RankBrain – המוח החדש של גוגל, שדרוג לארכיון האינטרנט, איחוד בין ChromeOS לאנדרואיד ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

RankBrain הופך לחלק חשוב מהאלגוריתם של גוגל

למאמר המקורי מבלומברג

בלומברג מספר על חלק חדש וחשוב באלגוריתם של גוגל הנקרא Rankbrain. מדובר למעשה על אינטליגנציה מלאכותית המסוגלת לבצע למידת מכונה ולהבין טוב יותר את החיפושים אותם אנחנו מקלידים לתוך תיבת החיפוש. RankBrain עובד בין היתר על ידי הכנסה של כמות גדולה מאוד של שפה כתובה אל וקטורים ממוחשבים. אם RankBrain נתקל במונח או מילה שהוא לא מכיר, הוא יכול לבצע ניחוש מושכל של המשמעות על סמך מושגים קודמים שהוא מכיר.

אחת הדוגמאות שמתוארות בכתבה הן “מהו שמו של הצרכן הגבוה ביותר בשרשרת המזון”, כאשר גוגל מחזיר את התשובה, הוא יודע שהפרשנות של המילה צרכן היא שונה מאשר הפרשנות הקלאסית שלה.

כמו כן, לפי הכתבה, RankBrain הפך להיות הסיגנל השלישי החשוב ביותר של גוגל מכל הסיגנלים בהם הוא משתמש והוא עונה כעת על 15% מהשאילתות בחיפוש, וזאת לאחר מספר חודשים בודדים של הטמעה (במאמר מוסגר, לא בטוח שהשימוש במילה “סיגנל” כאן זהה לסיגנלים שאנחנו מכירים מדירוג של אתרים בודדים, אלא יכול להיות שהכוונה היא לסיגנל העוזר בפירוש של השאילתות עצמן). יתר על כן, הוא הצליח לנחש טוב יותר מהמהנדסים של גוגל מה יהיו התוצאות המובילות בחיפוש.

הפיתוח של RankBrain עצמו לקח כשנה שלמה, התחיל בעבודה של חמישה מהנדסים בלבד ובתחילת 2015 קיבל אור ירוק מעמית סינגל, נשיא מוצרי החיפוש של החברה, מה שמראה שההשקעה של גוגל באינטליגנציה מלאכותית ודחיפתה לכל אחד מהאספקטים השונים שלה בחצי העשור האחרון, השתלמה מאוד.

בית הספר לטיסה של טוויטר

לעמוד הבית

טוויטר מציגה את “בית הספר לטיסה של טוויטר”. מדובר בתוכנית לימוד מקוונת שבה כל פרילנסר או סוכנות דיגיטלית לשיווק יכולים ללמוד כיצד לשלב את טוויטר במאמצי השיווק שלהם. התוכנית בנויה ממספר קורסים ממוקדים המלווים בסימולציות וכלים מהעולם האמיתי ומותאמים למי שזמנו קצר.

הרישום לתוכנית אמנם נעשה באמצעות טופס, אבל נדרש אישור ידני לפני שיהיה אפשר להצטרף אליה.

https://www.youtube.com/watch?v=6lHT12w7r5A

גוגל מזהירה מפני הפניות לא רצויות במכשירים סלולאריים

לפוסט המקורי בבלוג למנהלי אתרים

גוגל מזהירה מפני הפניות באתרים סלולאריים שמפנים את המשתמש לתוכן אחר מאשר התוכן בו הוא אמור לצפות. (הכוונה היא לא למעבר מגרסה רגילה של האתר לגרסה מותאמת).

במקרים מסוימים זה קורה בידיעה מוחלטת של בעל האתר שמחליט לבצע זאת בניגוד לקווים המנחים של גוגל. לעומת זאת, במקרים אחרים, זה יכול לקרות גם אם אין לו כוונה כזו, למשל :

1.כאשר סקריפטים לפרסומים שונים באתר מבצעים הפניה של המשתמש.

2.כאשר האתר נפרץ ונעשה בו שימוש למטרות לא כשרות…

בעלי אתרים יכולים לבדוק אם מבוצעת באתר שלהם הפניה לא תקינה באמצעות גלישה באתר שלהם דרך הסלולר, כאשר הם שומעים תלונות ממשתמשים וכאשר פתאום חלה ירידה בזמן השהייה של משתמשים המגיעים מהסלולר בתוך אנאליטיקס. (אפשר גם להשתמש בהתראות לשם זאת).

אם מותקן באתר סקריפט, הם יכולים להסיר את הסקריפטים החשודים אחד אחרי השני ולבדוק מחדש את האתר כל פעם כדי לבדוק אם יש שינוי.

לסיכום, גוגל מסכמים בכך שהצגה שונה של תוכן למנועי החיפוש ולמשתמשים היא עברה על הקווים המנחים של גוגל ובמקרה כזו גוגל עלולה להעניש את האתר ולשלוח לו הודעה על הענישה ב-Search Console. כמו כן, רצוי להשתמש בשירותיהם של מפרסמים הפועלים בשקיפות בנוגע לאופן בו הם מתמודדים עם תנועה של גולשים, לדוגמה, הקווים המנחים של קבוצת IAB הם מקום טוב להתחיל בו.

האם גוגל מתכוונת לאחד את Chrome OS ואנדרואיד?

לידיעה המקורית בכלכליסט

לפי מקורות שונים ברשת, גוגל עובדת על מערכת הפעלה שתאחד בין Chrome OS  לבין אנדרואיד. נראה כי גרסת בטא תוצג כבר במחצית הראשונה של 2016 וגרסה מסחרית תצא לשוק ב-2017.

על פי הדיווחים, בעוד אנדרואיד היא מערכת הפעלה ששמה את האפליקציות במרכז, Chrome OS  היא מערכת הפעלה שמנסה לטשטש את הגבול בין אפליקציות לאתרי אינטרנט, וכנראה שהכוונה של גוגל היא לאחד בין שתי הגישות האלו. (גוגל מעודדת  זה מכבר בעלי אפליקציות להטמיע בהן את התוכן מאתרי האינטרנט המקבילים על מנת שהאפליקציות יופיעו בתוצאות החיפוש שלה). אסור גם לשכוח ש – Chrome OS היא מערכת הפעלה נישתית מאוד שתופסת רק 3% משוק ה – PC, ולכן יש לה רק מה להרוויח מן המהלך.

על פי הדיווחים, נראה שהאפליקציות של אנדרואיד יישארו הבסיס למערכת ההפעלה, בדיוק כמו שמיקרוסופט מנסה לעודד התקנת אפליקציות באמצעות Windows 10 גם על מחשבי Desktop ומחשבים משולבים (דסקטופים + טאבלטים כגון סדרת ה – Surface).

רמזים ראשונים למהלך של גוגל היה ניתן למצוא בהשקת הטאבלט פיקסל סי, הטאבלט הראשון של גוגל שהריץ את אנדרואיד במקום את כרום OS, כמו גם בהשקת כלי המפתחים שנתנו את היכולת להפעיל אפליקציות אנדרואיד על מחשבי כרומבוק.

בינתיים גוגל לא מגיבה לשמועות הללו, ולפי דבריו של סונדאר פיצ’אי, מנכ”ל גוגל, שתי המערכות ימשיכו כרגע להתקיים במקביל.

ה-Wayback Machine הופכת למנוע חיפוש מבוסס מילות מפתח (ועוד)

להכרזה בבלוג הרשמי

ארכיון האינטרנט הכריז על שדרוג משמעותי ל – Wayback Machine שיגיע לסיומו ב-2017. אלו הם השינויים העיקריים והחשובים ביותר :

  • הדגשה של מי שבוחר ומאגד אוספים בתוך ה – Wayback Machine
  • כתיבה מחדש של הקוד של המכונה על מנת לשפר את האמינות והפונקציונאליות שלה
  • שיפור היכולת לקרוא קבצי מדיה חדשים ולשמר את הישנים על מנת לקרוא לגרום לכמה שיותר אתרים להיות קריאים
  • זחילה איכותית יותר ובהיקף גדול יותר מאשר כיום (כמיליארד עמודים בשבוע)
  • עדכון ממשק המשתמש על מנת להקל על גילוי אתרים
  • מציאת אתרים באמצעות מילות מפתח במקום הקלדת כתובות שלמות של אתרים
  • שיתופי פעולה עם אתרים אחרים על מנת לתקן את מספר הקישורים השבורים ברשת. למשל, עבודה עם קרן ויקימדיה על מנת להפנות קישורים מאתרי ויקיפדיה לגרסת הארכיון כשאין גרסה חיה

הסקר של SEMPO על תעשיית השיווק 2015

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

ארגון SEMPO המשרת את תעשיית השיווק והפרסום ברשת פרסם את הסקר שלו לשנת 2015 ומהסקר עולות כמה מסקנות מעניינות:

  • השירותים הנפוצים ביותר הם חיפוש ממומן וקידום אתרים (יותר מפרסום ברשתות חברתיות, ברשתות Display ובמייל)
  • הקשיים הגדולים ביותר לאנשי קידום האתרים הם למדוד את ההחזר על ההשקעה, לקבל את התקציב מהלקוחות ולהתעדכן בכל השינויים שקורים בתחום
  • עבור אנשי הממומן, הקשיים הם להשיג תקציב, להחליט בין עבודה בתוך החברה לבין ביצוע אאוטסורסינג ולבצע אופטימיזציה עבור הפרסומות שלהם
  • סוכנויות גדולות משתמשות ביותר כלים מאשר משווקים עצמאיים. התוכנות הכי פופולאריות הן Moz, BrightEdge ו- SEMRush

הנה האנגאאוט בו SEMPO דנו במסקנות מן הסקר:

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104687
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99006
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.