פרצת אבטחה חדשה, ללמוד בחינם במיקרוסופט, הודו חסמה את טיקטוק ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

האקרים מנצלים את גוגל אנליטיקס לגניבת מידע רגיש

בהצהרה שפורסמה על ידי חברת האבטחה קספרסקי, מתוארת שיטה לגניבת סיסמאות, מספרי אשראי וכל מידע אחר באתרים פרוצים, באמצעות קוד גוגל אנליטיקס.

יש להדגיש כי הפרצה אינה נמצאת בגוגל אנליטיקס. ברגע שאתר מסוים חשוף לפריצה, ההאקרים שותלים קוד אנליטיקס משלהם ומשתמשים בו לכריית המידע ולהעברתו אליהם.

מה עושים? מכיוון שלא מדובר בפרצת אבטחה בגוגל אנליטיקס עצמו, אין עדכון שצריך לבצע. במקום זאת יש לבדוק היטב האם באתר יש יותר מקוד אנליטיקס אחד, ומה המקור של הכפילויות (אם ישנן). במקרים קיצוניים יותר, ההאקרים מחליפים לגמרי את הקוד הקיים בחדש, ואז פשוט רואים אפס נתונים מרגע ההחלפה.

מיקרוסופט תאפשר ל-25 מיליון איש ללמוד אונליין בחינם

מיקרוסופט הכריזה כי תשתמש בכל הפלטפורמות העיקריות שברשותה, כדי לאפשר למיליוני אנשים לרכוש כישורים מקצועיים חדשים בתקופת הקורונה.

ההכשרה תתבצע אונליין באמצעות פתיחת תכנים לימודיים של מיקרוסופט, לינקדאין וגיטהאב, במגוון רחב של תחומים: הנדסת תוכנה, ניהול פרויקטים, שיווק דיגיטלי, IT, מכירות, דאטה, ניתוח פיננסי, עיצוב גרפי ועוד. כל מי שיסיים בהצלחה קורס מבית מיקרוסופט, יקבל גם תעודה רשמית של החברה לצד כלים מתקדמים לחיפוש עבודה – והכול בחינם.

זהו בהחלט מהלך עסקי חכם. לחברה כבר יש את כל הפאנל אצלה – מיקרוסופט (הטכנולוגיה), לינקדאין (העבודה), לינדה שנרכשה על ידי לינקדאין (הקורסים) וסקייפ (התקשורת); כל מה שצריך לעשות הוא לחבר ביניהם ולתת בחינם.

לכל הפרטים על היוזמה וקורסי הלימוד: https://news.microsoft.com/skills

הודו חסמה 59 אפליקציות תוצרת סין (ובהן גם טיקטוק)

ממשלת הודו הודיעה לפני כשבוע על חסימה של 59 אפליקציות מתוצרת חברות סיניות, מטעמי הגנה על ביטחון המדינה. אחת האפליקציות היא טיקטוק, בה השתמשו מיליוני הודים עד לאחרונה. מעבר לכך נחסמו גם אפליקציות של שיאומי, עלי בבא ורבות נוספות.

הודו היא שוק האינטרנט השני בגודלו בעולם, עם מחצית מהאוכלוסייה מחוברת אונליין (מתוך כ-1.3 מיליארד בני אדם). 27 אפליקציות מתוך ה-59 כיכבו ברשימת 1,000 האפליקציות המבוקשות ביותר בהודו בחודש הקודם.

זו הפעם הראשונה שניתנת הנחיית חסימה שכזו במדינה כולה; זאת בעקבות תלונות רבות של משתמשים אודות פרצות אבטחה ובעיות פרטיות באפליקציות המדוברות; עד כדי פגיעה בסדר הציבורי.

בפעם האחרונה בה נחסמה טיקטוק בהודו למשך שבוע, בשנה שעברה, החברה הפסידה יותר מחצי מיליון דולר בכל יום. חסימה גורפת ותמידית ודאי תגרום לטיקטוק הפסדים משמעותיים יותר.

פרסום חינם בגוגל שופינג מגיע גם לגרף הידע

באפריל השנה דיווחנו על פתיחת גוגל שופינג בחינם לכל מי שרוצה למכור מוצרים. אפשרויות הפרסום יתפרשו על פני קשת שלמה של מוצרי גוגל – ובהם תוצאות החיפוש, גוגל שופינג, גוגל תמונות ועוד. כעת מצטרף לרשימה עוד מיקום לפרסום מוצרים, והפעם מדובר בגרף הידע.

כאשר משתמשים מחפשים מוצר נקודתי, בדרך כלל עשוי להופיע גרף ידע המציע את המוצר בפרסום ממומן. מעתה והלאה, מי שמפרסם דרך גוגל שופינג יקבל חשיפה אורגנית בחינם גם בגרף הידע. הנתונים אודות קליקים וחשיפות יינתנו בקונסולת החיפוש, תחת אזור המוצרים. החידוש יתחיל להופיע בארצות הברית במובייל ודסקטופ, ולאחר מכן יגיע גם לכולם עד סוף השנה.

מה גוגל בעצם מרוויחה מכל הפרסום בחינם שהיא נותנת למשתמשים? קודם כל מדובר במלחמה נגד ענקיות מסחר כגון אמזון ואחרות. דבר שני גוגל מדווחת על עלייה של 70% בקליקים ו-130% עלייה בחשיפות, בטאב השופינג בגוגל.

פייסבוק תתריע לפני שתאפשר שיתוף של תוכן ישן

במטרה להילחם בפייק ניוז ובתכנים לא רלוונטיים שעבר זמנם, בכל פעם שננסה לשתף בפייסבוק מאמר חיצוני שגילו 90 יום ומעלה – נקבל התרעה. לאחר קבלת ההתרעה נוכל להחליט האם לשתף בכל מקרה או להתחרט.

מצד אחד זהו מהלך מבורך, שכן פעמים רבות אנשים נוטים לשתף תכנים שכבר אינם רלוונטיים, רק מכיוון שראו אותם אצל מישהו אחר. הנחיות קורונה מלפני 3 חודשים אכן לא ראויות לשיתוף חוזר, מכיוון שהן משתנות חדשות לבקרים.

אבל מצד שני המהלך הזה ודאי יפגע בטראפיק לעמודי אינטרנט ותיקים שעדיין נשארו רלוונטיים (תוכן ירוק עד, כפי שהוא נקרא בתעשייה). אלא שהמטרה המוצהרת היא למנוע שיתוף בלי להקליק ולקרוא במה באמת מדובר (ולסמוך רק על הכותרת). גם טוויטר בודקת מהלך דומה, שבו היא מתריעה על שיתוף של מאמר בלי להקליק עליו ולקרוא אותו תחילה.

ידיעות בקטנה

  • במאמר שפורסם בוול סטריט ג’ורנל, גוגל מאשרת כי לגוגלבוט יש יכולת להוסיף מוצרים לסל באתרי אינטרנט. יכולת זו מאפשרת לגוגל לבחון האם המחיר המוצג למשתמש אכן נכון גם במהלך הקנייה עצמה.
  • גוגל הכריזה על אפשרות חדשה שמיועדת לעזור לעסקים – פרסום ממומן חינם בגוגל מפות, עד ספטמבר 2020. הפיצ’ר יעבוד רק דרך קמפיינים חכמים.
  • בניסיון מחודש להחיות את משקפי המציאות הרבודה, גוגל גלאס ז”ל, גוגל ככל הנראה תרכוש את חברת North – ממציאת משקפי AR חכמים. סכום העסקה מוערך ב-180 מיליון דולר.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
34
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
23
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
98
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105080
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100718
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99835
מדיה חברתית
בן אורן
87817
קידום אתרים
דנה רוזן
82477
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.