בלוג קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית

ברוכים הבאים לבלוג AskPavel! כאן תוכלו לקרוא על עדכונים וחדשות, מדריכים שימושיים, טיפים פרקטיים ליישום, הנחיות אופטימיזציה ותוכן נוסף בנושא מעולם השיווק באינטרנט - קידום אתרים אורגני (SEO), פרסום ממומן, מדיה חברתית, ווב אנליטיקס ועוד.

All Things Data 2016 – סיכום הרצאות מהכנס השנתי לאוהבי הדאטה וה-CRO

All things data 2016

הכנס השנתי, All Things Data, בתחום הדאטה וה-CRO, יצא לדרכו השנה זו פעם שניה בארץ לאחר הפיילוט המוצלח של שנה שעברה. הכנס נערך בניהולו של שוקי מן – מומחה בתחום האנליזה ושיפור יחס ההמרה. מיקום הכנס היה זהה למיקום של שנה שעברה, אולם סמולרש באוניברסיטת תל אביב, אני אישית מאוהבת במרפסת שיש שם וכמובן באולם רחב הידיים והכסאות הנוחים שהוא מציע. אז מה היה לנו? לאורך הכנס היו 9 הרצאות ותחרות הצגת סטראטאפים עם פנאל שופטים מכובד. הכנס התנהל כולו ...

קרא עוד »

דיבור צפוף: איך מתניעים תהליך של קידום אתרים עם הלקוח?

פגישת התנעה עם לקוח קידום אתרים

  אחרי שדיברתי עם לא מעט אנשי SEO מתקדמים וגם מתחילים כאחד, אני מזהה בעיה דומה אצל כולם, לעשות SEO זה כיף, אבל איך מתחילים? ממה? אל תשחקו אותה, אני מבין שרוב מקדמי האתרים הם "תותחי SEO" ויודעים לקדם ועושים יופי של עבודה בתוצאות החיפוש, אבל בפועל, האם אתם עובדים לפי שגרה מסוימת? כבר דיברתי פעם על "איך נראה יום בחיי מקדם אתרים" אבל, אל תשכחו, אני יועץ לחברות גדולות וקטנות כאחד ואני מזהה בעיות ...

קרא עוד »

גאווה ישראלית: 8 ספרים על שיווק דיגיטלי בעברית שכדאי לכם לקרוא

ספרים שיווק דיגיטלי

הנטייה המודרנית לקבור את ראשנו במסכים משכיחה מאיתנו לעתים את קיומם של ספרים, וחבל. נכון, חלק מהמסכים בהם אנחנו מביטים בשקיקה הם מסכים של קוראים אלקטרוניים כמו קינדל, אבל עבור רבים מאיתנו, קסמם של הספרים המודפסים עדיין לא פג. לצד חסרונותיו של הספר המודפס (כמו כריתת עצים ומחיר גבוה יחסית לספרים דיגיטליים) יש לו גם יתרונות: נוח ונעים יותר להתכרבל אתו במיטה; פעולת הדפדוף היא הפסקה מבורכת מהזזת האצבע על מסכי מגע; לעולם לא נגמרת ...

קרא עוד »

All Things Data 2016 – כנס האנליטיקס והאופטימיזציה הגדול בישראל [20% הנחה לקוראי הבלוג]

All Things Data 2016

בתור אנשים שעוסקים בשיווק באינטרנט, כולנו מודעים לחשיבות הגדולה שיש לביצועים של הטראפיק שמגיע לאתר. הטראפיק זה משהו שפוגש אותנו בכל מקום אפשרי – אם אנחנו עוסקים בקידום אורגני אנחנו תמיד נעבוד קשה כדי להביא טראפיק מהמילים האיכותיות ביותר, אם אנחנו עושים פרסום בגוגל או בפייסבוק אנחנו תמיד נעבוד כדי להעלות את ה-CTR ולהוזיל את ה-CPC, וכך בכל ערוצי הטראפיק דרכם הגולשים מגיעים לאתרים שלנו. או במילים אחרות – אנחנו תמיד נשאף להביא תנועה שאחוזי ...

קרא עוד »

הוזמנת לראיון למשרת SEO ג'וניור? 8 דברים שלא כדאי לפשל בהם

ראיון למשרת קידום אתרים

במהלך 11 השנים האחרונות ראיינתי עשרות אנשי SEO למשרת Junior, כשאת יכולותיהם של רבים מהם, שהגיעו לא מוכנים, קשה היה להעריך ונאלצתי למסור תשובה שלילית. אחרים, שהשכילו "לעשות שיעורי בית", הגדילו את סיכוייהם באורח דרמטי. הנה כמה כללי עשה ואל תעשה, במיוחד למשרת איש SEO מתחיל. ללמוד לאן הגעת כאשר מדובר בראיון עבודה, חשוב ואפילו חיוני לעשות שיעורי בית על אודות החברה שאליה מגיעים לראיון – הרושם שהדבר מותיר על המראיין הוא קריטי. ראיון עבודה ...

קרא עוד »

7 כלים לקידום אתרים מקומי שיעזרו ללקוחות למצוא אתכם

כלים לקידום אתרים מקומי

בשנת 2016, כאשר לרובינו יש סמארטפון שמלווה אותנו לכל מקום, בכל שעה, לא מפתיע שאנחנו מנצלים אותו כדי לחפש שירותים שונים בסביבתנו: מסעדה בצהרי היום, מכבסה בשכונה או סניף בנק קרוב בו נוכל להוציא כסף. כבר ב-2012 נמצא כי 85 אחוזים מהצרכנים משתמשים באינטרנט כדי למצוא עסקים מקומיים, כך שסביר להניח שהיום האחוזים גבוהים אף יותר. מחקר נוסף, שערכה גוגל ב-2014, העלה כי 3 מתוך 4 צרכנים צפויים לבקר בחנויות מקומיות לאחר שמצאו אותן בתוצאות החיפוש בגוגל. באינפוגרפיקה ...

קרא עוד »

דיבור צפוף: תכלית האתר (תחליט!) – מה הקשר בין מיקוד תוכן למיקומים בגוגל

השפעת מיקום האתר על דירוגים בגוגל

אחד הדברים שאני רואה כמעט בכל תחום ובכל אתר הוא הרצון להתרחב, החל מהנושא הרלוונטי לאתר ועד לנושאים סמנטיים שפחות רלוונטיים ברמה הישירה לאתר, ואז בצורה מאוד מפתיעה, האתר מתחיל לאבד מיקומים. למה זה קורה לנו? הדוגמא שנתתי בסרטון הפעם היא בנושא "הרחקת יונים" אני יכול להגיד לכם שזה לא הנושא שעליו בדקתי את הנושא מקרוב מבחינת AB-TESTING אבל הנושא שאני בדקתי היה נישתי מדיי אז העדפתי לתת דוגמא מתחום יותר מוכר. חיפוש בגוגל יכול ...

קרא עוד »

קידום אתרים לעסקים קטנים ובינוניים: 6 עצות שיעזרו לכם למשוך גולשים

קידום אתרים עסקים קטנים

היום כבר אין על כך עוררין: עסקים שמכבדים את עצמם חייב להשקיע בקידום האתרים שלהם. מאידך, ככל שגוגל מפתחת את האלגוריתם שלה ומוציאה עוד עדכונים, וככל שצצות עוד פלטפורמות, אפליקציות, רשתות חברתיות ומכשירים חכמים בהם ניתן לבצע פעולות שיווקיות – עולם קידום האתרים מתקדם ומתרחב ונדרשת השקעה לא מעטה כדאי לעמוד בקצב של כל השינויים ולהישאר בטופ. מדובר בהתמודדות לא פשוטה לחברות גדולות, לא כל שכן לעסק קטן או בינוני. מאחר שמדובר באחד ההיבטים השיווקיים ...

קרא עוד »

שידור חי בפייסבוק: 6 דרכים להשתמש בזה לשיווק אפקטיבי במדיה החברתית

woman-638384_1920

אם אתם עוקבים אחרי ההתפתחות של פייסבוק בשנים האחרונות, לא קשה לראות שהיא לא מהססת להטמיע חידושים טכנולוגיים בפלטפורמה שלה בזמן שהם קורים. ברוב המקרים היא אף משדרגת אותם עם פיצ'רים ייחודיים כדי להציע למשתמשיה יותר ממה שמציעות להם המתחרות שלה. כך גם במקרה של החידוש הנוכחי, Facebook Live Video: שידור וידאו חי שניתן להזרים ישירות ממכשירים ניידים. אם בתחילת דרכה בתחום הווידאו פייסבוק התחרתה בעיקר ביוטיוב, הרי שכעת היא מתחרה בשירותים כמו Periscope של טוויטר ואפליקציית ...

קרא עוד »

דיבור צפוף: איך לבחור חברת בניית אתרים?

בחירת חברת בניית אתרים

כל שבוע אני מנסה לדבר איתכם על עולם הSEO מנקודת מבט של איש ה-SEO, צוות ה-SEO ובכללי, איך עובר יומו של איש SEO במקצוע שלו, אבל הפעם אני רוצה לדבר מנקודת מבט של הלקוח, מישהו שאל אותי לאחרונה "מה אתה מתלהב מהוורדפרס, ג'ומלה וכו', בניתי אתר לאמא שלי בוויקס והוא נראה מדהים" אז לפני שאני מנתק איתו קשר, צילמתי / כתבתי פוסט בנושא. האמת שאני צוחק, אין לי בעיה נגד WIX חלילה או משהו, באמת, יש ...

קרא עוד »

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים: