גוגל שופינג בחינם, פייסבוק מתחרה בזום, צרות באתרי ביקורות ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

בשורה לעסקים: גוגל שופינג בחינם לכולם

לאור התחרות הגוברת מול אמזון, ולאור העובדה שעסקים רבים נאלצו לסגור שערים ולעבור לאונליין בצורה כזו או אחרת, גוגל מעלה את רף התגובה. אם עד לפני שנה וחצי זה התחיל עם האפשרות להוסיף פיד מוצרים בחינם למרצ’נט סנטר, מהיום מגיעה הבשורה גם לגוגל שופינג.

מעתה והלאה כולם יכולים לפרסם מוצרים בחינם בגוגל שופינג, בגרסה אורגנית שתשולב בינות למודעות בתשלום. השינוי יהיה קבוע, ולא זמני רק לצורך תקופת המשבר הנוכחית, כך נכתב בפוסט הרשמי בבלוג החברה. קצת מזכיר את הימים בהם גוגל שופינג היה בחינם ונקרא אז Froogle. בסופו של דבר פרוגל עבר לגרסה בתשלום ב-2012 והפך לגוגל שופינג.

המודעות החינמיות יוצגו תחילה בארה”ב עד סוף אפריל, ויגיעו לרחבי העולם עד סוף השנה. מודעות שופינג בתשלום ימשיכו להיות מוצגות כרגיל, ומן הסתם יקבלו את המיקומים הגבוהים יותר בעמוד התוצאות. משתמשים קיימים במרצ’נט סנטר וגוגל שופינג יכולים פשוט להפעיל את האפשרות במרכז הבקרה הקיים; משתמשים חדשים מוזמנים להירשם ולהתחיל לפרסם בחינם, גם ללא חשבון בגוגל אדס.

חדש בפייסבוק מסנג’ר: שיחות וידאו קבוצתיות

לפני מספר ימים הודיעה פייסבוק על Messenger Rooms – שדרוג לאפליקציית המסרים המיידיים, שמאפשר לבצע שיחות וידאו מרובות משתתפים. בכך בעצם מנסה פייסבוק לחסל את התחרות שמציבה חברת זום (ואפליקציות דומות), שהפכה לפופולרית במשבר הקורונה.

כדי להתחיל שיחת וידאו, תחילה יש ליצור חדר במסנג’ר (Create A Room), ולאחר מכן לקבל קישור ישיר שאותו ניתן לשתף בין האנשים איתם רוצים לקיים שיחה (Share Link). השיטה דומה להפליא למערכת של זום, אבל יש להניח שללא בעיות האבטחה בהן הואשמה זום לאחרונה.

מעבר לכך, פייסבוק מרחיבה את אפשרויות השיחה הקבוצתית גם בוואצאפ, וכן את אפשרויות הלייב בפלטפורמות העיקריות שלה (כולל אינסטגרם).

Messenger Rooms - שיחות וידאו בפייסבוק מסנג'ר

גוגל עושה ניסויים בהצעות החיפוש בעברית

לאחרונה שמנו לב שההצעות הנוספות לחיפוש בגוגל בעברית, משתנות כל שני וחמישי בדסקטופ. לדוגמה, כך זה נראה לפני מספר ימים – ניתן לראות 3 עמודות של הצעות, לעומת השתיים בהן אנו מורגלים במשך שנים ארוכות.

חיפושים קשורים בגוגל - ניסוי עם 3 עמודות

לעומת זאת – כך זה נראה כעת, מחיפוש שבוצע הבוקר. שוב חזרנו לשתי עמודות, אבל הפעם עם פונט גדול בשחור (במקום כחול), שלצידו אייקון של זכוכית מגדלת. יש לשער שהניסוי מיועד לבדוק איזו גרסה משפרת את ה-CTR בחלק הזה של עמוד התוצאות, שאולי לא זוכה לכמות הקליקים הראויה בשפה העברית.

חיפושים קשורים בגוגל - ניסוי עם פונט שחור ואייקונים

מודעות גוגל יציגו מי המפרסם + אופציה להסרת הפרסום

במהלך שכנראה מחקה את השקיפות בה נוקטת פייסבוק, כעת גם גוגל תתחיל להציג מידע אודות המפרסמים העומדים מאחורי כל מודעה. החל מקיץ 2020 כל מפרסם בגוגל יחויב בתהליך אימות, שיאפשר להציג את פרטיו בצורה שקופה בכל מודעה. ב-2018 בוצע מהלך דומה בגוגל עבור פרסום פוליטי, וכעת מגיע גם לכלל מוצרי הפרסום של החברה.

ללא תהליך האימות החדש לא ניתן יהיה לקנות מודעות בגוגל. המפרסמים יחויבו להגיש מידע מזהה, מסמכי חברה או כל אמצעי זיהוי אחר שיוכיח את זהותם, וכן את זהות המדינה בה הם פועלים. בדיוק כפי שכיום ניתן לראות “מדוע אני רואה מודעה זו”, כך תצורף גם האפשרות לראות מידע “אודות המפרסם”. בנוסף, ניתן יהיה לבחור בקליק אחד האם להמשיך לראות מודעות מהמפרסם הנ”ל.

כך זה נראה (תמונה בחלון חדש) >>

ה-FTC עושה חיים קשים לאתרי ביקורות ואפיליאציה

לאחרונה הגיעה ועדת המסחר הפדרלית בארה”ב, להסכם פשרה עם אתר המציג ביקורות אונליין. מתוך כך נגזר מה יש לעשות ומה לא כדי להימנע מתביעה פדרלית בנושא.

הנקודה העיקרית היא הצורך להציג הצהרת אי אחריות / תניית פטור (Disclaimer), בכל הנוגע לביקורות ו/או לקישורי האפילייט באתר. לדוגמה: “אתר זה מקבל עמלה על רכישות המתבצעות בו”. בנוסף יש להציג הסרת אחריות במגוון מצבים, ולא רק עבור עמלות אפיליאציה. לדוגמה, אתר המציב ביקורות בראש הרשימה משום שקיבל על כך תשלום.

למרות זאת, לא מספיק אך ורק להציב קישור דיסקליימר בפינה חשוכה באתר או אפילו בפוטר. יש לוודא שהסרת האחריות תהיה במקום בולט, ויובן הקשר בינה לבין האלמנטים הנדונים. הכול תלוי במורכבות הסיטואציה הקיימת באתר.

שוב בעיית אינדוקס בגוגל

אם אתם חווים בעיות בהוספת עמודים חדשים לגוגל, אתם לא לבד. אחרי כמעט שנה בה לא שמענו על הנושא – לאחרונה שוב עולות תלונות באשר לבאג אינדוקס חדש בגוגל. גם לאחר שהעמודים נשלחים לסריקה בקונסולת החיפוש, ההצגה באינדקס לוקחת כמעט שעה (בעוד שבדרך כלל זה מתרחש במספר שניות או דקות).

בעיה שכזו גדולה שבעתיים עבור אתרי חדשות לסוגיהם, המפרסמים עשרות ואף מאות אייטמים ביום – אך לא זוכים לחשיפה הראויה. בגוגל נאמר שהם מודעים לבעיה והנושא בבדיקה.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104691
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99007
מדיה חברתית
דנה רוזן
82389
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.