גוגל תאפשר להציג מוצרים מחנויות בתלת מימד ו-AR בתוצאות החיפוש

עומר לייבנזון
גוגל מציגה את תצוגת ה'תלת מימד' במטרה לשפר את התצוגה המקדימה בחיפושים למוצרי אתרי איקומרס.
תצוגת תלת מימד של מוצרים בחיפוש גוגל

בדומה לתצוגות מיוחדות לבעלי אתרים שקיימות בגוגל, כמו סכמת שאלות תשובות ו-HowTo, כעת גוגל חשפה סוג נתונים מובנים (Structured Data) חדש לבעלי אתרי איקומרס, התומך במודלים תלת-ממדיים ו-AR (מציאות רבודה) בתצוגת מוצרים. החידוש הזה מבטיח לשנות את חוויות הקניות באונליין, ומציע תצוגות מוצרים אינטרקטיביות יותר ומזמינות יותר לרכישה.

מימד חדש לתצוגות מוצרים

בעדכון האחרון של גוגל הנוגע להנחיות הנתונים המובנים, הוצג לראשונה הקונספט של 3DModel ו-AR, וכמו כן כיצד ניתן לשלבו בצורה חלקה עם הנתונים המובנים האחרים ועם תיאורי המוצרים שבאתר. השינוי הזה בסופו של יום, נולד במטרה לגשר על פערי מידע – ולהנגיש כמה שיותר מידע למחפש כבר מדף תוצאות החיפוש, מבלי שיצטרך להיכנס לאתר (כל זאת, כמובן כל עוד לא נוצר עומס חזותי).

כיום קיימים מספר סוגים של נתונים מובנים בגוגל, הידועים כ”עמוד השדרה” של תוצאות החיפוש העשירות (Rich Results) בחיפושי גוגל. ביניהם נכללים: CreativeWork, Product ו-Organization, וניתן לקרוא עוד על הדרך שבה זה עובד באתר גוגל למפתחים.

סימון ה-3DModel, הפך כעת להיות חלק ממשפחת הנתונים המובנים, ובאמצעותו בעלי אתרים יכולים להטמיע קוד ולהגדיל את יחס ההקלקה (CTR) לאתרם.

גוגל תומכת במודלים תלת-ממדיים עם ובלי טקסטורות, וטביעות בנייה ב-2.5D ללא טקסטורות. הפורמטים הנתמכים הם:

  • טקסטורה תלת מימדית: .skp, .kmz (.kml + .dae)
  • תלת מימד ללא טקסטורה: .shp, .skp, .kmz (.kml + .dae)
  • 2.5D ללא טקסטורה: .shp, .csv, .kmz (.kml + .dae)

הערה: תבניות נתונים ללא הפניות גיאוגרפיות כגון .3ds ו-.max חייבות להיות מלווה בחומרים להפניה גיאוגרפית כגון סמני מיקום .kmz או קואורדינטות UTM.

למה השיקו את המודלים התלת-מימדיים ואיך להשתמש בזה לשיווק?

בגוגל שמו לב לשכיחות הגבוהה, ויש לומר ההולכת וגוברת של מודלים תלת מימדיים באתרי מסחר אלקטרוני. זאת, כפועל יוצא מתפקידם הבלתי נפרד – להעשיר דפי מוצרים באתרי מסחר אלקטרוני. אז על אף שזה עדיין ספקולטיבי לקבוע האם מודלים תלת-מימדיים ישרתו את המחפשים נאמנה בתוצאות החיפוש, הפוטנציאל הוא אכן מסקרן. זאת, משום שמעבר לשיפור החזותי בחווית המשתמשים בגוגל, העדכון גם מסייע למנוע החיפוש לזהות ולתעדף תוכן תלת-מימדי ומספק לבעלי האתרים מעין חיזוק חיובי לשיפור חווית המשתמשים באתרם.

בצד הצרכנים, העדכון מאפשר לקבל אילוסטרציה של המוצר בצורה פרסונלית עוד לפני שנקנה במציאות, כפי שניתן לראות כאן (מידע נוסף על אפשרויות ההטמעה):

Animated GIF demonstrating a 3D chair model

מפי גוגל נמסר:

“לפעמים מודלים תלת מימדיים מופיעים בדפים עם מספר מוצרים ואינם קשורים בבירור לאף אחד מהם. הסימון הזה מאפשר לבעלי אתרים לקשר מודל תלת מימד למוצר ספציפי”.

עבור אנשי השיווק, תכונה חדשה זו פירושה יותר מעוד שדרוג אסתטי לדפי המוצר. מדובר על הזדמנות שתאפשר לכם, אלו מכם שרוצים ויכולים להשקיע בצילומי 360 למוצרים לשפר את המיקום בגוגל ואת מספר השטח שתוצאת האתר שלכם תתפוס בדף תוצאות החיפוש או ב-SGE (בעתיד הקרוב).

נכסי תלת מימד כשירים להצגה במודעות שופינג (Shopping ads) רק אם יש לכם קמפיינים של Performance Max או קמפיינים של קניות שממוקדים במוצרים האלה.

שים לב שחווית AR עדיין לא נתמכת על ידי מודעות שופינג.

לקריאת הידיעה המקורית בגוגל

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
57
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
31
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
116
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
88
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
105
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105107
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100775
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99937
מדיה חברתית
בן אורן
87832
קידום אתרים
דנה רוזן
82483
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.