עדכון גוגל מסתורי נוסף, חיפוש ציבורי בפייסבוק, גורמי הדירוג בסלולר ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

האם אנחנו חוזים בעדכון גוגל גדול במיוחד?

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

ברי שוורץ מ-SEL מדווח כי בעלי אתרים ומקדמי אתרים רבים מדווחים על שינויים חדים במיקומים בין העשרים לעשרים ואחת באוקטובר אשר כנראה קשורים גם לעדכון אחר של גוגל מכיוון שהם גדולים במיוחד. הנה למשל דיווח מ – SERP Metrics שמראה “פיק” ב – 21 באוקטובר :

1-serps-metrics

כצפוי, עדיין לא התקבלה תגובה רשמית מגוגל, אבל כידוע, זו עלולה לקחת זמן רב או לא להגיע בכלל…

על גורמי הדירוג החשובים ביותר בסלולר

להורדת הדו”ח של Searchmetrics

Searchmetrics פרסמו את הדו”ח השני שלהם על אתרים סלולאריים והראשון אחרי ה-“מוביילארמגדון”. הדו”ח מכיל את גורמי הדירוג השונים במובייל לעומת הדו”ח הקודם ולעומת ה – Desktop. הנה כמה תובנות חדשניות שמצאנו :

  • האתרים המובילים עושים יותר שימוש ברשימות לא ממוספרות (בולטים), אבל הרשימות בהם קצרות יחסית
  • באתרים המובילים יש פחות קישורים פנימיים לעומת אתרי ה – Desktop, כנראה מכיוון שגוגל ממליצה להשתמש בהם במתינות כדי לא ליצור מצב שיהיה קשה ללחוץ עליהם.
  • באתרים המובילים יש רק 4 תמונות בממוצע, לעומת 9 במובייל, כנראה כדי לא להעמיס יותר מדי על המשתמש הסלולארי
  • באתרים המובילים יש פחות מילות מפתח בקישורים החיצונים מכיוון שבעלי הדפים לא נוטים לקשר עם מילות המפתח עליהן הם רוצים להיות מדורגים
  • לאתרים המובילים יש פחות סיגנלים חברתיים מאשר אתרי ה – Desktop, אבל עדיין יש קורלציה חזקה בין מספר הסיגנלים החברתיים לבין הדירוגים (לאתר שמדורג יותר יהיו גם יותר סיגנלים חברתיים)
  • לאתרים המובילים יש פחות קישורים לעומת אתרי ה – Desktop והקישורים האלו חדשים יותר. כמו כן,יש להם פחות קישורים מאתרי חדשות. (ובכל מקרה, המגמה היא ירידת החשיבות של קישורים נכנסים).

פייסבוק עושה ניסוי בפידים מחולקים לנושאים

לפוסט על הניסוי בפיד ב-Social Times

פייסבוק מבצעת ניסוי בפיד מבוסס נושאים כגון בעלי חיים וחיות מחמד, מזון, בריאות ודיאטה וספורט. הפידים השונים זמינים מתפריט ה-Bookmark  עבור חלק מהמשתמשים בגרסת ה-Desktop. לפני שפייסבוק מציגה את הפיד, המשתמש נשאל על הפריטים המועדפים עליו (לדוגמה, תמונות של אוכל או קבוצת ספורט מסוימת) ויכול גם לסמן שפוסט מסוים אינו רלוונטי לפיד.

2-facebook-feed

פייסבוק משפרת את מנוע החיפוש עם גישה לשני טריליון פוסטים

לפוסט המקורי בחדר החדשות של פייסבוק

פייסבוק מכריזה על מהפכה בחיפוש שלה אשר תאפשר לחפש ביותר משני טריליון פוסטים ציבוריים ותעזור למשתמשים להגיע בקלות לידיעות על מה שחדש וקורה עכשיו באמצעות הצעות לנושאים פופולאריים.  גם הסידור של התוצאות יהיה נוח יותר מאשר בעבר באמצעות חלוקה למקורות חדשותיים, פוסטים מהרשת של המשתמש ופוסטים מזרים ששיתפו אותם כאמור באופן ציבורי (הסדר של התוצאות נקבע בין היתר לפי מספר האנשים שמדברים עליהן).

אופציה מעניינת נוספת היא להקליד קישור אל תוך החיפוש ולראות כיצד קהילת פייסבוק מגיבה אליו מבחינת הסנטימנט שלה.

בינתיים החיפוש החדש זמין למשתמשים בארה”ב בלבד בשפה האנגלית. ומה עם טוויטר, ששלטה בזירה החדשותית עד עכשיו? אנחנו לא רוצים להתנבא, אבל בזכות העובדה שלפייסבוק יש בערך פי חמישה משתמשים ממנה שמריצים ברשת החברתית כבר עכשיו כ -1.5 מיליארד חיפושים ביום, ייתכן מאוד שבהחלט צריכה להיות לה סיבה לדאגה.

https://vimeo.com/143213455

מה אנחנו יודעים על עסקת החיפוש בין יאהו לגוגל?

לפוסט המקורי ב-Marketing Land

יאהו הכריזה השבוע על הסכם חיפוש חדש עם גוגל שבמהלכו ענקית החיפוש תספק לה תוצאות חיפוש ופרסומות. ההסכם יועיל לשני הצדדים מכיוון שיאהו רוצה להגדיל את רווחיה (היא תקבל חלק מהרווחים של הפרסומות של גוגל שתציג) ואילו גוגל רוצה להרחיב את רשת החיפוש שלה. למרות שההסכם נכנס לתוקף החל מהראשון לאוקטובר השנה ועד ה-31 לדצמבר 2018, הוא יצטרך קודם כל לעבור את הרגולציה האמריקאית, שם יש לגוגל בעיה עם הצעות אי אמון שעומדות לפתחה.

בכל אופן, 51% מתוצאות החיפוש של יאהו עדיין צריכות להגיע מבינג (מיקרוסופט), ולגבי 49% הנותרים, יאהו יכולה להחליט אם היא רוצה להציג אותן מגוגל או מהאלגוריתם שלה. בנוגע לחיפושים במובייל, יאהו לא מחויבת להסכם הזה והיא יכולה להשתמש באלגוריתם מיוחד משלה שפותח לשם הצגת התוצאות.

המעניין הוא שגם גופי רגולציה אירופאים או בהודו (שם גם מתנהלות חקירות כנגד גוגל) יכולים להרוג את העסקה אם ירצו בכך, למרות שההסכם כלל לא תקף באירופה, ולכן כלל לא בטוח שהיא תצא לפועל, בין היתר בשל אווירת הנגד ששורה כנגד גוגל ביבשת.

הכירו את יוטיוב ללא פרסומות: יוטיוב רד

לפוסט המקורי בבלוג של יו-טיוב

החל מה-28 באוקטובר, משתמשי יוטיוב שירצו בכך יוכלו להצטרף לשירות יו-טיוב רד תמורת 9.99$ בחודש. השירות יאפשר צפייה ללא פרסומות, צפייה אופליין והשמעה של סרטונים ברקע בטלפונים חכמים ובטאבלטים. השירות יפעל גם באפליקציית הגיימינג והמוזיקה של החברה (שתושק בקרוב). מעבר לכך, מי שיש לו כבר מנוי לגוגל מיוזיק, יקבל מנוי גם ל-“רד” באופן אוטומטי וההפך.

השירות זמין כרגע רק בארה”ב, אבל לפי יו-טיוב, היא מקווה להביא אותו גם למדינות אחרות בקרוב.

בנוסף לזאת, החל משנה הבאה יו-טיוב תפתח גם שירות סטרימינג של סדרות מקור בלעדיות בשיתוף עם היוצרים הכי מוכרים באתר כמו PewDiePie ו-CollegeHumor. השירות ייקרא Youtube Originals (סטייל נטפליקס).

https://www.youtube.com/watch?v=YL9RetC0ook

פייסבוק מציעה למפרסמים אפשרויות מתקדמות לסינון של תחומי עניין

לפוסט המקורי בבלוג של יאן יאנקו

אופציה חדשה של פייסבוק מאפשרת למפרסמים להוסיף רשימה של תחומי עניין, מאפיינים דמוגרפים או התנהגותיים ישירות מתוך הפאוור אדיטור, ויותר חשוב מכך, לבחור את אלו מאפיינים הם לא רוצים לכלול במיקוד או לצמצם את הרשימה למספר מאפיינים יחדיו (וגם). עד כה היה אפשר אמנם להקליד כמה ערכים, אבל רק עם “או” (OR) ביניהם ורק דרך API חיצוני.

וכמו בהרבה מקרים אחרים אצל פייסבוק, כרגע האופציה הזו מופיעה רק אצל חלק מן המפרסמים, אך מכיוון שמפרסמים ביקשו אותה במשך הרבה מאוד זמן, סביר להניח שהיא תתרחב בקרוב גם אל יתר המפרסמים.

3-interests

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104691
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99006
מדיה חברתית
דנה רוזן
82389
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.