קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » סקר שכר 2010 הגדול – כמה באמת מקדמי אתרים מרוויחים ?

סקר שכר 2010 הגדול – כמה באמת מקדמי אתרים מרוויחים ?

מאז שפרסמתי לפני מספר שבועות את סקר השכר למקדמי אתרים לשנת 2010, למעלה מ-150 איש מהתעשייה לקחו בו חלק וענו על השאלות. אז לפני שאתייחס לתוצאות רציתי להודות על התרומה של כל אחת ואחד מכם, הסקר הזה עשוי לעזור לרבים אשר שוקלים להיכנס לתחום ה-SEO בתור שכירים ולכן המספרים הללו עשויים לספק תמונת מצב משוערת. אני מחשיב את הסקר בתור הצלחה אף על פי שלא מדובר במאות או אלפי משתתפים, שכן קהל המטרה שלו הוא מראש מצומצם יחסית (מקדמי אתרים שכירים שעובדים בישראל).

הושקעה הרבה מחשבה ושעות בניתוח התוצאות, יצירת גרפים\חתכים שונים והצגת המידע באופן ויזואלי נקי, אך אני בטוח שישנן סוגיות שלא התייחסתי אליהן – אתם כמובן מוזמנים להגיב כאן ולהוסיף תובנות משלכם. אם המידע הועיל לכם וברצונכם לשתף אותו עם חברים וקולגות – אני יותר מאשמח אם תפיצו את הסקר, בתקווה שאם יהיה פופולארי מספיק זה יוכל להפוך למסורת שנתית.

חשוב להבהיר שמדובר בסקר לכל דבר (שמבוסס על מדגם קטן יחסית), לכן אין להסיק ממנו שום מסקנות ודאיות או עובדות לגבי גובה השכר בפועל. מטרת הסקר היא אך ורק להציג תמונת מצב משוערת של המשכורות בקרב מקדמי אתרים קיימים ועתידיים בישראל.

מבנה סקר השכר של 2010

קודם כל עלי לציין שהסקר מתייחס אך ורק לעוסקים בקידום אתרים במנועי חיפוש, זאת למרות שמילאו אותו כלל העוסקים בערוצי השיווק באינטרנט השונים (אחת השאלות הראשונות הייתה "מהו תחום העיסוק העיקרי שלך"). העניין הוא שמעט מאד משתתפים סימנו תחום אחר, לכן החלטתי לא להחשיב אותם בסטטיסטיקה כי לא ניתן להתבסס על כמות כזו קטנה כדי להסיק משהו.

הסקר מחולק ל-3 חלקים עיקריים:

  1. תאור המדגם (Descriptive Statistics) – בחלק הזה בעצם אציג מידע לגבי האנשים שהשתתפו בסקר ומהם האחוזים מכל קבוצה. לדוגמא כמה אחוז מהמשתתפים הן נשים וכמה גברים, כמה אחוזים מכל קבוצת גיל וכו'. אלו נתונים מעניינים כי הם משקפים את התעשייה שלנו באופן כללי ללא קשר לשכר.
  2. ניתוח המדגם – כעת באמצעות המדגם שהוצג בסעיף הקודם, אציג כל מני חתכים שונים כדי לבחון מגמות והשפעה של גורמים מסוימים. כמו למשל מהי ההשפעה של שנות הנסיון על השכר? או השאלה הקלאסית – "מי מרוויח יותר גברים או נשים? 🙂
  3. ממצאים, תובנות ומסקנות – אני מעדיף שהחלק הזה יישאר כמה שיותר פתוח כי מה שיפה זה שאין סוף לגיוון בסוגי המסקנות שאפשר להסיק. אכתוב כמה מסקנות אישיות שלי, אך עדיף שכל אחד ישתף את דעתו לגבי המסקנות האישיות שלו מהסקר – הרבה יותר מעניין.

תאור המדגם

  • המספרים בתרשימים הבאים מופיעים באחוזים – %
  • המלל מנוסח בלשון זכר אך מיועד ל-2 המינים.

תיאור המדגם של משתתפי סקר השכר (2010)

אם ניקח את הערך הגבוה ביותר מכל אחד מהמדדים שמתארים את המשתתפים, נוכל לאפיין פרופיל של מקדם האתרים הטיפוסי והנפוץ ביותר בישראל לשנת 2010:

פרופיל של מקדם אתרים ישראלי טיפוסי לשנת 2010

ניתוח המדגם

כעת כשיש לנו את כל הנתונים אודות המשתתפים, הגיע הזמן לעבור לחלק העיקרי – תכלס, מה משפיע על המשכורת ואיך? לקחתי כל פרמטר בשאלון ובודדתי אותו באמצעות טבלאות ציר (Pivot) כדי לבדוק כיצד הוא משפיעה על השכר.

  • בתרשימים הבאים מוצג שכר ממוצע (בסקלת ה-Y), כלומר השכר האמצעי של כל קבוצות השכר מהם ניתן היה לבחור בסקר המקורי.
  • מכיוון שאין כמות זהה של אנשים לכל נתון בקבוצות הנתונים, נעזרתי בפונקציית T Test באקסל (מחזירה את ההסתברות המשויכת). מה הפונקציה הזו עושה? אם למשל אני מעוניין להשוות שכר בין 2 נשים מול 100 גברים שהשתתפו בסקר, כדי להבין אם נשים מרוויחות יותר מגברים (זה לא המצב, המספרים הם רק לדוגמא), אז יש לקחת בחשבון את השוני בין גדלי הקבוצות בכדי להחזיר סטטיסטיקה מדוייקת יותר – זה בדיוק מה שפונקציה T Test עושה.
  • מכיוון שמדובר בממוצע, ייתכן שבסקלות השכר לא תראו בכל המקרים את כל אפשרויות השכר. זה לא אומר שאף אחד לא מרוויח סכומים גבוהים יותר מאלו שבסקלה, אלא רק שכמותם קטנה מאד ביחס לממוצע. לדוגמא: אם רק אדם אחד מכל משתתפי הסקר מרוויח מעל 40 אלף שקל בחודש, הוא פשוט ייבלע בממוצעים של מספר חיתוכים ולכן המשכורת הזו לא תופיע.
  • חשוב תמיד לחזור ולבדוק את המדגם (סעיף קודם) כשנתקלים במספר גבוה ביחס לשאר המספרים בגרף מסוים. ייתכן שרק אחוז אחד מכל המשתתפים סימנו את האפשרות הזו ולכן זה לא ממש משקף.
  • והכי חשוב – הסקר הזה מתייחס רק למקדמי אתרים שכירים ולא לעצמאיים בעלי עסק.

ניתוח משכורות בסקר שכר 2010

מכיוון שהנסיון הוא המדד הנפוץ ביותר לבחינת השינוי בשכר, החלטתי להצליב אותו בנפרד מול עוד מספר נתונים אשר באים לידי ביטוי בגרפים שלפניכם (על מנת להראות מגמתיות מסוימת). הצלבתי את הנסיון עם נתונים כמו: קורס מקצועי, מגורים בפריפרייה, סטודנט, קידום בשוק הבינלאומי והקשר הנושאי בין התואר לעיסוק.

השפעת הנסיון עם גורמים נוספים על השכר

מעניין לחקור את השפעת הנסיון על השכר בשילוב עם עוד מספר גורמים, כי כך אפשר לראות את מגמתיות ההשפעה של כל אחד מאותם גורמים כתוצאה משינוי הנסיון.

תובנות ומסקנות מהסקר

כפי שאמרתי בתחילת הפוסט, יש אינסוף תובנות ומסקנות שניתן להסיק מהגראפים האלו ואני מעדיף להשאיר את הנושא פתוח מספיק בכדי שתוכלו להעלות את הרעיונות שלכם לחיתוכים ומסקנות מעניינות ששמתם לב אליהן. ריכזתי כאן מספר מסקנות "עסיסיות" משלי אך אתם מוזמנים להוסיף בתגובות כל מסקנה שחשבתם עליה. כמובן חשוב לציין שלא מדובר בעובדות מוצקות כי בסך הכל מדובר בסטטיסטיקה שמבוססת על מדגם קטן יחסית ואין כמות שווה של אנשים בכל קבוצה, לכן הכל יחסי.

  • גברים מול נשים – אני שמח לציין שבמקרה של קידום אתרים לא נראית הפלייה בין המינים. הרבה פעמים נוטים להציג סטטיסטיקת שכר בצורה כזו בה הגבר מרוויח הרבה יותר מהאשה, אך במקרה הזה נראה כי הפער הוא לא משמעותי כלל. כאמור, השתמשתי כאן בפונקציית T Test אותה ציינתי מקודם שנועדה להשוות משתנים של קבוצות אשר אין זהות בגודלן (משום ש- 10% מהמשתתפים הן נשים).
  • קורס קידום אתרים – מעניין לשים לב להשפעה של קורס קידום אתרים על גובה השכר. לכאורה על סמך 2 התרשימים האחרונים נראה כי בוגרי קורס מרוויחים פחות מאנשים שלומדים במסלולי השכלה אחרים. אני מאמין שהתוצאה יצאה כזו בגלל שהקורסים בישראל די חדשים והרבה מקדמי אתרים למדו והתחילו להתעסק בתחום הזה עוד לפני שהתחילו הקורסים (כמוני למשל), לכן ייתכן מאד שמרבית משתתפי הסקר הם בדיוק מהסוג הזה. כמו כן, הנסיון משחק כאן הרבה מאד כי אם תשימו לב לגרף שמשלב נסיון וקורס מקצועי, אפשר לראות שבעלי נסיון של למעלה מ-4 שנים לא עשו כלל את הקורס וגם מרוויחים הרבה יותר. זו גם בדיוק הנקודה להגיד את הדבר החשוב הבא – אני בכל זאת כן ממליץ לאנשים שמעוניינים להשתלב בתחום לעשות קורס מקצועי, כדי להגדיל את הסיכויים להתקבל למשרת SEO נחשקת בחברה מקצועית בתחום. בכל מקרה אין לראות בנתון הסטטיסטי הזה כהמלצה שלא להירשם לקורס מקצועי כזה או אחר.
  • פעילות בזירה הבינלאומית – לא בטוח עד כמה זה תמיד מתקיים, אבל לפחות על סמך הסקר הזה יש יתרון משמעותי למקדמי אתרים שפועלים גם בזירה הבינלאומית. האם זה קשור לתקציבים שחברות בישראל מקצות לטובת פעילות השיווק אונליין בייחס לחברות בחול? לא יודע בוודאות. דבר אחד בטוח, אני מכיר הרבה מאד חברות קידום בחול וללא ספק המחירים שלהם יקרים יותר.
  • סוכנויות קידום – נראה כי רוב מקדמי האתרים שעובדים בחברה עם מוצר/שירות משלה, מרוויחים יותר מכאלו שעובדים בחברה שמספקת שירותי קידום ללקוחות.
  • גודל הארגון – הנקודה הזו מתחברת לסעיף הקודם כי בממוצע אפשר להגיד שבחברות עם מוצר/שירות משלהן יש יותר עובדים מאשר בחברות וסוכנויות קידום למיניהן. ואכן, בארגונים גדולים מרוויחים יותר על פי הסקר.
  • השפעת ההשכלה – מפליא לראות עד כמה להשכלה אין כמעט פונקציה על השכר. מלבד בוגרי תואר ראשון שמרוויחים הכי הרבה בממוצע, בכל שאר המקרים (תואר שני, סטודנט, בוגר קורס, לימודי תעודה וכו') מרוויחים פחות.
  • מגורים באזור פריפרייה – סוף לעידן הפריפריות. מהיום כבר אין משמעות מאיזה אזור אתה מגיע ואיפה גדלת. מה שמעניין זה מה אתה מביא איתך. להיפך – נראה כי על סמך הסקר הזה אנשים שגרים באזורי פריפרייה מרוויחים דווקא יותר.

מה דעתכם על תוצאות סקר השכר?

הרבה מאד נתונים ומסקנות עלו כאן בעקבות הסקר שבו השתתפו למעלה מ-150 איש. חשוב להדגיש שכל המסקנות כאן אינן מובהקות ובכל מקרה לא ניתן להסיק שום מסקנות או עובדות חד משמעיות. אך אם המידע הזה תרם לכם בהחלטה כזו או אחרת, או סתם נהניתם לקרוא על הגורמים שמשפיעים על השכר בתחום קידום האתרים – אתם מוזמנים לשתף את הסקר הזה עם חברים שלכם בכל דרך אפשרית. אני כמובן יותר מאשמח לשמוע את דעתכם לגבי כל מה שנאמר כאן.

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

Seo מהיר

8 דרכים להשגת תוצאות מהירות מהקידום האורגני

קידום אתרים איכותי לא יכול להיות זול. לקוחות שמשקיעים אלפי שקלים בחודש בקידום אתרים אורגני ...

כלי משחק

מהם גורמי הדירוג החשובים ביותר ב-2017 ועל אילו מהם אפשר לוותר?

לגוגל יש מעל ל-200 גורמי דירוג, את חלקם אנחנו יודעים באופן ודאי ולגבי השאר יש ...

70 תגובות

  1. אלכס צ'רנורודסקי

    פבל,

    עכשיו אני מבין למה התכוונת כשאמרת שאתה רוצה להוציא חומר איכותי…

    זה ענק!

    לצערי יש לי פה גן ילדים שבוכה ורוצה לישון. אבל, אני אעמיק בזה היום בלילה ואגיב בצורה יותר מעמיקה.

    -אלכס

  2. איתי ברנר

    אני חייב להודות שאין כאן הרבה דברים שהפתיעו אותי, למעט שני דברים : העובדה שקורסים קיימים כל כך מעט שנים.

    הגיל – נראה לי שעם העליה בגיל, אין עליה מתואמת בשכר, ולכן מעטים האנשים שנשארים בתחום הרבה שנים. (מצד שני, יכול להיות שהתחום פשוט לא קיים מספיק זמן).

    גברים מול נשים – מהסקר עולה ש – SEO הוא מקצוע גברי מובהק. אחת הסטודנטיות שלמדה איתי באותו מחזור התפלאה שאני עוסק בתחום כי לא נראיתי לה "אגרסיבי" מספיק. יכול להיות שיש תפיסה בקרב הציבור הרחב שמקדמי אתרים הם קצת כמו עורכי דין ושאר מקצועות עם דימוי יחסית רע? אולי זה משפיע על המוטביציה של נשים להיכנס לתחום? נשים שמתעסקות בווב 2 או CMS דווקא לא חסרות. יכול להיות שהן בעצם לא מגדירות את עצמן כמקדמות למרות שזה חלק מהתפקיד שלהן בעקיפין?

  3. אלכס,

    המאמץ מרשים – אבל להבנתי הנתונים לא מובהקים מספיק לניתוח שסיפקת ובפרט שבחנת רק מקדמים שכירים (שזה פלח שוק זניח ולא חשוב לשאלות שביקשת עליהן תשובות) ולכן הוא בעצם לא מייצג הרבה.

    לדוגמא, אתה גם שואל ומנסה להסיק מסקנות מההשכלה ובפרט שאין תואר רשמי בתחום, זה הכניס לך הרבה רעש לניתוח ורק הזיק לו. עוד דוגמא לניתוח שגוי של משתנה תלוי ומפריע הוא חלוקת השכר לפי משתנה גיאוגראפי … חשבת שאולי מקדמים מרוויחים הכי הרבה בשרון, לא בגלל מקום המגורים שלהם? אלא דווקא מקום מגורים שלהם מושפע מרמת ההכנסה (כמו שמרבית עובדי ההייטק גרים בשרון, ממילא???).

    אם נתייחס לנתונים, כפי שהם – אז לטעמי יש רק מסקנה אחת ששווה להציג כאן: מקדמי אתרים שכירים אפשר למצוא בזול מאוד ולא נדרשת מהם יכולת ו/או הכשרה מהותית ובפרט שהם פועלים שחורים (יש כאלו בקהילה שמכנים אותם ׳טכנאי קידום׳) ותו לא … מכאן גם הנתונים שהפקת. 

    • פבל ישראלסקי

      אני פבל, לא אלכס 🙂

      מסכים איתך, רק שכבר אמרתי שהנתונים לא מובהקים מספיק בתחילת ובסוף הפוסט לכן מיותר לציין זאת שוב.

      אני בטוח שבעבור עצמאי כמוך פלח מקדמי האתרים השכירים הוא זניח, אבל יש בארץ מאות מקדמי אתרים שכירים שלא יסכימו איתך.

      לגבי השכלה – אנא ממך, אל תכניס לי מילים לפה על סמך הסקה שגוייה שלך. אני לא מסיק מסקנות, אני מתרגם את תוצאות הסקר ממצב ויזואלי לטקסט (יש הבדל).
      ספציפית אתייחס לנושא ההשכלה אם ציינת משום שלא נראה לי שהבנת את הנקודה – כשבחנתי השכלה, ההסתכלות הייתה כעל השכלה ללא שום קשר לנושא התואר. פשוט האם לבנאדם יש השכלה X. מה קשור תואר רשמי בתחום? אז בעצם אם למקדם אתרים כלשהו יש תואר ראשון בהנדסת תוכנה, או תעשייה וניהול והוא מגיע לראיון עבודה – אין לכך שום משמעות?

      ולגבי המגורים, אני פשוט אתעלם שבכלל כתבת את ההערה הזו. אתה לא באמת חושב שזה מה שחשבתי נכון? לא כי אולי בעצם הייתה לי כאן איזו המלצה נסתרת לעבור לאזור השרון כדי להרוויח יותר 🙂
      גרף המגורים בסך הכל בא להראות את אזורי המגורים ביחס לשכר, זה לא אומר שהמקום מגורים גורר שכר.

  4. שמע, כל הכבוד לך על הניתוח המקצועי ותוצאות הסקר. מה שאני אהבתי לראות הוא שהתפקיד כנראה שוחק, כי אחרי רובם זזים אחרוה ומעט נשארים בתחום ליותר מכמה שנים

    מינה צמח פבל מאחורייך…

  5. מיכל כהן

    פבל, תודה על הסקר, המחשבה העמוקה והיסודית האופיינית לך וההצגה המפורטת של הנתונים. דוקא בגלל שמדובר בתחום כ"כ צעיר וכ"כ נישתי – הסקר הזה חשוב. כולנו מכירים פחות או יותר את הפרופיל של עורך הדין הממוצע או רואה החשבון. בתחום ה SEO, לי לפחות לא היה מושג. שפכת הרבה אור והתוצאות מעניינות.
    כשהעלית את רעיון הסקר, לא היו לי ציפיות. חשבתי שממילא רוב העונים יציגו שכר גבוה מהאמיתי, ע"מ להעלות את השכר בשוק. יכול להיות שזה כך, אבל בכל זאת יש פה סדרי גודל ועוד המון נתונים אחרים שאפשר ללמוד מהן לא מעט.
    תודה!

    • פבל ישראלסקי

      תודה מיכל!

      התחום הזה תופס את תשומת ליבם של רבים ששוקלים לפתח קריירה. הבעיה היא שבגלל שהוא יחסית חדש, לא הרבה יודעים על סדר גודל המשכורות. לכן אני מקווה שהסקר הזה יסייע לאותם אנשים לקבל החלטה לכאן או לכאן (או לפחות לספק איזושהי נקודה מבט).

  6. רועי בן עמי

    סקר מעולה שמוצג בצורה מעולה.

    בהתחלה חשבתי שאנשים מתוך טבעם ימלאו תוצאות שהן קצת יותר מנופחות מהמציאות. אבל העובדה ששאלת השכר היא בקפיצות יחסית גדולות מונעת את זה.

    אם מישהו שמרוויח 9 בחודש ורוצה להגזים קצת, הוא לא יקפוץ לטווח משכורות הבא.. כי זו כבר קפיצה מוגזמת.

    בכל מקרה, זה גם מוצג בצורה מעולה ואני אישית הפקתי ממנו הרבה תובנות, תודה על היוזמה.

  7. אני עדין חלוק על דרך הצגת הדברים וכן להציג את הנתונים כפי שהם, לטעמי האישי, יוצר מצג שווא של השוק.

    אבל גם ציינתי את המאמץ ובכל מקרה לא כאן המקום לוויכוח הזה.

    שוב, שאפו.

  8. פבל, עשית עבודה מצוינת!

    הסקר ברור מאוד, נותן תמונת מצב מציאותית מאוד, וברורה.

    אני חי את התחום ואלה הם נתוני השכר והסטטיסטיקות בשוק, בצורה מדויקת להפליא.

    מצחיקה אותי הישראליידה שמתבכיינת פה על הסקר ותוצאותיו…
    מה לעשות, לא הרבה יודעים לפרגן.

    בקיצור, עלה והצלח!

  9. הי פבל,
    אתה משקיען שאין דברים כאלו. כבר אמרתי לך שאני מקנא ביכולת שלך לנהל את הזמן בצורה יעילה או שלפחות התוצאה שלה היא פוסטים מעולים אחד אחד.

    אני צריך עכשיו לנתח את הניתוח שלך.

    האם מותר לציין כאן שעבדתי אישית עם מיכל כהן מספר פעמים ויהא קודם כל בן אדם ומיד אחרי זה מקדמת מעולה?
    אם אסור – אז לא אמרתי את זה.

  10. פאבל ET AL,

    סה"כ נראה שנעשתה עבודה מקיפה ויסודית, בטח הרבה יותר יסודית ושקופה מכל מיני טבלאות עלומות שמסתובבות בחברות ללא הסבר או מתודה.

    לכל סקר יש מתודה, יתרונות, חסרונות, פרצות כאלה ואחרות.

    מקריאה של החומר ומהידע והנסיון שלי בשוק אני לא מאד מופתע, למעט מספר תשובות שלדעתי נובעות ממדגם נמוך מדי שהוא רגיש מאד להטיות.

    מן הסתם לא ברור האם הסקר כלל רק משכורת או גם נלוות, רכבים, בונוסים, סוציאליים וכיוב' – אם חצי התייחסו עם וחצי בלי מן הסתם הנתונים לא נקיים לחלוטין.

    הייתי שוקל להבא, לתת קצות פחות עומק בשאלות ופחות ברירות – על מנת לקבל תוקף חזק יותר לממצאים.

    מנקודת מבט אישית, זה שכמחצית מהנשאלים בעלי נסיון של 1-2 שנים, מעבר להכל, זוהי אינדיקציה טובה לכך שהתעשייה הזו צעירה מאד, מדובר במקצוע חדש במונחים של שוק עבודה נורמלי ואם הייתי עם נסיון של שנה ומנסה להסתכל קדימה, אז פחות קריטי אם אני ב 7800 או 8200 כשאני עוד צעיר וחדש יחסית בתחום, יותר מעניין שאם אצליח להתבלט ולהצטיין, להוביל תחום ולצבור נסיון, אז גם כשכיר (לא רק כעצמאי) אוכל להתקדם יפה מאד ברמת השכר.

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה על התגובה אופיר!
      אתה צודק, למרות שאני מעריך שהרוב התייחסו למשכורת ללא התוספות הנלוות, באמת לא ניתן לדעת זאת באופן חד משמעי. וכמובן שאני אקח את הטיפים שלך לתשומת ליבי בסקרים הבאים.

  11. ערוץ 10 ו-2
    הנה יש לכם כאן מומחה לסקרים
    וזה לבחירות הבאות
    פבל תחליף מקצוע

  12. פאבל, שוב שיחקת אותה ובגדול.
    הנתונים בהחלט לא מפתיעים, אך בהחלט נחמד לקבל תמונה כוללת ולראות כיצד עולם ה-SEO מתפתח בארץ.

    תודה לך1

  13. היי פאבל, שוב פעם יוזמה מצויינת ללא ספק עשית עבודה טובה. אז כול הכבוד!

  14. היי פבל,
    אחלה סקר, תודה על המחשבה.
    חבל לי לשמוע שהממוצע בשוק כשכיר הוא 5,000-8000..על הפנים

    RedSEO

    • פבל ישראלסקי

      היי שני. בכיף!
      אני מסכים איתך, אבל אל תשכחי שמרבית המשתתפים הם אנשים שעובדים בחברת קידום, אז אולי זה משקף את השכר הממוצע של השכירים בחברות קידום דווקא. מה דעתך?

      • אני דווקא לא מופתעת מגובה השכר, זה ידוע שזה מה שנהוג…

        זו הסיבה שרבים שנכנסים לתחום מצפים תוך שנה שנתיים לפתוח עסק משל עצמם.

        בכל מקרה- פבל, הנתונים מרשימים ויש המון תובנות שאפשר לקחת מהם. אני מאמינה שבשנת 2011 תוכל לעשות סקר אפילו יותר גדול שיהיה גם יותר מייצג.

        כרגיל- שיחקת אותה!

  15. פאבל בתור מי שחושב להכנס לתחום הסקר מאוד עזר לי, לדעתי המדגם קטן מידי האם צפוי פרסום נוסף בנושא?

    • פבל ישראלסקי

      אני שמח מאד שזה עזר לך ומאחל לך בהצלחה בהמשך הדרך. אתה מוזמן לשלוח לי קורות חיים ואשתדל לעזור לך.

      אני חושב שאם אפרסם סקר נוסף זה כבר יהיה סקר שיסכם את שנת 2011.

  16. זה שטויות....

    לזה קוראים בלבול ביצים….

  17. למרות שאני פעם ראשונה נכנס לבלוג שדרך אגב פבל עיינתי בו והוא ממש טוב אז כל הכבוד על ההשקעה (יודע מה זה לכתוב באופן קבוע )
    לגבי הסקר זה נראה ממש לא טוב לגבי ענף הקידום
    אבל כל הכבוד על היושרה

    • פבל ישראלסקי

      אכן המספרים לא כפי שהיינו רוצים, אך צריך להתמודד עם המציאות. אולי בסקר הבא הם יעלו.תודה בכל מקרה על התגובה 🙂

      האם אתה מקדם אתרים שכיר?

      • לא שכיר
        אבל עדיין המספרים נמוכים מידי זה שמישהו שכיר לא אומר שהוא עושה פחות עבודה ולדעתי צריך לתגמל בהתאם
        כמו שאמרת נקווה שבסקר הבא הם יעלו

  18. שלום פבל,

    אין ספק שאתה מוסיף הרבה כבוד לתחום, הגישה שלך מקצועית והפקת פה מידע איכותי ביותר.
    תודה רבה

  19. פבל, אתה יסודי שאין דברים כאלה !

    יש לי רק הערה שצורמת לי. בגרף של שכר מול ניסיון …יש כאלה שענו שיש להם ניסיון מעל 7 שנים
    וכאלה עם ניסיון של מעל 10 שנים.

    התחום הזה חדש בישראל – הותיקים ביותר בתחום הקידום הם בעלי 6 שנים מקסימום לדעתי…

    רק אולי אופיר כהן (למי שמכיר )
    יש 10 שנות ניסיון …

    • פבל ישראלסקי

      היי ירון,

      תודה רבה על המחמאה.
      אני מסכים איתך, התחום הזה באמת מאד צעיר, אך קח בחשבון שלא כל מי שעוסק בתחום משווק את עצמו בתעשייה שלנו ורוצה שיכירו אותו. אני מכיר כמה חברה שמתעסקים בתחום הזה משנת 2000 ואף אחד מקהילת מקדמי האתרים בארץ לא מכירים אותם, פשוט כי הם אפילייטס שלא מקדמים אתרי לקוחות.

      ולגבי אופיר כהן- אני בספק אם מישהו לא מכיר, אדם משכמו ומעלה 🙂

  20. הי פבל
    אתה פשוט תותח.
    פשוט כיף לראות את ההשקעה והשימוש בכלים כמו T-TEST שכבר כמעט ושכחתי מה זה אומר…
    מחקר מעמיק ומרשים, אמנם מדגם קטן, אך יהיה מעניין לעשות את המחקר שני בעוד כמה שנים – אני בטוח שהתוצאות יהיו שונות מאוד.

  21. מה לגבי אנשי SEM ?!

  22. למעט מספר סייגים קלים, אני בהחלט מרגיש שתמונת "מקדם האתרים הקלאסי" שציירת קרובה למציאות של התחום.
    יוזמה מבורכת.

  23. פאבל כל הכבוד!
    עשית כאן עבודה מקיפה וחשובה, אבל צריך לקחת בחשבון שאחוז מסוים מהעונים נותן תשובות שגויות מסיבות אלו או אחרות.
    בסקר הבא תוכל אולי להשאיר אותו לתקופה ארוכה יותר, לפנות במייל לחברות בתחום וכדומה.
    יתכן שחברות קידום מסוימות ישתפו איתך פעולה ויתנו לך נתונים רשמיים כמו שמקובל לפעמים בהייטק.

  24. תודה פוסט מעניין עוד צעד בדרך לקידום התחום בארץ

  25. מעניין ומדויק . אשריך ואשריך על ההשקעה .

    מה שמעניין בתחום הזה – בגלל שיש המון עובדים בתעשייה שעובדים ללא לימודים פורמלים בתחום ולמעשה מתקבלים לעיתים ללא שום הבנה בתחום , אותם עובדים בעצם משלמים "שכר לימוד" בשנים הראשונות להעסקתם דרך המשכורת ומקבלים בעצם משכורות רעב של 5000-6000 ש"ח בחודש – אבל שוב – זהו מצב של כביכול ניצול הדדי – המעסיק מקבל כוח אדם זול על מנת לבצע עבודות קידום פשוטות יותר ומעוסק בעצם לומד את התחום מהשטח .

    בחברה שאני עבדתי ( נראה לי שעדיף לא לחשוף שמות ) ישנה תחלופה גבוהה של עובדים בדיוק מהסיבה הזאת – אחרי שנה שנתיים בתפקיד , העובדים בדרך כלל עוזבים – או לקריירה עצמאית או לחברת in house
    שבהם המשכורת גבוהה יותר והחברה מקבלת את זה בהבנה כי באמת אין לה עניין לשלם משכורת גבוהה לחפ"שים כאשר אפשר לקחת מישהו חדש – להכשיר אותו חודש ואותו אחד יבצע את אותה העבודה בדיוק במשכורת התחלתית.

    • אתה מוכן להסביר לי מה זה השטויות האלה שכתבת פה? זה באמת נראה לך טוב והגיוני בשביל מעסיק לקחת בוא נקרא לזה מתלמד, ללא ניסיון תעסוקתי, לתת לו לעשות פעולות בסיסיות במשך שנה עד שנתיים, לשלם לו משכורת נמוכה, ולשחרר אותו בעד עובד חדש ללא ניסיון?

      לא כדאי לפתח את המתלמד במהלך השנה הזאת, לעלות לו בהדרגה את השכר, ולהרוויח מקדם מצוין שאתה גידלת? שירצה להמשיך לעבוד בשבילך, שיכיר את הלקוחות ואת החברה, שיחפש איך להתקדם ולהתפתח בחברה שלך ולא יברח לחברה אחרת?

      ככה אתה יכול לבנות חברה איכותית, עם עובדים שיכירו את החברה ואת ההיסטוריה שלה, שיקבלו שכר בהתאם למידת הרצינות שלהם וליכולות שלהם כמובן, ושיגרמו לחברה להתפתח. וקיימים בנוסף יתרונות רבים שלא ציינתי פה…

      • וכמובן, כל הכבוד לך פבל על ההשקעה ועל הפירוט נתונים המטורף הזה שהצגת פה. כל הכבוד לך, באמת.

      • רועי,
        אני לא המצאתי את החוקים , אני לא בעל חברה , אני הייתי בחברה וכזאת ותיארתי את המציאות שהייתה שם

        • אנונימי ויש סיבה

          לא חשוב איפה עבדתי, אבל גם אני כמו יונתן עבדתי בחברה כזו – למרות שזה לא היה בדוק רשמי ומגולם במשכורת אך אני הרגשתי זאת במיוחד כשהתפטרתי ונאמר המשכורת תעלה בהדרגה אם אשאר.

  26. פבל כרגיל אתה יסודי וברור, מריפרוף בתוצאות עולות לי שתי שאלות:

    1) איך ניתן להסביר שבוגרי קורסים בתחום מרוויחים פחות מאלו שלא?

    2) רק כדי להבהיר הקודה – מדובר בשכר ברוטו?

    תודה – המשך בעבודה הטובה

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה אופיר!

      1. כנראה שהמדד הזה לא ממש משפיע על המשכורת. חשוב לציין שמרחב המדגם לא גדול מספיק בכדי לקבוע זאת בוודאות, לכן לא הייתי מציע להתבסס על זה 100%.
      2. כן.

  27. מאוד נחמד, זה גם תלוי ברמה המקצועית ובתוצאות אשר הוא יכול להוציא, כל פרוייקט לגופו אני משער, ככה שהערך הוא התוצאה הסופית של העובד.. ככל שהקידום שלו יותר חזק ככה גם הוא יכול להעריך את עצמו יותר ולאבק על תנאים נוחים יותר.

  28. תודה רבה עבור הסקר .
    שמחתי לדעת +- מה השווי שלי בשוק .

  29. אגב, אין אפשרות להעריך
    משכורות של פרילאנסרים? מדוע
    יש הבדל?

    • פבל ישראלסקי

      היי צחי,

      הסקר הזה בדק רק מקדמי אתרים שכירים שעובדים בחברות. לצערי אין כאן מידע על פרילאנסרים.

      אולי במקרים מסוימים אין הבדל בין המשכורות, רק שבסקר הזה לא בדקתי את זה.

  30. הסקר הזה יפה וטוב מן המצופה. תוכל להסביר לי בבקשה למה כבר 5 מקומות עבודה הציעו לי משכורת של 4000 ברוטו? אני ללא ניסיון, עם תואר ראשון בתקשורת וניהול עסקי ואני לקראת סיום קורס מקצועי SEO. מבלבד זאת..כמו שהבנת אני אישה, בת 28, גרה במרכז.

    • פבל ישראלסקי

      כמובן שזה לא קשור להיותך אישה אם לרגע חשבת, לפחות כך נדמה לי 🙂
      זה באמת משכורות נמוכות, האם אלו חברות קידום אתרים או חברות עם מוצר משלהן?

      בכל מקרה אני מציע לך להגיש מועמדות לחברות במאגר הדרושים שלנו, אולי תקבלי הצעות טובות יותר: http://jobs.askpavel.co.il/

  31. רציתי לדעת עם מה המשכורת הממוצעת לשנת 2013.

  32. לא יודע מאיין נתוני השכר, כאשר בתום שנתיים עומד השכר על ברוטו כ7000 ש"ח

  33. פבל ישראלסקי

    מה הכוונה?
    זה סקר שנעשה בשנת 2010.

  34. פבל ישראלסקי

    עדכון: סקר שכר 2013 יצא לדרך
    http://jobs.askpavel.co.il/survey/2013-survey
    אודה אם תוכלו להקדיש מזמנכם ולהשתתף כדי שנגיע לתוצאות מייצגות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט עם חברים