חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (31.3.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. פיד ה-RSS של הבלוג לא כולל את העדכונים הללו, לכן יש להירשם אליו בנוסף – הרשם לעדכוני החדשות וקבל את הידיעות ישירות למייל >>

אופטימיזציה לקמפיינים בזמן אמת – הרוב עדיין לא שם (eMarketer)

סקר חדש של אתר eMarketer חושף שלמרות שהאינטראקציה עם הצרכנים כיום נעשית הרבה יותר מהירה וישירה, מרבית סוכנויות הפרסום הדיגיטאליות, עדיין לא מסוגלות לשנות את הקמפיינים שלהם בהתאם ובזמן אמת.

הסקר מראה שכמעט חצי מגופי הפרסום בארה”ב לא עושים זאת ואפילו אלו שכן עושים זאת, בדרך כלל מוגבלים לערוץ שיווק אחד או שניים בלבד כמו מדיה חברתית או מייל. הסקר מראה גם שבמצב אופטימאלי, היחס בין תגובות הצרכנים למספר השינויים שהקמפיין עובר הוא כמעט 1:1, כאשר באנגליה היחס הוא מעט נמוך יותר 7:11 (שבעה שינויים על כל 11 תגובות).

אינטראקציה בזמן אמת

הכירו את האיש שמתכנן לפתור את בעיית המידע בעולם(דה מרקר)

לפי גלעד אלבז, הפתרון לעומס המידע בדור הנוכחי לא נעוץ בהכרח בויקיפדיה, אלא בבניית מאגרי ענקיים אשר יאספו מידע על כמעט כל דבר שאפשר לחשוב עליו , החל ממסת הגוף של סלבריטאים ועד למידע על כל התאונות בחייל האוויר האמריקאית וכל בתי הספר התיכונים במדינה. כבר כיום, החברה של גלעד, פקצ’ואל, מספקת את המידע הזה לרשימה מכובדת של לקוחות בה נכללים פייסבוק, AT&T ו – Newsweek. אם למשל אתם מתכננים לפתוח מסעדה ורוצים לברר את רמת התחרותיות באזור, תוכלו לקבל את כל הנתונים הרלוונטיים בקלות וכך לדעת אם שווה להיכנס לזירה או לא.

גלעד מדגיש שהחזון שלו הוא לתרום לעולם ולא דווקא להתעשר. מעבר לפתרון של עומס המידע, הוא מעריך שיהיה אפשר להשתמש בפקצ’ואל על מנת לפתור גם בעיות קיומיות אחרות. לדוגמה, אם יהיה ניתן לאסוף מכמות גדולה מאוד של אנשים מידע רפואי ואולי אף גנטי, למדע יהיה הרבה יותר קל לפתור בעיות רפואיות מסוימות.

גוגל מרחיבה את מערכת התגובות של פלוס לאתרים חיצוניים (The Next Web)

בעיית האינדוקס של תגובות מפייסבוק תרמה כנראה לא מעט לרצון של גוגל לפתח את גוגל פלוס, ועכשיו גוגל תוקפת את פייסבוק הישר בבטן החלשה ומציעה לבעלי אתרים להטמיע את מערכת התגובות שלה בכל אתר שיירצו. לעומת התגובות של פייסבוק שעדיין לא מתאנדקסות בשלמותן (לפחות לא באתרים ישראלים לפי הבדיקה שלנו), התגובות של גוגל כמובן יעברו ישירות למאגר של מנוע החיפוש.

בלי קשר ישיר, פייסבוק הוסיפה השבוע אפשרות לקבל את הקישור הישיר (Permalink) דרך הזמן המדויק בו נרשמה התגובה.עם זאת, נראה שאופציה זו מיועדת בעיקר לגולשים, ולא תעזור לגוגל לאנדקס את התגובה (כאשר מנסים להדביק את הקישור כשלא מחוברים לפייסבוק, מועברים למסך הכניסה של פייסבוק).

טוויטר פתוחה לעסקים (הבלוג הרשמי של טוויטר)

טוויטר הודיעה השבוע בבלוג שלה כי היא מתחילה להפעיל את הציוצים והעמודים המקודמים לעסקים קטנים בצורה בולטת יותר, זאת למרות שכרגע עדיין מדובר במספר קטן יחסית של עסקים שיוכלו להצטרף לתוכניות.

טוויטר טוענת כי המערכת שלה היא סופר פשוטה ואם אתה יודע איך לצייץ, אתה גם יודע איך לפרסם. התשלום ייעשה לפי כל עוקב חדש שעוקב אחרי בית העסק או אינטראקציה מסוימת (תגובה או Retweet).

הוידאו הזה מסביר את העניין בצורה טובה יותר :

השאלה שנשארה פתוחה היא כיצד מערכת הפרסום החדשה משתלבת עם שירותיים חיצונים שמתחברים לטוויטר והאם שילוב באפליקציה כמו TweetDeck  (שנקנתה על ידי Twitter עצמה) תהיה מספיקה.

השמיים נופלים…על עוד רשת קישורים (PotPieGirl)

עוד רשת קישורים / בלוגים ממומנים מקבלת עונש מגוגל. הפעם מדובר באתר בשם BuildMyRank.com שכנראה הציע לבעלי אתרים לקבל דפי תוכן עם קישורים בתוך הרשת הפנימית שלו. התהליך עצמו כמובן מקובל מאוד בעולם ה – SEO, אבל מתחיל להפוך לבעיה גדולה בהיקפים גדולים.

הפעם בעלי האתר לא ניסו להתחכם יותר מדי, ולאחר שכל הרשת שלהם נמחקה מהאינדקס של גוגל, הם הכריזו על סגירת השרות והשבת הכספים לכל הלקוחות שלהם (האתר עצמו עדיין פעיל). חלק מבעלי האתרים קיבלו הודעה לתוך כלי מנהלי האתרים, הודעה זו ביקשה מהם להסיר את הקישורים “הלא אתיים” שמקשרים לאתר שלהם.

חשוב לציין שעד כמה שהצלחנו להבין,כל האתרים שהצטרפו לשרות קיבלו קישורים אך ורק מתוך רשת האתרים הפנימית של BuildMyRank ולא קישרו לאתרים של חברים אחרים ברשת.  לכן, האתרים האלו אמנם לא נעלמו מהרשת, אבל בהחלט ספגו פגיעה אנושה בפרופיל הקישורים שלהם.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
15
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
93
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
76
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
93
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
111
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105075
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100695
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99780
מדיה חברתית
בן אורן
87807
קידום אתרים
דנה רוזן
82475
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.