קידום אתרים ע"י תנועה – אמת או מיתוס? | AskPavel
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » קידום אתרים ע"י תנועה – אמת או מיתוס?

קידום אתרים ע"י תנועה – אמת או מיתוס?

את פוסט האורח הבא (שהוא למעשה ניסוי) יזמה מיכל כהן – מקדמת אתרים מקצועית עימה אני בקשר כבר מספר שנים. היא העלתה בפני סוגיה מעניינת והציעה שנערוך ניסוי בהשתתפות קוראי הבלוג. מכיוון שבדיוק לפני מספר ימים פתחתי רשמית את "המעבדה" (פינת ניסויים ומחקרי קידום אתרים), נעניתי בחיוב לבקשתה לפרסם כאן את הניסוי. אשמח אם תוכלו לסייע לנו בניסוי הנוכחי ובשאר הניסוים שאפרסם כאן בהמשך. אתם כמובן מוזמנים להפיץ את הפוסט הזה הלאה.

קידום אתר בגוגל ע"י תנועה

מכירים את אלו שנכנסים לאתר שלהם דרך גוגל רק מתוך תקוה שזה יתרום במשהו לקידומו? המתוחכמים שבהם גם דואגים לדפדף באתר ע"מ להעלות את כמות הדפים הנצפים ולהוריד את ה- Bounce Rate (תדירות נטישה), לשהות באתר מס' דקות ע"מ להעלות את זמן השהיה באתר, ואפילו לבקש מחברים להכנס לאתר דרך גוגל בשביל להעלות את כמות הכניסות. ברור שאתם מכירים אותם, הרי גם אתם שם… לא נורא. זה אמנם black hat seo אבל ממש ממש בקטן.

מסתבר שיש מי שעושה את זה יותר בגדול. לאחרונה שמעתי ממקורות שונים על חברות שמציעות (בין שאר טכניקות קידום מפוקפקות) שירות של קידום אתרים ע"י תנועה. החברות דואגות לייצר באופן שוטף תנועה מלאכותית לאתרים אותם הן מקדמות. אלו מהן שעושות את זה באופן "מקצועי", דואגות להתפלגות נורמלית ומתאימה גאוגרפית לקהל היעד של האתר (אלפי כניסות מהודו לפורטל אימון אישי בישראל זה לא ממש נורמלי) ולהתנהגות נורמלית וחיובית של הגולשים באתר. מה ההגיון (המעוות) שמאחורי טכניקת הקידום הזו, אסביר בהמשך.

לפני כן, בואו נבדוק עד כמה שיטה זו אפקטיבית, אם בכלל. בואו נעשה ניסוי ביחד ונבדוק אם ועד כמה התנהגות גולשים באתר משפיעה על דירוג האתר בגוגל. אם יהיו מסקנות לניסוי הזה, אולי תוכלו סופסוף להפסיק לגגל את עצמכם 3 פעמים ביום… (תפסיקו בכל מקרה. כניסות מאותה כתובת IP כנראה לא ממש תורמות).

הניסוי: בואו נתעניין במונית שירות חיפה

עיזרו לנו בניסוי ובצעו עכשיו את הפעולות הבאות:

  • כנסו לגוגל.ישראל – google.co.il
  • חפשו "מונית שירות חיפה" (שירות ביוד ולא שרות בלי יוד)
  • הכנסו לתוצאה שכותרתה "מוניות שירות" ומובילה לאתר callmonit (כרגע במקום השני בגוגל).
  • שוטטו באתר ע"מ לדמות התנהגות טבעית חיובית של גולש מתעניין: בפרט, הקפידו על לפחות 4 דפים נצפים ו 3 דק' שהייה באתר. (כדאי לכם. אתר מרתק).
  • אל תיכנסו לתוצאות חיפוש אחרות.

קדימה, תגגלו עכשיו, ואח"כ תחזרו להמשיך ולקרוא איך יעבוד הניסוי, ומה חשיבותו.

למה זה צריך לעבוד

כמו בכל הניסויים מסוג זה, קשה מאד לייצר סביבה סטרילית. מה שיוצר סביבה כמעט סטרילית, זו העובדה שהוא נעשה בזירה שאינה תחרותית, בה הדפים המתחרים, הם די רדומים וסביר שלא נעשית עליהם פעילות SEO ושציון הרלוונטיות שלהם לא משתנה.

הדף אותו אנחנו מנסים לקדם, מדורג כבר תקופה ארוכה במקום השני עבור הביטוי הספציפי שהוזכר. בתקופה האחרונה לא נעשתה כל פעולת SEO ולא נוצרו קישורים חיצוניים חדשים לאתר. התוצאה שנמצאת מעל אתר callmonit, איננה איכותית או רלוונטית בהרבה מ callmonit (נראה שציון הרלוונטיות שלה לא רחוק מזה של callmonit), קל לעקוף אותה ויש סיכוי שהפעילות שלנו תספיק לזה. באתר מותקן Google Analytics, מה שמאפשר לגוגל למדוד ולעקוב אחר התנהגות גולשים ומאפשר לנו לעקוב אחר הניסוי.

למה זה יכול גם לא לעבוד

  • יתכן שדירוג האתר ישתנה בלי קשר לניסוי, למשל, ע"י קישורים נכנסים טבעיים (אין מה לעשות. התוכן שם מרתק).
  • יתכן שדירוג אתרים מסביב ישתנה וישפיע על דירוג האתר שלנו – סביר שלא. מדובר בתחום די מת.
  • אנשים רעים יכולים לשבש לנו את הניסוי ע"י.. אני לא ארחיב איך, כדי לא לתת רעיונות.
  • יתכן שהתנהגות גולשים אכן משפיעה, אך בטווח הרחוק יותר. בטווח הקצר לא נראה שינוי.
  • גוגל יכול לעלות עלינו: בגלל עליה לא טבעית בנפח החיפוש של הביטוי, או בגלל התנהגות לא טבעית של הגולשים המלאכותיים.

למה אני מאמינה שהתנהגות גולשים כן משפיעה על הדירוג

קודם כל, כי גוגל עצמם רמזו על כך בבלוג הרשמי שלהם, שם נכתב בין השאר:

"Similarly, with logs, we can improve our search results: if we know that people are clicking on the #1 result we’re doing something right, and if they’re hitting next page or reformulating their query, we’re doing something wrong. The ability of a search company to continue to improve its services is essential, and represents a normal and expected use of such data."

ובהקשר של Analytics:

"Search companies like Google are constantly trying to improve the quality of their search services. Analyzing logs data is an important tool to help our engineers refine search quality and build helpful new services."

בנוסף לכך, מאמרים וניסויים שפורסמו בשנים האחרונות הראו שהשפעה של התנהגות גולשים על תוצאות הדירוג קיימת, אך כל הנראה היא מזערית.

ואם לחשוב מה הגיוני שגוגל יעשו, הרי שזה אך טבעי שינצלו את כלי המעקב והאומדן שברשותם (Analytics, סרגל הכלים, chrome וכו') ע"מ ללמוד על איכות האתרים ולשפר את תוצאות הדירוג. אך מכיון שמדובר בפרמטר שדי קל לזיוף, הגיוני שהמשקל שלו לא יהיה משמעותי מידי.

כך או כך, ככה לא מקדמים אתרים

בין אם השיטה עובדת או לא, היא פסולה. היא מצטרפת לכל טכניקות הקידום בשיטת "הכובע השחור" האחרות, שהן נסיונות לרמות את גוגל.
אנחנו לא מרמים, כי יתפסו אותנו – במוקדם או במאוחר, גוגל לומד לגלות רמאים ולהעניש אותם. אני מקבלת לא מעט מיילים מבעלי אתרים שהאתר שלהם נעלם לחלוטין מתוצאות החיפוש, בגלל שימוש בטכניקות קידום לא אתיות. אתר שנשרף, קשה מאד להחזיר.
אנחנו לא מרמים, כי אנחנו מסתדרים מצוין בלי זה – המשותף לטכניקות הקידום הטובות, הוא שהן משפרות באופן משמעותי את איכות האתר עבור המשתמש ולא רק עבור גוגל. במקום לבזבז זמן ואנרגיות על הקלקות ורמאויות, שפרו את האתר: תגרמו לאורחים האמיתיים שלכם להשאר.
אנחנו לא מרמים – כי זה לא מוסרי, לא מקצועי, וכי יש דרכים לגיטימיות שעוזרות יותר: הן פועלות לטווח הארוך, וחסינות כל שינוי אלגוריתם של גוגל, הן מביאות לתוצאות טובות יותר והן משפרות את איכות האתר ומעלות את כמות הפניות ולא רק את הדירוג.
אנחנו לא מרמים – אבל אנחנו סקרנים. אז תעזרו בניסוי: השתתפו בו והפנו לכאן כמה שיותר חברים (אולי גם את הפוסט הזה נקדם באמצעות תנועה).

סיכום הניסוי ותובנות, יפורסמו כמובן כאן בבלוג.

הערה לחשדנים: מטרת הניסוי היא לימודית בלבד. אין לי אינטרס מיוחד לקדם את האתר. הוא לא שייך לשום עסק, אינו ריווחי (למעט אדסנס) ונבנה על ידי בעיקר לצורך לימודי. על אתר שקרוב לליבי לא הייתי עושה קידום שחור.

עדכון: פורסמו תוצאות הניסוי.

קרדיט לתמונה: Mazda6 – Tor

אודות מיכל כהן

מיכל כהן
מקדמת אתרים, מהנדסת תוכנה וסטטיסטיקאית (B.Sc אונ' ת"א). חיה ונושמת קידום אתרים משנת 2007. בעלת חברת WebGuru המתמחה בשירותי קידום אתרים - SEO ו- SEM לעסקים קטנים ובינוניים לקהל היעד הישראלי. בעלת ה'בלוגוגל'- בלוג מקצועי על כל מה שקשור לקידום בגוגל וקצת על מה שלא.

59 תגובות

  1. ניסוי מעניין מאוד, מחכה לתוצאות מפתיעות.

    שמחתי לתרום, חשוב מאוד שנדע היכן הגבולות עומדים בעבודה עם מנועי החיפוש ובייחוד עם Google.

    @מיכל-
    1. תוכלי בבקשה לתת דוגמאות לחברות שעיקר טכניקת הקידום שלהן מתבסס על ניפוח הכניסות וזמן ההשארות באתר מסויים ?
    2. אינך חושבת שחשוב ללחוץ על התוצאה גם ב-SERP של Google.com ?

    • מיכל כהן

      אוראל, תודה.
      1. אין לי מושג מי החברות שמשתמשות בטכניקה הזו (מסוג הדברים שלא ממש מספרים ומסוג הדברים שגם אם הייתי יודעת לא הייתי מפיצה). לקוחות שקיבלו ממני הצעות מחיר והשוו להצעות אחרות, סיפרו לי שזה הוצע להם. בנוסף, שמעתי בשיחה אקראית, על חברה בחו"ל שמפעילה את הטכניקה הזו.
      2. מכיון שיש לנו קבוצה קטנה יחסים של משתתפים בניסוי, חשבתי שכדאי להיות ממוקדים. אתה חושב אחרת? אתה חושב של google.com תהיה השפעה זהה על התוצאות בגוגל ישראל?

  2. אופיר בוקובזה

    לפי דעתי,
    יש אמת בדברים. אחד האתרים שאני שותף בו כיום הגיע למקומות גבוהים אם שתי קישורים נכנסים בזמן שלאתרים האחרים היו יותר מ 30 ואחרי חודש-חודשיים, האתר פשוט נעלם מגוגל.
    כשגוגל החזיר אותו למיקום נמוך הוא ראה שעדיין נכנסים אליו אותה כמות של אנשים ואפילו יותר. אז מה שהוא פשוט עשה זה להעלות אותו למקום הראשון בכל הביטויים האלה.

  3. האתר כבר במקום הראשון,כנראה שזה עובד.
    בכלל אני בטוח שלכמות גולשים והתנהגות גולשים בעיקר יש משקל והוא לא קטן בכלל לדעתי,שים לב שגוגל תמיד מתקדם לכיוון של "מה אוהב הגולש" …

  4. אני מאמינה שיש משקל לתנועת הגולשים אך משקל לא רב
    מכמה סיבות
    א. אפשר לזייף את זה
    ב. גוגל עצמם ב ADWORDS מודים שיש להם מערכת שעובדת על המון פרמטרים כגון זמן שהות כניסה לעמודים ועוד
    בנוסף אם נכנסים אנשים משרתים מהודו או מסין אני בטוחה שגוגל יודע לזהות כאלה דברים ולשייך אתר לארץ שלו אולי על פי התוכן אולי הוא מסתמך על ה META

  5. עכשיו שאני לא בעבודה אני רוצה להיכנס קצת יותר לעומק.
    אולי לגבי האתר הזה זה עבד,אך במקומות קצת יותר תחרותיים אם תביא במכה אחת מספר גולשים גדול גם אם זה יקדם את האתר באותו רגע זה יפגע בו בעתיד.

    נניח שלקחנו אתר שרגיל ל1000 כניסות ביום,פתאום הכנסנו בו 10,000 כניסות למשך שבוע,האתר עלה 2 מקומות אבל הרגלנו אותו לנפח כזה.
    ברגע שנפסיק לנפח לו את הכניסות האתר יירד חזרה נמוך יותר מאיפה שהוא היה קודם.
    זה על אותו משקל של הפצצת קישורים אבל כרגע לא נחרוג מהדיון.

    • פבל ישראלסקי

      כן אני מניח שאם זה טרפיק רגעי (שבוע\שבועיים זה עדיין משך זמן רגעי), יכולה להיות קפיצה זמנית ולאחר מכן ירידה בחזרה. מה שאנחנו מנסים לבדוק זה האם יש בכלל קפיצה כתוצאה מהטרפיק בלי קשר לעקביות שלו.

    • מיכל כהן

      אורי,
      קודם כל זה לא עבד. האתר עדין תקוע במקום השני.
      הנדוקה שהעלית היא בדיוק זו שמעניינת אותי: זה שטראפיק עוזר לקידום זה ברור לי. אבל האם עליה בכמות החיפושים שמעלה את הטראפיק מעוררת חשד אצל גוגלהיא לא בהכרח מעידה על רמאות. כדוגמא, תחשוב על זה שהשבוע פתאום יש עליה משמעותית בכמות החיפשוים על דודו טופז. והעליה הזו גם משנה את העדפות הגולשים ב SERP. אולי במחפשים עד היום נהגו לבחור בויקיפדיה ואלו של השבוע יעדיפו את ynet. זו בהחלט אינדיקציה לגוגל על צורך בשינוי. והשינוי צריך להיות לטווח הקרוב.

      • נתחיל מההתחלה.
        שבדקתי הוא היה במקום הראשון באותו רגע שרשמתי את זה,עכשיו אני רואה שני.
        לא הייתי מחובר בGMAIL וגם בפורום K מישהו ראה אותו ראשון,יכול להיות שהיה תזוזה קטנה וחזר במיוחד בימים האחרונים אני רואה תנועות לא מעטות בגוגל.
        לגבי הטראפיק- גוגל לא מעניש על עלייה בטראפיק,אבל אם גוגל יראה לשבועיים עלייה פתאומים בכמות רצינית בטראפיק ואז אחרי שבוע-שבועיים חזרה לטראפיק הרגיל אז גם אם כן היה עלייה בטראפיק שהטראפיק ירד האתר ירד למטה,זה לא עונש ,לא טענתי מעולם שזה עונש 🙂

        • תיקון קטן -"גם אם כן יהיה עלייה במיקום! שהטראפיק ירק האתר גם ירד במיקום חזרה.

  6. אחלה כתבה ! ואחלה אתר…

  7. מיכל כהן

    אגב, במידה והאתר כן יקודם, המסקנה לא תהיה חד משמעית, מכיון שלא נדע בודאות מה הפרמטר שגרם להעלאת הדירוג: זה שיש יותר כניסות מתוך ה SERP, עצם הכניסות בלי קשר למקורן?, העלאת ה BR הממוצע של האתר? העלאת כמות הדפים הנצפים? מה שבטוח, נדע שהמכלול כולו תורם.

    • פבל ישראלסקי

      בנוסף יכול להיות שאם אכן יש פרמטר כזה הוא משתנה כתלות בתחרותיות הביטוי + מיקום יחסי ב SERPS. לדוגמא: יכול להיות שעל אתר שממוקם במקום השני במילה "צימרים" ההשפעה של הפרמטר הזה תהיה מינורית, בעוד שעל אתר שממוקם במקום 11 על "צימרים זולים בצפון" תהיה השפעה יותר משמעותית.

      • מיכל כהן

        בהחלט. מה שמדהים זה שלקחנו ביטוי כל כך לא תחרותי שמתחרה באתר כל כך לא רלוונטי, ועדין לא הצלחנו לקדם אותו.
        אולי אני מצפה לתגובה מהר מידי?
        יאללה תמשיכו להקליק!

  8. כל הבעייה בניסויים כאלה זה הדבר הבא.

    נגיד ומה שאתה אומר נכון,
    גוגל סתם באופן תיאורטי עושים מנגנון פשוט ש… "אם יותר מ-5 פעמים אותו IP לחץ על אתר, אל תיתן לאתר (וגם אל תוריד) נקודות זכות בנוגע לכל מה שקשור למיקום בגלל הלחיצות.

    נגיד.

    עכשיו, כל ניסוי שתעשה – יכשל. מספיק שאדם אחד שביקשת ממנו עשה שטות (ויכול להיות שבמקום 5 זה יהיה 2), והניסוי יהיה לא ידוע.

    אז כן – באופן תיאורטי אני בטוח שעם כל ה"ניסויים" שעשו, אפשר לגרום לכל אתר להופיע במקום הראשון עבור מילה מסויימת.

    נגיד וזה נכון – נגיד שאפשר,

    אתה צריך להשקיע הרבה כסף כדי לבדוק כל ניסוי בדרך סטרילית, כמה פעמים, להיות בטוח. ואף אחד לא רוצה סתם להשקיע כסף.

    • פבל ישראלסקי

      אתה צודק דניאל, קשה להגיע למצב סטרילי בניסוי כזה ללא השקעה כספית גדולה, אבל אנחנו מנסים עד כמה שאפשר. בוא נגיד שעדיף לנסות ולהגיע לתובנות שהם פחות מ- 100% מאשר לא להגיע לכלום. לגבי השאלה שלך, אני מניח שלגוגל יש מנגנון שמטפל בזה, בייחוד בגלל שזו שטות שתיתכן שתקרה, הם בוודאי גם חשבו על זה כמוך.

  9. בהחלט ניסוי מעניין (כרגיל)
    משהו שפיספסתי או שלא צייינתם זה ,השאלה שלי היא כמה זמן לא בוצע לאתר פעולת אופטימיזציה כלשהי?

  10. אני עובד בחרת netmarker.co.il שם עוסקים המון ב SEO
    ואכן אני מסכים שיש משמעות לקידום אתרים מסוג זה

    כבר נתקלתי רבות בתופעה זאת מחברות שונות שעוסקים בשיטה זאת וכן אני בעצמי מעיד שזה עובד

    בקיצור מה שנכון כפי שאמרת עדיף להשקיע באתר ולאתר את הבעיות שבאתר שגורמות ל Bounce Rate גבוהה ולעבוד על מנת להוריד את ב Bounce Rate ולתת מענה לגולשים שנכנסים – זה מה שיבטיח תוצאות יותר טובות בעתיד.

    וגם זה הרגשה טובה שאתה רואה שיש לך גם אתר ברמה גבוהה שעונה לדרישות הגולשים

    במקום אתר מלוכלך שמשתמשים באמצעים אילו

    • מיכל כהן

      יוני, נעים מאד.
      אתה מעיד על זה שהשיטה עובדת. אתה יכול לספר יותר? יש לך הסבר למה לנו זה לא עבד? האם לדעתך נדרש יותר זמן?

      • היא עובדת וכן זה באמת לוקח זמן רב
        אבל את התוצאות ניתן לראות רק בתחילתה של האתר ולא כאשר הוא כבר בין המקומות המובילים שזה לא מתאים לניסוי

        שכן לשיטה הזאת יש משקל קל והשפעתו קלה

        אחד הניסויים שהרצנו עליו זה http://www.allbit.co.il
        אינדקס ביטוחים

        לאחר 3 שבועות +- חלו התוצאות להשפיע (מדובר בהבדל של מספר מקומות)

        כמובן שצריך להתעלות על היחס הכניסות מאילו שנכנסים לאתרים הנוספים שגם ברשימה עצמה אז בהצלחה למי שמסתמך רק על השיטה הזאת כמובן..

        • מיכל כהן

          מעניין. אם כי שאתר רק עולה, הוא רוקד כל כך הרבה שאני בספק אם אפשר לייחס לתנועה את ההשפעה על הקפיצה. האם דאגתם לתנועה מותך מס'רב של כתובות IP?

  11. הי מיכל,

    נהננו מהניסוי. האתר עדיין במקום השני. יכול להיות שהנושא לא מספיק תחרותי על מנת שהקידום יתבסס על מס' כניסות?

    • פבל ישראלסקי

      לדעתי הבעיה היא שהאתר מראש כבר היה במיקום גבוה יחסית ולכן אני מניח שאם לפרמטר הזה יש משקל אז הוא ייחלש כתלות במיקום. כלומר אילו האתר מלכתחילה היה במקום העשירי, לדעתי הוא כן היה מתקדם (אם לפרמטר אכן יש השפעה).

    • מיכל כהן

      הי טלי,
      נחמד לראות אותך פה.
      זה באמת לא עבד. ודוקא בגלל שזה תחום לא תחרותי, ציפיתי שיעבוד.
      אולי מהסיבה שפבל הסביר, אולי כי זה עבד ויקח זמן עד שהדירוג יתעדכן ואולי חיבלו לנו בניסוי ע"י כניסות לאתר העליון.

  12. האם לדעתך גוגל סורקת גם את הופעת האתר בGOOGLE ADS ומכניסה אותו כפרמטר בדירוג ?

  13. מיכל כהן

    חברים יקרים,
    מבחינתי הניסוי נגמר.
    היו לי בשבועות האחרונים כמה הזדמנויות להוציא קישורים לאתר המוניות ופיספסתי אותם בגלל שלא רציתי להטות את הניסוי.
    אבל אתמול נשברתי וקישרתי… לכן, כל שינוי שיהיה עכשיו באתר, כבר לא בהכרח נובע מהניסוי.
    כמויות הקלקות, מספרים, תובנות ובעיקר – תהיות, אני אפרסם בקרוב פה בבלוג.
    המון תודה לכולם.

  14. מור הללי

    אין לי מילים להסביר כמה שאני חושב שמחקר בנושא של קידום אתרים חשוב.

    כייף לראות בארץ חברה רציניים שאפשר ללמוד מהם כל הזמן (זה נדיר).

    תודה רבה!

  15. פבל, כל כך כיף לקרוא את מה שאתה כותב…

    שתדע אתה עושה עבודה מדהימה!!!!

    כל שבוע אני קורא באתר שלך ולומד עוד ועוד…

    תמשיך ללמד אותנו!

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      תודה רבה אייל רק שאת הפוסט הזה כתבה מיכל כהן אז כל הקרדיט מגיע לה 🙂

      • מבחינתי אני יודע שאני שואל את פבל…

        תגיד למיכל שיש לי רעיון לבניית אתר מדהים בשבילה שתקנה שם של דומיין askmichal .

        ואז אני אודה למיכל!!!

        (מיכל אל תעלבי הכל בהומור, אתם עושים עבודה באמת טובה…)

        תמשיכו לתת לנו מידע בעל ערך רב 🙂

  16. איזה יצירתיות…

    כל שבוע אתה מפתיע מחדש…

    לא סתם כשמסתכלים על האתר שלך הוא עוד מעט עובר את מחסום ה 100000 של אקסה…

    לקחת את נושא קידום האתרים למקומות אחרים, מקומות של מחקר ברמה יפה מאוד …

    כל פעם אתה בוחן לנו סוגיות אחרות, וזה מגניב…

    סתם שאלה ורעיון למבחן שכדאי לך לעשות.

    לקחת אתר חדש עם דומיין חדש ולבחון האם גוגל יאנדקס אותו רק מקידום ממומן ?

    לדעתי התשובה היא כן, רק מעניין תוך כמה זמן הוא יאנדקס אותו ?

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      האם הוא יאנדקס אותו בזכות הקמפיין עצמו או בגלל שאנשים ייכנסו אליו מדפדפן שיש בו את סרגל הכלים של גוגל? יהיה קשה לבודד את הפרמטר הזה, אך אני חושב שאם זה יעשה בדיוק של 100% אז התוצאה תהיה שהאתר אולי ייתאנדקס אבל זה לא ישפיע על הדירוגים האורגניים. רק עניין של תחושה + מספר רמזים שגוגל מפזרים סביב הנושא.

      ותודה רבה, למעשה האלקסה כרגע עומדת על 98,779 🙂
      אבל הקרדיט על הניסוי הזה מגיע למיכל כהן שיזמה את כל העניין.

  17. אהבתי! שימו לב שזה הגיע כבר למקום הראשון! (לפחות אצלי..)

  18. המיליונר המציאותי

    היום אצלי זה במקום הראשון השני ושלישי
    אחלה של קידום 🙂

    אולי תעשו ניסוי כזה גם על האתר שלי?
    חח

    • מיכל כהן

      וואלה. טוב, אבל קצת זמן מאז והרבה דברים השתנו, גם בשיטת הדירוג של גוגל והצגת התוצאות. אי אפשר לומר שהמיקום הוא בזכות הניסוי…

      • מיכל נעים מאוד, היום קראתי את הפוסט הזה… שנכתב בשנת 2009… עבר קצת זמן. חיפשתי למצוא מה השורה התחתונה, ולא מצאתי. האם רשמת סוג של שינוי בתוצאות לנוכח הניסוי? האם הזנחת את ההתעסקות עם העניין ולא גילית עניין אחרי שעבר חודש? פבל – לדעתי נכון יהיה "לתקן" את הפוסט במקור ולהפסיק לקשר לאותו אתר, אבל לצרף סוג של שורה תחתונה בתחתית הפוסט. אם אפשר… תודה, אדי

        • פבל ישראלסקי

          היי אדי,

          אתן למיכל לענות על זה משום שהיא כתבה את הפוסט אך הייתי רוצה להגיד את דעתי.

          זה נכון שהפוסט נכתב מזמן, אך לצערי אי אפשר לכתוב איזושהי שורה תחתונה. יש כאלו שיטענו שזה משפיע על הדירוגים ויש כאלו שלא. אני משתייך לקבוצה הראשונה.

        • מיכל כהן

          אדי, נעים מאד. יצא פוסט סיכום: https://www.askpavel.co.il/blog/promote-website-traffic-conclusions
          אחרי 6 שבועות לא היה שינוי במיקומים, אבל קצת אחרי שהעליתי את הסיכום – הגיע השינוי. ניסוי כזה הוא לא סטרילי ולא יכול לכשעצמו להוביל למסקנה גורפת. אבל התחושה שלי גם בעקבות הניסוי וגם בעקבות נסיון עם עשרות אתרים – היא שיש השפעה של ה CTR והתנהגות הגולשים על הדירוג. כשכתבתי את הפוסט ב 2009, לא דיברו על זה. היום זה די מוסכם בין מקדמים שונים בעולם. והאמת? משפיע או לא משפיע – הגולש הוא המטרה ולא גוגל ולכן ברור שחשוב לשפר את הנתונים האלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים