ריגול אחרי אתרי המתחרים – כך תנתחו ביעילות את הקישורים הנכנסים שלהם

פבל ישראלסקי

ניתוח קישורים חיצוניים של אתרי המתחריםכאשר אנו ניגשים לפרוייקט SEO מכל סוג שהוא, אנליזה בסיסית לקישורים החיצוניים של אתרי המתחרים עשוייה לחשוף בפנינו מידע בעל ערך רב. המידע עשוי להכיל מקורות פוטנציאליים להשגת קישורים שנרצה לבדוק עבורנו, הבנת המכנה המשותף לכל האתרים שמפנים לאתר “הנחקר” (מזה אפשר להבין איפה הוא לא ניסה להשיג), ניתוח ה- Anchor text בו מתמקד, מהו חוזק ורמת הפופולאריות של הלינקים שלו ובכלל – כל אסטרטגיית בניית הקישורים שתכנן נחשפת מול עיניכם בין רגע.

מכיוון שקישורים הינו פקטור כל כך מכריע בכל התהליך הזה, חשוב שתהיו כל הזמן עם היד על הדופק כך ששום פיסת מידע לא תחמוק מכם.

אופרטורים שימושיים לניתוח הקישורים ב- Yahoo Site Explorer

אופרטורי חיפוש הינן מחרוזות קבועות בהן ניתן להיעזר בעת החיפוש. למשל אם תרצו לבדוק בגוגל כמה דפים מאונדקסים יש לכם באתר, תוכלו להקליד את האופרטור Site: בצירוף ה-URL של האתר המבוקש (כאן תוכלו לקרוא על אופרטורים נוספים בהם ניתן להיעזר בגוגל).

למרות שרוב האופרטורים של גוגל עובדים היטב, דווקא האופרטור החשוב ביותר Link: (כמה קישורים מפנים לכתובת מסויימת), לא עושה את העבודה. ברוב המקרים התוצאות שמתקבלות לא משקפות את המציאות ומציגות כמות שהיא קטנה יותר. לפיכך, רוב מקדמי האתרים משתמשים דווקא באפשרויות החיפוש של Yahoo Site Explorer, שמציג תמונה הגיונית יותר. בגלל שהוא כל כך מוצלח, הרבה כלי SEO שמבצעים אנליזה לקישורים מתבססים עליו (יש לכלי API).

yahoo site explorer

אז הנה כמה אופרטורים שימושיים שתוכלו להריץ בכלי של Yahoo כדי לגלות מידע חיוני על קישורי המתחרים:

1. כמה קישורים מדומיינים סמכותיים מפנים לאתר (ובכלל מדומיינים ספציפיים)?

רובנו חולמים על קישורים מאתרים עם סיומת סמכותית כגון: gov, ac, edu וכו’. הסיבה שקישורים מדומיינים אלו נחשבים לאיכותיים במיוחד, היא בגלל המהות שלהם. בד”כ לא כל כך פשוט לקבל קישור מאתר ממשלתי או מוסד אקדמי, לכן אם קיבלת אחד – כנראה שאתה באמת שווה את זה. אם תרצו לבדוק מאיזה סיומות המתחרים שלכם מקבלים קישורים, תוכלו לעשות זאת בקלות באמצעות השאילתה הבאה.

פורמט:

linkdomain:URL +site:.domain

דוגמא:

linkdomain:he.wikipedia.org +site:.ac.il

תוצאה: כל הקישורים שמפנים לווידיפקדיה מתוך דומיינים עם סיומת ac.il (מוסדות אקדמיים).

2. מהם הקישורים החיצוניים הכי רלוונטיים שמפנים לאתר מסוים?

המידע הזה מאד חיוני כי הוא למעשה מסייע לכם לנתח את כל הקישורים הרלוונטיים לתחום של אתר מסויים, אשר מפנים אליו מאתרים חיצוניים. דוגמא: אם יש לכם אתר בנושא הרכב, מאד מעניין לבדוק מאיזה אתרים שקשורים לנושא הרכב המתחרים שלכם מקבלים קישורים. אולי תוכלו לבסס שם גם את המותג שלכם ולטרגט מילות מפתח אחרות? אולי תגלו שהוא העדיף להתמקד בתחום נישתי בעולם הרכב ומכך תסיקו שמומלץ לחשוב על תחום אחר (שבו סביר שלא יהיו לו קישורים נכנסים)?

פורמט:

linkdomain:URL -site:URL Keyword

דוגמא:

linkdomain:http://www.seomoz.org/blog -site:http://www.seomoz.org seo

תוצאה: כל הדפים באינטרנט שקשורים ל-SEO, שמקשרים לבלוג של seomoz (פרט לקישורים מאתר seomoz עצמו).

3. איזה פורומים בנושא מסויים מפנים לאתר כלשהו?

אפשר לחפש אחרי קישורים שמגיעים ממקורות ספציפיים בעלי מכנה משותף ורלוונטיים לביטוי מסוים, לדוגמא פורומים. או למשל כל הקישורים שמגיעים מתוך בלוגים (בהנחה שה-URL שלהם יכיל ברוב המקרים מילה מסוימת) וכו’.

פורמט:

linkdomain:URL -site:URL intitle:keyword inurl:word1 OR inurl:word2

דוגמא:


linkdomain:https://www.askpavel.co.il/ -site:https://www.askpavel.co.il/ intitle:קידום אתרים inurl:forum OR inurl:forums

תוצאה: כל הקישורים שמפנים לבלוג שלי מתוך פורומים שבטייטל שלהם יש את הביטוי “קידום אתרים”. כמובן שזה לא מדוייק כי זה מציג רק את הפורומים שמכילים את המילה forum או forums ב-URL שלהם (שזה הרוב).

4. אתרים של איזה מדינות מקשרות לאתר מסוים?

עד כאן לגבי קישורים מקומיים, מה לגבי אתרים במדינות אחרות? יכול להיות מעניין לחקור אם אתר מסויים השיג קישורים ממדינות אחרות בעולם, השאילתה הבאה תסייע לכם לבדוק זאת.

פורמט:

link:URL region:region

דוגמא:

link:http://www.twitter.com region:europe

תוצאה: כל האתרים באירופה שמקשרים לשירות המיקרובלוגינג טוויטר (בגלל היותו כל כך פופולארי אני לא מופתע מהכמות –  2,150,000).

5. מאיפה יוצאים קישורים שב- anchor text שלהם יש ביטוי X?

כל אתר שואף להשיג קישורים עם anchor text (הטקסט שמופיע בקישור עצמו) שמכיל את ביטוי המפתח אותו רוצים לקדם. השאילתה הזאת תחשוף בפניכם את כל הקישורים הלא טבעיים שהמתחרים שלכם השיגו (קל מאד לזהות קישורים שנבנו לצרכי SEO ולא בצורה טבעית).

פורמט:

link:URL -site:URL inanchor:keyword

דוגמא:

link:http://www.k.co.il -site:k.co.il inanchor:קידום אתרים

תוצאה: כל הדפים שמקשרים לאתר K.co.il, כך שב- anchor text שלהם כתוב הביטוי “קידום אתרים”. זה לא בהכרח חייב להיות כל הטקסט שכתוב בקישור, אלא יכול להיות גם חלק מעוד טקסט.

אם נעשה לרגע קומבינציה של כל חמשת האופרטורים שראינו עד כה, נוכל לבדוק מהם הקישורים הכי חזקים ברשת (וגם רלוונטיים) על המילה “סרטונים”, שמפנים לאתר flix.co.il. כך תראה השאילתה:

linkdomain:http://www.flix.co.il -site:flix.co.il intitle:”סרטונים” and inanchor:”סרטונים”

כלי קידום אתרים שימושיים לניתוח קישורים

אופרטורים היא רק דרך אחת לחקור את הדפים המקשרים, דרך שגם לא תמיד מספקת לנו את כל המידע. מה אם ארצה למשל לדעת מהו ה- Pagerank של כל העמודים המקשרים? כמו כן, אם אני מעוניין לחקור את ה- anchor text של הקישורים שאתר מסוים מתמקד בו, האם אצטרך להריץ את האופרטורים על כל מילת מפתח בנפרד? בדיוק לשם כך הומצאו כלים אוטומטיים שיעשו את העבודה בשבילנו (בהם גם נעזרתי המון בהשוואה בין בינג לגוגל). אלו 2 האהובים עלי:

  • Link Diagnosis הכלי הזה מתממשק ישירות מול ה-API של Yahoo site explorer עליו דיברתי בתחילת הפוסט, ומציג ניתוח מקיף של כל הקישורים החיצוניים של אתר מסוים. לאחר סריקה ממושכת של האתר, תתקבל על המסך הודעה שתמליץ לכם להתקין את הפלאגין של הכלי ישירות לפיירפוקס. אל תהססו, תתקינו אותו (זה לוקח כמה שניות), כי ככה זה יאפשר לכם לקבל יותר נתונים בדו”ח הסופי. לאחר מכן הסינון של הדו”ח יכול להיעשות ע”י: ה-Pagerank, כמות קישורים, רמת כוח כללית וסינון לפי ה- anchor text. מלבד טבלאות עם נתונים מתקבלים גם גרפים שממחישים את זה ויזואלית:

גרפים מתוך הכלי Link Diagnosis

  • Linkvendor הכלי הזה מספק את אותה האינפורמציה פחות או יותר, רק שהסינון על פי Pagerank איכותי יותר ומובן יותר. גם הכלי הזה עובד על סמך החיפוש ב- Yahoo ומציג בין השאר גם סינון עפ”י IP (כמה קישורים הגיעו מכל IP), כל הדפים הפנימיים של דומיין מסוים מהם הקישור מזוהה, ציון כללי לרמת חוזק הקישורים הכללית (אין לי מושג על סמך מה היא מחושבת) ועוד. אבל כפי שאמרתי, השימוש העיקרי של הכלי הזה הוא בעיקר לשם קבלת תמונה כללית לגבי ה- Pagerank של העמודים מהם הקישורים יוצאים. ככה זה נראה:

לכלים אלו (ונוספים) יש גישה מתוך סרגל כלים לקידום אתרים שבניתי, אותו ניתן להוריד בחינם תוך שניות. בנוסף, ניתן למצוא בסרגל גם עדכונים מבלוגים ופורומים מובילים בתחום ה- SEO.

באיזה כלים אתם משתמשים?

זה גם לא חייב להיות כלים, אולי אתם נוהגים להשתמש בשאילתות ואופרטורים אחרים שלא הוזכרו כאן? אשמח מאד אם תוכלו לשתף בתגובות מהנסיון שלכם, לגבי הדרכים האפקטיביות ביותר לנתח קישורים חיצוניים.

התמונה באדיבות Basil Gloo

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

40 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

40
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.