חומרי הגלם.
          ב. הזמנת השירותים תעשה ע"י פלטפורמה מתוחכמת שתשלב CRM, תשלומים, סטטיסטיקה ועוד.

  58. שלום פאבל,

    השירות צריך להיות פשוט מספיק כדי שגם בעלי עסקים בעלי אוריינטציה טכנולוגית יוכלו לתפעל אותו ולא רק חברות SEO. חייבים להתחיל מלמטה, כדי להגיל לתזרים מזומנים מהיר, ואז לעלות למעלה במעלה ההיררכייה.

    בתור יזם לתיירות אקולוגית ולשיווק בריאות אלטרנטיבית באזור הצפון שעסק בניתוח מערכות אינטרנט לפרנסתו, נאלצתי להיכנס לתחום קידום האתרים כמעט בעל כרחי שכן הפתרונות שמצאתי לא היו איכותיים מספיק. מכאן התפתחה מומחיות בנישות רבות שלהן נזקקתי, כגון דרופל ולאחרונה וורדפרס. אבל לפעמים מרוב הדרך שוכחים את המטרה. המומחיות הזאת בקידום אתרים אינה ברת קיימא. תחום קידום האתרים מתמקצע מיום ליום, ורץ במהירות ענק. יש צורך בשירות שאתה מציע לא רק בקרב חברות קידום אתרים, אלא גם בקרב בעלי עסקים שמעוניינים בשליטה ובקרה על תהליך הקידום של האתר, בלי הסיכון שחברות הקידום ימחקו להם את הקישורים בסיום ההתקשרות (כמו שכתבת במאמר אחר). פרילנסר אחד יכין לי נניח תכנית אילו פעולות צריך לעשות, השני יבקר אותו, השלישי יבצע את העבודה, והרביעי יפקח על הביצוע. כל זה בשפה, בזמינות, בלו"ז וברמת האיכות הנדרשת. תהליך כמו שאני מתאר יהיה יותר גמיש ועמיד בפני שינויים עתידיים בגוגל. וכאן נדרש PROCESS מתאים וקל לשכפול.

    סיכונים: כמובן זה פרוייקט ענק ותצטרך להתחיל מ-beta test – ישראל זה שוק מצויין. ותצטרך להיות גמיש: 60% מהסטארטפים המצליחים משנים את המודל העסקי שלהם בדרך להצלחה (יש לי איזה 5 בדרך).

    ובכלל אשמח לסייע.

    בברכה,

    אמנון

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה על התגובה המפורטת אמנון, אני במיוחד מסכים עם המשפט האחרון שכתבת. לגבי שינוי המודל העסקי, זה משהו שנצטרך לחשוב עליו. כרגע קהל היעד שלנו צר יותר וכולל מקדמי אתרים בלבד. אחרת אם נפנה לכל בעל עסק, מה יבדיל אותנו מחברת SEO רגילה?

      • פאבל יקירי,

        כשאתה בונה מערכת שתתאים למקדמי אתרים, ברור שהיא צריכה לסייע להם לעבוד יותר טוב מול הלקוחות שלהם. כשאני שם את עצמי בתור בעל עסק קטן – אני ממש שונא להתעסק עם מקדמי אתרים. זה קופסה שחורה, זה תקציב גדול, זה חתול בשק וזה חתונה קתולית. חשוב לי להרגיש בשליטה ולדעת על מה הכסף שלי הולך. חשוב לי לדעת גם מתי זה יצליח, מתוך נסיון בפרוייקטים קודמים. אם המערכת תאפשר למקדם האתר לתת לי בתור בעל עסק את המידע בצורה אטרקטיבית, ובשקיפות המירבית, למקדם כזה יהיה יתרון תחרותי גדול ועשינו עסק.

        • שימוש באינפוגרפיקה כבר אמרנו? לדוגמה אתמול נרשמתי ל-re.vu והם הפכו את הפרופיל הסטטי שלי ב-linkedin למשהו הרבה יותר מעניין ודינמי – http://re.vu/levavie. אם תצליח לגרום לזה שמהלך הקידום ייראה בצורה גרפית ולהקל על מקדמי האתרים למכור את השירות, לדעתי קנית אותם.

  59. רעיון עסקי מעולה

  60. הוספתי את האימייל שלי לפני המון זמן ואני רואה שאין חדש לגבי סרבולה… זה תקוע או שתעלו בקרוב?
    ושיהיה בהצלחה הכי חשוב

    • פבל ישראלסקי

      טפו טפו טפו לא תקוע כלל…פשוט בתקופה הזו עבדנו עם כ-100 לקוחות בטא, שבמהלכה עשינו שיפורים שקיבלנו מהפידבקים, כאשר זה יהפוך לפומבי בקרוב תקבל מייל אם נרשמת בעמוד הבית…

  61. שינוי האלגוריתם "פינגווין" הראה לי מחדש עד כמה חסר כלי שמנטר מדי יום או שבוע את השינויים במיקומי כל 200 תוצאות החיפוש העליונות לביטויי חיפוש נבחרים.

  62. אני אגיב בקשר למחירים של כתיבת תוכן בישראל: בישראל ורק בישראל המאמר עובר הרבה ידיים מהכותב עד לחברת הקידום ומחברת הקידום לבעל העסק 2 הידיים האלו צריכות לאכול הוסף מעמ + מיסוי ושאר ההטלים תמצא את עצמך עובד בשביל 10 שקלים למאמר.

    מאמרים אפשר לכתוב אותם ב 15 דקות ואפשר לכתוב אותם ב 30 דקות וגם במספר ימים אחרי תיקונים ובדיקות והגהה, בשביל מאמר כמו שכתבת פבל אתה צריך להשקיע במאמר הרבה מאוד זמן, לחקור את הנושא, לבדוק פרמטרים לכתיבת מאמר מקצועי שבסופו של דבר אתה תדרש לתמחר אותו בבין 150-300 שקל ולפעמים גם ביותר מהסכום שרשמתי, אף אחד לא מצפה על אדם שעבד על מאמר בן 500 מילים, מאמר מקצועי ואיכותי שעבר מספר הגהות שיעבוד בחינם, ולכן שוב חוזרים אל נקודת האמצע אל איכות המאמר, איכות המאמר בהחלט מתבססת על תמחור, מאמרים באיכות ירודה יתומחרו במחיר זול בסגנון 20-45 שח, מאמרים בינוניים יכולים להיות מתומחרים בין 80-150 ומאמרים מקצועיים לאתר שיש הרבה השקעה עליהם וחקירה נעים בין 150-300 ויותר ולכן בראש ובראשונה צריך לבדוק מול הלקוח אם הוא מוכן להשקיע מחירים כאלו, הרבה אנשים בעבר יצאו נגדי ואמרו מה 500 שקל למאמר בחיים לא שמעתי דבר כזה, אז כן! אם לרופא שיניים אפשר לתת 600 שקל על סתימה של 15 דקות אז גם לכותב מאמרים אפשר לתת מחיר שכזה, הבעיה היא התחרות, שמתי לב גם שחברות קידום אתרים מציעות מחירים מגוכחים של קידום אתר ב 500 שקל או 600 שקל ואני חושב שבסופו של דבר יש מי שמוריד אותנו ויש מי שמעלה אותנו השאלה איך בעל העסק עובד, מי שמשלם כמו בנאדם מקבל שירות טוב ואיכותי מי שמשלם בשקלים שלא יצפה שהאתר שלו יעוף מהאינדקס יום אחד

  63. קודם כל תודה, אתר יפה, רעיון מגניב.

    מעניין אותי לשמוע איך בנית את האתר? ז"א השתמשת בשירות חיצוני? עצמאי? השתמשת ב- framework מסוים כמו wordpress, dropel?

    תודה

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה חן!

      האתר בנוי מ-2 חלקים:

      1) חלק אינפורמטיבי (על הסאבדומיין www) שהוא בנוי על וורדפרס רגיל בעיצוב שעשינו.

      2) חלק המערכת (על הסאבדומיין my) שנבנה מאפס על פלטרפורמת Ruby on Rails.

  64. שהיה בהצלחה הרעיון מבריק.

  65. שלום פאבל. ראשית רוצה לאחל לך בהצלחה אתה מקור השראה עבורי וסביר להניח שגם עבור רבים אחרים. בזכותך פתחתי בלוג משלי שעוסק בהניית מותגים ובמיתוג ברשת. אני מלווה עסקים חדשים בתהליכי הקמה ומיתוג, עצמאית כבר 5 שנים, וקוריוז מעניין – גם אני עבדתי בחברה שמתחרה ב 888 בתחום הגיימינג, למאות שזה החלק שאני פחות אוהבת לדבר עליו ברזומה שלי (מעדיפה לספר על הקמת מותגים מצליחים כמו "אדום אדום" "טבעול" ורבים אחרים בהם הייתי שותפה). בכל אופן אתה יותר ממוזמן להכנס לבלוג שלי ולקבל המון טיפים לבעלי עסקים חדשים ועסקים קיימים בתחום של שיווק ומיתוג. אשמח לקבל ממך ומחברים אחרים בקהילה משוב על איכות המאמרים והאם למדתם מהם מידע חדש.

    • פבל ישראלסקי

      רשית כל תודה רבה ענבר, כיף לשמוע שאני מצליח לעזור, זו המטרה שלי!
      איזה צירוף מקרים, נחשפתי לאתר שלך כבר בעבר (שאגב מעוצב מאד בטוב טעם) ואף שלחתי לך פידבק לגבי זה, יכול להיות שלא קיבלת?
      אגב, אני לא חושב שאת צריכה להתבייש או להסוות את העבודה בחברת גיימינג, זה מאד מאד מכובד וזה רק יתן לך ערך מוסף בעיני לקוחות פוטנציאליים (אחד מהתחומים התחרותיים באינטרנט, למה לא לנפנף בזה?).
      בכל מקרה שיהיה המון בהצלחה, נראה שאת עושה חיל!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים