מה זה אופטימיזציית אוף פייג׳?

(Off Page Optimization)
אוף פייג'

תוכן עניינים

על מנת לבצע קידום אתרים אורגני מוצלח, יש לא רק להתאים את האתר לקידום ולבצע עבודת און פייג’ מוצלחת, אלא גם להשקיע זמן בעבודת אוף פייג’. בניית קישורים, יצירת אזכורים ופרסום מאמרי אורח באתרים הם החלק המרכזי באסטרטגית ה-Off Page.

בניית קישורים

פקטור ה-Off Page החשוב ביותר לטובת קידומו האורגני של כל אתר הוא בניית קישורים חזקים. ככל שקישורים מגיעים מאתרים בעלי תנועה גדולה יותר,מיקומים טובים יותר ונתונים טכניים איכותיים יותר כמו למשל Trust גבוה, כך השפעתו תהיה חזקה יותר. גם למיקום בו מופיע הקישור בתוך האתר ישנה השפעה. למשל קישור מפוטר (footer) של אתר חזק יכול להקפיץ את האתר אליו הוא מקשר באופן משמעותי. כמו כן, כאשר בונים קישורים, יש צורך להקפיד יותר על איכות מאשר על כמות. כמות גדולה מידי של קישורים עלולה לגרום לגוגל להעניש את האתר. כמו כן, יש לשמור על רלוונטיות נושאית בין קישורים.

עוד שני פקטורים משמעותיים בהיבט של קישורים הם:

  • נטרול קישורים לא טובים – כל מקדם אתרים שמתחיל פרויקט דואג לבדוק את פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר עליו הוא אחראי. לא אחת קורה שהמתחרים או המקדמים של המתחרים בוחרים בטקטיקות שחורות של הפניית קישורים רעים כדי לפגוע באתר. אפשר ליצור קשר עם בעלי האתרים ולבקש שהקישורים האלה יוסרו, אבל הדרך הקלה והמהירה ביותר היא העלאת קובץ דחיית קישורים דרך כלי מנהל האתרים. הקישורים אמנם יישארו באתרים המפנים, אבל גוגל יתעלם מקיומם ולא יעניש את האתר.
דחיית קישורים כפקטור אוף פייג’ חשוב
  • קישורים מאינדקסים ומקומונים – לעסקים רבים ישנה רלוונטית רבה לקידום לפי אזורים וערים בישראל. כדי לחזק את הקידום המקומי, רצוי לבנות קישורים מאינדקסים נישתיים ו/או מקומונים. חשוב מאוד להקפיד שלא להוציא קישורים מעמוד אינסופי של קישורים אחרת זה יהיה ספאמי או חסר תועלת מכיוון שלקישור לא יהיה באמת כוח.

יצירת אזכורים

הפיכה למותג בעיניי גוגל תתרום בצורה משמעותית לחיזוקו של האתר ולעלייה במיקומים. לכן חשוב ליצור אזכורים למותג באתרים חזקים. ניתן לעשות זאת דרך מאמרי אורח. כל דרך שתוביל לאזכור המותג באופן חיובי, תתרום להפיכת האתר למותג בעיניי גוגל.

פעילות ברשתות חברתיות

קישורים ונוכחות ברשתות חברתיות הם חלק מסיגנלים שמשפיעים על קידום האתר. יש לדאוג לפתיחת פרופיל עסקי ויצירת קישורים דרכו לאתר. למשל, פרסמו קישורים לפוסטים שעולים בבלוג דרך הדף העסקי שלכם.

הסרת תוכן משוכפל

בדיוק כמו שחשוב לטפל בתוכן כפול בתהליך עבודת ה-On Page, כך חשוב לטפל גם בתוכן חיצוני כאשר עושים עבודת אוף פייג’. אם מישהו העתיק מהאתר שלכם, הוא אמור להיענש, אבל לא אחת קורה שדווקא האתר שממנו העתיקו את התוכן – הוא זה שיורד בדירוגים. אל תיקחו סיכון. העתיקו מכם תוכן? בקשו להסיר אותו. הרי גם ללא קשר לקידום אתרים אורגני, מדובר בהפרת זכויות יוצרים שממש לא כדאי להבליג עליה.

Google My Business

כל מי שיש לו עסק פיזי בנוסף לחנות הוירטואלית או שיש לו משרדים והוא מקבל קהל, רצוי שייצור כרטיס Google My Business שימקם אותו על המפה – תרתי משמע. בעת חיפוש שם העסק בגוגל וגם כאשר מחפשים דרך מילים גנריות, הכרטיס יכול להופיע בצד ולהוות תוצאה נוספת ובולטת במיוחד במנוע החיפוש. מומלץ לעודד לקוחות לכתוב ביקורות בפייסבוק כמו גם באתרים כמו זאפ. ביקורות ממקורות כאלה יכולות להימשך אוטומטית לכרטיס ולהפוך את התצוגה לעשירה יותר.

קישורים שימושיים

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.