מה זה טייטל?

(Meta Title)
טייטל

תוכן עניינים

מכל נתוני המטא, הטייטל הוא הנתון הקריטי והחשוב ביותר לא רק לקידום האתר אלא לנראות והחשיפה שלו במנועי החיפוש. ה-Title הוא למעשה הכותרת של כל עמוד באתר בין אם מדובר בדף הבית, קטגוריה או פוסט. למרות שגוגל מסוגל למשוך בעצמו את הטייטל גם אם הוא לא יוגדר ע”י איש SEO, יש להקפיד להגדיר טייטל באופן ייחודי לכל עמוד.

איך מגדירים טייטל?

במערכות ניהול פופולריות כמו וורדפרס או ג’ומלה, ניתן להשתמש בתוסף SEO על מנת להגדיר את הטייטל. בוורדפרס ניתן לעשות זאת ע”י תוסף All in One SEO, אבל רוב מקדמי האתרים יעדיפו לעשות שימוש ב-Yoast.

כך מגדירים טייטל דרך יואסט:

הגדרת טייטל ב Yoast

חשוב מאוד להקפיד שלא לחרוג מעבר להקלדת 60 תווים, אחרת הטייטל ייחתך בגוגל ומה שהמשתמשים יראו היא כותרת שנקטעת באמצע עם 3 נקודות. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שהצגת הטייטל תלויה בשאילתת החיפוש. כאמור, בלא מעט מקרים גוגל יכול למשוך מידע אחר לטייטל או לשנות את סדר המילים כך ששם המותג יופיע ראשון. אופן בניית הקישורים, הגדרת טקסט העוגן והגדרת ההיררכיה של האתר יכולים להיות גורמים משפיעים להצגת טייטל שונה מהמוגדר.

בהקשר זה כדאי לדעת שגוגל הצהירה במפורש שאורך הטייטל אינו מהווה פקטור בקידום אורגני. חישובי האורך הדרוש אינם מגיעים ישירות מהנחיה של גוגל, אלא מגורמים חיצוניים שבדקו וראו מה קורה כאשר יש טייטל ארוך מדי. מבחינת גוגל, לאורך הטייטל אין מגבלה – וגם טייטל ארוך מדי נלקח בחשבון.

על מה חשוב להקפיד כאשר מגדירים Title

  • שילוב מילות מפתח – המילים שפותחות את הטייטל צריכות להיות מילות המפתח. המילים שסוגרות את ה-Title אמורות להיות שם העסק/מותג. מה שיופיע בין לבין אמור להניע את המשתמש לפעולה ולגרום לו לבחור באתר מסוים על פני המתחרים שלו גם אם המיקום שלו יותר נמוך. כמובן שניתן לשלב יותר מביטוי אחד מקודם בטייטל, אבל חשוב להימנע משילוב אך ורק מילות מפתח בכותרות.
  • ניסוח שיווקי – אפשר להניע את המשתמשים דרך הטייטל, להכריז על מבצעים, מחירים ו/או לגרום ללקוח להזדהות על המותג.
  • ייחודיות – יש להימנע מהגדרת טייטלים באופן אוטומטי וגנרי ע”י המערכת. חשוב שלפחות 2/3 מכל טייטל יהיה ייחודי. לדוגמה, יש לכם באתר דף על תיקון מחשבים וטכנאי מחשבים? חשוב שהתוכן בין מילת המפתח לשם המותג יהיה שונה בכל דף. למשל:

טכנאי מחשבים – בדיקה במעבדה ללא עלות – נירקומפ מעבדת סלולר ומחשבים
תיקון מחשבים – התחייבות לתיקון תוך 24 שעות – נירקומפ מעבדת סלולר ומחשבים

שיפור ה-CTR (שיעור קליקים על תוצאות האתר בגוגל)

ה-CTR (ראשי תיבות של click-through rate) תלוי ב-2 גורמים עיקריים: המיקום והטייטל שלו. הגדרתם טייטל בצורה טובה לגוגל? ללא מעקב ובדיקה לא באמת תוכלו לדעת אם עשיתם את העבודה בצורה הטובה ביותר. איך עוקבים אחרי ה-CTR? דרך כלי מנהל האתרים. יש ללחוץ על “תנועות חיפוש”, לאחר מכן על “ניתוח חיפושים” ולסמן קליקים, הופעות, שיעור קליקים ומיקום.

דוגמה לאתר שנמצא בשלבי קידום התחלתיים:

בעזרת מעקב אחרי אחוז ההקלקות ביחס למיקום האתר, תוכלו לדעת האם הטייטל טוב או טעון שיפור. קחו בחשבון שאחוז ההקלקות מתחלק בין 10 תוצאות אורגניות, התוצאות הממומנות ואפילו בין התוצאות שמעבר לדף הראשון. לכן, קחו בפרופורציות את אחוז ההקלקות. בנוסף, קחו בחשבון שמה שיכול להיות אחוז טוב בתחום X יכול להיות ממש לא טוב בתחום Y. אבל אם אתם ממוקמים בדף הראשון ואחוז ההקלקות על תוצאת האתר שלכם הוא 1% – כדאי להתחיל לחשוב על שיפור הטייטל.

קישורים שימושיים

 

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.