מחקר חדש מצא: חיפושים ב-AI לא החליפו את גוגל, ה-AI הגדיל את החיפושים

פבל ישראלסקי
שני מחקרים חושפים: אימוץ ChatGPT הגדיל את נפח החיפושים הכולל, בעוד גוגל שומרת על דומיננטיות כמעט מוחלטת והתוצאה: עידן שבו המשתמשים מחפשים יותר מבעבר.
הרחבת נפחי חיפוש בזכות ChatGPT, מתוך המחקר של SEMrush
הרחבת נפחי חיפוש בזכות ChatGPT, מתוך המחקר של SEMrush

פורסם מחקר מקיף של חברת SEMrush, אשר התבסס על דאטה של 260 מיליארד שורות Clickstreams (נתוני הקלקות) בין ינואר 2024 ליוני 2025. המחקר מראה כי שימוש ב-ChatGPT לא מפחית את החיפושים בגוגל אלא מגדיל את מספרם.

במקביל, דוח State of Search Q2 2025 של Datos ו-SparkToro מצביע על מגמה זהה ברמת התעשייה: גוגל נשארת הדומיננטית עם נתח שוק של כ-95%, בזמן ששימוש בכלי AI כמעט שילש את עצמו בשנה אחת.

המחקר של SEMrush נבנה כדי לבדוק שתי תאוריות:

  • תחליף (Substitution): ChatGPT ימשוך משתמשים מגוגל ויפחית חיפושים שם.
  • הרחבה (Expansion): ChatGPT לא מחליף את גוגל, אלא מצטרף אליו ומגדיל את סך החיפושים.

הממצאים חד-משמעיים: לא נראתה ירידה בשימוש בגוגל לאחר אימוץ ChatGPT. להיפך, נרשמה עלייה קלה במספר החיפושים הממוצע לאדם בגוגל. אפילו אחרי מעקב ארוך טווח (500 ימים) נמצא שגוגל נותרה יציבה, במקביל לשימוש עקבי ב-ChatGPT.

תוצאות המחקר – גוגל נשארת דומיננטית, החיפוש מתרחב

כדי להבין את התמונה הגדולה, כדאי להביט גם בנתוני Datos:

  • גוגל מחזיקה בכ-95% מנתח החיפוש בדסקטופ בארה”ב ובאירופה, מונופול כמעט מוחלט.
  • שימוש בכלי AI גדל במהירות: בארה”ב חלק פעולות הגלישה שבוצעו בכלי AI כמעט שילש את עצמו תוך שנה.
  • ChatGPT הוא הכוכב המרכזי, עם כ-31% חדירה בארה”ב וכ-41% באירופה.
  • במקביל, חיפושי Zero-Click שבהם התשובה מתקבלת ישירות ב-SERP עלו בצורה חדה בארה”ב החל ממרץ 2025, בעיקר בזכות AI Overviews. באירופה המגמה מתונה יותר.
  • שיעור הקליקים האורגניים נשאר גבוה, אך שונה בין אזורים: 47%-44% באירופה מול ירידה ל-42%-40% בארה”ב.
השימוש בכלי AI במגמת צמיחה באירופה
נתח יוזרים בדסקטופ שמשתמשים ב-AI ב-EU/UK, מקור: מחקר מטעם Datos ו-Sparktoro

בשורה התחתונה, החיפוש לא נעלם אלא התפצל. גוגל נשארת מרכז המערכת, אבל ChatGPT וכלי AI מוסיפים שכבת חיפוש חדשה שמרחיבה את עוגת החיפוש.

מה זה אומר על SEO ו-GEO?

עבור מנהלי שיווק זה לא מצב של “או-או”, הממצאים משני המחקרים מצביעים על תמונה ברורה: ChatGPT וכלי AI אחרים לא מחליפים את גוגל אלא מוסיפים עליו. המשמעות היא ש-SEO נשאר קריטי, גוגל ממשיכה להיות מקור התנועה המרכזי, עם דומיננטיות של כ־95% בחיפוש בדסקטופ. במקביל, GEO הופך לנדרש ככל שהרגלי השימוש ב-ChatGPT וצ’טבוטים אחרים עולה ומותגים רוצים להופיע כציטוטים ואזכורים בתוך תשובות של מודלים גנרטיביים.

נכתב על ידי
עוסק בתחום החיפוש משנת 2007, מומחה SEO ו-GEO (אופטימיזציה למנועים גנרטיביים). מייסד ומנכ”ל אנגורה מדיה, סוכנות שיווק דיגיטלי מובילה בישראל שעוזרת לסטארטאפים ומותגים להגדיל טראפיק, לידים והכנסות. מייסד-שותף בסטארטאפ Chatoptic, תוכנה מתקדמת לניטור מותג ב-LLM, שעוזרת להבין איך מותגים מופיעים בתשובות של מודלי AI ומספקת המלצות פרקטיות להגברת הנוכחות.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
יורם ליכטנשטיין
1196
שיווק דיגיטלי
פבל ישראלסקי
244
בינה מלאכותית יוצרת
פבל ישראלסקי
248
פרסום באינטרנט
פבל ישראלסקי
279
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
111245
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
105405
מדיה חברתית
בן אורן
90426
קידום אתרים
דנה רוזן
85109
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים לפני כולם

מעל 15,000 מקצועני שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות