איך הוטג’אר (Hotjar) יעזור לכם להפוך יותר משתמשים לרוכשים?

פעמים רבות לא מספיק לדעת כמה משתמשים נכנסו לנכס וכמה מהם המירו. כדי שבאמת נוכל לשפר נכס קיים, ולגרום לו להמיר יותר משתמשים - עלינו לבדוק יותר לעומק את המצב הקיים. לצורך כך משתמשים באחד הכלים המובילים בתחום הווב אנליטיקס - הלוא הוא Hotjar.
עמית אדלר
סקירת הוטג'אר
הוטג'ר

הוטג'ר

ווב אנליטיקס ושיפור יחס המרה

אחת המערכות הוותיקות והמתקדמות לשיפור יחס המרה באתרים. הוטג׳ר מציעה מפות חום, הקלטת גולשים בוידאו ועוד כלי אנליטיקס לבעלי אתרים.

? גילוי נאות אם נרשמים דרך הקישור שלנו אנחנו נתוגמל על זה, כמובן שזה לא משפיע על המחיר שלך :)
דירוג ממוצע של הגולשים
4 1 הצבעה
קלות השימוש
4 1 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
3 1 הצבעה
תמיכה טכנית
4 1 הצבעה
תמורה לכסף

עולם הווב אנליטיקס לא היה שלם בלעדי כלים לניתוח התנהגות גולשים. בהחלט חשוב לנו לדעת כמה כניסות וכמה המרות היו בחודש מסוים; אבל במקרים מסוימים נרצה לדעת בדיוק כיצד מגיבים המשתמשים לעמוד הנחיתה שאליו הגיעו? האם הם מוצאים את מה שרצו תוך זמן קצר? האם משהו מעכב אותם ודורש טיפול?

את המידע האיכותי הזה לא נוכל לקבל בכלי אנליטיקס סטנדרטיים, אלא אך ורק בכלים ייעודיים שמייצרים מפות חום. מפות אלו מראות לנו היכן הקליקו בעמוד, מה היו תנועות העכבר (בדסקטופ) או האצבע (במובייל) ועוד. כמו כן ניתן גם להקליט משתמשים בזמן אמת, ולצפות בהקלטות במועד מאוחר יותר כדי לקבל תובנות ולהסיק מסקנות.

קצת על הוטג’אר

הוטג׳אר (Hotjar) הוא אחד מהכלים המובילים בווב אנליטיקס, בתחום הידוע בתור אופטימיזציית ייחס המרה (CRO). החברה נוסדה בשנת 2014 ומאז הפכה למתחרה ראויה לכלים נוספים שכבר היו בשוק, ובהם Crazy Egg ואחרים. כיום הכלי פועל ביותר ביותר מ-900,000 אתרים, הנפרשים על פני יותר מ-180 מדינות ברחבי העולם.

בשלב זה נציין שאומנם מדובר בתיעוד של משתמשים, אבל המידע שנאסף שומר על פרטיותם ואינו מזהה אותם בצורה פרטנית. כלומר לא ניתן לדעת ששולה מחולון ביקרה באתר, גם כאשר אנו מביטים בפעולות שהיא מבצעת.

אז מה כל כך טוב בהוטג’אר ומה הופך אותו לכזה פופולרי?

לפני שנצלול מעט יותר לעומק, נציין שהכלי עבר ועובר תהפוכות ושינויים מדי פעם. פיצ’רים ידועים ומבוקשים, כמו מעקב אחר משפכי המרה וטפסים באו והלכו, וכיום הכלי מציג אפשרויות חדשות שלא היו קיימות בעבר.

מכיוון שהוטג’אר משתדרג ומתעדכן תדיר, מומלץ מאוד לבדוק את היצע המוצרים טרם קבלת החלטה.

יתרון 1 – מפות חום של קליקים וגלילה

זהו הפיצ’ר העיקרי, הבולט והמבוקש ביותר בהוטג’אר. מפת חום היא ייצוג של עמוד או מסך בנכס הדיגיטלי (אתר / אפליקציה), המאפשר לראות אינטראקציות שבוצעו בעמוד – קליקים, תנועת עכבר / אצבע (במובייל), גלילה ועוד. מפת חום כשמה כן היא, מורכבת ממקטעי צבע המעידים על הפעילות שבוצעה – הצבעים החמים מעידים על פעילות רבה יותר, והצבעים הקרים מעידים על פחות פעילות.

איך משתמשים במפות חום לשיפור המרות?

באמצעות מפות חום ניתן לראות היכן מקליקים המשתמשים, לאן הם זזים במסך וכן הלאה. בצורה כזו ניתן לגלות דברים שלא היינו יכולים לדעת בדרכים אחרות.

מפות חום / קליקים בהוטג'אר

למשל, אם יש הכי הרבה קליקים דווקא על קטגוריית נעלי נשים ופחת קליקים על נעלי גברים, נוכל להזיז את נעלי נשים יותר ימינה במעלה התפריט הראשי (בהתאם לשפה, כמובן. אם זה היה באנגלית, היינו מזיזים שמאלה). כך נוכל לוודא שהקטגוריה הכי מוקלקת באתר תבלוט ישר בתחילת התפריט, ובכך נגדיל את כמות הכניסות אליה.

יתרון 2 – הקלטת משתמשים

זהו הפיצ’ר השני בחשיבותו בהוטג’אר, ויש שיגידו שאף הראשון בחשיבותו.

ההקלטות מתעדות את המשתמשים בסרטון רציף, מרגע שנכנסו לאתר ועד לרגע יציאתם – כולל מעבר בין דפים, קליקים, תנועות עכבר/אצבע וכן הלאה. בניגוד למפת חום, שהיא תוצר סטטי, ההקלטה היא תוצר דינמי שמאפשר מבט יותר מעמיק בהתנהגות הכוללת של המשתמש בעמוד.

הקלטת משתמשים / גולשים בהוטג'אר

איך נעזרים בהקלטות משתמשים לשיפור המרות?

לדוגמה, באחד מהאתרים שבדקתי בעבר – גיליתי שחלק מהמשתמשים מקליקים מספר פעמים על אלמנט מסוים בעמוד. האלמנט נראה כמו כפתור לחיץ, אבל למעשה הוא היה אלמנט עיצובי בלבד – ללא תפקיד ספציפי. העובדה שהמשתמשים מנסים להקליק עליו ואולי מתבאסים ואף מתעכבים סתם ולחינם, חשובה מספיק כדי לשקול לשנות את עיצובו של האלמנט – ואולי אף לסלק אותו מהעמוד לחלוטין. זו עוד דוגמה למידע איכותי שכלי אנליטיקס רגילים לא היו יכולים לספק לנו.

יתרון 3 – סקרים

גם זה אחד מהפיצ’רים המקוריים של הוטג’אר, והוא מאפשר לפנות ישירות למשתמשים – ולשאול לדעתם. זה יכול להיות בעמוד מסוים בנכס – כגון צ’קאאוט או עמוד אחר – או בצורה רוחבית על כל הנכס. סקרים מאפשרים להבין היכן המשתמשים נתקעים, מה חסר להם בעמוד, מהיכן הם הגיעו אליכם, מדוע הם אוהבים את המוצר / השירות וכן הלאה.

איך משתמשים בסקרים לשיפור המרות?

קבלת חוות דעת על רכיבים מסוימים בנכס, או על אלמנטים רוחביים – מאפשר לכם לדעת מה דורש שיפור מנקודת המבט של המשתמשים. חוכמת ההמונים היא שקובעת כאן.

סקרים בהוטג'אר

יתרון 4 – תיבות משוב

פיצ’ר חדש וייחודי להוטג’אר המאפשר להוסיף “תיבת פידבק” לכל אלמנט בעמוד, ולקבל התייחסות נקודתית אליו בלבד. בצורה כזו המשתמש יכול לחוות דעתו בצורה ויזואלית, באמצעות הקלקה על אייקונים שונים – החל ממרוצה וכלה בלא מרוצה / גרוע.

איך משתמשים בתיבות פידבק לשיפור המרות?

בודקים ביצועים של אלמנטים ספציפיים, מוודאים שהנכס קל לניווט ולשימוש, מבינים מה מציק לגולשים או מה עוזר להם ועוד.

תיבות משוב / פידבק בהוטג'אר

כמה זה עולה?

נכון להיום הוטג’אר מציעה 3 חבילות עיקריות – ליחידים, לעסקים ולסוכנויות. כל חבילה כוללת כמה אפשרויות לבחירה, וכן גם גרסת ניסיון חינם לתקופה מוגבלת.

חבילת יחידים:

  • גרסת חינם בסיסית ומוגבלת.
  • גרסת פלוס ב-39 דולר לחודש.

חבילת עסקים (בהתאם לכמות המידע הנדרשת):

  • בין 99 דולר ל-289 דולר לחודש.
  • בין 389 דולר ל-989 דולר בחודש (כולל אפשרות ליותר בהתאמה אישית).

חבילת סוכנויות:

  • חבילה מותאמת אישית לפי צרכים מוגדרים.

בדיוק כמו הפיצ’רים, גם התמחור בהוטג’אר משתנה מדי פעם. מומלץ לבדוק תמיד באתר עצמו, כדי להתעדכן במחירים המדויקים ביותר.

השוואה לכלי CRO אחרים

בשוק יש מספר לא מבוטל של כלים מתחרים להוטג’אר, וקצרה יריעתו של מאמר זה מלבצע השוואה עם כולם. למרות זאת נציין כאן כמה מהבולטים בקצרה:

  • יאנדקס מטריקה – כלי האנליטיקס של מנוע החיפוש Yandex, הניתן בחינם ומציע גם מפות חום והקלטות גולשים. ככל הנראה לא מגיע לאיכות של הוטג’אר, אבל מתאים למי שרוצה מוצר חינמי. סקירה מלאה כאן >
  • Lucky Orange – מציע כל מה שיש בהוטג’אר, כולל הפיצ’רים שהוסרו מהוטג’אר בסוף 2020 (מעקב טפסים ומשפכי המרה). התמחור זול בהרבה, החל מ-10 דולר לחודש (בתשלום חודשי. אם תבחרו בתשלום שנתי המחיר החודשי יורד).
  • Crazy Egg – מוצר דומה מבית ניל פאטל החל מ-24 דולר לחודש, עם 3 פיצ’רים בלבד נכון להיום: מפות חום מקיפות מסוגים שונים, הקלטות משתמשים ומבחני A/B.

לקריאה נוספת: איך לנתח התנהגות גולשים כדי לשפר את חווית המשתמש?

רגע לפני סיום

אין ספק שהוטג’אר הוא כלי מצוין לשיפור המרות וחוויית שימוש, אם כי לדעתי התמחור שלו מעט גבוה מדי בהשוואה למתחרים. ייתכן שהפיצ’רים שהוא מציע אכן טובים יותר, אבל בסופו של דבר הכול הוא שאלה של עלות מול תועלת.

כפי שראינו לכל כלי יש את יתרונותיו וחסרונותיו, וכל אחד ואחת יעשו את השיקולים הנחוצים כדי לבחור בכלי הטוב ביותר לצרכיו/ה. אני אישית ממליץ לבחון כמה כלים במקביל באמצעות גרסאות הניסיון, כדי לטעום קצת מכל מה שזמין – ולקבל את ההחלטה הטובה ביותר.

מדידה מוצלחת!

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.

עוד מאמרים בנושא ווב אנליטיקס

4 1 הצבעה
קלות השימוש
4 1 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
3 1 הצבעה
תמיכה טכנית
4 1 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.