גוגל פלוס לעסקים – איך לנצל את גוגל פלוס לטובת העסק שלך

אנידור חקק
גוגל פלוס לעסקים

אחד הדברים המשעשעים בגוגל פלוס הוא שנראה שדינה לכישלון מבחינת הציבור נגזר מיום הקמתה. “הרי היא בחיים לא תחליף את הפייסבוק”, “למה שאנשים יחזיקו 2 רשתות חברתיות” ועוד שלל שאלות ותמיהות שמעלים מרבית האנשים בסקפטיות אודות גוגל פלוס.

על אף כל המתריסים והפסימיים, נראה שהרשת החברתית של גוגל ממשיכה לתפוס תאוצה לאחר שחצתה בסוף 2012 את רף חצי מיליארד המשתמשים, כשמתוכם למעלה מ- 350 מיליון משתמשים פעילים. אז מה הופך את הרשת של גוגל פלוס לסיפור הצלחה בהתהוות ואיך היא הופכת לכלי שיווקי חובה לכל משווק או בעל אתר אינטרנט?

החסרון הוא גם היתרון

הבעיה הגדולה ביותר של גוגל פלוס בעיני מרבית האנשים – שהיא לא פייסבוק.

גולשים רבים שאינם מבינים את המהות האמיתית של גוגל פלוס מתייחסים בביטול לרשת , אך כאן בדיוק הטעות הגדולה – גוגל פלוס אינה פייסבוק ולמעשה אין לה כוונה להיות פייסבוק.

למעשה אומרים שהנפגעת העיקרית מהצלחתה של גוגל פלוס תהיה דווקא טוויטר שפועלת אף היא על עיקרון העוקב/נעקב. ראנד פישקין מ-SEOMoz בדק לאחרונה וגילה שהפוסטים שהוא משתף בגוגל פלוס זוכים לאותה רמת חשיפה של הטוויטר – על אף שבטוויטר יש לו פי 2 יותר עוקבים.  ובמילים אחרות אחוז ה- CTR בגוגל פלוס גבוה יותר – כשיותר גולשים נחשפים לתכנים שלי.  ה- CTR  גדל, בין היתר בשל תמונת ה- Authorship שמופיעה בתוצאות החיפוש ובשל ההתראות שמגיעות לדפדפן של כל העוקבים אחריו.

אז נכון שלארי פייג’ וסרגיי ברין לא היו מתנגדים לאותה רמת פעילות של גולשים כמו בפייסבוק, אך בגוגל פלוס טמונים יתרונות רבים אחרים ושימוש אחר לגמרי מפייסבוק.

גוגל פלוס היא רשת שמאופיינת לעידן ה- Curated web, יחד עם רשתות כמו פינטרסט ואפליקציות איסוף תכנים דוגמת Evernote וכאן אחד היתרונות הבולטים של גוגל.  עקרון המעגלים לפיו מתנהל השיתוף בגוגל פלוס, שונה בתכלית מהפייסבוק.  בעוד בפייסבוק השיתוף יחסית זהה לכל חבריי, בגוגל פלוס נעשית חלוקה שונה המאפשרת לנו לעקוב ולארגן את התכנים בחיינו לפי מכנה משותף – כך מתאפשר לעקוב ולשתף אנשים שעובדים אתנו, עם המשפחה וכן הלאה.

בהקשר זה גוגל פלוס משמשת כפלטפורמה נהדרת לאיסוף תכנים.  כך למשל אם תרצו לשמור לעצמכם את כל המאמרים שאתם רוצים לקרוא (ולא הספקתם :)) – תוכלו ליצור מעגל ריק שנקרא חומרים לקריאה ולא לצרף למעגל זה אף משתמש.    כעת, בכל פעם שתגיעו למאמר ברשת שתרצו להוסיף לרשימת הקריאה שלכם – הקליקו עליו +1 ושתפו אותו למעגל הריק שלכם.   כך תוכלו לחזור מתי שתרצו ולבחור לצפות רק במעגל “חומרים לקריאה”  – והכל יישמר לכם שם.

מעגלים בגוגל פלוס

כמה יתרונות חשובים של גוגל פלוס:

  1. סוף סוף אפשר לחפש – בתוך גוגל פלוס ישנו חיפוש מובנה של גוגל בו ניתן לחפש בתוך גוגל פלוס..  במקרה זה נראה לי שלפייסבוק יש עוד לאן להשתפר
  2. כפתור +1 נותן ערך בקידום דפי אינטרנט ומוביל ליותר חשיפות של האתר שלכם
  3. קישורים לאתר מתוך גוגל פלוס בעלי ערך קידום – אפרט על כך בהמשך
  4. הגדלת מוניטין אישי ועסקי – Google authorship
  5. דפי מקומות לעסקים עבור חיפושים לוקאליים
  6. Hangouts – שיחות וידאו עד 10 משתתפים – נהדר לקבוצות עבודה ולמידה, וובינארים

למה גוגל פלוס חשובה כל כך לבעלי עסקים?

אחת הסיבות שאני טוען ללא הפסקה שגוגל פלוס כאן להישאר, היא קודם כל בגלל “המשפחה התומכת” שלה ובזה אני מתכוון כמובן לארסנל המוצרים של גוגל שדוחף אותנו בכל דרך אפשרית לכיוון הגוגל פלוס.  גוגל פלוס היא יעד אסטרטגי מבחינת גוגל, כיוון שהיא החלק החסר בפאזל שיעניק את התמונה המלאה על כלל המשתמשים ויוכל להתאים בהמשך תוצאות חיפוש טובות יותר לגולשים ובהכרח גם יגדיל את שוק הפרסום של גוגל.

בגלל סיבה זו, כל משווק או בעל אתר אינטרנט יבין – שנוכחות בגוגל פלוס בהכרח תוכל לתרום גם לקידום האתר שלו בגוגל.

גוגל מושכת אותנו לרשת החברתית לאט ובצורה מאוד אטרקטיבית. היא לאט לאט גורמת לנו להבין שאנחנו חייבים להיות שם ואם לא נהיה שם – זה עלול לפגוע בשיווק והמוניטין שלנו באינטרנט.

היא מושכת אותנו דרך כלל המוצרים שלה (שמחייבים כיום שנפתח חשבון גוגל פלוס על מנת להירשם אליהם), היא מושכת משתמשים חדשים באמצעות תמונת ה- Authorship שמופיעה לצד תוצאות החיפוש ותורמת רבות להעלאת מוניטין הכותבים השונים, היא עושה זאת באמצעות דפי המקומות שהועברו ביום בהיר מממשק הגוגל Places היישר לתוך Google plus local והיא עושה זאת דרך החשיבות שהיא מייצרת לבעלי עסקים שרוצים יותר לקוחות פוטנציאליים באתר שלהם. רועי שפייזר התייחס בהרחבה לנושא השפעת ה-Authorship על קידום אתרים בשנת 2013.

גוגל פלוס – כלי חובה לעסקים

בחלק הבא אמחיש לכם כיצד גוגל פלוס משפיעה הלכה למעשה על קידום האתר שלכם ועל הגדלת המוניטין שלכם ברשת.

שלב ראשון – פרופיל גוגל פלוס

הפרופיל שלכם בגוגל פלוס הוא תעודת הזהות האינטרנטית החדשה שלכם.  לאט לאט תמצאו את פרופיל הגוגל פלוס שלכם עולה לתוצאות החיפוש הגבוהות בגוגל.   אם אתם מעוניינים במוניטין חיובי וכרטיס ביקור בתוצאות החיפוש של גוגל – כאן זה המקום להתחיל.

בהקמת פרופיל גוגל פלוס תידרשו למלא את השדות השונים.  יש לשים לב במיוחד לכמה שדות חשובים:

  1. כותרת משנה (Tagline) – משפט זה יופיע תחת השם שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל
    כותרת פרופיל
  2. מבוא (Introduction) – כאן המקום שלכם לכתוב פסקה כללית על עצמכם.  היתרון הגדול שניתן מפסקה זו להוציא קישורים.
    מבוא בפרופיל
  3. כותב גם באתרים (Contributor to) –   חלק שחשוב מאוד למלא.  במידה ואתם רוצים שתמונת ה- Author שלכם תופיע בתוצאות החיפוש, עליכם לצרף כאן את הדומיינים והדפים בהם מופיעים התכנים שלכם.    כפעולה משלימה לקישורים שתוסיפו כאן – עליכם להוסיף קישור חוזר מתוך הדומיין שמאשר שאכן אתם הכותבים של אותו תוכן.

קישורים לדפי כותב

Author rank – המדד החדש שמסעיר את בעלי האתרים

בשקט בשקט הוסיפו גוגל את תמונת הכותבים לתוצאות החיפוש ובבת אחת יצרו גל הצטרפות המוני של כותבים שמעוניינים להגדיל את המוניטין שלהם ברשת.  אך לצד היתרון המיידי בהופעת התמונה, טמונה למעשה דרך חדשה של גוגל למדוד ולדרג את איכות התכנים והאתרים.

אם עד לא מזמן עיקר האלגוריתם התבסס על הצבעות אמון של קישורים, כיום אנו מתחילים לראות שינוי גישה כשאיכות התכנים והכותבים מתחילה לתפוס תאוצה.

למעשה גוגל מנסה להבין את תהליך תעבורת התכנים ברשת ולבחון מיהם אותם יצרני תוכן פופולאריים בכל נישה.    ככל שנייצר תכנים איכותיים יותר לאורך זמן, תכנים שישותפו ברשתות החברתיות על ידי גולשים רבים ויזכו לסיגנלים חברתיים – כך יעלה ציון ה- Author rank שלנו והתכנים שלנו באותו תחום יקודמו גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל.

מעבר לכך תוצאות חיפוש עם תמונת כותב נחשבות לאמינות יותר וזוכות ליותר הקלקות מהגולשים (CTR).

תמונת כותב בתוצאות חיפוש

למידע נוסף בנושא תוכלו לקרוא מדריך מפורט אודות ה- Author rank וכיצד תוכלו להוסיף אותו לאתרים שלכם.

דפי גוגל פלוס והיתרונות שלהם לעסקים

דפי עסקים בגוגל פלוס מאוד דומים במהות שלהם לדפי פייסבוק.  על מנת לפתוח דף לעסק שלכם בגוגל פלוס, עליכם לפתוח פרופיל משתמש ותחת פרופיל המשתמש תוכלו ליצור דף עסקי.

הדפים העסקיים מתאנדקסים בגוגל, ניתן לעקוב אחריהם ולהקליק עליהם +1.

כל דף יכול גם לפתוח קהילה (הגרסה של גוגל פלוס לקבוצות פייסבוק) שתוכל לתרום להגדלת החשיפה שלו.    אחד היתרונות הגדולים של דפי גוגל פלוס הוא האפשרות לסנכרן ולקשר אותם לאתר שלכם.

כך זה נראה לאחר שהאתר והדף העסקי מסונכרנים:

אימות אתר

איך מחברים את דף הגוגל פלוס שלכם לאתר שלכם?

1. אפשרות ראשונה: הקליקו על כפתור ה”קישור לאתר” שמופיע במידע של דף הגוגל פלוס שלכם.

קישור עמוד גוגל פלוס לאתר

כעת תידרשו לאמת שאתם אכן בעלי האתר דרך הוובמסטר טולס.

2. אפשרות שנייה:  הוסיפו תג rel=publisher בדף הבית של האתר שלכם עם קישור לדף העסקי שלכם בגוגל פלוס.

rel=publisher

מלבד החיבור בין האתר והדף, שיתרום ליותר גולשים לעקוב אחר הדף שלכם בגוגל פלוס – תוכלו גם לעשות אימות נוסף כפי שעשו למשל באתר וואלה – וכך תוכלו לזכות בתוצאות של הפוסטים האחרונים שלכם מדף הגוגל פלוס ישירות בתוצאות החיפוש של גוגל בחיפוש אחר שם העסק שלכם – כפי שתראו בתמונה הבאה בחיפוש אחר askpavel בגוגל:

עמוד גוגל פלוס של askpavel בתוצאות החיפוש

על מנת לעשות זאת, יש לעשות אימות נוסף לאתר דרך הקישור הבא ולאחר מספר ימים תהנו גם אתם מתוצאה מושכת ומיתוגית בתוצאות החיפוש.

הערה:  לא לכל דף עסקי מתאפשר האימות – יש לוודא שכמות גדולה של גולשים הוסיפו את הדף למעגלים שלהם – גוגל לא ציינו מספר אך כנראה שמדובר בכמה מאות גולשים או למעלה מ- 1000.

Rel=publisher כאמור, הנו הקישור / שיוך בין אתר החברה לדף החברה בגוגל פלוס, מומלץ לשים אותו בדף הבית של חברות ובדפי מוצרים באתרי חנויות.

נקודה מעניינת היא שבעת הוספת תגית rel=publisher ניתן לראות בכלי התצוגה המקדימה של גוגל שמתווספת תמונת הלוגו של החברה מדף הגוגל פלוס שלה לתוצאות החיפוש.  אם כי כעת, זה מופיע אך ורק בכלי התצוגה ולא בתוצאות החיפוש הרגילות.  אבל ימים יגידו, אולי בעתיד אף נחזה גם ב- Brand authority ולא רק ב- Author rank.

תמונת גוגל פלוס ב-rich snippets

פרסום ממומן להגדלת החשיפה של דף הגוגל פלוס שלכם

עוד שינוי שגוגל עשו מתחת לרדאר בחודשים האחרונים – האפשרות לקשר קמפיין פרסום ממומן בגוגל אדוורדס לדף עסקי בגוגל פלוס.

איך זה קורה?

חלקכם וודאי שם לב, שבעת חיפוש בגוגל (כשאתם מחוברים) יופיע כפתור +1 גם על מודעות הגוגל אדוורדס.  הקלקה של +1 על מודעה גם תגדיל את אמינות המודעה (וכנראה גם את ציון האיכות שלה) ותגרום למודעות שלכם להופיע גבוה יותר למשתמשים שהקליקו +1 למודעה שלכם או לדף העסקי של החברה שלכם בגוגל פלוס.   אם ננסה לחזות את העתיד , סבירות גבוהה שנראה בעתיד מתחת למודעות אדוורדס בגוגל אולי גם תמונות של החברים במעגלים שלנו שהקליקו עליהן +1.

ישנה אפשרות לקשר את קמפיין האדוורדס שלכם לדף העסקי שלכם בגוגל.

אם תיכנסו לקמפיין שלכם באדוורדס ללשונית ה- Ad extensions תמצאו תחת Social extensions אפשרות לקשר אל דף הגוגל פלוס של העסק שלכם.

לאחר שתעשו את הקישור, כל מי שיקליק +1 על מודעה שלכם – אוטומטית יוסיף +1 לדף העסקי שלכם בגוגל פלוס ולהיפך – גולשים שעשו +1 לדף העסקי שלכם – ייהנו מחשיפה גבוהה יותר למודעות שלכם בחיפוש בגוגל.

שילוב גוגל פלוס באדוורדס

כיצד גוגל פלוס משפיעה על SEO?

השאלה המעניינת ביותר היא כיצד גוגל פלוס באמת יכולה לתרום לקידום האתר שלי בגוגל.

זה מתחיל בראש ובראשונה בשינוי שעובר ממשק החיפוש בשנים האחרונות והמגמה היא – תוצאות בהתאמה אישית.

כידוע לכם, כבר מזמן כל גולש רואה תוצאות חיפוש שונות בהנחה והוא מחפש כשהוא מחובר לגוגל, סוגיה זו מחייבת אותנו בהיערכות שונה בכל ההתייחסות שלנו לגוגל פלוס.

תוצאות מותאמות אישית

מי שעדיין לא התעורר זה הזמן – הקלקות +1 רבות על דפים מהאתר שלכם יגדילו את כמות החשיפות שלכם בגוגל ויעלו אתכם אוטומטית למקומות הראשונים.

לפי מחקרים מחו”ל קרוב ל- 40% כניסות יותר באתרים עם סיגנלים חברתיים רבים מגוגל פלוס. בעלי אתרים שונים אף דיווחו שדפים בעלי הקלקות +1 מרובות הופיעו גבוה יותר בתוצאות החיפוש מדפים עם קישורים רבים.  רמז לשינוי מגמה?

יתרון נוסף הוא שגוגל פלוס משמשת כיום גם כפלטפורמה לאינדוקס תכנים בגוגל.  בעבר נהגנו לשתף כל פוסט מהאתר שלנו בכמה אתרי סימניות על מנת לאנדקס אותו בגוגל – כעת הקלקה קטנה על +1 ותוך זמן קצר הדף מאונדקס בגוגל.

למידע נוסף בהקשר הזה, מומלץ לקרוא את הפוסט שפרסם כאן אביב מנוח בעבר – איך גוגל פלוס הולך לשנות את כללי המשחק בשיווק במנועי חיפוש.

לא רק Author Rank – בגוגל פלוס יש המון Page Rank…

אז נכון, חלקכם ירשום כאן בתגובות שה- PR  מת מזמן ואין לקחת אותו בחשבון.  אך עם זאת הוא עדיין ממשיך להתעדכן ועדיין מקבל חשיבות כלשהי מגוגל.   אבל לפחות בכל הקשור לגוגל פלוס – ה- PR  חוזר למשחק ובהחלט יש כאן הזדמנות למקדמי אתרים.

יש להניח שעל אף שבמבט מהיר תגלו, שפרופילים ודפים אחרים בגוגל פלוס מקבלים PR   – שלא מדובר ב- PR   כפי שאנו מכירים אותו וכנראה שיש הבדלים כלשהם מבחינת החשיבה המסורתית של העברת PR.  עם זאת, אלגוריתם ה- PR הוא קודם כל אלגוריתם היררכי וגם כאן בגוגל פלוס ישנה היררכיה בין משתמשים בולטים ומשפיעים יותר לבין משתמשים שפחות משפיעים – ואת זה גוגל רוצה למדוד.  בכל הקשור ל- PR  , הבסיס בגוגל פלוס הוא קודם כל המשתמשים, בעלי הפרופילים השונים.  גוגל פלוס מודדת את ההשפעה של כלל המשתמשים בגוגל פלוס לפי תחומים שונים.  זה מתקשר ל- Authorship  וכפי שתראו בהמשך גם לקהילות.  המטרה של כל משווק באינטרנט היא קודם כל להגדיל את ההשפעה והחוזק של פרופיל הגוגל פלוס שלו  / של הלקוח שלו.

לדפי העסקים בגוגל פלוס היה PR  בתחילה אך בשלב כלשהו גוגל ערכו שינוי ואיפסו את כל הדפים – כפי שכתב בזמנו בארי שוורץ.  נזכיר באותה נשימה שבפייסבוק דווקא יש PR  לדפים וגם כאן יש להניח שישנה השפעה מי משתף את התוכן שלכם – אם כי היא מינורית לעומת היחס שגוגל מעניקה לבן המועדף שלה – גוגל פלוס.

עם זאת, אם תשימו לב, לפרופילים בגוגל פלוס דווקא יש דירוג PR.  הסתכלו לדוגמה על +AJ Kohn עם PR 4 ועל +Danny Sullivan עם PR 6. ה- PR  הזה לאו דווקא מתקשר למספר המשתמשים שהוסיפו את אותו משתמש למעגלים  (יש מקרים מוזרים רבים של פרופילים בולטים בעלי PR 0  כמו למשל מיודענו +Barry shwartz).  חשוב לציין במקרה זה, שבמידה ותשנו את שם המשתמש של הפרופיל שלכם – יתאפס ה- PR שלכם  (כפי שלצערי אני גיליתי אחרי שהחלטתי להוסיף גם את שמי בעברית לפרופיל…).

חלקכם אולי הבחין שלפעמים בתוצאות החיפוש משתרבבות להן תוצאות של פוסטים מתוך גוגל פלוס.  אם תעקבו אחר הנושא יותר, תשימו לב שדווקא הסטטוסים / פוסטים של המשתמשים הפופולאריים  תופסים תוצאות חיפוש (יש לציין שהם לא מגיעים לתוצאות החיפוש הראשונות לרוב).

אותם פוסטים לרוב יקבלו גם יותר אינטראקציה עם המשתמשים בגוגל פלוס וישנה גם חשיבות מיהם אותם משתמשים שהיו באינטראקציה עם הפוסט.  ככל שהמשתמשים בעלי פרופיל חזק יותר – כך הם מעניקים יותר כוח לפוסט.  ההערכה היא שבמידה ומשתמשים בעלי פרופיל גוגל פלוס בולטים יעשו mention עם השם שלכם – זה יעביר כוח PR  לחיזוק הפרופיל שלכם.

לכן, מידת האינטראקציה שלנו עם משתמשים מובילים בגוגל פלוס היא בהחלט יעד שיש לקחת בחשבון.

למעשה פרופילים בגוגל פלוס מקבלים את ה- PR   שלהם משני מקורות עיקריים:  או מקישורים שאתרים מקשרים ישירות לפרופיל (ובמקרים אלה נכללים גם מאמרים שהוספתם להם Authorship) או מאזכורים וקישורים לפרופיל על ידי משתמשים אחרים בגוגל פלוס.

אל תשכחו שכוח ה- PR  של הפרופיל שלכם כנראה גם יגולם בהמשך בקידום התכנים שלכם ברשת.  פרופילים בולטים זוכים ליותר חשיפות ומיקום גבוה יותר של התכנים שלהם בגוגל.

אז יש PR , מה עכשיו?

כעת אני רוצה לבחון סוגיה נוספת.  באופן כללי אנו מזהים שכמעט כלל הקישורים שמגיעים אלינו מרשתות חברתיות הם קישורי NOFOLLOW. בגוגל פלוס, תגלו שקישורים רבים הם דווקא DOFOLLOW ומשם גם יגיע ה- PR לפרופיל שלכם.

ועכשיו בוא נסתכל על זה יותר בפירוט:

  • קישור שם הפרופיל בכתיבת פוסט – FOLLOW.
  • קישור חיצוני (embed)  שאני משתף בפרופיל – FOLLOW כפי שתוכלו לראות בתמונה.
  • הקישור החיצוני שנשתף אגב, יהיה NOFOLLOW.

פרסום פוסטים בגוגל פלוס

  • אם מישהו ישתף את הקישור החיצוני מהפרופיל שלי – הוא ייהפך ל- NOFOLLOW
  • תיוג (mention) של פרופיל אחר או דף עסקי בתוך סטטוס או בתגובות לסטטוס – FOLLOW
  • קישורים חיצוניים שהקלקתי עליהם +1 ושיתפתי בגוגל פלוס – NOFOLLOW
  • קישורים שמוסיפים בתגובות בגוגל פלוס – NOFOLLOW
  • קישורים של הדפים שאנו כותבים בהם  (“contributor to/ כותב גם באתרים”) – NOFOLLOW.

עוד קישורים שחשוב להשתמש בהם:  קישורים מעמוד הפרופיל שלכם ומהדף העסקי שלכם (מידע על / about).

אם הפעילות שלכם בגוגל פלוס תתמקד בנקודות אלה, תדעו ליצור אינטראקציה עם המשתמשים הנכונים ולהעלות בהדרגה את ה- PR של הפרופיל שלכם.

חשוב להבין ולסייג, להתחיל לשתף ללא הפסקה פוסטים מהאתר שלכם מגוגל פלוס ללא תכלית – לא יתרום ל- SEO  של האתר שלכם.  המטרה היא ליצור אינטראקציה עם משתמשים אחרים ורצוי עם משתמשים רלוונטיים לתחום שלכם ובדגש על פרופילים חזקים  (בעלי PR, צורפו למעגלים ע”י משתמשים רבים).     לשתף תכנים כל היום ולעשות +mention לדף העסקי שלכם לא יועיל לכם אם אף אחד לא יוצר עם הפוסטים שלכם אינטראקציה, מגיב ומשתף אותם.

אז נכון ,למשתמש הממוצע באינטרנט זה לא יישמע חשוב אך משווקים באינטרנט לדעתי לא יכולים להתעלם מהנושא.

כפי שאמרתי, PR  הוא אלגוריתם היררכי ולכן בגוגל פלוס המטרה היא לא לפרסם ולשתף תכנים ללא הפסקה ולצרף למעגלים שלכם כל אחד שאתם רואים.  המטרה היא לגרום לכמה שיותר אנשים חזקים לעקוב אחריכם ולייצר כמה שיותר אינטראקציה עם אותם משתמשים חזקים.

כמו שתכתבו מחר פוסט ותעדיפו לפרסם אותו בבלוג או אתר מוביל ומוכר לעומת פרסום בבלוג שאף אחד לא מכיר – כך הפעילות שלכם צריכה להיות בגוגל פלוס.   אני לא אומר להתנשא ולא להתחבר לאף אחד שהוא לא מאט קאטס , אבל בהחלט החשיבה צריכה להיות לאינטראקציה עם משתמשים רלוונטיים ובולטים בתעשייה שלכם.  לא חייבים לפרסם מאות תכנים מהאתרים שלכם..

אפשר לפרסם תכנים בודדים מדי פעם , אך תכנים איכותיים שייצרו אינטראקציה עם משתמשים רלוונטיים אחרים.

אז איך יוצרים קשר עם האנשים הנכונים?  קודם כל ניתן למצוא אותם בקלות עוקבים ופעילים באותם דפים שגם אתם עוקבים ופעילים בהם. אך ההזדמנות האמיתית היא דווקא בקהילות.

קהילות גוגל – המקום לאינטראקציה עם משתמשים אחרים

בדומה לקבוצות פייסבוק גם קהילות גוגל הן למעשה קבוצות המרכזות משתמשים בעלי מכנה משותף כלשהו…  למשל “קהילת מקדמי אתרים” שהקים בזמנו פבל.

תסתכלו טוב בקהילה ותראו שגם לקהילה יש PR. נשאלת השאלה מאיפה כל קהילה מקבלת PR?

האופציה הראשונה היא כמובן קישורים ישירים לקהילה, כמו למשל הקישור שעשיתי כאן לקהילה של פבל.  אך עדיין אפשר לראות קהילות עם PR  גבוה מאוד, מה שמוביל לתובנה שהערך של קהילה בנוי מהערך של המשתמשים והחברים בה.  ככל שבקהילה יהיו יותר משתמשים בולטים ופופולאריים – כך כוחה של הקהילה וה- PR  שתקבל יהיו בהתאם.

איך זה בעצם עובד?

בכל פוסט שאני מפרסם בקהילה , אני למעשה נותן PR לקהילה. מה שבעצם קורה הוא שאני מפרסם בעצם את הפוסט בזרם שלי וישנו קישור מיוחד שמופנה לקהילה.

ניתן לראות זאת דרך מבנה הקישורים.

הנה למשל פוסט ששיתפתי עם קהילת גוגל פלוס:

פוסט בקהילת גוגל פלוס

נסתכל על מבנה הקישור של הפוסט (כפי שתוכלו לראות בתמונות הבאות):

קישור לפוסט

אם תסתכלו על מספר ה- ID  של היוזר שמופיע בקישור – למעשה מדובר בפרופיל של המשתמש (+הפניה כלשהי לקהילה הספציפית בה פורסם הפוסט) – על אף שהפוסט משותף בקהילה.

מבנה הקישור

אם תחפשו את הקהילה בגוגל תמצאו אותה עם כתובת ה- URL  שלה. כנ”ל לגבי קטגוריות מתוך הקהילה (שם כתובת ה-URL  מופיעה בצירוף המילה stream).  עם זאת, אם תחפשו פוסט שפרסמתם בקהילה בגוגל, תגלו שהקישור מפנה לפרופיל שלכם.     אגב, בהקשר זה כדאי וחשוב לשתף בקטגוריה המתאימה בקהילה – כפי שתראו בתוצאות החיפוש, ה- Title של קטגוריות בקהילה מופיע והוא בהחלט מגדיל את הרלוונטיות של מקור הקישור לאתר שלכם.

הטייטל של הקישור

אגב, כל קטגוריה בקהילה מקבלת PR   שונה – תסתכלו למשל בקהילת עדכוני גוגל פלוס.

אז מה קורה כאן בעצם?  שיתוף פוסט מהפרופיל בקהילה מעביר PR מהפרופיל לקהילה.  הפוסט המשותף בקהילה מעביר PR  מהקהילה למקור בו מופיע הפוסט –  וכך תכנים שאתם משתפים בקהילות בעלות PR  , עשויים לקבל קישור איכותי, רלוונטי ובעל כוח קידומי.   קישורים שמוטמעים (Embed) בקהילות הם קישורי FOLLOW  להזכירכם.

ככל שהקהילה יותר פעילה, עם יותר תגובות ופעילות משתמשים, ככל שיש יותר דיונים ופחות קהילה שרק מוציאה קישורים החוצה – כך כוחה עולה.

אל תשכחו שהמטרות של קהילות הן קודם כל דיונים בין משתמשים ולא לשמש בתור חוות קישורים.  פוסטים ודיונים יזכו לרוב לאינטראקציה רבה יותר מאשר שיתוף קישורים מאתרים אחרים.

לאחר שקראתם את זה, וודאי תסתכלו על קהילות גוגל פלוס אחרת.  יתרה מכך, תפקידם של מנהלי הקהילות עולה – האם הם יתנו לקהילה שלהם להיהפך למקור לספאמרים שמחפשים להוציא קישורים בכל דרך או שמא הם ישמרו על ערך הקהילה וידאגו שתהיה פעילה בדיונים של משתמשים רבים וחשובים מהתעשייה.  ככל שיהיו בקהילה יותר חברים רלוונטיים ובעלי פרופיל חזק – כך כוחה של הקהילה יעלה.  משתמשים שרק זורקים קישורים בקהילה לא יתרמו לה יותר מדי.  לא צריך להזכיר לכם כמה גוגל שונאת חוות קישורים ואם הקהילה שלכם תיהפך לכזאת – כנראה שלא יהיה לה ערך רב מדי.

אני לא אומר למנוע לגמרי שיתוף קישורים חיצוניים – הכוונה שלי היא לאותם משתמשים שפשוט זורקים את הקישור שלהם בכל מקום (כפי שרובנו עושים בקבוצות הפייסבוק פעמים רבות).

לאלה מכם שחושבים לנצל את הפלטפורמה ולהתחיל לזרוק את הפוסטים שלכם בכל מקום אפשרי – כנראה שזה לא יעבוד לכם – גם כי האינטראקציה כנראה תהיה נמוכה (אינטראקציה זה דבר שצריך לבנות אותו לאורך זמן – יגיד לכם כל מנהל מדיה חברתית) וגם כי כנראה שבשלב כלשהו מנהל הקהילה יחליט להסיר אתכם מהקהילה.

לסיכום…

אם אתם משווקים באינטרנט ואתם עדיין לא פעילים בגוגל פלוס – תתעוררו!

גוגל פלוס הולכת להישאר, זה לא עוד איזה גל (Google wave)  או באז סתמי  (Google buzz).

לא הזכרנו כמעט את Google Plus Local שהחליף את ממשק ה- Places ולאט לאט משתפר.  נכון להיום יש עדיין בעייתיות בנושא בשל כפילות של דף לוקאלי בגוגל פלוס ובממשק ה- Places שמחייב אותנו לעדכן בממשק אחד כדי לראות את התוצאות (אולי) בשני.   גוגל עדכנה לאחרונה שבהמשך ייצא ממשק שיאחד את שני הדפים.

בחלק האחרון בפוסט, בעיקר בחלק בו התחלתי לדבר על ה- PR העליתי גם לא מעט השערות ותיאוריות מתוך התובנות שלי מהשימוש בגוגל פלוס.

אשמח לשמוע מה אתם חושבים ואם יש לכם תובנות אחרות בנושא.

נכתב על ידי
מהנדס תעשייה וניהול, משווק באינטרנט משנת 2006 וכותב במגוון בלוגים ואתרים. בעלים ומנכ”ל של Ad-Media – כתיבת תוכן וקופירייטינג לאתרים. בעלים ומנכ”ל של היידה קידום אתרים, פרסום ממומן ושיווק ברשתות חברתיות. מרצה בנושאי כתיבת תוכן, קידום אתרים, גוגל פלוס ולינקדאין במגוון מכללות ומוסדות.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

79 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

79
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.