מטא פורצת דרך בבינה מלאכותית: צ’אט בוט חדש יוטמע באפליקציות

עומר לייבנזון
מטא משיקה צ'אט בוט חדש ועוצמתי שיוטמע באפליקציות שלה. הידיעה מעוררת עניין רב, לצד חששות של הגולשים בנושא פרטיות ואבטחת מידע.
New AI metatools
מקור: Meta Newsroom

עולם הבינה המלאכותית נמצא בתנופה מתמדת, ומטא נחושה להתייצב בחזית. כחלק ממאמציה להוביל בתחום, החברה מכריזה על פיתוח משמעותי שישנה את הדרך שבה אנחנו מתקשרים עם קהל היעד שלנו, או צורכים תוכן ברשתות החברתיות: צ’אט בוט מבוסס בינה מלאכותית שישתלב בצורה אינטגרלית בכל הפלטפורמות הפופולריות שלה – וואטסאפ, אינסטגרם, פייסבוק ופייסבוק מסנג’ר. דיווחנו על הפיצ’ר הזה עוד כשהיה בחיתוליו, אך היום הוא הוכרז רשמית גם בעמוד של מטא. החידוש המרשים אינו מתבטא רק בהטמעת הטכנולוגיה המתקדמת בפלטפורמות השונות, אלא גם בשימוש במודל השפה המתקדם Llama 3, פיתוח עצמי של מטא. מודל זה, לטענת החברה, יעיל ומשוכלל יותר מקודמיו, ומציג ביצועים מרשימים שמתעלים על אלו של מתחרים מובילים כמו ChatGPT ו-Gemini.

מטא מעלה את הרף – בינה מלאכותית פורצת דרך

מודל השפה המתקדם של מטא, שם את הרף גבוה במיוחד בתחום הבינה המלאכותית. Llama 3 מגיע בשתי גרסאות: גרסה מצומצמת עם 8 מיליארד פרמטרים וגרסה מורחבת עם 70 מיליארד פרמטרים. מספרים אלו גדולים פי כמה מזה של מודלים מתחרים, ומבטיחים רמת דיוק וביצועים גבוהים. בהמשך, המודל צפוי להתרחב אף יותר ולהגיע ל-400 מיליארד פרמטרים, מה שיהווה פריצת דרך משמעותית בתחום.

יתרון משמעותי נוסף של Llama 3 הוא הנגישות שלו – בניגוד למתחרים שדורשים תשלום של דמי מנוי, שירות מטא מוצע בחינם לכל משתמש. פתרון זה מאפשר לכל אחד ליהנות מיכולותיו המתקדמות של המודל, הן בשימוש אישי והן לצרכים עסקיים. Llama 3 מבוסס על קוד פתוח, מה שמאפשר לקהילה גלובלית של מפתחים לתרום לשיפורו ולקדם את פיתוחו. נכון לעכשיו, הכלי זמין במספר מצומצם של מדינות דוברות אנגלית. עם זאת, מטא מתכננת להרחיב בהדרגה את הזמינות למדינות נוספות ברחבי העולם, ביניהן כמובן גם ישראל.

מעבר למילים: Meta AI מציג חידוש מרשים – יצירת תמונות ואנימציות בזמן אמת

באמצעות שאילתות פשוטות בשורת החיפוש, ניתן יהיה להפעיל את Meta AI כדי לקבל מידע רלוונטי והמלצות מותאמות אישית. גולשים יוכלו להשתמש ב-Meta AI כחלק משיחות צ’אט עם חבריהם, ולקבל מידע נוסף בקשר לפוסטים שמעניינים אותם ישירות מהפיד. הכלי נגיש גם דרך הדפדפן בכתובת ייחודית: meta.ai.

בעתיד, הטכנולוגיה צפויה להשתלב גם במוצרים נוספים של מטא, כמו משקפי ריי-באן מטא (משקפי AR) ובקסדת מטא קווסט. הצ’אט בוט של מטא מציג חידוש מרשים נוסף: יכולת לייצר תמונות באמצעות פקודה בכתב, ואפילו להנפיש אותן לאנימציה קצרה בפורמט GIF. זמן התגובה של הכלי מהיר להפליא, ומאפשר יצירת תמונות בזמן אמת. תוך כדי הקלדת הפקודה, התמונה שנוצרת משתנה עם כל אות ואות, ומגיבה באופן מיידי לרעיונות הגולשים.

Animation showing an Instagram group chat using Meta AI to recommend a picnic spot

Meta AI: יתרונות וחששות בעידן המידע הכוזב

הטמעת טכנולוגיית Meta AI באפליקציות הפופולריות מעוררת מספר שאלות ותהיות. בתור התחלה, עד כמה היא חיונית לחווית המשתמש? כבר היום משתמשים יכולים לגשת לכלים דומים בחלון נוסף בדפדפן. האם ההטמעה באפליקציות עצמן באמת מהותית? מעבר לכך, ניתוח מעמיק של נתוני משתמשים על ידי הכלי החדש מעלה חששות בנוגע להפצת פייק ניוז ופגיעה בפרטיות.

האם תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית כחלק מהתכתבות בפייסבוק, למשל, הוא סוג התוכן שנרצה לראות מופץ ללא בקרה אמיתית? מטא מבטיחה ליישם אמצעי הגנה ולבצע ניטור מתמיד של הכלי כדי למנוע שימוש לרעה. אך האם זה מספיק? חשוב לוודא שאמצעי ההגנה אכן יעילים ומתאימים לצרכי הגולשים, ושהם שקופים למשתמשים.

לסיכום

הכלים החדשים של מטא מציגים יכולות מרשימות בתחום הבינה המלאכותית, אך הם מציבים לא מעט אתגרים. יהיה מעניין לראות כיצד ישפיעו העדכונים החדשים על עתיד השימוש בפלטפורמות חברתיות.

לקריאת הידיעה המקורית במטא

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
86
ניהול קהילה
עומר לייבנזון
107
קידום אתרים
עומר לייבנזון
108
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
129
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105652
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
100358
מדיה חברתית
דנה רוזן
82534
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.