איכות קישורים נכנסים – איך להעריך איכות קישור נכנס?

פבל ישראלסקי

שלום רב,
אשמח אם תוכל ליצור עימי קשר בנוגע להחלפת קישורים בין אתרינו.
מהלך שעשויי לתרום לקידום הדדי של שני האתרים שלנו במנועי החיפוש.בברכה,
XXX
בעל אתר XXX

אני בטוח שרובכם, בעלי האתרים, מקבלים עשרות מיילים כאלו ביום.
והסיבה לכך – רצון המוני להחליף קישורים כאילו זו איזו מן נוסחת פלא שאוטומטית תקדם את האתר בגוגל. אבל האם זה באמת “עשויי לתרום לקידום הדדי של שני האתרים” כפי שנכתב?

ראשית כל, נתחיל מסריקה קצרה ומיפוי של כל הקישורים הנכנסים שיש לאתר שלכם באמצעות הכלי הנוח של יאהו Yahoo Site Explorer:

בחירת שדות בבדיקת קישורים נכנסים לאתר - yahoo site explorer

לא כל הקישורים הנכנסים איכותיים

קישורים נכנסים הינו חלק אינטגרלי בלתי נפרד בתודולוגיית קידום אתרים אורגני, אולי אף הגורם הכי חשוב. אך חשוב להבין כיצד מעריכים נכון את איכותו של הקישור המוצע, על סמך פרמטרים שניתן לבדוק.
כאמור, לא כל מקור שמציע להחליף קישור עימו, הינו מקור שעשויי להביא תועלת. לצערי המחשבה הרווחת היא שכל קישור שמקבלים יתרום לקידום, אבל האמת היא שהחלפה המונית מדי יכולה גם להזיק!

על מה מסתכלים כשקונים או מחליפים קישורים?

1. רלוונטיות – הרבה בעלי אתרים נוהגים לשבח את הטראפיק הרב באתר שלהם כאינדיקציה להערכת עלות לקישור. הרבה טראפיק? כל הכבוד…אני מוריד את הכובע! אבל צר לי לבשר שלא זו האינדיקציה על פיה מבססים את כוח ה- SEO של האתר. הכל נבחן עפ”י רלוונטיות בלבד. (נקודה למחשבה – נניח ובעל האתר השקיע הרבה מאד כסף לפרסום האתר בערוץ 2, פעולה שעשויה להביא לו הרבה טראפיק. האם זה הופך אותו לרלוונטי בתחומו יותר מאתרים להם אין תקציב לכך?).
על המקור להיות רלוונטי לתוכן האתר עימו מחליפים קישורים. זו הנקודה החשובה והעקרונית ביותר ולאחרונה הייתה ענישה המונית על מכירת קישורים שנעשתה ללא שום התחשבות ברלוונטיות. הנושא הזה מאד רגיש עבור גוגל, ויש אף אנשים ברשת שמחפשים אחר סוחרי לינקים מהסוג הזה.

בדיקת רלוונטיות נעשית בשלל דרכים כשהבולטות ביניהן: בדיקת טייטלים, כותרות ראשיות בדפי הנחיתה, קישוריות פנימית, דירוגים בנישה הספציפית וכו’.

2. Page Rank – הינו מדד החשיבות של גוגל לדפים שהוא מאנדקס. מדד ה- PageRank נקבע על סמך מספר פרמטרים כאשר הדומיננטי מביניהם הינו כמות הקישורים החיצוניים שדף מסוים מקבל. ישנה מחלוקת אם אכן מדד זה משפיע איכשהו על הדירוגים בקידום אתרים אורגני, לכן אי אפשר להסתמך על זה בלבד (לי אישית כן יצא לראות השפעה). יחד עם זאת, אם יש בכל זאת אפשרות לקבל קישור מדף עם PR גבוה יותר – זה לא יכול להזיק 🙂
טיפ – אם ההתמקדות היא בהשגת קישור מדף בעל PR גבוה, רצויי לבדוק שבעל האתר לא מזייף Pagerank

3. מיקום הקישור – לוגיקת הגוגלבוטים דומה מאד לפסיכולוגיה האנושית, בכל הנוגע לבחינת רלוונטיות של דף אינטרנט. לכן הגיוני לחשוב שאם הקישור נמצא במיקום גבוה יותר (כלומר סביר להניח שייחשף לעין האנושית מוקדם יותר), כך הוא רלוונטי יותר. ככל שיוצב במיקום גבוה יותר בדף כך הוא רלוונטי יותר בעיני בעל האתר => רלוונטי יותר עבור מנועי החיפוש => חזק יותר בהשפעה על תוצאות החיפוש! רוב בעלי האתרים נותנים קישור מהפוטר, זאת משום שחשיבותו במיקום הזה היא הקטנה ביותר.אני מבין את האינטרס שלהם וזה לגיטימי. הרי אם יש למעלה קישורים לדפים הפנימיים באתר שלו, בעל האתר לא ירצה להחליש אותם…אבל זה לא אומר שבפוטר אין לקישור שום כוח.

4. צפיפות קישורים – גם כאן הלוגיקה מקבילה לפסיכולוגיה. הרי אם הקישור ממוקם בסביבה בה יש הרבה קישורים יוצאים, כלומר יש איזשהו פיזור רחב של הפניות החוצה – כך כוחו של הקישור הבודד באוסף הזה נחלש. ואילו אם ליד הקישור יש מעט מאד קישורים נוספים, נוצר מצב בו הקישור דומיננטי מאד. במקרה של צפיפות קישורים ישנם 2 מדרגות כוח:

  • סביבה בה יש הרבה קישורים שמפנים לדפים פנימיים = יותר כוח לקישור חיצוני שיוצב באזור.
  • סביבה בה יש הרבה קישורים שמפנים לדפים חיצוניים = פחות כוח לקישור חיצוני שיוצב באזור.

5. חוזק האתר המקשר – כשאני מדבר על חוזק אני לא מדבר על טראפיק (ראה סעיף 1), אלא על נתונים טכניים בלבד. שני הנתונים החשובים בעיני הם:

וותק – גיל האתר הוא פרמטר חשוב ומכריע. אם האתר חדש, סביר להניח שהוא פחות רלוונטי בעיני אתרים אחרים מהתחום, מאשר אתר שהרבה זמן ברשת. (לוקח זמן לרכוש אמון…). במקרה שלאתר יש וותק רב, זה אמור להדליק לכם נורה אדומה. עדיף לשאול ישירות את בעל האתר האם מאז ומתמיד היה באתר תוכן סביב אותו הנושא, או שהיה שלב בו הוא החליף את התוכן ונשאר עם אותו הדומיין כדי לשמר את הוותק

כמות דפים מאונדקסים – הקלישאה “באינטרנט התוכן הוא המלך”, קולעת בול כשמדברים על הערכת הרלוונטיות ע”י הבוטים (כמובן בהנחה שהרוב המוחלט של הדפים באתר הספציפי עוסקים בנושא האתר). ברגע שלאתר יש הרבה דפים מאונדקסים, כך כוחו רב יותר. פשוטו כמשמעו.

אומנם הנתון הזה יהיה קריטי יותר, במקרה בו מדובר על קישור שמופיע לאורך כל עמודי האתר, אך גם אם הוא יוצא מתוך מיקום בודד מומלץ לשאוף לכמות דפים גבוהה. כדי לבדוק את הנתון הזה יש להזין את השאילתה – “site:sitedomain” בגוגל. כמו כן, ניתן לבדוק באמצעות לחיצה על האייקון הבא בסרגל הכלים של גוגל כשנמצאים באתר המבוקש:

תבדקו את יאהו, מישהו רוצה משם קישור? 🙂

6. שאיפה – מהי מטרת האתר? האם הוא נבנה לצורך קידום מספר דפי נחיתה בהם יש אדסנס לצורך רווחים קטנים כל חודש? או שהוא מתיימר להיות אתר קהילתי עם תוכן מתחדש? יש הבדל בין המקרים. חשוב להבין שזה משפיע על חוזק הקישור לטווח הארוך.

7. אופטימיזציה – האם בעל האתר עושה אופטימיזציה? עדיף שכן יעשה. לטובתכם. אם הוא לא עושה, יש לקחת את זה בחשבון כשחושבים על התמורה עבור הקישור…

8. האם האתר “בסדר” – מומלץ לבחון במעבר מהיר את טכניקות האופטימיזציה בהם האתר משתמש. ישנם אתרים שנוקטים בפעולות קידום פסולות, ואם כחלק מתהליך ההחלפה תחזירו אליו קישור, זה יכול לפגוע ואף להעיף את האתר שלכם מגוגל.

קישורים נכנסים זה לא העיקר…

כרגע קישורים נכנסים הינו הפרמטר המכריע ביותר באלגוריתם של גוגל.ישראל, אך אסור להיות מסונוורים מהפירות שקוטפים עכשיו (דירוגים). כרגע יש פירות בשפע, אך מדובר בפירות שלא יצמחו באותו האופן בהמשך. מומלץ לחשוב לטווח הארוך, לעבר היום בו ייכנסו מדדים נוספים לתוקף שתפקידם יהיה לבחון את אופטימיזציית התוכן, המבנה וקוד האתר לעומק רב יותר (גוגל.קום אמור להיות מקור ההשראה).

תגיות רלוונטיות: קישורים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של קבוצת אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO ו-PPC וסושיאל.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
10 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תוכן עניינים

10
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x