דאטה סטודיו: 10 סיבות להפסיק לשלוח דוחות עם צילומי מסך

עמית אדלר
למה להשתמש בדאטה סטודיו

אנחנו עמלים על הקמפיינים שלנו מדי יום, במטרה לתת ללקוח את מלוא התועלת עבור כספו. חלק ניכר מהתועלת הזו בא לידי ביטוי בדיווח התקופתי שאנו שולחים ללקוח.

רוב אנשי הדיגיטל עובד עם כמה מערכות נתונים במקביל, ומכאן גם עולה הצורך לספק ללקוח נתונים ותובנות מכל המערכות הללו. Google Data Studio מאפשר לעשות זאת ביעילות גדולה יותר מהרגיל, תוך חיסכון משמעותי בזמן עבודה.

אז אם אתם עדיין לא עובדים עם דאטה סטודיו (קודם כל התביישו לכם), הנה כמה סיבות טובות מאוד לבצע את המעבר.

סיבה 1 – להפסיק עם צילומי המסך

עד מתי תמשיכו לעשות פרינט סקרין או להשתמש במצלמי-מסך כדי להכין דוחות?

גם אני הייתי שם במצב הזה, עד לפני כמה שנים; ואז הכרתי את דאטה סטודיו. כל הטבלאות והגרפים ב-DS נוצרים אוטומטית, ברגע שבחרתם את סוג התצוגה ואת מקור המידע. לא צריך לצלם מסך ואז לגלות שפספסתם את שולי הטבלה בכמה מילימטרים מצד אחד, ונתתם יותר מדי מרחק מהצד השני.

מרגע שאתם לומדים להשתמש במערכת הזו ומתרגלים לפורמט התצוגה שלה, לא תבינו איך הסתדרתם בלעדיה עד היום.

סיבה 2 – להציג רק מה שחשוב

בעוד שהפלטפורמות השונות עמוסות לאינסוף בדוחות ובנתונים, דאטה סטודיו מאפשר לצמצם את הזרם האדיר הזה של מידע לכדי טפטופים, שהכי רלוונטיים ללקוח ולעסק שלו. שימוש נכון ב-DS יאפשר לסנן רעשים מיותרים ולהציג רק את מה שחשוב ללקוח ולכם.

לדוגמה, אם אתם מנהלי קמפיינים תוכלו להציג אך ורק את המדדים החשובים ביותר ללקוח שלכם – המרות, עלות להמרה, CTR והוצאה כוללת בטווח הזמן הנדון. בדאטה סטודיו תוכלו להכין גרפים וטבלאות שימוקדו אך ורק בנתונים הללו, בלי להציג את כל שאר העמודות שיש בדוחות הסטנדרטיים בגוגל אדס.

דוגמה נוספת – אם אתם מקדמי אתרים, תוכלו להציג דפים באתר שאליהם הגיעו רק מתוצאות חיפוש אורגניות, כולל המרות שבוצעו והשינוי בכניסות / בהמרות בטווח הזמן הנדון.

דוח בדאטה סטודיו

סיבה 3 – פעם אחת ודי

אחד היתרונות המשמעותיים של DS הוא שיוצרים דוח פעם אחת, ומרגע זה והלאה הוא משמש אותנו לכל אורך הדרך. לא צריך שוב לנסות למצוא אותו בתפריטי גוגל אדס או אנליטיקס; פשוט שומרים את הקישור הישיר לדוח במועדפים או בכל מקום אחר (ראו סעיף 5 בהמשך).

דוח אחד יכול להכיל כמה עמודים שתרצו, כך שאתם יכולים להציג ממש מה שבא לכם בלי להסתבך. אין ספק שלעיתים תצטרכו לבצע שינויים פה ושם, כי שום דבר בדיגיטל לא קופא על שמריו יותר מדי זמן. אבל גם אז – כל שינוי מתבצע ישירות על הדוח במצב עריכה, ומוצג מיידית עם הסיום. לאפשרות הזו, לבצע שינויים בין-רגע ולקבל תצוגת דוח חדשה, אין מקבילה בלוח הבקרה של גוגל אדס או אנליטיקס.

סיבה 4 – דראג אנד דרופ

בהתחלה תצטרכו להשקיע את הזמן בהכנת הדוח, אבל כפי שצוין בסעיף הקודם – זה באמת פעם אחת ודי (למעט שינויים מינוריים מדי פעם, אם וכאשר תצטרכו להוסיף / להסיר אייטם מסוים מהדוח). בניית הדוח בדאטה סטודיו נעשית בצורה קלה ומהירה, בשיטת Drag & Drop הידועה.

בתפריט הראשי מקליקים על סוג האלמנט שאותו תרצו להציג, ומייד מתקבל האלמנט הרצוי. חברו אותו למקור המידע הרלוונטי (אדס, אנליטיקס) – וזהו. הנתונים כבר בפנים, והם יתעדכנו בהתאם לטווח התאריכים הנדון.

מדריך בסיסי ליצירת דוחות בדאטה סטודיו >

תפריט הניווט הראשי בדאטה סטודיו

סיבה 5 – שיתוף מיידי

אחרי שסיימתם להכין דוח אחד (פעם אחת ודי), הגיעה העת לשתף אותו עם מי שצריך. השיתוף נעשה בשתי צורות עיקריות – או באמצעות מתן גישה למייל ספציפי, או באמצעות יצירת קישור ישיר לצפייה (מומלץ ללא הרשאת עריכה, כדי שלא יתבצעו תיקונים בטעות על גבי הדוח).

מרגע שהלקוח קיבל את אפשרות הצפייה, הוא יכול לגשת לדוח מתי שירצה – גם באמצע הלילה – ולצפות בנתונים החשובים. לא צריך להטריח אותו במציאת הדוח המתאים באנליטיקס או בגוגל אדס; עם דאטה סטודיו הכול כבר מונח לפניו.

מעבר לכך – ניתן לתזמן גם שליחה אוטומטית של הדוח מתי שתרצו.

שיתוף הדוח בדאטה סטודיו

סיבה 6 – עיצוב מהוקצע ואיכותי

אומנם הסעיף הזה קצת יותר תלוי ביכולות העיצוב שלכם, ועד כמה אתם באמת נוטים לעצב דוחות באופן כללי; אבל בגדול דאטה סטודיו מאפשר לכם ליצור עיצובים מרהיבים שנראים מעולה (ובואו נודה, זה לא פחות חשוב מהנתונים עצמם).

אפשרויות העיצוב נחלקות לשני סוגים עיקריים – או דוח ריק שאותו מתחילים ומעצבים מאפס, או בחירת דוח מוכן מגלריית הדוחות הקיימת. אפשר להרשים את הלקוח עם הוספת הלוגו שלו בצורה בולטת בראש הדוח, תאריכון אינטראקטיבי לבחירת טווח תאריכים, גרפים וטבלאות שמשתנים עם השינוי בתאריך, רקעים ותמונות ועוד.

מעבר לכך יש עשרות אפשרויות משחק עם העיצוב והמראה הכללי – מקביעת הפונטים וכלה בהוספת אפקט צל סביב הטבלאות והגרפים. הנה דוגמה לדוח מוכן מראש עבור גוגל אדס.

דוח מעוצב לדוגמה בדאטה סטודיו

סיבה 7 – שילוב מגוון מקורות מידע

היתרון הגדול של DS הוא שניתן להציג מספר מקורות מידע בדוח אחד, במקום לשלוח כמה דוחות נפרדים לכל מערכת (גוגל, פייסבוק ושות’); או במקום לשלוח את הלקוח לכמה מערכות שונות לצפייה בנתונים.

מטבע הדברים, דאטה סטודיו נועד בראש ובראשונה למוצרי גוגל. בהתאם לרציונל הזה, גם השילוב שלהם בדוח יהיה יותר מהיר וקל ליישום, מכיוון שהם כבר מוכנים בספריית מקורות המידע של DS – נתוני גוגל אנליטיקס, נתוני גוגל אדס, קונסולת החיפוש ויוטיוב.

גם כאשר מדובר בפלטפורמות חיצוניות, כגון פייסבוק, אאוטבריין ואחרים – לרוב ניתן יהיה לשלב את הנתונים בצורה יחסית מהירה – אבל בדרך כלל בתשלום. זה ההבדל היחיד בין נתוני גוגל, שמתחברים חינם למערכת, ובין נתוני הפלטפורמות האחרות.

עבור רוב המקורות החיצוניים שאינם גוגל, סופר מטריקס עושה את העבודה היטב בעלות התחלתית של כמה עשרות דולרים לחודש (תלוי בתוכנית שבחרתם; יש גם 14 יום חינם). כמובן שיש גם אפשרות מסובכת יותר, והיא להשתמש בגוגל שיטס כמקור המידע (אבל אז, כמובן, תצטרכו להוריד את הנתונים מפייסבוק, או מכל מקור אחר, אל גוגל שיטס).

סיבה 8 – אינטראקציה דינמית

אין כמו טריקים אינטראקטיביים קטנים, שעושים קצת יותר wow לעומת דוח סטנדרטי:

שיניתם את טווח התאריכים בתאריכון? המידע בכל הדוח מתעדכן מיידית בהתאם.

הגעתם לטבלה עם 500 שורות מידע? תוכלו לגלול בפנים בצורה דינמית עד שתגיעו לשורה הנחוצה.

צופים בגרף מסוג פאי? מעבר עכבר על כל אחד מחלקי הפאי יציג את הנתונים הרלוונטיים לו.

רוצים לייצא נתונים לאקסל? בראש כל גרף או טבלה יש 3 נקודות קטנות (במעבר עכבר), שלחיצה עליהן פותחת תפריט עם אפשרויות נוספות.

סיבה 9 – מיתוג מקצועי לעצמכם

ייתכן שלא רבים עושים זאת, אבל בהחלט שווה לנסות – בתחתית הדוח אפשר לשלב שורת קרדיט עם כל פרטי ההתקשרות שלכם: שם, לוגו קטן, טלפון, מייל, כתובת אתר וכן הלאה. בצורה כזו הלקוח גם יקבל תזכורת מהיכן נשלח הדוח, וגם יוכל ליצור איתכם קשר מיידי בלי להתחיל לחפש את הפרטים שלכם במקום אחר.

טריק קטן נוסף הוא לשלב UTM בקישור לאתר שלכם, כדי לראות כמה כניסות קיבלתם מהדוח (רמז: זה כמעט לא קורה, אבל שיהיה).

סיבה 10 – זה בחינם (לרוב)

דאטה סטודיו הוא עוד מוצר חינמי וסופר איכותי מבית גוגל, בדיוק כמו שאר המוצרים והשירותים שרובנו משתמש בהם (ג’ימייל, אנליטיקס, תג מנג’ר וכן הלאה). כולנו אוהבים חינם, ובמיוחד כשזה מגיע באריזה יפה ומקצועית – ולא חאפרית.

אומנם נכון שלעיתים תידרשו לשלם על הוספת מקורות מידע, אבל בואו נודה בזה – יהיה קשה למצוא מערכת דיווח שמשתווה ל-DS, במחירים הנדרשים להוספת החיבורים.

בהצלחה!

 

תגיות רלוונטיות: data studioדאטה סטודיו
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.