אז מה התחדש ב-AskPavel השנה ומה הייתם רוצים לראות כאן ב-2011?

פבל ישראלסקי

במבט לאחור על השנה שחלפה, אפשר לומר שדי הרבה דברים חדשים נוספו כאן באתר. אז למי מכם שפספס פרוייקטים מעניינים ואגפי תוכן חדשים שנוספו כאן במהלך 2010, להלן תזכורת. כמו כן, אני מאד אשמח לשמוע מכם מה הייתם רוצים לראות (ולא לראות) כאן בשנה הבאה. חשוב לציין ש- AskPavel כבר מזמן הפך לקהילה מקצועית גדולה ולא רק בלוג (אפשר לקרוא לזה פורטל?).

אז איזה דברים נוספו השנה?

3 אגפי תוכן חדשים וממותגים

  • שאלות תשובות על SEOשאלות ותשובות על קידום אתריםמערכת פומבית בה כל אחד יכול לשאול שאלות ללא הגבלה ולקבל תשובות. יש 3 יתרונות מרכזיים במערכת כזו: כולם יכולים ללמוד מהתשובות ולא רק האדם ששאל, אפשר לקבל יותר מתשובה אחת, כל אחד יכול לקדם את עצמו באמצעות מערכת דירוג שמבוססת על התרומה שלו. נכון לכתיבת שורות אלו, רשומים למערכת 260 משתמשים, נשאלו 264 שאלות ופורסמו 392 תשובות. הרשמו למערכת ועיזרו לענות על שאלות >>
  • משרות קידום אתריםמשרות קידום אתריםמציאת עבודה אף פעם לא הייתה עסק פשוט בכל תחום. באמצעות לוח הדרושים תוכלו לחפש בקטגוריות הרלוונטיות אחר המשרה הנחשקת ואף להגיש אליה קורות חיים אונליין (ללא הרשמה). ניתן גם לחפש משרות בהתאם להיקף (מלאה,חלקית ופרילאנס) ומיקומה הגאוגרפי. המערכת גם מיועדת למעסיקים אשר מעוניינים לפרסם משרות פתוחות. עד כה פורסמו 11 משרות ונשלחו כ-30 קורות חיים למעסיקים. הוסיפו את המשרה שלכם חינם >>
  • חדשות שיווק באינטרנטחדשות קידום אתרים בעולם שמשתנה מדי יום, פינה מהסוג הזה הייתה Must. מדי שבוע מתפרסמים במדור ידיעות במגוון נושאים: שירותים חדשים של גוגל, עדכוני ממנועי חיפוש, כלים חדשים וכל עדכון שיעזור לך בעבודה היומיומית. בפינת החדשות כותבים 3 מקצועני שיווק באינטרנט ועד כה פורסמו למעלה מ-50 ידיעות. למערכת החדשות יש RSS נפרד מהבלוג, אז אתם מוזמנים להירשם ולהישאר מעודכנים בטרנדים האחרונים >>

3 פרוייקטים ייחודיים שזכו לפופולאריות (ולא מעט מחלוקות)

  • קידום אתרים בגוגל – אתם שואלים, נציג של גוגל עונה – שיתוף פעולה רשמי עם גוגל, הראשון מסוגו בעברית. במסגרת הפרוייקט, קוראי הבלוג שלחו לי למעלה מ-200 שאלות שקשורות לקידום אתרים בגוגל. לאחר תהליך סינון, השאלות נשלחו לתומר חונן מצוות איכות החיפוש של גוגל והוא ענה עליהן כאן בבלוג.
  • סקר שכר 2010 הגדול – כמה באמת מקדמי אתרים מרוויחים – משכורות באופן כללי תמיד היו נושא מעניין. בייחוד היכולת להבין אילו פרמטרים משפיעים על גובה השכר. בחלק הראשון של הפרוייקט פרסמתי סקר שהכיל שאלות שנוגעות לעולם התעסוקה, כגון: מהו שכר הברוטו החודשי, תחום עיסוק, וותק במקום העבודה, היקף משרה ועוד. לאחר שהתקבלו תוצאות מכ-150 שכירים בתעשייה, ניתחתי את התוצאות, יצרתי גרפים ותרשימים ופרסמתי את החלק השני עם התוצאות והמסקנות.
  • המצגת שלי מכנס SMX – הפרדוקס של גוגל ישראל – אפשר להגיד שזהו הכנס המקצועי הראשון בו נאמתי. בהרצאה שלי ניסיתי להציג כיוון חשיבה קצת שונה לגבי קידום אתרים בגוגל ישראל (וגרסאות נוספות של גוגל במדינות קטנות בעולם), לעומת גרסאות גדולות יותר של גוגל. למעשה נוצר מצב פרדוקסאלי מעניין, בו לגוגל קשה להקנות לאתרים רלוונטיות בשווקים קטנים ולכן ייתכן שקל יותר לייצר ספאם.

5 הפוסטים שזכו להכי הרבה תגובות

  • מדריך שיווק בפייסבוק – התנ”ך של כל משווק SMO – ללא ספק זהו פוסט השנה מבחינתי. המדריך באורך 4500 מילים, זכה ל-164 תגובות, 222 לייקים ו-55 קישורים מאתרים חיצוניים. כל אלו הופכים אותו כנראה למדריך המקיף ביותר בעברית שנכתב עד כה על שיווק בפייסבוק.
  • 7 דרכים פשוטות ליצור היררכייה מושלמת באתר – המדריך המלא – אז הצלחת לקשר לאתר מהרבה מקורות חיצוניים, אך האם זה אומר שגוגל ידע מהי דרגת החשיבות של הדפים באתר? הדגשת קשרים בין הדפים, יצירת תפריט ניווט נכון מבחינת SEO, תכנון כתובות ודרגת עומק – כלו אלו הם חלק מ-7 דרכים שמסייעות לגוגל להבין את ההיררכייה באתר.
  • אופטימיזציה לקוד האתר – איך ליצור עמודים סופר מהירים – עוד מדריך מקיף של שלומי אסף, בו הסביר בהרחבה איך לבצע אופטימיזציה לקוד האתר במטרה לשפר את זמן הטעינה של העמודים (מה שהפך השנה לאחד מהגורמים שמשפיעים על הדירוג).
  • האם גוגל מענישים שמות דומיין בעברית – גבריאל הנר החליט לשתף את הקהילה בתופעה מעניינת אליה שם לב – ענישה קולקטיבית של דומיינים בעברית. לאחר שחקר וערך תצפיות פרסם אצלי פוסט אורח עם המסקנות. האם זה נכון או לא אני לא יודע, אך ללא ספק הפוסט עורר לא מעט תגובות עם דעות שונות.
  • אחת ולתמיד – מה ההבדל בין סמכות לאמון בקידום אתרים – יש בלבול רב בקרב הקהילה לגבי 2 המונחים הללו שמתייחסים למאפיינים שונים לחלוטין. הפוסט מסביר את הפרמטרים שמשפיעים על כל אחד מהם תוך שילוב גראפים ותרשימים.

גזור ושמור: 4 רשימות מועילות לכל מקדם אתרים

  • 50+ כלים למנהלי ומקדמי אתרים – ריכזתי כאן רשימה די גדולה של כלי web ואפליקציות שימושיות למקדמי אתרים. רשימת הכלים מתחלקת ל-5 סוגים: ניתוח קישורים, מחקר מתחרים ומילות מפתח, תוספים לפיירפוקס, שירותים של גוגל, כלי אופטימיזציה וכלים לבדיקת דומיינים. הרשימה לא סגורה כך שאתם מוזמנים להציע כלים שלא מופיעים שם.
  • 50+ בלוגים ופורומים מומלצים שיווק באינטרנט – הרבה פעמים שואלים אותי על אילו מקורות אני ממליץ כדי ללמוד קידום אתרים. אז יצרתי רשימה אחת של כל הבלוגים והפורומים המומלצים שאני מכיר (בעברית ובאנגלית). כמובן אני עצמי עוקב על בסיס קבוע אחרי מספר מקורות שמופיעים שם.
  • מדריך אופטימיזציה למנועי חיפוש – האמת שאת הדף הזה יצרתי אחרי שאחד מהקוראים שלי שאל אותי במייל “מאיזה דף עלי להתחיל אצלך בבלוג אם אני רוצה ללמוד SEO?”. מרוב שיש כל כך הרבה תוכן במגוון נושאים וסוגים, לא ברור מאיפה מתחילים. ניסיתי לעצב את הדף הזה בצורה הכי ברורה עבור מקדמי אתרים מתחילים, שמעוניינים להבין את העקרונות הבסיסיים.
  • קורסים וסמינרים ללימודי קידום אתרים – רשימת קורסים, סדנאות וסמינרים שמתקיימים בישראל בנושא קידום במנועי חיפוש ושיווק באינטרנט. כרגע הרשימה כוללת רק 4 מוסדות, אך המטרה שלי היא לכלול את כלל הקורסים בתחום. לכל קורס יש דף ייעודי שמכיל מידע לגבי מועדים, לו”ז, סילבוס, מרצים, עלויות ועוד.

היעדים שלי לשנת 2011

  • לכתוב (הרבה) יותר פוסטים – מי שקורא את הבלוג קבוע, בטח כבר שם לב לתדירות הנמוכה של כתיבת הפוסטים. הסיבה העיקרית היא הדגש על איכות – אני תמיד מעדיף לכתוב פוסטים ארוכים, מפורטים ומעניינים יותר לעיתים רחוקות מאשר פוסטים שטחיים על בסיס יומי. אבל זה לא תירוץ 🙂 אני לא יכול להרשות לעצמי להמשיך עם התדירות הזו ולכן אשתדל לכתוב פי 2 יותר.
  • לכתוב לא רק על קידום אתרים – אם הייתי שואל אתכם מהו הנושא המרכזי של הבלוג הייתם כנראה אומרים “SEO”. ולצערי אתם צודקים. בשנה הבאה ברצוני למצב את הבלוג בתור שער הכניסה לכלל עולם השיווק באינטרנט ולאו דווקא SEO. כלומר להתייחס לנושאים כגון: שיווק במדיה חברתית, שיווק בדואר אלקטרוני (תחום מרתק שעדיין לא הגיע למלוא הפוטנציאל בארץ), שיווק לוקאלי במנועי חיפוש (לא קיים בארץ), שיווק תוכניות שותפים, CRO, וכמובן פרסום ממומן. בחודשים האחרונים עבדתי הרבה על תוכנית מפורטת שמתייחסת ליעד הזה, כך שיש למה לחכות…
  • לשפץ את ממשק המשתמש – האם אתם מרוצים מהעיצוב? הצבעים נעימים לעין? האם נוח לכם להתמצא? אני בטוח שרבים מכם יענו על שלושתם “לא”. אם אתם קוראים קבועים, סביר להניח שאתם כבר מכירים בגדול את אזורי התוכן ויודעים כיצד לגשת לכל אחד מהם. העניין הוא שעבור מישהו שמגיע בפעם הראשונה לאתר, ה-flow לא בהכרח ברור. ממש בימים אלו אני עובד על שיתוף פעולה עם אחת החברות החזקות בתחום ואני מקווה שזה יצא לפועל.
  • להכפיל את כמות המנויים ב-RSS – בסופו של יום, אני מודד את ההצלחה שלי לפי כמות האנשים שרשומים לעדכונים בבלוג – כלומר כמות הקוראים ולא טראפיק (אני חושב שזה המדד המרכזי בכל בלוג, לא רק שלי). מכיוון שהבלוג הוא ללא מטרות רווח ואני לא מנסה למכור בו שירותים או מוצרים, פעולת ההמרה שלי היא רישום לעדכונים (אגב, עדיין לא נרשמת לכאן? זה הזמן להצטרף לקהילה).
  • ליצור שיתוף פעולה עם גורם מרכזי בחול – לא ארחיב על זה יותר מדי, אך אציין שבימים אלו מתבשל לו משהו גדול מימדים. פרטים בקרוב 🙂
  • להגדיל את מאגר השאלות ב-200% – כשמו של הדומיין, החזון שלי עבור האתר הוא בסופו של דבר לספק פתרונות עבור הצרכים של הקוראים שלי ע”י הקמת מאגר עצום של ידע. מכיוון שחוסר הבנה הוא צורך מרכזי שקיים תמיד, אני מאמין שגידול בכמות השאלות והתשובות זה הכיוון הנכון לשאוף אליו. במהלך שבעת החודשים בהם פינת השו”ת קיימת, נוספה כמות שיא של 265 שאלות חדשות. כלומר בקירוב 37 שאלות בחודש. אצטרך לעבוד קשה בכדי שבסוף השנה הבאה המספר הזה יגדל פי 4.

תודה רבה לכל האנשים שעוזרים לי עם הבלוג

הרבה מאד אנשים טובים עוזרים לי עם הבלוג על בסיס קבוע ואני מודה לכם על כך. לצערי אין לי אפשרות טכנית לציין כאן את כולם כי הרשימה ארוכה מדי, אך אני מעריך את עזרתכם ושמח לעזור לכם בכל דרך אפשרית תמיד. מלבד האנשים שעוזרים לי, ישנם שלושה שמבחינתי הפכו כבר לחלק מצוות AskPavel. שלושה שמשקיעים הרבה מהזמן שלהם על בסיס קבוע, בכדי שכל זה יוכל לצאת לפועל – מגיעה לכם תודה מיוחדת:

  • תודה לאיתי ברנר על התרומה שלו בתור עורך מדור החדשות. תמיד מאתר את הנושאים החמים בזמן ומספיק לכתוב עליהם במהרה (גם כותב בלוג מעניין משלו).
  • תודה לרועי בן עמי על העזרה בנושאי גרפיקה ועיצוב בבלוג (גם כותב כאן בפינת החדשות). רועי מספק שירותי עיצוב אתרים ושיווק באינטרנט.
  • תודה לדוד כהן מפארטי אפ בניית אתרים מבית מיזם גרופ פתרונות אינטרנט בע”מ, על כל עזרת התכנות כאן בבלוג ועל כתיבת המדריך המושקע על שיווק בפייסבוק (בתקווה שיהיו נוספים בהמשך).

מה הייתם רוצים לראות כאן בשנה הבאה?

ככל שמתקרבים לקראת סוף השנה, כך יוצא לי לחשוב יותר ויותר על הדברים שנעשו כאן במהלך השנה ובעיקר איזה דברים הייתי רוצה לעשות בשנת 2011. אך פחות חשוב מה אני הייתי רוצה ויותר מעניין אותי לשמוע – מה אתם הייתם רוצים?

אז בין אם אתם קוראים קבועים או מבקרים מזדמנים, אשמח לשמוע את דעתו של כל אחד ואחת מכם, בכדי שאוכל לשפר ולכלול כאן את הדברים שהכי מעניינים אתכם. אשמח אם תקדישו 5 דקות מזמנכם ותזרקו כאן בתגובות כל רעיון שעולה לכם. מופרע ובלתי אפשרי ככל שיהיה.

עדיין לא חלק מהקהילה? הנה 5 סיבות למה כדאי לך להירשם ממש ברגע זה ל-AskPavel

שתפו:
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

39 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
69
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
87
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
104
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
44
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
91
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105051
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99577
מדיה חברתית
בן אורן
87785
קידום אתרים
דנה רוזן
82469
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

39
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.