הפסיכולוגיה של הצבע: איזה צבע לבחור לאתר, לדף הנחיתה ולכפתור ההנעה לפעולה כדי לשפר יחס המרה

מור מריג'
איזה צבע לבחור לאתר

יצא לכם פעם לחשוב על צבעים? אבל באמת לחשוב על צבעים?

למשל, האם מקדונלדס היתה כל כך מצליחה אם הלוגו שלה היה כחול?

האם קוקה קולה היתה המשקה הפופולרי בעולם אם הלוגו שלה היה ירוק?

ואיך פייסבוק היתה נתפסת אם הלוגו שלה היה נגיד… ורוד?

אף אחת מהבחירות האלה היא לא רנדומלית. וגם בחירת הצבעים באתר שלכם ובשלל המוצרים השיווקיים שאתם מייצרים לא צריכה להיות כזאת. כל צבע שנבחר להציג את השירותים או המוצרים שלכם צריך להיות מודע ומושכל וזו מטרתנו היום. לנתח את הפסיכולוגיה של הצבע במטרה לשפר את יחס ההמרה ולהבין בדיוק:

  • איזה צבע כדאי לבחור לכפתור ההנעה לפעולה?
  • איזה צבע כדאי לבחור לדף הנחיתה?
  • איזה צבע כדאי לבחור לאתר?
  • ובכלל, איזה צבעים יעוררו את הטריגר הרגשי שיביא את המשתמש לבצע את הפעולה הרצויה?

אם אתם בדיוק בשלבים של בניית אתר המאמר הזה יהיה מאד שימושי עבורכם!

אם כבר יש לכם אתר – בואו לבדוק את עצמכם!

מוכנים? כי מתחילים!

צבעים בשיווק – מה הקטע?

אין כמעט איש שיווק שלא התנסה ב A/B Testing. וכל אחד שעשה את זה הרגיש ודאי מה קורה ואיך הנתונים השתנו ברגע שהשתנו הרקע, הכפתור או התמונה. כן, כאלה הם. צבעים מעוררים בנו רגשות. אבל לא רק. הם גם מדברים אל התת מודע שלנו ויש להם השפעה עצומה על תהליך קבלת ההחלטות שלנו. אם אתם מאלה שחשוב להם תמיד למקסם את התוצאות (גם אם זה באחוז אחד בלבד! כי בראיה לטווח הארוך, גם אחוז אחד יכול להיות משמעותי מאד) – כדאי שתכירו את הכוח הפסיכולוגי של הצבע.

מחקר שנערך לאחרונה ב- Shortstack גילה ש- 84.7% מהצרכנים מודים שהסיבה העיקרית שהם קונים מוצר מסויים נעוצה בצבע שלו. כשהלכו איתם ספציפית לכיוון המודעות, הם טענו שמודעות צבעוניות מושכות אותם הרבה יותר ממודעות שחור לבן. למעשה, מודעות בצבע נקראות כמעט פי 2 ממודעות שחור-לבן!

אלה נתונים מטורפים שמחזקים את העובדה שאי אפשר להתעלם מצבע. פשוט לא.

אנחנו הולכים לנתח פה את הצבעים הנפוצים ביותר בשיווק כדי להבין מה הכוח הפסיכולוגי שלהם ולנצל את זה לטובתנו. תתרכזו טוב טוב.

איזה צבע לבחור לאתר

צבע אדום בשיווק

אדום הוא צבע מאד דומיננטי. יש לו השפעות פסיכולוגיות ופיזיות עצומות ולא סתם עושים בו שימוש מאד נרחב בשיווק. הוא מקושר עם שני הטריגרים הפסיכולוגיים שמניעים אותנו בצורה החזקה ביותר: סקס ומוות. בדרך כלל משתמשים בצבע אדום כדי לשדר רומנטיקה, תשוקה, אהבה ומיניות אבל גם תוקפנות, אזהרה, סכנה ורוע. זה צבע שמיד תופס את תשומת הלב שלנו ולא באופן מפתיע תמרורים ושלטי SALE למינהם משתשמים בו כדי להתבלט ולזכות בקשב שלנו. מעבר לכך, אדום הוא גם צבע שיוצר לנו תחושה של משהו בעל חשיבות גבוהה. שטיח אדום הוא דוגמא מעולה לזה.

אדום הוא צבע שהוכח כבעל השפעות פיזיות עלינו. הוא ממריץ את הדם, מעורר מטבוליזם ומגביר תחושת רעב. תחשבו על זה רגע. מקדונלדס, דומינוס פיצה, פיצה האט, ברגר קינג – לא סתם הן בחרו לשלב אדום בלוגו שלהן.

מתי להשתמש בצבע אדום?

בגלל טבעו של הצבע למשוך תשומת לב ולייצר חשיבות – הוא נמצא בשימוש די מאסיבי בעולם השיווק. אבל חשוב מאד לעשות בו שימוש מתון ומושכל ולהשתמש בו רק כשבאמת צריך. הוא מושלם עבור קמפיינים בטווח הקצר, כשיש מבצע ורוצים לעודד מכירה מיידית, למשל. כמובן שאם תעמיסו באדומים בצורה עקבית – תיווצר שחיקה באפקט הצבע. אלא אם אתם בעסקי המזון, שם מותר ואף רצוי להשתמש באדומים כדי לעורר תחושת רעב בקרב קהל היעד שלכם (;

צבע צהוב בשיווק

צהוב הוא צבע בהחלט מעניין ויש לו כל מיני השפעות שתלויות בגוון המדויק של הצבע. למשל, אם הלכתם על צהוב בהיר ובוהק – הוא יעורר מחשבות של שמחה, קיץ, שמש וחום. מבחינה פסיכולוגית, ההשפעות של הצהוב הן כמעט תמיד חיוביות. מתי הן לא? כשמשתמשים בצהוב לצורכי אזהרה. רצפה רטובה או תמרור האט הם דוגמא טובה לכך. אם תלכו על גווני צהוב כהים, על גבול המוזהבים, תיצרו תחושה של עושר, ותק וחשיבות. זה שימושי בעיקר עבור מותגים שמכוונים לקהל יעד אמיד.

מתי להשתמש בצבע צהוב?

מכיוון שהצהוב משדר אופטימיות ושמחה, אפשר למצא אותו בהרבה קמפיינים, אפליקציות ואתרים שמנסים ליצור אנרגיה טובה ולהפגין שובבות (אהמ, סנאפצ’אט, אהמ). זה צבע שמושך את העין באופן מיידי ומותגים שבוחרים בו הופכים להיות מזוהים איתו במהירות. הפן האחר, זה שיוצר הרתעה, בא לידי ביטוי בשימושים של מוצרים שמטרתם להזכיר לנו משהו. פתקי Post-It למשל עשו מהצהוב קריירה. גם עגלת הקניות באמאזון מציגה מספר פריטים בצבע צהוב, כאילו להזכיר לנו שלא סיימנו את שהתחלנו. וכמעט כל הכפתורים שם נצבעו בצהוב כי הם גילו שלצבע הזה יש השפעה חזקה על החלטת רכישה. לנו נשאר רק ללמוד.

צבע כחול בשיווק

למה אתם יותר מתחברים – לכחול פייסבוק או לכחול טוויטר?

כחול לינקדאין או כחול סקייפ?

טאמבלר או טלגרם?

הופה. שמתם לב למכנה המשותף?

כחול הוא צבע ששולט חזק ברשתות חברתיות ובאפליקציות של תקשורת ויש לזה סיבה. כחול הוא צבע חברתי, הוא צבע שמעורר אמון, רוגע ויושר. הוא גם תכליתי, רענן, צלול ונעים לעין.

מתי להשתמש בכחול?

מכיוון שאנחנו מקשרים צבע כחול עם בטחון ואמון – הוא הופך כמעט תמיד לבחירה המושלמת של בנקים, ענייני כספים ותעשיות מקצועיות אחרות. אם אתם מוכרים מוצר או שירות שהוא לא מוחשי, שאי אפשר לראות אותו או לגעת בו, שאנשים חוששים ממנו או לא בטוחים לגביו – האמון שמשדר הצבע הכחול יעזור לכם בהחלט לצלוח את המשוכה הזאת. עוד תעשיות שמרוויחות מהכחול הן תעשיות הבריאות, האסתטיקה והכושר. בכל מה שקשור למזון, תתרחקו מכחול. יש מעט מאד (אם בכלל) מזונות בצבע הזה ולכן הוא לא יוצר שום קישור לאכילה או לרעב.

צבע כתום בשיווק

כמו האדום, גם לכתום יש יכולת לעורר בנו השפעות פיזיות, אם כי במידה פחותה. כמו הצהוב, גם הוא צבע שמכניס אנרגיה, שובבות והתרגשות. חברו את שני אלה  וקבלתם צבע שיוצר דחף לקבלת החלטות. אבל! התכונות האלה הן גם משהו שיוצר תחושה צעירה שעלולה להוזיל את האתר, דף נחיתה או מותג, בעיקר אם תעשו בכתום שימוש מוגזם.

מתי להשתמש בכתום?

אז זהו. בכל מה שנוגע לכפתורי הנעה לפעולה – כתום הוא המלך. למרות הדעה הרווחת שירוק הוא הוא הצבע שאמור לככב על כפתור ההנעה לפעולה, בהרבה מבדקים שנעשו – דוקא הכתום היה זה שניצח. יתכן ותחושת ה”זולות” מהסעיף הקודם – משחקת הפעם תפקיד אחר שהוא דוקא לטובתכם וגורמת ללקוח תחושה שהמחיר שלכם דוקא אטרקטיבי. וחוץ מכפתורי הנעה לפעולה, שימוש בכתום זו גם דרך מעולה להדגיש יצירתיות, זמינות וידידותיות. לא צריך לפחד מהשימוש בו, צריך רק לבחון היטב מתי.

צבע סגול בשיווק

מבחינה פסיכולוגית, סגול הוא צבע שמשדר אצילות מה שהופך אותו לצבע שמותגים יוקרתיים ואלגנטיים אוהבים לאמץ. חוץ מזה יש בו גם מהמסתוריות, מהרומנטיקה, מהבגרות ומעולם הקוסמות. לצד זה שהוא צבע מדהים, יש לו מעט מאד להציע מבחינה שיווקית ולכן השימוש בו לכפתורי CTA או עידוד רכישה – לא מומלץ.

מתי להשתמש בסגול?

אז זהו. מתי ראיתם כפתור ‘הוסף לסל’, ‘הרשם’ או אפילו ‘התחבר’ בצבע סגול? כמעט אף פעם, הא? וזה אומר הרבה. כפתורי CTA סגולים פשוט לא עובדים ולא מצליחים לעודד את המשתמש לבצע את הפעולה הרצויה. בכל מה שנוגע להנעה לפעולה, סגול רשם את הביצועים הנמוכים ביותר מבין כל הצבעים שנבדקו. ובכן, זה אומר הרבה. אז סגול אמנם יכול להגדיל את הערך של המותג שלכם, אבל לעורר דחיפות והנעה לפעולה – כאן יש לו הרבה פחות מה להציע.

צבע ירוק בשיווק

אתם בטח יכולים לנחש. ירוק מתקשר אצלינו אוטומטית עם טבע, איכות סביבה, אורגניות וכדומה. לכן, אם אתם משווקים מוצרים אורגניים או מוצרים שיש להם תכונות טבעיות – ירוק זו בחירה מעולה עבורכם. מוצרים ידידותיים לסביבה זוכים לפופולריות הולכת וגוברת בקרב הצרכנים, כך שזה ישחק לטובתכם. חוץ מזה, לירוק יש יכולת להרגיע ולאזן אותנו, בעיקר כשמשתמשים בגוונים בהירים ופסטליים.

מתי להשתמש בירוק?

ירוק הוא צבע שאנחנו נוטים לקשר עם התקדמות, תנועה וצמיחה. זה הצבע שאנחנו רוצים לראות בכל פעם שאנחנו פותחים גוגל אנליטיקס ולכן הוא גם אחד הצבעים הנפוצים ביותר בארגז הכלים של כל משווק. אפשר לראות אותו בתפוצה רחבה בכפתורי ה- CTA, הוא בולט ומניע אותנו לפעול. נכון שאמרנו קודם שהכתום לוקח, אבל מיד אחריו מככב הירוק שמשיג באופן עקבי אחוזי המרה גבוהים. אז תוכלו לנסות אותו ולראות אם הוא עובד לכם, ואם המוצרים שלכם הם מהצומח – ירוק זו בחירה מעולה.

צבע שחור בשיווק

שחור נתפס כצבע החזק ביותר מבין הצבעים (והוא אפילו לא צבע, אבל זה כבר למאמר אחר). הפופולריות שלו עם הזמן הולכת ועולה, בעיקר בכמה מן המותגים המובילים והגדולים ביותר בעולם. יש בו משהו מתוחכם, משהו אלגנטי ומשהו לא לחלוטין מפוענח שעוזר למותגים שרוצים להגדיל את ציפיות מהם.

מתי להשתמש בשחור?

אם לומר את האמת, לא נתקלתי בכפתור CTA בצבע שחור. אם אתם כן, ספרו לי על זה. בכל מה שנוגע לדפי נחיתה, הסיפור שונה. דפי נחיתה שמשלבים שחור משיגים אחוזי המרה יפים, אבל (!) חשוב לעשות בו שימוש מתון. למרות שהשחור חזק ודומיננטי, הוא לא בולט וזה לפעמים יתנגש עם הרצון שלכם בהשגת תשומת לב (במיוחד במודעות ובניוזפיד).

צבע לבן בשיווק

לבן. צבע הניקיון, המינימליזם והטוהר. לבן הוא צבע שמעודד יצירתיות ונותן לנו מרחב מחשבתי (ממש כמו דף ריק). כשעושים שימוש בלבן כרקע, כל אובייקט שממקמים עליו נראה בולט וחשוב.

מתי להשתמש בלבן?

לבן אמנם הוא לא צבע שכדאי להשתמש בו לכפתורי CTA והוא בטח לא מעורר דחיפות, ועדיין, אי אפשר לוותר עליו כשמדובר על רקע. לא סתם הוא הצבע השולט ברחבי המרשתת. הוא מקטין את העומס ומבטיח מיקוד על האלמנטים החשובים.

סיכום

לצבעים יש השפעה פסיכולוגית אדירה שאי אפשר להמעיט בערכה! בטח ובטח בעולם הדיגיטלי. צבעים יעזרו לכם להשפיע על החלטות המשתמשים, כל עוד תדעו איך לשלב אותם נכון באתר, בדף הנחיתה ובכפתורי ההנעה לפעולה שלכם. אם יש לכם איזשהו ספק, לכו על A/B Testing ותגלו את העובדה היפה הזו בשטח 🙂

יש לכם לספר לי על מקרים שבהם שינוי צבע הביא לתוצאות מפתיעות?

ממש רוצה לשמוע על זה! כתבו לי בתגובות!

נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.