קידום אתרים » מדיה חברתית » הכירו את Google Collections – המתחרה החדש של פינטרסט?

הכירו את Google Collections – המתחרה החדש של פינטרסט?

אז הנה עוד מאמר קטן על גוגל פלוס. כן, כן, אותה הרשת שכבר סגרו אותה בכמה אתרים ברשת, אותה הרשת שכולם אומרים שגוגל ויתרו עליה ולא נעים להם להודות בכישלון.

אז לכל מי מכם שמבין שגוגל פלוס היא הרבה מעבר לניוזפיד, גוגל מציגה לכם עכשיו שינוי נוסף שטומן בחובו שינויים משמעותיים בכיוון של גוגל פלוס – גוגל אוספים (Collections).

שמישהו יגיד לי כבר מה הסטטוס של גוגל פלוס?

אז כן, לכל המפקפקים, גוגל פלוס עדיין כאן והיא רק הולכת להמשיך ולשדרג את עצמה בתקופה הקרובה. היא פשוט לא הולכת להציק לנו יותר מדי ולהכריח אותנו להתחבר בכוח – את החיבורים שגוגל כבר הייתה צריכה לעשות לגבי המשתמשים שלה וזהותם, היא כבר עשתה והיא יודעת טוב מאוד מה אנחנו עושים ברשת של גוגל (שלהזכירכם כוללת גם כמה מוצרים קטנים כמו: חיפוש גוגל, ג'ימייל, דרייב, דוקס, מפות, יוטיוב ועוד.. )

גוגל פלוס תמשיך לעשות שינויים נוספים בתקופה הקרובה כשהמטרה העיקרית שלה היא התמקדות בחוזקות של הרשת:

  1. Hangouts
  2. תמונות
  3. ניהול ואיסוף תוכן

גוגל הנגאאוטס הוא מוצר חברתי נהדר של גוגל שמחבר כיום מיליוני גולשים ברחבי העולם שמשתמשים בו לשיחות צ'אט טקסט (שפועל גם דרך הג'ימייל) וכמובן שיחות צ'אט וידאו מרובות משתתפים ואף קיום של וובינארים בשידור חי. כחלק מהשדרוגים גוגל הופכים את הנגאאוטס גם למוצר (אפליקציה) שיתפקד באופן עצמאי ויאפשר גם למי שאינו פעיל בגוגל פלוס להשתמש בו.

בכל הקשור לתמונות, אולי חלקכם לא יודעים, אבל אחד השימושים הנפוצים של גוגל פלוס בעולם מתרכז דווקא בממשקי עריכת התמונות של גוגל פלוס. לגוגל פיצ'ר מאוד מוצלח ומתקדם לעריכת תמונות (שניתן למצוא אותו בין היתר באפליקציה החיצונית Snapseed) שמושך קהילה מאוד גדולה של צלמים לעשות בה שימוש קבוע. גם כאן גוגל מתעתדים להמשיך ולפתח את הנושא ולהפוך אותו לנגיש יותר לכלל המשתמשים ברשת.

עריכת תמונה

למי שרוצה להעמיק ולהבין טוב יותר את הכיוונים העתידיים של גוגל פלוס בהקשר זה – ממליץ לקרוא את המאמר שכתבתי לאחרונה באתר Feeder בנושא.

השינוי הנוכחי: Google collections

אוספים בגוגל פלוס

אם תשאלו את מרבית הגולשים והמשווקים, הכישלון העיקרי של גוגל פלוס בא לידי ביטוי בחוסר האינטראקציה בניוזפיד שלה או יותר נכון בחוסר אינטראקציה בין משתמשים בתוך גוגל פלוס.

אמנם יש אנשים רבים שמשתמשים בהנגאאוטס, אנשים רבים שמשתמשים בעריכת תמונות, בהקמת דפים לעסקים מקומיים, אך אין יותר מדי עניין בניוזפיד (לעומת הלוויתן הכחול פייסבוק). דווקא בקהילות של גוגל פלוס יש יחסית אינטראקציה גבוהה יותר, אך זה טבעי כפי שבדרך כלל מידת האינטראקציה בתוך קבוצות ברשתות חברתיות גבוהה יותר.

גוגל מבינים שיש יתרון אחד ברור ומובהק בכל הקשור לניוזפיד שלה ולאופן בה הרשת בנויה – שיטת המעגלים של גוגל פלוס הופכת אותה לכלי אולטימטיבי לאיסוף תכנים.

למה הכוונה?

Curated web

אחת הבעיות העיקריות של רוב הגולשים היום ברשת הוא עומס המידע, מה שנקרא גם TMI – Too much information. בשל העומס הרב של מידע ותכנים, קשה לרובנו להתנהל ולנהל את התכנים השונים שאנו מייצרים ורוצים לשמור ולעקוב אחריהם.

זו הסיבה העיקרית שבשנים האחרונות אנו מזהים גדילה בפלטפורמות שמציעות לנו עזרה בניהול התכנים בחיינו.

Curated web – מלשון "אצירה" – איסוף תוכן.

אחת הדוגמאות הטובות לכך היא הרשת פינטרסט, שמשמשת כפלטפורמה לאיסוף וריכוז של תכנים ויזואליים בנושאים שונים. בפינטרסט יש כיום למעלה מ- 70 מיליון גולשים (ואם נהיה כנים בעיקר גולשות) שיוצרים לוחות רבים בנושאים שונים, המרכזים באופן ויזואלי מידע בנושא. כך למשל ניתן ליצור לוחות בנושאים: שיווק באינטרנט, מתכונים, בגדים וכו'.

לוחות בפינטרסט

אז מה זה אוספים של גוגל פלוס?

אפשר להגיד שאוספים של גוגל פלוס הוא מעין מתחרה של הלוחות של פינטרסט. שיטת המעגלים של גוגל פלוס שמאפשרת לשתף תכנים עם אנשים ספציפיים לפי תחומי עניין, משתדרגת כעת באמצעות הפיצ'ר החדש שנקרא אוספים, שמאפשר לנו לחלק את המוצרים והשירותים שלנו לפי אוספים מרוכזים לפי תחומי עניין / קטגוריות – כשלכל אוסף יכולים להיות עוקבים שונים.

אוספים למעשה מאפשר לי ליצור קבוצה וריכוז של פוסטים בנושא מסוים, כך שהעוקבים שלי יכולים להתמקד רק בנושא ספציפי אחד מכלל הנושאים שאני מתעסק בהם.

כך למשל אם אני יוצר אוסף שנקרא "שיווק באינטרנט" – אני יכול לשתף ולשייך לשם את כל המאמרים שאני כותב בנושא או מאמרים שמעניינים אותי בתחום ואני רוצה לשייך אותם לאוסף הנ"ל. כל גולש שעוקב אחריכם יוכל להחליט אם לעקוב אחרי האוסף הנ"ל בלבד במקום לעקוב אחרי כל פוסט שאני מעלה. כל גולש יכול לבחור אחרי אילו אוספים לעקוב.

מעקב אחרי אוספים

אחת הבעיות העיקריות במעקב אחר פרופיל או דף עסקי – שלא כל דבר שהם משתפים מעניין אותנו. כך למשל אם אני מחר אשתף תמונה של המשפחה שלי ביום כיף, זה לא יעניין את העוקבים אחריי שמעוניינים לקבל עדכונים בנושאי שיווק באינטרנט.

זה מתאים בעיקר לאתרים גדולים מרובי תוכן בנושאים שונים, שרוצים להקל ולאפשר לגולשים ולעוקבים שלהם לקבל את כל המידע והפוסטים שפורסמו בנושא באופן מרוכז באוסף אחד.

כמה דוגמאות לאוספים של אתר באזפיד למשל:

אוספים של buzzfeed

וכך זה נראה בתוך אחד האוספים:

תוכן בתוך אוסף

בכל יצירה של אוסף חדש, ניתן לשתף אותו באופן ציבורי או באופן פרטי עם משתמשים ספציפיים. כל משתמש שעוקב אחרי אוסף מסוים – יוכל לראות עדכונים ושיתופים ממנו בניוזפיד וכמובן בפרופיל של המשתמש / דף שהוא עוקב אחריו. בעת יצירת אוסף חדש – כל משתמש שעוקב אחריכם – אוטומטית יעקוב גם אחרי האוסף.

יצירת אוסף

רק לאחר יצירת האוסף הראשון שלכם – יתווסף טאב "אוספים" לפרופיל שלכם. להלן דוגמאות לאוספים מובילים.

תחשבו על האפשרויות העתידיות לפיהן אולי נוכל להטמיע אוסף בדפי האתר שלנו, כפי שאנו מטמיעים ווידג'ט של לוח פינטרסט וכדומה.

בזמנו התפרסם שגוגל עובדת על אפליקציה חברתית לשיתוף מתכונים. ההערכה שלי שאוספים אמנם מתמקדים כעת באיסוף תכנים ופוסטים בנושאים מסוימים – אך אין ספק שהמימד הויזואלי המאוד פופולארי בפינטרסט – עשוי לתפוס גם מבחינת האוספים של גוגל פלוס.

tablescape

לסיכום…

להערכתי אוספים עשויים להגדיל את האינטראקציה בין משתמשים בגוגל פלוס, היות והממשק מאפשר לכל אחד לנהל וליצור לעצמו קבוצות מרוכזות של פוסטים בנושאים מסוימים, כמו גם לעקוב באופן מדויק יותר אחרי אוספים ספציפיים של פרופילים שונים.

Search Console

אודות אנידור חקק

אנידור חקק
מהנדס תעשייה וניהול, משווק באינטרנט משנת 2006 וכותב במגוון בלוגים ואתרים. בעלים ומנכ"ל של Ad-Media - כתיבת תוכן וקופירייטינג לאתרים. בעלים ומנכ"ל של היידה קידום אתרים, פרסום ממומן ושיווק ברשתות חברתיות. מרצה בנושאי כתיבת תוכן, קידום אתרים, גוגל פלוס ולינקדאין במגוון מכללות ומוסדות.

עשוי לעניין אותך גם...

woman-638384_1920

שידור חי בפייסבוק: 6 דרכים להשתמש בזה לשיווק אפקטיבי במדיה החברתית

שיתופים שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו ב-Google+ שתפו בלינקדאיןאם אתם עוקבים אחרי ההתפתחות של פייסבוק ...

heart-617405_1920

כיצד כפתורי ה-Reactions החדשים צפויים להשפיע על שיווק בפייסבוק?

שיתופים שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו ב-Google+ שתפו בלינקדאיןלפני שלושה שבועות טלטלה פייסבוק את חיינו ...

9 תגובות

  1. אנידור שלום ,

    כהרגלך בקודש , עוד סקירה מאירת עיניים שהיא מלאכת מחשבת !!!!!

    בהערכה,

    עמי סלנט

  2. נהניתי מהמידע
    תודה
    אבי

  3. אחלה מאמר, מאוד נהניתי לקרוא אותו, תודה אנידור על ההשקעה ועל המחשבה עלינו…

  4. תודה רבה על המידע :)
    דורון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים:

 

שתפו את הפוסט עם חברים