ניסויים ומחקרים בנושאי קידום אתרים באינטרנט | AskPavel
קידום אתרים » ניסויים ומחקרים בנושאי קידום אתרים באינטרנט

ניסויים ומחקרים בנושאי קידום אתרים באינטרנט

מעבדת קידום אתרים באינטרנטאחד הדברים המרתקים בעולם ה-SEO הוא חוסר הוודאות שבו. אותו אלגוריתם מפלצתי בעל למעלה מ-300 פרמטרים (נכון ל-2009), שאחראי על רלוונטיות המידע ברשת, לא כתוב בשום מקום. כל הידע שיש לנו באשר לאופן הדירוג של גוגל, נאסף במשך השנים על סמך מסקנות מתצפיות וניסויים שנעשו על ידי אחרים. האמת שגם אין דרך אחרת, מכיוון שהאלגוריתם סודי – נוכל רק לנסות ולטעות עד שנצליח לאמת (או שלא?).

אז גם אני עורך ניסויים ומחקרים שונים בתחומים כגון: SEO, שימושיות והרגלי גלישה, קידום אתרים באינטרנט, מיתוג אישי, פרסום ממומן ועוד. החלטתי לשתף את הקוראים שלי בממצאים כדי שנוכל ביחד להסיק מסקנות על סמך פידבקים ושיתוף פעולה פורה (אחרת הממצאים יישארו בגדר תאוריה בלבד).

אין לקחת את הדברים שאני מסיק כעובדות, שהרי תמיד מישהו אחר יכול לעשות את אותו הניסוי ולקבל תוצאה אחרת. אך אני מאמין שעדיף לקבל משהו מאשר להיות בחוסר וודאות מוחלט. אתם כמובן מוזמנים לזרוק לי רעיונות לשאלות לא פתורות שאפשר לבדוק באמצעות ניסויים. כמו כן, אם אתם מעוניין לבצע ניסוי כזה בעצמכם, אשמח לשלב אותו כאן בבלוג בתור פוסט אורח. אז לפני שמתחילים, אל תשכחו להתקין במחשב שלכם מעבדת SEO מקצועית בכדי שתוכלו גם לאתגר את עצמכם בשעות הפנאי 🙂

ניסויים אחרונים:

קידום אתרים בבינג – מחקר שבסגרתו נבדקו אתרים המופיעים ראשונים בבינג (Bing) עבור ביטויים שונים, מול האתרים שמופיעים ראשונים בגוגל עבור אותם ביטויים. הפוסט מכיל טבלאות השוואה בין הפרמטרים.

אפשר לקדם אתר בגוגל באמצעות תעבורה? – ניסוי שמיכל כהן יזמה בשיתוף פעולה איתי ועם קוראי הבלוג. המטרה היא לבדוק האם אפשר לקדם אתר בתוצאות האורגניות, על סמך יצירת תעבורה והגדלת משך השהות באתר.

האם קישורים באימייל משפיעים על הדירוג? – הפוסט מתאר ניסוי של מישהו אחר. במסגרתו הוא הצליח לאנדקס עמוד באתר שלו רק על סמך קישורים שנשלחו באימייל של ג'ימייל בטענה שהם נסרקים ומקבלים חשיבות.

האם אפשר לאנדקס עמוד עם קישור nofollow? – ביצעתי ניסוי כדי לבדוק מה המשמעות של קישורים עם המאפיין nofollow. התברר שגוגל עוקב אחריהם ואף מאנדקס את היעד אליו מובילים, אך הם אינם מעבירים כוח.

מחקר טרפיק: על איזה קישורים מקליקים וכמה? – עקבתי במשך חודשיים וגיליתי מה הטרפיק שמגיע אלי לבלוג מכל המקורות בהם אני משתמש על בסיס יומיומי: רשתות חברתיות, בלוגים, פורומים, טוויטר ואימייל.

קידום 2 דפים פנימיים בעלי אותה רמת אופטימיזציה – זהו פוסט שמסכם מספר תובנות מתחרות קידום האתרים שהשתתפתי בה. מלבד השתתפות בתחרות, למדתי מספר דברים על אופן הדירוג של דפים פנימיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים