תודה שהקלקתם גוגל…

פבל ישראלסקי

אני: “אז מהי כתובת האתר אדוני?”
בעל האתר: “עזוב אותך, במקום להסתבך עם איות, פשוט תחפש בגוגל את המילה “רכב” וכבר תראה את האתר שלי בדף הראשון”…

כך נגמרה לה שיחת טלפון שגרתית עם מר “קומבינטור טיפוסי” שחושב כי הצליח לדפוק את המערכת! האמת אני לא מופתע. לקחתי את העניין בקלילות, כנראה שהוא נהנה להאמין כי הוא המציא את הגלגל בזה הרגע… ישר אחרי השיחה חשבתי לעצמי “אין בעיה אני באמת אקליד “רכב” ואף אכנס לאתר שלו מבין תוצאות החיפוש, אלא ש- אני אצא בדיוק לאחר 5 שניות”! 🙂

לאחרונה בעלי אתרים רבים גילו “טריק ייחודי” שלדעתם מסייע בקידום אתרים אורגני בגוגל. והאמת, אין מה להגיד, השיטה פשוט עובדת- זה קל, זה חינם, זה מהיר וזה נותן תוצאות….יותר טוב מזה?

אבחון רלוונטיות בתוצאות החיפוש על סמך הקלקות

כאשר מחפשים בגוגל את המילה/מחרוזת X, יוצג בתוצאות האורגניות מספר רב של אתרים שלדעתו (של גוגל) הן רלוונטיות עבור הערך X שהוזן. ככל שהאתרים ממוקמים קרוב יותר להתחלה בתוצאות החיפוש, כך הם רלוונטיים יותר (לא תמיד זה יוצא נכון, הרי סך הכל מדובר במכונה…אבל זו המטרה). לכן, הגולש יתחיל לבדוק אתר אתר עד שיחליט לעצור באתר מסוים אשר לדעתו עונה על צרכיו  – מכך גוגל מסיק שהאתר בו בחר לעצור הגולש, היה הרלוונטי ביותר עבור אותו גולש ספציפי. (עצירה באתר = הישארות באתר מסוים במשך מינימום Y זמן, והעניין נמדד). בסופו של דבר, כל התוצאות עבור הערך X מסתדרות בהתאם לשכלול רלוונטיות שמתבססת גם עפ”י בחירות של כלל הגולשים. כמובן לא רק לפי זה התוצאות מסתדרות, אבל זה ללא ספק משפיע. המטרה הסופית היא- להבין מה הגולש מחפש ו”לתת לו את זה” מבלי לגרום למאמץ רב מצידו בחיפושים נוספים.

שימוש לא הולם ופגיעה בתוצאות החיפוש

לצערי, בעלי אתרים רבים הבינו את הקומבינה ומשתמשים בזה על מנת לקדם את אתריהם, זו הסיבה שהם יעדיפו שגולשים יגיעו לאתר שלהם באמצעות חיפוש בגוגל במקום פשוט להקליד את הכתובת www…… בדפדפן. נקסט טיים, כשאתם שואלים חבר איך נכנסים לאתר החדש שהוא בנה והוא אומר לכם “תקלידו בגוגל XXXXX ותכנסו לאתר שלי מהתוצאות חיפוש”… חשוב להבין שאתם עושים לו טובה!

האומנם? לא בדיוק…

שהרי אם כך הדבר, אני פשוט אבצע חיפוש לאתר שלי 20 פעמים ביום ואקליק עליו, כך אקדם את עצמי לראש הרשימה במהרה…אז זהו שזה קצת יותר מורכב!

למעשה באפשרותו של גוגל לזהות גלישה טיפוסית אל מול גלישה מזוייפת באמצעות “לימוד ומעקב” אחר הרגלי גלישה. פחות סביר שאדם כלשהו ייחפש מחרוזת כלשהי ולאחר מכן יקליק על תוצאה מספר 9. לרוב הוא מתחיל מהתוצאות הראשונות. אבל נניח ובאמת הוא סרק עם עיניו את כלל התוצאות והתשיעית נראתה לו הכי רלוונטית כך שהקליק עליה, האם סביר כי במהלך היום יהיו עוד 10 הקלקות נוספות במתכונת זהה? אני בספק.

ומה קורה אם ישנם ימים בהם יש הרבה הקלקות על התוצאה התשיעית, ולאחר מכן הרבה זמן שאין הקלקות – האם זה אומר שהאתר התשיעי אכן רלוונטי? כמובן שאני לא אדבר על כך שישנה אפשרות כי גם ה- IP של הגולש נבדק, כך שניתן לזהות כי ההקלקות הגיעו מאותו המקור. זה רק על קצה המזלג. אבל הנקודה היא שקשה לעבוד על גוגל, בדיוק כפי שקשה לפגוע במתחרה בסגרת קמפיין גוגל אדוורדס לצורך העניין – הכל נאכף בסופו של דבר.

אז בפעם הבאה שאתם רוצים להגיע לבלוג שלי- פשוט חפשו בגוגל “בלוג קידום אתרים“…וכשתמצאו אותו בתוצאות- בקליק אחד אתם בפנים! 🙂
(סתם, האמת שגם אם תנסו לא תצליחו כי נכון לכתיבת שורות אלו, הבלוג שלי עדיין שוכב לו אי שם בין הגרגירים בארגז החול של גוגל )

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

11 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

11
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.