איך יוצרים דוח מותאם אישית באנליטיקס (ולמה בכלל צריך)

עמית אדלר

הדוחות הקיימים בגוגל אנליטיקס מספקים שפע אדיר של מידע ונתונים. הנקודה הבעייתית היא שדוחות אלו קיימים בפורמט מסוים, ומציגים רק את מה שמתכנני אנליטיקס רצו שיציגו. אבל מה אם דרושות לנו נקודות מבט נוספות?

לפני שהגיע דאטה סטודיו, הדרך היחידה ליצור דוחות מותאמים אישית הייתה בגוגל אנליטיקס. דוחות אלו מאפשרים ליצור ולהציג ממדים ומטריקות שלא קיימים בפורמט הסטנדרטי (Custom Metrics & Dimensions), שליחת דוחות אוטומטיים למייל וכן הלאה.

דוחות אישיים גמישים יותר ומאפשרים לחרוג מהנתונים המוכנים מראש, ובזה טמון כוחם העיקרי. במקום להיכנס ל-3 דוחות סטנדרטיים כדי לקבל מענה לשאלה אחת, פשוט יוצרים דוח אישי שמציג את כל הנתונים הרלוונטיים לשאלה זו.

מבנה של דוח מותאם אישית בגוגל אנליטיקס

ראשית ניגשים לתפריט, מקליקים על Customization ולאחר מכן על Custom Reports. יוצרים דוח חדש באמצעות כפתור New, ומגיעים למסך בו ניתן ליצור את רכיבי הדוח.

אם לא בא לכם להתחיל דוח חדש מאפס, אפשר תמיד להקליק על כפתור Import, לייצא דוח מוכן מהגלריה ולשנות אותו בהתאם לצרכים שלכם.

יצירת דוח מותאם אישית באנליטיקס

במסך יצירת דוח, יוצגו לכם כמה אפשרויות:

  • שם הדוח לבחירתכם.
  • טאב ראשון המכיל 3 סוגים עיקריים של תצוגת דוח – Explorer, Flat Table, Map Overlay. ניתן להוסיף עוד 5 טאבים בהקלקה על Add report tab. לכל טאב יש לתת שם.
  • בכל תצוגת דוח מהשלושה הקיימים, יש לבחור מטריקה (בצבע כחול) ומדד (בצבע ירוק). מטריקה היא נתון מספרי (כגון כניסות, צפיות) וממד הוא נתון תיאורי (כגון דף, מכשיר, מקור תנועה). מידע נוסף במאמר אודות Scope.
  • כמו כן ניתן לבצע סינון מתקדם יותר באמצעות Filters.
  • הרכיב האחרון מאפשר לבחור מאיזה view יישאב המידע.

רגע לפני שממשיכים, הסבר קצר לגבי 3 תצוגות-הדוח בטאבים:

  • דוח Explorer הוא בעצם תצוגת הדוח הסטנדרטית באנליטיקס.
  • דוח Flat Table מציג נתונים בצורת טבלה.
  • דוח Map Overlay מציג נתונים על גבי מפה.

מבנה של דוח מותאם אישית בגוגל אנליטיקס

דוגמאות לדוחות מותאמים אישית

במצבים בהם רוצים לדלות מידע בצורה יעילה ומהירה, מומלץ לגשת ישירות לגלריית הדוחות המוכנים. זה יחסוך לכם הרבה זמן, מחשבה ומאמץ בניסיון ליצור את הדוח הרלוונטי שיתאים לשאלות שאתם רוצים לשאול.

דוח עסקאות לפי יום בשבוע / שעה ביום

נניח שאתם מעוניינים לעשות מבצעים ולתת הנחות מיוחדות. ראשית עליכם לדעת מתי המכירות מוצלחות ומתי פחות. דוח מותאם אישית שיציג את נתוני המכירות לפי יום בשבוע או שעה ביום, יאפשר לראות באילו ימים ושעות המכירות עולות או יורדות, ובהתאם לכך תוכלו לקבל החלטה מתי לצאת במבצעים והנחות. מכיוון שמדובר בדוח עסקאות, כמובן שאופציית ה- ecommerce באנליטיקס צריכה להיות מופעלת. קישור לדוח >

דוח התאמת אתר לגרסת אייפון

שוקי מן, מומחה אנליטיקס, הכין דוח מותאם אישית המאפשר לראות כיצד מתפקד האתר בגרסאות שונות של אייפון. בכך מקל הדוח על זיהוי תקלות (למשל אחוז המרה נמוך יותר בגרסה מסוימת, אחוזי נטישה גבוהים יותר ועוד). ברגע שתזהו את חוסר ההתאמה באמצעות הדוח, תוכלו לתקן אותה ולחסוך ללקוחות שלכם (ולכם) הרבה כסף. קישור לדוח >

דוח המרות SEO מביטויי זנב ארוך

ביטויי זנב ארוך מהווים את רוב הטראפיק המגיע לאתר, כמו גם את רוב ההמרות המתבצעות בו. כדי לנתח את התועלת המתקבלת מביטויים של 3 מילים ומעלה, ניתן ליצור דוח מותאם אישית. למזלנו, מישהו כבר עשה את העבודה: קישור לדוח >

כדי לזהות נתונים ולהסיק את המסקנות הנכונות, דרוש ידע וניסיון במערכות ווב אנליטיקס שונות, אותם תוכלו ללמוד במסגרת קורס גוגל אנליטיקס שיצרנו בקמפוס שהדיגיטלי שלנו, בו תקבלו הכשרה מעשית שתביא לכם תוצאות.

נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.