מהן מילות מפתח ואיך הן משתלבות בקידום אתרים? | AskPavel
מחקר מילות מפתח

מילות מפתח

מילות מפתח הן מילים או ביטויים באמצעותם גולשים מחפשים מידע או שירות כלשהו. ברוב המקרים, חקר מילות המפתח הוא השלב הראשון בתהליך הSEO. מטרת התהליך היא לגרום לאתר המקודם להופיע לפני מתחריו בדף הראשון בגוגל במילות מפתח מסוימות. ניתן לקדם דפי נחיתה באופן ממומן ואתרים באופן אורגני וממומן. את מילות המפתח ניתן לחלק ל 2: מילות מפתח תחרותיות וביטויי זנב ארוך.

 

מילות מפתח תחרותיות

ככל שהתחום יותר מבוקש ויותר תחרותי, כך יהיה קשה יותר לקדם את מילות המפתח וגם ייקח זמן רב יותר. חשוב להבין שלא תמיד נפח החיפוש מעיד על כך שמדובר בתחום תחרותי וקשה לקידום. לפעמים ישנה כמות גדולה של חיפושים בנושא כלשהו אבל לא בהכרח ישנה כמות גדולה של אתרים שמקודמים בגוגל בתחום מכיוון שלא קיימת כדאיות כלכלית. בכל מקרה, במקרים רבים ביטויי מפתח תחרותיים ו/או גנרים יהיו מורכבים ממילה אחת או שתיים: למשל "בניית אתרים" או "צימר".

ביטויי זנב ארוך

מילות מפתח אלה הן ארוכות יותר ונפח החיפושים שלהן נמוך יותר. מדובר בביטויים פחות תחרותיים ולכם גם קלים ומהירים יותר לקידום. ביטויי זנב ארוך יהיו מורכבים לפחות מ-2 מילים ובמקרים רבים גם מ-3. למשל "בניית אתרי וורדפרס" או "צימר בגליל העליון". כמו כן, מילות מפתח בזנב ארוך יכולות להיות מורכבות גם משאלות:

איך לצבוע שיער לאפור
איך לקנות רכב יד שנייה

keywords

 

מילות מפתח בזנב ארוך נכנסות גם במסגרת הקידום המקומי:

אינסטלטור בפתח תקווה
חנות מחשבים בתל אביב

מחקר מילים

כמות המילים הרלוונטיות לקידום אורגני יכולה להיות גדולה מאוד. הכל תלוי בנושא וכמות השירותים/מוצרים אותם ניתן להזמין דרך האתר. מכיוון שאי אפשר לירות לכל הכיוונים בבת אחת, חשוב לבצע מחקר מילים על מנת להבדיל בין ביטויים תחרותיים ופחות תחרותיים, לבדוק את הרלוונטיות של כל אחד מהם לאתר ולאחר מכן לבנות אסטרטגיה לגבי כמות וסוג הביטויים לקידום. מומלץ לבחור בתמהיל שכולל גם ביטויים תחרותיים וגם ביטויי זנב ארוך ולא לקדם אך ורק את הביטויים התחרותיים ביותר.

דפי נחיתה אורגניים

קידום דף הבית על כל ביטוי אפשרי זוהי טכניקה פסולה מיסודה. מילות מפתח בעלות נפח חיפוש גדול, שמהוות גם מוצר או שירות, ניתן לקדם במסגרת קטגוריות ותת קטגוריות. ניתן לשלב גם ביטויי זנב ארוך בתור תת קטגוריות כל עוד זה רלוונטי לניווט באתר. מילות מפתח שאינן מתאימות להיות קטגוריות או תת קטגוריות כדאי לשלב במסגרת מדור מידע.

שילוב מילות המפתח

על מנת להפוך את דפי הנחיתה האורגניים ליעילים לקידום, חשוב לשלב את מילות המפתח תוך כדי הקפדה על הכללים הבאים:

צפיפות – רצוי להפקיד שמילת המפתח תופיע ב 1% מתוך גוף הטקסט. למשל אם מדובר במאמר של 400 מילים, כדאי שמילת המפתח תחזור 4 פעמים, כלומר, אחת ל-100 מילים.
H1 – יצרתם דף נחיתה לביטוי חנות מחשבים בתל אביב? הקפידו להגדיר את הביטוי, שהוא גם כותרת המאמר – כ H1.
נתוני מטא – חשוב לשלב את מילות המפתח בכותרות, במטא דסקרפשן ובתגיות האלט של דף הנחיתה האורגני. רצוי גם ליצור כתובות URL ידידותיות וקצרות הכוללות את המילים בעברית או באנגלית.

מילות מפתח שליליות

מושג זה רלוונטי לקידום ממומן. אם אתם לא מעוניינים שמילים מסוימות יגרמו למודעה שלכם להופיע בדף תוצאות החיפוש כאשר אתם מריצים קמפיין, ניתן להגדיר זאת בכלי של Adwords. גם תוך כדי הקמפיין ולא רק בתחילתו ניתן לעדכן את המילים השליליות וזאת כדי להימנע מלבזבז את התקציב על ביטויים שמובילים לכמות גדולה של קליקים אך בפועל למעט המרות.

קישורים שימושיים:

האם המאמר הועיל לך? נשמח לקבל דירוג כדי לדעת איך להשתפר

מילות מפתח
ציון: 3/5 (9 מדרגים)

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים