אז מה התחדש ב-AskPavel השנה ומה הייתם רוצים לראות כאן ב-2011? | AskPavel
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » אז מה התחדש ב-AskPavel השנה ומה הייתם רוצים לראות כאן ב-2011?

אז מה התחדש ב-AskPavel השנה ומה הייתם רוצים לראות כאן ב-2011?

במבט לאחור על השנה שחלפה, אפשר לומר שדי הרבה דברים חדשים נוספו כאן באתר. אז למי מכם שפספס פרוייקטים מעניינים ואגפי תוכן חדשים שנוספו כאן במהלך 2010, להלן תזכורת. כמו כן, אני מאד אשמח לשמוע מכם מה הייתם רוצים לראות (ולא לראות) כאן בשנה הבאה. חשוב לציין ש- AskPavel כבר מזמן הפך לקהילה מקצועית גדולה ולא רק בלוג (אפשר לקרוא לזה פורטל?).

אז איזה דברים נוספו השנה?

3 אגפי תוכן חדשים וממותגים

  • שאלות תשובות על SEOשאלות ותשובות על קידום אתריםמערכת פומבית בה כל אחד יכול לשאול שאלות ללא הגבלה ולקבל תשובות. יש 3 יתרונות מרכזיים במערכת כזו: כולם יכולים ללמוד מהתשובות ולא רק האדם ששאל, אפשר לקבל יותר מתשובה אחת, כל אחד יכול לקדם את עצמו באמצעות מערכת דירוג שמבוססת על התרומה שלו. נכון לכתיבת שורות אלו, רשומים למערכת 260 משתמשים, נשאלו 264 שאלות ופורסמו 392 תשובות. הרשמו למערכת ועיזרו לענות על שאלות >>
  • משרות קידום אתריםמשרות קידום אתריםמציאת עבודה אף פעם לא הייתה עסק פשוט בכל תחום. באמצעות לוח הדרושים תוכלו לחפש בקטגוריות הרלוונטיות אחר המשרה הנחשקת ואף להגיש אליה קורות חיים אונליין (ללא הרשמה). ניתן גם לחפש משרות בהתאם להיקף (מלאה,חלקית ופרילאנס) ומיקומה הגאוגרפי. המערכת גם מיועדת למעסיקים אשר מעוניינים לפרסם משרות פתוחות. עד כה פורסמו 11 משרות ונשלחו כ-30 קורות חיים למעסיקים. הוסיפו את המשרה שלכם חינם >>
  • חדשות שיווק באינטרנטחדשות קידום אתרים בעולם שמשתנה מדי יום, פינה מהסוג הזה הייתה Must. מדי שבוע מתפרסמים במדור ידיעות במגוון נושאים: שירותים חדשים של גוגל, עדכוני ממנועי חיפוש, כלים חדשים וכל עדכון שיעזור לך בעבודה היומיומית. בפינת החדשות כותבים 3 מקצועני שיווק באינטרנט ועד כה פורסמו למעלה מ-50 ידיעות. למערכת החדשות יש RSS נפרד מהבלוג, אז אתם מוזמנים להירשם ולהישאר מעודכנים בטרנדים האחרונים >>

3 פרוייקטים ייחודיים שזכו לפופולאריות (ולא מעט מחלוקות)

  • קידום אתרים בגוגל – אתם שואלים, נציג של גוגל עונה – שיתוף פעולה רשמי עם גוגל, הראשון מסוגו בעברית. במסגרת הפרוייקט, קוראי הבלוג שלחו לי למעלה מ-200 שאלות שקשורות לקידום אתרים בגוגל. לאחר תהליך סינון, השאלות נשלחו לתומר חונן מצוות איכות החיפוש של גוגל והוא ענה עליהן כאן בבלוג.
  • סקר שכר 2010 הגדול – כמה באמת מקדמי אתרים מרוויחים – משכורות באופן כללי תמיד היו נושא מעניין. בייחוד היכולת להבין אילו פרמטרים משפיעים על גובה השכר. בחלק הראשון של הפרוייקט פרסמתי סקר שהכיל שאלות שנוגעות לעולם התעסוקה, כגון: מהו שכר הברוטו החודשי, תחום עיסוק, וותק במקום העבודה, היקף משרה ועוד. לאחר שהתקבלו תוצאות מכ-150 שכירים בתעשייה, ניתחתי את התוצאות, יצרתי גרפים ותרשימים ופרסמתי את החלק השני עם התוצאות והמסקנות.
  • המצגת שלי מכנס SMX – הפרדוקס של גוגל ישראל – אפשר להגיד שזהו הכנס המקצועי הראשון בו נאמתי. בהרצאה שלי ניסיתי להציג כיוון חשיבה קצת שונה לגבי קידום אתרים בגוגל ישראל (וגרסאות נוספות של גוגל במדינות קטנות בעולם), לעומת גרסאות גדולות יותר של גוגל. למעשה נוצר מצב פרדוקסאלי מעניין, בו לגוגל קשה להקנות לאתרים רלוונטיות בשווקים קטנים ולכן ייתכן שקל יותר לייצר ספאם.

5 הפוסטים שזכו להכי הרבה תגובות

  • מדריך שיווק בפייסבוק – התנ"ך של כל משווק SMO – ללא ספק זהו פוסט השנה מבחינתי. המדריך באורך 4500 מילים, זכה ל-164 תגובות, 222 לייקים ו-55 קישורים מאתרים חיצוניים. כל אלו הופכים אותו כנראה למדריך המקיף ביותר בעברית שנכתב עד כה על שיווק בפייסבוק.
  • 7 דרכים פשוטות ליצור היררכייה מושלמת באתר – המדריך המלא – אז הצלחת לקשר לאתר מהרבה מקורות חיצוניים, אך האם זה אומר שגוגל ידע מהי דרגת החשיבות של הדפים באתר? הדגשת קשרים בין הדפים, יצירת תפריט ניווט נכון מבחינת SEO, תכנון כתובות ודרגת עומק – כלו אלו הם חלק מ-7 דרכים שמסייעות לגוגל להבין את ההיררכייה באתר.
  • אופטימיזציה לקוד האתר – איך ליצור עמודים סופר מהירים – עוד מדריך מקיף של שלומי אסף, בו הסביר בהרחבה איך לבצע אופטימיזציה לקוד האתר במטרה לשפר את זמן הטעינה של העמודים (מה שהפך השנה לאחד מהגורמים שמשפיעים על הדירוג).
  • האם גוגל מענישים שמות דומיין בעברית – גבריאל הנר החליט לשתף את הקהילה בתופעה מעניינת אליה שם לב – ענישה קולקטיבית של דומיינים בעברית. לאחר שחקר וערך תצפיות פרסם אצלי פוסט אורח עם המסקנות. האם זה נכון או לא אני לא יודע, אך ללא ספק הפוסט עורר לא מעט תגובות עם דעות שונות.
  • אחת ולתמיד – מה ההבדל בין סמכות לאמון בקידום אתרים – יש בלבול רב בקרב הקהילה לגבי 2 המונחים הללו שמתייחסים למאפיינים שונים לחלוטין. הפוסט מסביר את הפרמטרים שמשפיעים על כל אחד מהם תוך שילוב גראפים ותרשימים.

גזור ושמור: 4 רשימות מועילות לכל מקדם אתרים

  • 50+ כלים למנהלי ומקדמי אתרים – ריכזתי כאן רשימה די גדולה של כלי web ואפליקציות שימושיות למקדמי אתרים. רשימת הכלים מתחלקת ל-5 סוגים: ניתוח קישורים, מחקר מתחרים ומילות מפתח, תוספים לפיירפוקס, שירותים של גוגל, כלי אופטימיזציה וכלים לבדיקת דומיינים. הרשימה לא סגורה כך שאתם מוזמנים להציע כלים שלא מופיעים שם.
  • 50+ בלוגים ופורומים מומלצים שיווק באינטרנט – הרבה פעמים שואלים אותי על אילו מקורות אני ממליץ כדי ללמוד קידום אתרים. אז יצרתי רשימה אחת של כל הבלוגים והפורומים המומלצים שאני מכיר (בעברית ובאנגלית). כמובן אני עצמי עוקב על בסיס קבוע אחרי מספר מקורות שמופיעים שם.
  • מדריך אופטימיזציה למנועי חיפוש – האמת שאת הדף הזה יצרתי אחרי שאחד מהקוראים שלי שאל אותי במייל "מאיזה דף עלי להתחיל אצלך בבלוג אם אני רוצה ללמוד SEO?". מרוב שיש כל כך הרבה תוכן במגוון נושאים וסוגים, לא ברור מאיפה מתחילים. ניסיתי לעצב את הדף הזה בצורה הכי ברורה עבור מקדמי אתרים מתחילים, שמעוניינים להבין את העקרונות הבסיסיים.
  • קורסים וסמינרים ללימודי קידום אתרים – רשימת קורסים, סדנאות וסמינרים שמתקיימים בישראל בנושא קידום במנועי חיפוש ושיווק באינטרנט. כרגע הרשימה כוללת רק 4 מוסדות, אך המטרה שלי היא לכלול את כלל הקורסים בתחום. לכל קורס יש דף ייעודי שמכיל מידע לגבי מועדים, לו"ז, סילבוס, מרצים, עלויות ועוד.

היעדים שלי לשנת 2011

  • לכתוב (הרבה) יותר פוסטים – מי שקורא את הבלוג קבוע, בטח כבר שם לב לתדירות הנמוכה של כתיבת הפוסטים. הסיבה העיקרית היא הדגש על איכות – אני תמיד מעדיף לכתוב פוסטים ארוכים, מפורטים ומעניינים יותר לעיתים רחוקות מאשר פוסטים שטחיים על בסיס יומי. אבל זה לא תירוץ 🙂 אני לא יכול להרשות לעצמי להמשיך עם התדירות הזו ולכן אשתדל לכתוב פי 2 יותר.
  • לכתוב לא רק על קידום אתרים – אם הייתי שואל אתכם מהו הנושא המרכזי של הבלוג הייתם כנראה אומרים "SEO". ולצערי אתם צודקים. בשנה הבאה ברצוני למצב את הבלוג בתור שער הכניסה לכלל עולם השיווק באינטרנט ולאו דווקא SEO. כלומר להתייחס לנושאים כגון: שיווק במדיה חברתית, שיווק בדואר אלקטרוני (תחום מרתק שעדיין לא הגיע למלוא הפוטנציאל בארץ), שיווק לוקאלי במנועי חיפוש (לא קיים בארץ), שיווק תוכניות שותפים, CRO, וכמובן פרסום ממומן. בחודשים האחרונים עבדתי הרבה על תוכנית מפורטת שמתייחסת ליעד הזה, כך שיש למה לחכות…
  • לשפץ את ממשק המשתמש – האם אתם מרוצים מהעיצוב? הצבעים נעימים לעין? האם נוח לכם להתמצא? אני בטוח שרבים מכם יענו על שלושתם "לא". אם אתם קוראים קבועים, סביר להניח שאתם כבר מכירים בגדול את אזורי התוכן ויודעים כיצד לגשת לכל אחד מהם. העניין הוא שעבור מישהו שמגיע בפעם הראשונה לאתר, ה-flow לא בהכרח ברור. ממש בימים אלו אני עובד על שיתוף פעולה עם אחת החברות החזקות בתחום ואני מקווה שזה יצא לפועל.
  • להכפיל את כמות המנויים ב-RSS – בסופו של יום, אני מודד את ההצלחה שלי לפי כמות האנשים שרשומים לעדכונים בבלוג – כלומר כמות הקוראים ולא טראפיק (אני חושב שזה המדד המרכזי בכל בלוג, לא רק שלי). מכיוון שהבלוג הוא ללא מטרות רווח ואני לא מנסה למכור בו שירותים או מוצרים, פעולת ההמרה שלי היא רישום לעדכונים (אגב, עדיין לא נרשמת לכאן? זה הזמן להצטרף לקהילה).
  • ליצור שיתוף פעולה עם גורם מרכזי בחול – לא ארחיב על זה יותר מדי, אך אציין שבימים אלו מתבשל לו משהו גדול מימדים. פרטים בקרוב 🙂
  • להגדיל את מאגר השאלות ב-200% – כשמו של הדומיין, החזון שלי עבור האתר הוא בסופו של דבר לספק פתרונות עבור הצרכים של הקוראים שלי ע"י הקמת מאגר עצום של ידע. מכיוון שחוסר הבנה הוא צורך מרכזי שקיים תמיד, אני מאמין שגידול בכמות השאלות והתשובות זה הכיוון הנכון לשאוף אליו. במהלך שבעת החודשים בהם פינת השו"ת קיימת, נוספה כמות שיא של 265 שאלות חדשות. כלומר בקירוב 37 שאלות בחודש. אצטרך לעבוד קשה בכדי שבסוף השנה הבאה המספר הזה יגדל פי 4.

תודה רבה לכל האנשים שעוזרים לי עם הבלוג

הרבה מאד אנשים טובים עוזרים לי עם הבלוג על בסיס קבוע ואני מודה לכם על כך. לצערי אין לי אפשרות טכנית לציין כאן את כולם כי הרשימה ארוכה מדי, אך אני מעריך את עזרתכם ושמח לעזור לכם בכל דרך אפשרית תמיד. מלבד האנשים שעוזרים לי, ישנם שלושה שמבחינתי הפכו כבר לחלק מצוות AskPavel. שלושה שמשקיעים הרבה מהזמן שלהם על בסיס קבוע, בכדי שכל זה יוכל לצאת לפועל – מגיעה לכם תודה מיוחדת:

  • תודה לאיתי ברנר על התרומה שלו בתור עורך מדור החדשות. תמיד מאתר את הנושאים החמים בזמן ומספיק לכתוב עליהם במהרה (גם כותב בלוג מעניין משלו).
  • תודה לרועי בן עמי על העזרה בנושאי גרפיקה ועיצוב בבלוג (גם כותב כאן בפינת החדשות). רועי מספק שירותי עיצוב אתרים ושיווק באינטרנט.
  • תודה לדוד כהן מפארטי אפ בניית אתרים מבית מיזם גרופ פתרונות אינטרנט בע"מ, על כל עזרת התכנות כאן בבלוג ועל כתיבת המדריך המושקע על שיווק בפייסבוק (בתקווה שיהיו נוספים בהמשך).

מה הייתם רוצים לראות כאן בשנה הבאה?

ככל שמתקרבים לקראת סוף השנה, כך יוצא לי לחשוב יותר ויותר על הדברים שנעשו כאן במהלך השנה ובעיקר איזה דברים הייתי רוצה לעשות בשנת 2011. אך פחות חשוב מה אני הייתי רוצה ויותר מעניין אותי לשמוע – מה אתם הייתם רוצים?

אז בין אם אתם קוראים קבועים או מבקרים מזדמנים, אשמח לשמוע את דעתו של כל אחד ואחת מכם, בכדי שאוכל לשפר ולכלול כאן את הדברים שהכי מעניינים אתכם. אשמח אם תקדישו 5 דקות מזמנכם ותזרקו כאן בתגובות כל רעיון שעולה לכם. מופרע ובלתי אפשרי ככל שיהיה.

עדיין לא חלק מהקהילה? הנה 5 סיבות למה כדאי לך להירשם ממש ברגע זה ל-AskPavel

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

הטמעת סכמה עבור תוכן מסוג How To ו- FAQ

הטמעת Schema מסוג FAQ ו- How-to בגוגל [מדריך בסיסי 2019]

ככל שחולפות השנים, גוגל מוסיפה עוד נכסים מתוצרתה על חשבון התוצאות האורגניות. נכסים אלו מופיעים ...

39 תגובות

  1. במילה אחת, תודה. תודה על בלוג כה עשיר המשביע את רעבונו של מקזם אתרים מתחיל לידע.
    מאמרים ידידותיים ומקוריים, הנותנים מענה להרבה שאלות בעסק כל כך תחרותי כמו שיווק וקידום אתרים.
    מבחינתי, AskPavel הוא התנ"ך שכל מקדמי אתרים או כאלה השואפים להיות, מוכרחים לעבור דרכו.

    הייתי שמח לראות מאמרים הנכנסים יותר לעובי הקורה, תוך מתן דוגמאות לשיטות שנוסו בהצלחה.
    ואולי גם שידרוג של עיצוב האתר:)

    בהערכה
    צחי

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה על הפידבק צחי!

      לגבי העיצוב, אני בהחלט אעבוד על זה, האם תוכל לתת לי כיוון ספציפי – יותר דגש על ניווט? צבעים?
      לגבי דוגמאות, האם אתה מתכוון לשיטות ספציפיות של קידום אתרים?

      • בוקר טוב פבל.
        בראש ובראשונה הייתי נידרש לצבעים. הרקע מצד אחד נותן תחושה של אתר בוגר ורשמי, אך עיצוב התוכן ממש מפר את האיזון הזה.
        אפשר להקטין הטקסט, לטעמי הוא גדול מדי וזה עניין שלא התרגלתי אליו. התפריט האדום מעוצב במילוי gradiant שכזה, שממש לא מתקשר לעיצוב הכולל.
        אם תרצה, אעשה נסיון בעיצוב הדף ואשלח לך.

        לגבי הדוגמאות:
        בהחלט התכוונתי למטודות ספציפיות, הלא חדשות לבקרים אני קורא שחברות פיתחו מטודות, אז כמקדם אתרים אשמח להיחשף למקצת מהם.
        אבל בעיקר פבל, אני מתכוון למה שקורה מאחורי הקלעים, להבין ולפענח דוחות ולפעול לפיהם. הרבה מקידום אתרים עוסק "בריגול" המתחרים, אשמח לראות מאמר מקיף
        מה זה אומר, האם לעשות כמו המתחרה?
        האם הפוך לחלוטין?

        זהו:)

        מקווה שעזרתי

  2. פבל אתה עושה עבודה נפלאה ובתור קורא מהיום הראשון אני נהנה לראות איך הבלוג התפתח למימדי על. איך הפך מבלוג קטן לקהילה ענקית של מקצוענים.

    אני אישית הייתי ממליץ לך לשקול לתרגם אותו לאנגלית או שפות אחרות. ישראל זה שוק קטן ולכן מראש יש לך סיכוי לקבל חשיפה קטנה יותר. אם תכתוב באנגלית אתה תגדיל את מאגר הקוראים פי כמה וכמה.

    בהצלחה! 🙂

    • פבל ישראלסקי

      תודה זיו. שקלתי זאת לא מעט וכנראה שזה יהיה הכיוון. יש לי גם שיתוף פעולה בתחום התרגום שאולי אוציא לפועל בהקשר הזה. מה שקצת הפריע לי זה שלא הצלחתי לרכוש את askpavel.com – הוא כרגע תפוס והבעלים לא מעוניין למכור. אצטרך לחשוב על פתרון אחר בשביל אנגלית (co.uk לא ממש בא בחשבון).

  3. פבל בהחלט שנה מלאה בדברים חדשים ובהחלט עוזרים לקהילת הSEO בישראל.
    הייתי ממליץ לך כמו זיו לתרגם חלקים מהאתר לאנגלית על מנת לפנות ליותר קהלים, כמו כן המלצה אישית שלי זה לעבוד על הלוגו של האתר, הלוגו לא נראה מקצועי בעיניי לעומת עיצוב האתר שנראה בסדר גמור…

    • פבל ישראלסקי

      היי אור,

      תודה על הפידבק. כשאתה אומר "לא מקצועי", אתה מתכוון יותר למסר שהוא מעביר ופחות למראה הגראפי שלו נכון? או שאתה מתכוון גם למראה? אשמח אם תוכל למקד אותי יותר.

      • בנושא הלוגו: הכוונה שאין בו שום מסר וגם מבחינה גרפית יש מה לשפר בו כמו לדוגמא לשפר את איכות הצבעים, זה משהו שכל מעצב גרפי יכול לעשות בדקות ספורות (שיפור הצבעים והחדות של הלוגו).

  4. פבל, זו הייתה באמת אחלה שנה בלוג שלך, מי ייתן ושנה הבאה תהייה טובה לא פחות מזו….

  5. ראשית כל הבלוג שלך באמת מדהים וכבעלים ומנהל תוכן של אתר מקומי אני מסיר ת הכובע בפנייך.

    דברים נוספים שהייתי רוצה לראות:

    * ניתוח אתרים: לקחת אתרים ולנתח אותם מבחינת קידום, שיווק, עיצוב וכו'
    * יצירת הכנסות באינטרנט: איך מייצרים בפועל כסף מהאתר שלך?

  6. יצירת הכנסות באינטרנט: דוגמאות לאתרים המשתמשים בגוגל אדסנס, שיטות לשתילת הפרסומות בצורה חכמה, כמה מרוויחים בפועל?

    לייב צ'אט: אני חושב שזה יכול ליצור לך הכנסה נאה ולתת ערך מוסף לגולשים – רכישת תוכנה (קיימות הרבה כאלו בשוק) המאפשרת לדבר עם מומחה בזמן אמת ומחייבת את הגולש לפי דקות שימוש.

    תודה

    • פבל ישראלסקי

      לגבי החלק הראשון אני אשתדל לשלב יותר את נושא ההכנסות באינטרנט, אך לגבי החלק השני אני בספק. הבלוג הוא ללא מטרות רווח ולכן אם אשלב תמיכה בלייב אני אעשה זאת איכשהו בחינם.

  7. יולי דסיאטניקוב

    דפנטלי פורטל. זו הייתה שנה נהדרת פבל, אין לי ספק ש – 2012, על כל היעדים המאתגרים שהצבת לעצמך לשנה הזו, תהיה טובה לא פחות.

  8. מיכל כהן

    פבל,
    תמיד אהבתי את הבלוג אבל בלי ספק התוספות של השנה הן קפיצת מדרגה.
    נהנית במיוחד ממדור החדשות. זה מקום טוב לקפוץ אליו מידי פעם ולראות שלא פיספסתי כלום. מאד אהבתי גם את הרעיון והמימוש של השאלות והתשובות.
    לגבי הבלוג עצמו – תדירות נמוכה לא מפריעה לי. כשאתה מכתיב לעצמך תדירות כתיבה, אתה עלול למצוא את עצמך כותב רק כי צריך, משכתב או ממציא אייטמים. אני בעד כתבות עומק עם התמקדות באיכות ולא בכמות.
    בהצלחה!

  9. מיכל כהן

    פבל, אני אנצל את הבמה לקול קורא: לדעתי לינקים יוצאים מגוף התוכן באתר כמו שלך, צריכים להפתח בטאב חדש. כל כך ברור שמי שמקליק עליהם לא רוצה לצאת מהכתבה שלך אלא רק להציץ בהפניה. תשנה את זה ותעזור גם לגולשים שלך וגם ל BR.

    • פבל ישראלסקי

      זו סוגייה די פופולארית והאמת שאני דווקא דוגל בשיטה הנוכחית – פתיחה בחלון הנוכחי. הסיבה לכך היא שיש אנשים שאוהבים לשלוט היכן ייפתח הלינק (לחיצה ימנית–>פתיחה בטאב חדש), בעוד שאם זה תמיד ייפתח בטאב חדש אני מאלץ את המשתמש. כלומר אם זה נפתח באותו חלון אני נותן לו את זכות הבחירה לפתוח אותו בטאב חדש ואילו הפוך – אין לו בחירה.

  10. פבל, נתקלתי בבלוג שלך רק לאחרונה וההתרשמות היא חיובית ביותר!

    הייתי שמח לו היית כותב יותר על התחום האפור (או השחור) המכונה 'בלאקהאט SEO'. מותר? אסור? אולי? מה כן ומה לא? מעין פוסט שיבחן את התחום הלא כ"כ חביב על מקדמי אתרים מקצועיים, מכמה אספקטים וייתן את דעתך המקצועית בנושא.

    תודה ושנה אזרחית חדשה ומוצלחת לכולנו!

    • פבל ישראלסקי

      היי ילון וברוכים הבאים לבלוג!
      שמח שהתרשמת לטובה.

      לגבי ההצעה שלך, האם אתה מתכוון לפוסט כזה: https://www.askpavel.co.il/blog/10-google-plagues

      אני אשמח לכתוב על זה יותר מכיוון שאני מכיר היטב את התחום הזה. אך אני חושש שאם אכתוב על זה, זה יגרום לאנשים להשתמש בזה. לכן אולי אכתוב על טכניקות מבלי לפרט איך לבצע אותן או משהו בסגנון.

  11. ראשית תודה אני אישית מאוד אוהב לקרוא גם את מה שאתה כותב וגם את התגובות אז פשוט תמשיך ותודה מראש גם על השנה הבאה

  12. מעולה, פשוט מעולה
    הייתי ממליץ, בדומה לבלוגים אחרים של קידום בעולם, לקחת מדי פעם אתר אחר ולעשות לו ניתוח מבחינת SEO-מההתחלה ועד הסוף
    תמיד כיף לקרוא דברים כאלה ולהסתכל לעיתים על דברים מפרספקטיבה אחרת

    • פבל ישראלסקי

      תודה רועי! אתה האדם השלישי כאן בתגובות שממליץ לעשות זאת, בהחלט כיוון מעניין שאני מתכוון לעשות בשנה הבאה. זה משהו שרציתי להוציא לפועל עוד השנה אך לא הספקתי, בשנה הבאה אני הולך לעשות את זה בצורה אפילו קצת יותר מקורית.

  13. ניתוח קידומי אתרים לאחור זאת ה – דרך ללמוד קידום שנקח את .askpavel.co.il ???

  14. ורד חורי

    אין יום שעובר שאני לא שומעת את השם שלך מתלמידים, בוגרים וקולגות. בשיעורים כל מילה שנייה מדברים עלייך 🙂
    בקיצור, מה שאתה עושה זה מצוין- תמשיך כך אנחנו, כולנו, נהנים!!!

    אני הייתי רוצה לקרוא עוד מחקרים קטנים- סקרים גדולים, מעבדת אתרים וניסיונות מוכחים לכל מיני השערות שיש לכולנו….

    ובקיצור- פבל תעשה לי פוסט 🙂

    תודה על הכל.
    ורד חורי.

  15. אין ולו אחד בקהילת הקידום שלא מעריך את העבודה הקשה שנעשית פה בבלוג.
    כמובן, כל הכבוד גם לאיתי ברנר שמשקיע ואץ לסנן ולתרגם את החדשות המעניינות ומוסיף את הידע המקצועי שלו.

    אחלה יעדים! בהצלחה!

  16. Feed URL: http://feeds.feedburner.com/israelsky
    Posts per week:0.5

    אני חושב שהנתונים האלו שמתייחסים לדומיין הנוכחי (בלי לחשב את הגרסה הקודמת ב-blogger) אומרים הכל.
    הרבה כבוד על ההשקעה וההתמדה הנדירים.

    הגעת לטופ 3 ב-SERPS, ואתה לגמרי בטופ 3 של הבלוגים המקצועיים בארץ.

  17. פבל ידידי, אתה יודע שאני תמיד נהנה לקרוא כל פוסט ופוסט שלך, אפילו שאני לא מהמגיבים הקבועים.

    עם זאת איך אפשר שלא להגיע הנה ולהגיד לך מזל טוב על המקום ה-3? אז שיהיה במזל טוב!

    עוד קצת, ואני אהיה המאושר מכולם לראות אותך עומד בראש תוצאות החיפוש של המונח "קידום אתרים".

  18. הי פבל.

    תודה לך על האתר ועל המידע והתובנות.

  19. זהר עמיהוד

    שלום פבל ותודה על המאמצים שאתה משקיע באתר ובתכנים שבו. אני מעריך מאוד את העבודה הרבה שאתה משקיע במחקר, בכתיבה ובתגובות.
    אתה יודע כיצד לקחת דברים מסובכים/מעורפלים ולהסביר אותם בצורה ידידותי ופשוטה והכי חשוב הניתנת ליישום.
    בהצלחה,
    זהר עמיהוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים