איך אפשר להגדיל תנועה לאתר בעזרת Content Curation (אצירת תוכן)?

זהר עמיהוד
אצירת תוכן

שיווק באינטרנט מבוסס תוכן: טקסט, תמונות, וידאו, קבצי קול, מצגות בין אם זה בבלוג שלך או שאתה מפרסם באתרים אחרים. תוכן הוא המלך באינטרנט ויש לייצר ממנו הרבה ולאורך זמן. במאמר זה נסה להראות דרך שתקל עליכם ליצור הרבה תכנים איכותיים ולאורך זמן, אז הנה אנחנו מתחילים.

מה זה Curation או Digital Curation (אצירת תוכן)?

לפי וויקיפדיה:

“Digital curation is the selection, preservation, maintenance, collection and archiving of digital assets. Digital curation establishes, maintains and adds value to repositories of digital data for present and future use. The term curation in the past commonly referred to museum and library professionals. It has since been applied to interaction with social media including compiling digital images, web links and movie files”.

ובתרגום חופשי לעברית:

Digital Curation הוא תהליך של בחירה, שימור, תחזוקה, איסוף ואחסון של נכסים דיגיטליים (URLs, טקסטים, וידאו, תמונות וכדומה). בתהליך Curation מוסף גם ערך למידע/נתונים שנאספו לשימוש בהווה ובעתיד.

בעבר תהליכי Curation היו רק תפקידם של אנשי מקצוע במוזיאון ובספרייה והתפקיד הזה נקרא אוצר (אוצֵר [צ עם צירה] ולא אוצָר [צ עם קמץ]). תפקידו של האוצר כולל איסוף החפצים, בחירתם וסידורם בחלל על פי נושא מסוים בו תעסוק התערוכה. מאז הוחל המושג גם באינטרנט על מדיה חברתית, תמונות דיגיטאליות, קישורים ו- וידאו.

הערה: מעתה במקום המילה curation אעשה שימוש במילה אוצֵר, או יותר נכון אנסה לעשות בה כמה שיותר שימוש: אצרתי, אצרת, אצרנו כך הלאה. היכן שכתוב אוצר הכוונה היא שצריך לקרוא את האות צ עם שווא.

התהליך של איסוף תכנים, מיונם וקטלוגם הוא תהליך מוכר לכם כי אתם פשוט עושים זאת אבל לא קוראים לזה בשם אצירה (Curation) ולעצמכם אתם לא קוראים אוצר (otzer או otzeret).

כאשר אתם גולשים באינטרנט ורואים פיסת תוכן בין אם זה דף באתר, סרט וידאו או כל תוכן אחר ואתם חושבים שיהיה לה ערך עבורכם בעתיד, אתם שומרים אותה לקריאה מאוחרת יותר בדיסק או שומרים אותה ברשימת הסימניות. מה אתם עושים? מעתה קראו לזה ,Curation, סליחה אצירה.

האינטרנט פותח אפשרויות נוספות ומרחיב את התהליך. אם תשתפו את רשימת המועדפים שלכם עם אחרים בכל דרך שתמצאו לנכון, בין אם תשלחו להם קובץ או תשתפו אותם דרך רשתות חברתיות/אתרים המיועדים לשיתוף סימניות(Social Bookmarking Websites), למשל Reddit, StumbleUpon, Delicious, digg, הרי בכך עשיתם אצירה (Curation).

כדי להקל את עבודת האיסוף, הקטלוג והשיתוף של תכנים דיגיטאליים באינטרנט פותחו מספר כלים וביניהם: אתר delicious.com הוותיק, diigo, draggo, livebinders, padlet ,pearltrees ואחרים (כאן תוכלו למצוא רשימת אתרי סימניות פופולאריים). אפילו גוגל נכנסה בעבר לתחום עם Google bookmarks למי שזוכר.

כפי שאתם רואים, הבעיה כיום אינה מחסור בכלים לאיסוף וקטלוג מידע כי אלה קיימים ובשפע, השאלה היא איך אנחנו בעזרתם מביאים לקוחות לעסק שלנו?

אבל איסוף וקטלוג תכנים באינטרנט לצרכים שלכם הוא רק צד אחד. החלק הנוסף הוא הפצה וגם הוא מוכר לכם כי אתם עושים אותו, רק לא קוראים לו בשמו: אצירה. תיכף תבינו שאתם כל הזמן אוצרים.

מה אתם עושים שאתם מחפשים באינטרנט מידע בנושא מסויים ונתקלים בתוכן מעניין ששווה לשתף אותו? אתם משתפים אותו בפייסבוק? כן, כן, שיתוף אחרים בין עם זה בפייסבוק, בגוגל פלוס, במייל, בטוויטר או במייל והפנייתם לתכנים שמצאתם היא פעילות אצירה ואתם עושים זאת בטבעיות ולא מהיום.

העיתונות, הטלוויזיה נבנתה על אצירה – זאת עבודתם. הם מקבלים שטף של ידיעות מרחבי העולם במגוון עצום של נושאים. עורכים/אוצרים, ממיינים, מסננים, מסדרים, מתעדפים (מהמילה עדיפות) עבורנו את הידיעות. הפלט שלהם היא מהדורת חדשות/עיתון עם הנושאים שמישהו בחר עבורנו. ברור לכם שלא כל מה שעבר תחת עיניו ותחת ידיו של העורך ועושי דברו הגיע אליכם. אנשי הקולנוע אומרים: “הרבה חומרים נשארו על רצפת חדר העריכה”.

לא רק באופן פיזי. עבודת עריכה היא עבודתו של כל עורך תוכן דיגיטלי באתרים כמו ynet, mako, walla ואחרים הדואגים כל הזמן לאסוף, למיין, לסנן, לקטלג עבורנו תכנים.

בעידן האינטרנט מתברר שכולנו אוצרים. אנחנו אוספים, ממיינים, מסדרים, מקטלגים תכנים שונים אליהם אנחנו נחשפים ואת חלקם אנחנו גם משתפים. כל בעל עסק נהפך פתאום למנהל תוכן דיגיטאלי. אבל נשאלת השאלה: איך אנחנו יכולים לגייס את הפעילות הזאת כדי להביא עוד לקוחות?

מקרה בוחן 1

בארי שוורץ עם האתר שלו seroundtable – מידי יום בארי מפרסם 4 עד 5 ופעמים גם 7 או 8 פוסטים. כל יום! וזה לא הכול. בסוף השבוע עורך בארי שוורץ וידאו שבועי המסכם את הפעילות השבועית.

האתר שלו נחשב מקור מידע אמין, עדכני לכל מה שקורה במנועי החיפוש ובארי שוורץ העומד בראשו נחשב למומחה ומוסמך בכל הקשור למנועי החיפוש. הוא בעצמו מארגן כנסים, הוא מרצה מבוקש, כולם שמחים לערוך איתו ראיון ואין לי ספק שהפרסום שלו מביא לו גם הרבה לקוחות.

מי אוצר של אמא?

בעל עסק, ללא קשר אם הוא מוכר שירותים או מוצרים, בין אם הוא עסק מקומי או גלובלי, בין אם הוא עוסק פטור או חברה בע”מ צריך כל הזמן ידע. הידע עצום ויותר מזה הוא נגיש ואפשר ללמוד עד אין קץ, אבל לא ניתן ללמוד אפילו קצת ללא עזרת ההמונים, מה שקרוי בעגה החברתית בשם חכמת ההמונים.

בעולם דיגיטלי או כפי שגדעון עמיחי אומר: “החיים הם גרסת בטא – המוצר של היום הוא רק הבסיס למוצר הטוב יותר של מחר”, הדברים מתעדכנים בקצב הולך וגובר, מוצרים חדשים, שירותים חדשים צצים בכל רגע והנגישות של האינטרנט תורמת לכך שמיד נוכל לדעת וגם להשתמש בהם, אבל איך נדע את כול החידושים האלה? אני ממליץ לכל בעל עסק (זה את/ה) לראות את סרט הוידאו שלו כאן:

לפני שנים קנו מגזין מקצועי שריכז פעם בחודש את החידושים. פעם נסעו לתערוכה השנתית לראות את החידושים ועכשיו? שטף של חידושים שלא פוסק ולא לרגע קט.

את כולנו מקיף תוכן ומה אנחנו עושים כל היום: מסננים, ממיינים, מנפים, בוחנים מה רלוונטי או לא, מקטלגים, עורכים, שומרים וגם מפיצים תוכן, תוכן, תוכן.

המפלצת רעבה לתוכן (התוכן הוא המלך באינטרנט)

השיווק באינטרנט בנוי על תוכן, היכן שלא תסכלו יש שם תוכן ובכמויות: פוסט באתר – תוכן, סרט וידאו – תוכן, סטאטוס בפייסבוק – תוכן, תגובה על פוסט – תוכן, תגובה בפורום – תוכן, ספר אלקטרוני – תוכן, קובץ קול – תוכן, מצגת – תוכן. הבעיה היא שבעלי עסקים נדרשים ליצירת כמויות הולכות וגדלות של תוכן וזאת בעיה מאתגרת.

מהם שלושת האתגרים של תוכן:

  1. יצירת תוכן איכותי.
  2. יצירת מספיק תוכן.
  3. משאבים ליצירת תוכן (זמן, כסף).

הפעילות ההדדית עם הלקוחות הפוטנציאלים של כל אחד ואחד מאיתנו נעשת באמצעות תוכן. בעידן ה- web 2.0 והרשתות החברתיות בו כולם מעלים תכנים משל עצמנו ומשתפים את התכנים שלנו ושל אחרים, אם אתם, בעלי עסקים, לא תיקחו חלק ב”משחק”, אתם בחוץ.

המשמעות של להיות מובילים בתחומכם היא להיות מובילי דעה בתחומכם, ליצור בידול ולהוביל יותר לקוחות בתהליך עד לרכישה/תשלום. מובילות פירושה שלקוחות מאמינים בכם, בוטחים בכם דבר שבסופו של דבר יביא ליותר פניות וליותר עסקאות. זאת הסיבה שחברות גדולות ובשנים האחרונות גם חברות קטנות מפתחות את נושא התוכן והרשתות החברתיות ומחליפות כלים ישנים בכלים דיגיטאליים חדשים.

מקרה בוחן 2

Huffington Post הוא אתר חדשות אשר הוקם בשנת 2005 על הבסיס הבא: כתיבת תכנים מקוריים (כמו כל עיתון חדשות המחזיק כתבים בתשלום), curation של חדשות מהאינטרנט בכל נושא, פלטפורמה של בלוגים להמוני סלברטאים ואנשי דעה המספקים חומרים בחינם תמורת חשיפה.

בשנת 2011 נמכר האתר בסכום של 350 מיליו דולר ל- AOL.

הלקוחות שלך טובעים במידע

מאז שבעלי עסקים הבינו שהתוכן הוא המלך באינטרנט, האינטרנט מוצף בתכנים. למעשה, הטכנולוגיה של היום מאפשרת לכל אחד להעלות תכנים ולשתף. אם פעם, בעולם הישן, היו מי שסיננו עבורנו את המידע הרי היום, אנחנו הם אלה שצריכים לעשות זאת ולהשקיע זמן רב במיון, ניפוי וקטלוג התכנים הרבים.

מכיוון שבאתי מתחום הספרים ושמי מתנוסס על 85 ספרים בנושאי פיתוח אתרים לאינטרנט, תכנות ותוכנות המשרד של מיקרוסופט, אני יכול לשתף אתכם בתהליך של הוצאת ספר לאור בהוצאת הוד-עמי. בתחילת שנות השמונים פנו אלי שני צעירים: משה ליכטמן וידידו עמית רש, אז שני סטודנטים בטכניון, וביקשו להוציא ספר שכתבו על שפת C. אבי, יצחק עמיהוד, ואני קראנו את כתב היד (להזכירכם בתחילת שנות השמונים מחשב אישי היה עם מסך ירוק/שחור, זיכרון של 64k, כונן דיסקטים של 360k – המידות ב-kb, לא ב- mb ורחוק מאוד מ- Gb) הערנו את הערותינו, הם תיקנו, אנחנו הערנו וחוזר חלילה עד שהחלטתנו שמה שיש בידינו יכול להיקרא ספר והוצאנו אותו לאור. דורות רבים של מתכנתים למדו לפי הספר לו קראנו “המדריך השלם לשפת C” והוא זכה ל- 6 מהדורות – רב מכר!

למה אני מספר לכם את כול זה? כי בתהליך הוצאת הספר היו שותפים מלבד המחברים גם אנשי ההוצאה: העורכים, המגיהים ואנשי ההפקה בדפוס וכולם קראו את הספ. בעידן של היום, כל אחד יכול לכתוב וורד, לסגור לקובץ PDF, לשים באתר ולעניין קוראים. הקלות הזאת בפרסום עושה טוב לצרכנים כי יש שפע עצום אבל מהווה בעיה כי עכשיו את כל השפע הזה צריך למיין, לסנן, לקטלג, אהה וגם לקרוא כדי לדעת מה טוב ומה לא.

בכל 60 שניות מפורסמים 1,500 פוסטים, נשלחים 168 מיליון מיילים, מועלים עשרות שעות וידאו ליוטיוב ועוד ועוד. זאת הצפה המובילה לשתי בעיות:

  1. חברות קטנות מתקשות לתת תגובה הולמת לאיכות ולכמות התוכן שמייצרות החברות הגדולות בגלל שאין להם משאבים: זמן, כסף, עובדים שעוסקים במלאכת יצירת התכנים. בעלי עסקים קטנים שגם מנהלים את העסק, גם עובדים ובנוסף גם עונים לטלפון, מפקידים צ’קים בבנק אין להם זמן לכתוב ואם יש להם זמן הם עושים זאת כתחביב בזמנם הפנוי. אי אפשר לעשות פעילות קריטית לעסק בזמן הפנוי, זה פשוט לא עובד ככה. איך אמר לי בעל עסק שאת האתר שלו אני מקדם ושבקשתי ממנו לעשות הגהה על מאמר: “זהר,” הוא אמר לי, “אני צריך גם לעבוד!”.
  2. בעלי עסקים “מופצצים” במידע השכם וערב: פוסטים, מיילים, וידאו, מצגות, וובינרים ואלפי סטאטוסים ואת כל השטף הזה הם צריכים למיין, לקטלג לקבוע מה רלוונטי ומה לא וכל זה בעצמם על חשבון הזמן שלהם.

אז מצד אחד בעלי עסקים מכירים בחובה שלהם לייצר ולפרסם תכנים ומצד שני הלקוחות קורעים תחת הנטל כי אין להם יכולת ולא משנה כמה משאבים הם יקדישו לניתוח, מיון וקטלוג המידע – זה פשוט לא יספיק אף פעם.

יש הזדמנות ביצירת תכנים

מצד אחד הלקוחות “רעבים” למידע, הם כל הזמן בחיפוש אחר מידע טרי, איכותי, רלוונטי לתחומם והם לא היחידים. גם גוגל מחפש אותו דבר בדיוק.

מצד שני אותם לקוחות מבינים שהם לא יכולים להגיע לכל התכנים בעולם ולמה שהם כבר מגיעים בעצמם הם צריכים להשקיע משאבים רבים לשם מיון, סינון, קטלוג.

ולכן, הלקוחות מחפשים מישהו שיעשה עבורם את העבודה, את עבודת הליקוט, המיון, הקטלוג ויגיש להם את המידע שהוא כבר “לעוס” ומוכן לצריכה. הם מבינים שגלישה או שוטטות באינטרנט וחיפוש אחר מידע דורשת משאבים רבים ורוצים שמישהו אחר יעשה עבורם את סינון התוכן.

אם אתם, בעלי עסקים, תהיו אלה שעושים את עבודת האצירה בתחום שלכם, הלקוחות יבואו אליכם שוב ושוב, אתם תבנו לכם שם של מובילים בתחומכם ומשם ההמשך לרכישת השירותים או המוצרים שלכם קצרה.

במילים אחרות, בעל עסק שיהיה אוצר (קורטור) בתחומו יביא אליו תנועה של לקוחות רלוונטיים שיעריכו אותו, יסמכו עליו ויודו לו על הערך שהוא נותן להם ועל החיסכון במשאבים עבורם.

הערך שיש לאצירת תוכן

מקור תמונה: masternewmedia

מקרה בוחן 3

Drudge Report שלא כמו Huffington Post רובו ככולו מסתמך על תכנים של אחרים. האתר מקשר לתכנים אחרים אותם מצא באינטרנט ושלדעת עורכיו הם עשויים לעיין את קהל הקוראים. הנגיעה היחידה של עורכי האתר היא ניסוח הכותרת ובקטלוג הידיעה אבל לא מעבר לכך.

למרות העיצוב הזוועתי שלא השתנה משנת 1997, לאתר יש למעלה מ-3 מליון מבקרים ביום (!)

מה זאת אצירה דיגיטלית?

אם אתם מכירים כלים כמו RSS, Google Alert וכו’, אתם כבר אוצרים ועוד נחזור לאותם כלים. אבל לאסוף, לסנן, לקטלג, למיין את המידע אלו הן פעילויות חשובות, אבל זה לא רק העניין.

אצירה של תכנים זה מעבר לליקוט המידע, זה להוסיף ערך. נכון שפעולות כמו סינון, קיבוץ, מיון, קטלוג הן חשובות ללקוחות שלכם, אבל היכן אתם? ה”קול” שלכם צריך להישמע וטביעת האצבע שלכם בתכנים צריכה להראות ולכן אתם חייבים להוסיף גם ערך משלכם.

אולי אתם חושבים ששימוש בחומרים שיצרו אחרים מפר את זכויות היוצרים ולכן אני רוצה להבהיר פה נקודה חשובה. כאשר אתם אוצרים, אתם יכולים להפיץ קישור – טוב, אין בזה שום הפרה וגם אין צורך לבקש רשות, אבל אם אתם הולכים להעתיק תוכן צריך לשים לב.

באצירה אין כוונה שאתם מעתיקים את המאמר בשלמותו. העתקה של כל התוכן היא עבירה על זכויות יוצרים אלא אם כן בעל התוכן נתן את רשותו וזה נעשה בדרך כלל באתרי מאמרים. הכוונה של אצירה דיגיטלית היא שאתם מצטטים פיסקה אחת או שתיים מהמאמר ומוסיפים קישור למקור התוכן.

אזהרה: כדאי לקרוא את תנאי השימוש של האתר שאת התכנים שלו אתם עומדים לצטט. אם לא מצאתם, עדיף לשלוח מייל עם בקשה (עוד על זכויות יוצרים בפוסט של יורם).

לפעמים תסתפקו רק בציטוט קצר והפנייה למקור הידיעה מבלי להוסיף מילה משלכם ולפעמים תרחיבו את הציטוט מניסיונכם ומהידע הרב שלכם. אתם כבר תחליטו מה לעשות.

האם נפסיק לכתוב תוכן מקורי?

זאת שאלה שאני נשאל על ידי לקוחותיי להם אני מציג את אסטרטגיית התוכן הנקראת curation. והתשובה היא לא. אתם צריכים להמשיך ולייצר תכנים מקוריים, אבל לא תצליחו לעמוד בקצב רק בעזרת תוכן מקורי.

אצירת תכנים באינטרנט תעזור לכם לייצר יותר תוכן רלוונטי, עדכני, במהירות גדולה יותר. תוכן מקורי בתוספת מובאות מהרשת (איזו מילה יפה! מובאות) יאפשר לכם ליצור שטף של תכנים, חשיפה מתמדת במנועי החיפוש ושטף קבוע של לקוחות שיגיעו דרך אותם תכנים.

למה הדבר דומה? לזמר השר שירים שהוא כתב ואולי הלחין בעצמו. אותו זמר גם שר שירים שכתבו והלחינו אחרים. זה דומה לשף במסעדה המכין מנות מדהימות לפי מתכונים מקוריים שלו או שהוא מכין לפי מתכון של מישהו אחר.

אתם חייבים למצוא דרך יעילה וגם חסכונית ליצירת כמויות הולכות וגדלות של תכנים עדכניים, רלוונטיים ואיכותיים שתשאיר אתכם ב”תמונה” ותחשוף אתכם מול הלקוחות. בעקבות כך העסק שלכם יהפוך למוביל בתחומו, המותג שלכם יתחזק והלקוחות ינהרו אליכם.

מעבר לכך קורה עוד דבר מעניין שיוסיף לכם ערך רב. מקורות המידע בתחומכם, מהם אתם ניזונים מתחילים לזהות את המובילות שלכם בנישה וירצו לשתף איתכם פעולה, כך שתקבלו לא רק את אהדתם של הלקוחות אלא את אהדתם ואהבתם של המובילים בתחומכם. לייק!

השלבים של תהליך האצירה

  • איסוף התכנים: מציאת מקורות המידע ו/או התכנים המעניינים את הלקוחות שלך.
  • בחירת התכנים: איך מכול התכנים אליהם נחשפתם תבחרו את אותם תכנים הראויים להפצה? לפי איכות? מקוריות? רלוונטיות? או לפי סוג המידע: חדשות, סיפורי מקרה, דוח מיוחד, סקר, מאמר צעד-אחר-צעד וכדומה.
  • עריכת התוכן: מהי התוספת שלך לתוכן שמצאת באינטרנט? אפשר רק לצוטט את המקור עם קישור וזהו, זה כמו לעשות שיתוף לסטאטוס ללא תוספת מילה, או כמו לצייץ מחדש ללא תוספת מילה, אבל אפשר גם אחרת כמו למשל, לכתוב למה בחרת דווקא להביא את המאמר הזה, או מה דעתך על מה שכתוב במאמר, אפשר גם להציג דעה מנוגדת לרוח המאמר, לערוך תקציר מנהלים/סיכום, הצגה רחבה של הנושא – את זה כבר אתם תחליטו.
  • ארגון: לפני פרסום תוכן חשוב איך לקטלג אותו, במילים אחרות מה יהיו הקטגוריות והתגיות שלו כדי שללקוחות יהיה קל למצוא אותו. אפשר גם לארגן את התכנים לפי תאריכים, אישים, אתרים, מדינות בהתאם לנישה שלכם והנושאים אותם בחרתם.
  • פרסום: הפלטפורמה היא בלוג, אבל איזה בלוג? העיקר שיהיה לכם קל ופשוט לפרסם ולארגן את התכנים באתר. יש גם מערכות שיאפשרו לכם יצירה קלה ופשוטה של בלוג וגם הרבה מעבר לזה.
  • שיתוף: עכשיו כאשר התוכן באתר צריך לשתף אותו. עשו שימוש ברשימות התפוצה, דפים עסקים וקבוצות בפייסבוק, דפים עסקיים וקהילות ב- Google+, פורומים, בלוגים ובקיצור הרבה יחסי ציבור באינטרנט.
  • פעילות הדדית: קחו שליטה על השיח המתרחש על התכנים שלכם. תנו אפשרות להגיב על התכנים והיו מוכנים לענות במהרה על השיח המתפתח ולקחת בו חלק.
  • מעקב: בדקו כמה קוראים את התכנים שלכם ואיזה? איך הקהל שלכם מגיב לתכנים בין אם זה על ידי מספר התגובות, מספר הקישורים החיצוניים שנוצרו באופן טבעי, מספר הפניות אליך ועוד.

12 מקורות למציאת מידע

אצירה (Cuiration) היא פעולה של איסוף, סינון, ארגון, עריכה והפצה של תוכן שאחרים יצרו. אז איך אוספים את כל התכנים הרלוונטיים לתחום שלכם?

  1. RSS feed: אם במהלך הגלישה שלכם באינטרנט, מצאתם אתר שהתכנים בו בעלי ערך ואתם רוצים לקבל ממנו מידע בכל פעם שנוצר תוכן חדש, אז בלי ספק, RSS היא הדרך הקלה להירשם והמהירה לקבלת עדכונים. במקרה של אתרים גדולים בהם יש מספר רב של ערוצים (תרבות, ספורט, אוכל, בריאות וכדומה) יש RSS נפרד לכול ערוץ כך שכדאי להירשם לערוץ הכי קרוב אל הנושא שלכם.
  2. מדיה חברתית: רשתות חברתיות כדוגמת פייסבוק, גוגל+, טוויטר, לינקדאין הן מקור מצוין להיות מעודכן במה שקורה עכשיו. ברשתות חברתיות המידע לאוו דווקא נמצא בסטאטוס. במרבית המקרים הוא נמצא בקישור. הירשמו לקבוצות עניין בתחומכם ותנו להמונים לעבוד עבורכם ולידע אתכם על מה שקורה. במהרה תיבת הדואר שלכם תתמלא במיילים המודיעים לכם מה קורה ומה מתפרסם בקבוצות. מדיה חברתית כוללת גם אתרים כמו Youtube, Slideshare ואחרים.
  3. אתרים מובילים בנישה שלכם: הרעיון הוא לוודא שאתם מעודכנים ולא רק זאת אלא שתוכלו לצוטט תכנים המתפרסמים שם, גם אם אלה הם המתחרים הישירים שלכם.
  4. Google Alerts: שירות ההתראות של גוגל מספק לכם התראות פעם ביום או פעם בשבוע לפי מילות המפתח שאתם בוחרים. בכל פעם שגוגל, במהלך הסריקה, ניתקל במידע חדש באינטרנט הכולל את ביטוי המפתח שציינתם, אתם מקבלים מייל עם קישור למקור הידיעה. אם תרצו תוכלו גם לקבל את ההתראות של גוגל בזמן אמת באמצעות RSS.
  5. Google Blog Search: זהו מנוע חיפוש של גוגל המיועד לבלוגים בלבד, בהנחה שגוגל הבין שהאתר הנדון הוא בלוג. אפשר לחפש באופן ידני אבל לידיעתכם, ההתראות של גוגל כוללות לא רק חיפוש אינטרנט, אלא גם בלוגים, חדשות, פורומים וכדומה.
  6. Alltop: אתר זה שהוקם בידי גיא קווסאקי, מרכז את התכנים המעודכנים ביותר במאות נושאים פופלאריים שפורסמו באתרים ברחבי האינטרנט. השוני בין AllTop לבין חיפוש בגוגל הוא שאתר AllTop מציג לך “מה קורה” בתחומים המעניינים אותך. אתר Alltop אוסף כותרות מאתרים/בלוגים בתחום, מדרג אותם ומציג את התוכן של הפסקה הראשונה.
  7. רשימות תפוצה של מתחרים בתחומך: הרשמו לרשימת תפוצה של המתחרים שלכם, רצוי במייל שלא יהיה ניתן לזהות אתכם. כך תדעו על התכנים שהם מפרסמים ו/או מתכוונים לפרסם.
  8. חכמת ההמונים: לכם בתור בעלי עסקים יש לקוחות, ספקים, חברים. בקשו מהם שבכל פעם שהם נתקלים בתוכן הקשור בכם, בחברה שכם, למוצרים ו/או לשירותים שלך או לתחום שלכם, שישלחו לכם מייל עם קישור למקום בו התפרסמה הידיעה. בקשו מהם להעביר מיילים שנוגעים לכם. אם הם ראו פוסט בפייסבוק, תגובה בבלוג, מאמר בעיתון, תשדיר בטלוויזיה, לא משנה מה, שידווחו לכם בכל דרך שימצאו לנכון והכי חשוב מוקדם ככול שאפשר. חכמת ההמונים יכולה גם לשמש אותך כדי לחפש את 20 או 50 הבלוגים המובילים בנישה שלך. אפשר לבנות רשימה כזאת אם תפנו לחברים שלכם ברשת חברתית ובקשו מהם להצביע על הבלוגים וידרגו אותם לפי סדר חשיבות.
  9. עמותה/איגוד: הירשמו לעמותה, לשכה, איגוד או לכל צורה אחרת של התאגדות בתחום שלכם. הרשמו כדי לקבל ניוזלטר בנושא תכנים, הרצאות וקורסים גם אם אין לכם כוונה לקחת חלק באירועים אלה, אתם רוצים לדעת על קיומם. התכנים שתקבל יעזרו לכם לדעת על מה הדוברים הכנס הולכים לדבר.
  10. תערוכות: אם עדיין מתקיימות תערוכות בתחומכם, הירשמו אליהם גם אם אין לכם כוונה להשתתף באופן פעיל. הירשמו לניוזלטר וכך תהיו ראשונים לדעת על מה הולכים לדבר, מי ישתתף ועוד.
  11. אתרי חדשות/מגזינים: אם בתחום שלכם קיימים אתרי חדשות או אתרי מגזינים באינטרנט, הם יכולים לשמש עבורכם מקור בלתי נדלה לידע ועבור פיתוח תכנים משלכם. הירשמו לאתרים אלה גם אם הרישום הזה עולה כסף.
  12. חדשות: כן חדשות, גם אקטואליה יכולה לשמש אתכם אם כמובן תוכלו לקשר את זה לתחומכם. נדרשת חשיבה יצירתית או כפי שנוהגים לקרוא לזה חשיבה מחוץ לקופסה, אבל בלי ספק שזה ימשוך קהל.

מערכות לצורכי אצירה

האם אתם זקוקים לכלי כזה? זה תלוי. גם אתם יכולים לבנות אתר מקורי משלכם ולהשתמש בכלים חופשיים כדי לאצור תוכן: יש את מערכות הבלוגים החינמיות WordPress, blogger ואחרות היכולות לשמש לצרכי אצירה ומכיוון שכולכם מכירים אותם, אני רוצה להציג בפניכם מגוון רחב מאוד של פלטפורמות החל מכלים פתוחים וחופשיים ולפעמים גם מוגבלים עד פלטפורמות במלוא מובנת מילה.

אני לא מתכוון במאמר זה לעבור על המערכות אבל תדעו שהתחום הזה מאוד פעיל. להלן רשימה של כמה כלי Curation ולכל אחד יש מטרות, יעדים בין אם אתם אנשים פרטיים – אז הפלטפורמה תשמש אותך באופן אישי, ואם יש לכם עסק של איש אחד או חברת ענק אז הפלטפורמה תשמש אתכם לצרכים שיווקיים.

כאשר אתם רוצים לאצור באופן מקצועי, אני ממליץ לכם לבחון את הפלטפורמות הבאות:

טיפ: בכמעט בכל אחד מהאתרים הנ”ל יש בלוג ויש סרטי וידאו. מומלץ להרחיב אופקים.

לסיכום…

Curation (אצירה) היא רק אסטרטגיה יעילה אחת מבין האסטרגיות ליצירת והפצת תכנים הנותנת פתרון לאתגרים שפניהם עומדים משווקים באינטרנט: יצירת מספיק תוכן איכותי ובאופן תדיר ובמגבלות התקציב.

אתר שמתעדכן באופן מהיר בנישה שלכם ובאופן יוצא דופן בכמות התכנים, יבלוט לא רק ללקוחות אלא גם למנועי החיפוש ולכן לא רק שהאתר יביא יותר תנועה, אלא גם ישפר את מיתוג העסק, יציב את העסק שלכם בשורה הראשונה, יגרום ליותר פניות וליותר עסקאות ויהיה מקור לציטוטים ולקישורים נכנסים.

עסק שישכיל לאמץ אסטרטגיית תוכן הבנוייה על שילוב של תכנים מקוריים (מעט) ותכנים מאתרים אחרים (הרבה) יתפוס במהרה את ההובלה בנישה שלו שתביא לו תנועה בלתי פוסקת של לקוחות וחשיפה לא רק באינטרנט אלא גם בתקשורת כמוביל דעה ומנהיג.

נכתב על ידי
זהר עמיהוד עוזר לעסקים להיות ראשונים בגוגל. בעל תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב עם ידע וניסיון רב בשיווק כי כדי לקדם אתרים צריך להבין בעסקים.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

59 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

59
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.