גוגל מתחילה לבדוק אינדוקס על בסיס מובייל (mobile-first indexing)

דפנה בן יהושע
חדשות קידום אתרים

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

אם היינו צריכים הוכחה נוספת לאופן בו השימוש במובייל דוחק את השימוש בדסקטופ, בסוף השבוע הזה קיבלנו אותה. בשישי האחרון גוגל הודיעה בבלוג שלה כי היא מתחילה לבחון את האינדקס מבוסס-המובייל שלה (mobile-first index), אשר יבדוק קודם כל את הסיגנלים מאתרי אינטרנט במובייל ויסתמך על גרסת הדקסטופ רק אם אין לאתר גרסת מובייל.

google mobile first indexing

השינוי הצפוי הוכרז כבר לפני כמה שבועות, כאשר גארי איליס (Gary Illyes), אנליסט בכיר בגוגל, דיבר על כך ב-Pubcon, אחד הכנסים הגדולים בתחום השיווק הדיגיטלי, שנערך השנה בלאס וגאס. ההבדל הוא שכעת גוגל הודיעה באופן רשמי שהיא נכנסת לשלב הניסוי, וסיפקה פרטים רבים יותר בנושא.

המהלך הזה היה צפוי: אחרי הכל, יותר חיפושים בגוגל נעשים דרך המובייל מאשר דרך הדסקטופ היום. עם זאת, עד לאחרונה גוגל השתמשה בגרסאות הדסקטופ של אתרי אינטרנט כדי לדרג אותם. ולכן, כדי שתוצאות החיפוש יהיו שימושיות יותר ומותאמות לצורת החיפוש הדומיננטית, גוגל תתחיל להסתכל בתוכן, בקישורים ובנתונים המובנים (structured data) של גרסת המובייל של האתר, במידה שיש כזו. לדברי גוגל, אינדקס החיפוש ימשיך להכיל אתרי דסקטופ ואתרי מובייל כאחד, אך האלגוריתמים יתחילו בהדרגה להסתמך קודם כל על אתרי מובייל.

החברה הודיעה שתבצע את הניסויים בקנה מידה קטן ובאופן הדרגתי במהלך החודשים הקרובים, וששינוי משמעותי יתרחש רק כאשר חווית המשתמש תהיה טובה מספיק. בעוד שמטרתה היא לבנות אינדקס המבוסס על מסמכי מובייל, גוגל מציבה את טובת המשתמשים לנגד עיניה ומבטיחה לספק חווית חיפוש טובה לכל המשתמשים, בין אם הם מבצעים את החיפוש בדסקטופ או במובייל.

אותו גארי איליס שהוזכר קודם לכן, צייץ עם הוצאת הידיעה וביקש שכל מי שיש לו שאלה בנושא יכתוב אותה, כדי שגוגל יוכלו לדעת אלו נקודות הם צריכים להבהיר:

twitter gary illyes

איך מתכוננים לשינוי, ומה עושה מי שאין לו גרסת מובייל לאתר?

עדיין אין לכם גרסת מובייל לאתר? הכל בסדר: במקרה כזה, גוגל תמשיך לאנדקס את גרסת הדסקטופ ולהשתמש בה כדי לדרג את האתר. עם זאת, החברה מספקת מספר המלצות לכל מי שרוצה להתכונן לשינוי הצפוי:

  • אם אתם בונים גרסת מובייל לאתרכם, אל תשחררו אותה עד שהיא מוכנה. אתר דסקטופ שלם ומתפקד הוא טוב יותר מאתר מובייל שעדיין נמצא בשלבי בנייה או לא מתפקד כראוי.
  • אם האתר שלכם רספונסיבי או בעל תוכן דינמי, והתכנים שלו זהים בדסקטופ ובמובייל, אתם לא צריכים לשנות דבר. אם התכנים באתר הדסקטופ ובאתר המובייל שלכם אינם זהים, מומלץ שתבצעו את השינויים הבאים:
  • ודאו שגם אתר הדסקטופ וגם אתר המובייל מציגים את ה-structured markup. כדי לבדוק שהוא אכן זהה בשתי הגרסאות של האתר, מומלץ להריץ את כתובות ה-URL של אתר המובייל ואתר הדסקטופ ב-Structured Data Testing Tool ולבדוק את התוצאות.
  • בהוספת נתונים מובנים לאתר מובייל, הימנעו מהוספת כמויות גדולות של markup שאינו רלוונטי למידע הספציפי בכל מסמך.
  • השתמשו בכלי הבדיקה של robots.txt כדי לוודא שגרסת המובייל של האתר זמינה ל-Googlebot.
  • אם עד כה בדקתם רק את גרסת הדקסטופ של אתרכם ב-Search Console, בדקו גם את גרסת המובייל.
  • אין צורך שתבצעו שינויים לקישורי הקנוניקל באתרכם.

ועכשיו הבמה שלכם

מה דעתכם על המהלך של הגוגל? האם זה הזמן המתאים לבצע זאת, או שהיה עליה להתחיל מוקדם יותר, או להיפך – לחכות עם זה? האם תתחילו לבצע את השינויים המתבקשים לאתרים שלכם כבר עכשיו?

ספרו לנו בתגובות!

שתפו:
נכתב על ידי
היי, אני דפנה. במקור יש לי בכלל תואר שני בביולוגיה, אבל אחרי שפרשתי מהאקדמיה והתנסיתי במגוון תחומים, הבנתי שמה שאני רוצה לעשות זה לכתוב. בשנים האחרונות עסקתי בתרגום, כתיבה ועריכה, והיום אני מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה. אני כותבת על שיווק דיגיטלי, רשתות חברתיות, אסטרטגיות שיווקיות ובעצם – כל מה שקשור לשיווק ולאינטרנט. בקיצור, רוב היום הראש שלי תקוע במסך, אבל אני נהנית מזה!
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104689
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99006
מדיה חברתית
דנה רוזן
82389
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.