גוגל מודיעה: אורך טייטל לא משפיע על קידום ואין לו מגבלה

מיטל אור
גוגל מודיעה כי אין משמעות לאורך הטייטל בכל הנוגע לקידום האתר. לצד זאת היא מסבירה במה כדאי להתחשב בעת בחירת הכותרת.
אורך טייטל בגוגל

על פי גארי איליס (Gary Illyes) מגוגל, הסטנדרטים לאורך הטייטלים שנוצרו אינם בהמלצתה. איליס שיתף בפודקאסט של Google Off the Record פרטים על האורך האופטימלי ואנו מביאים אותם כאן בכתבה.

כפי שפורסם מוקדם יותר ב-Search Engine Journal, תגי מטא טייטל נמדדים בפיקסלים. האורך עליו ימליצו רוב הכלים יהיו בדרך כלל בין 50 לבין 70 תווים. מספר זה נובע בשל השימוש במכשירים ניידים כאשר טייטלים ארוכים מוצגים בחלקם בלבד והגולשים לא יכולים לקרוא אותם במלואם בתוצאות החיפוש.

עם זאת, מגוגל מוסרים כי את הסטנדרט לא היא קבעה אלא הוא נבנה על פי מה שהיא מסוגלת להציג. מבחינת אינדוקס התוכן, האלגוריתם של גוגל אינו מגביל את מספר התווים בטייטל ואינו קובע את הקידום של התוכן על פי האורך.

מהו האורך האופטימלי לטייטל?

בדרך כלל גוגל תציג בתוצאות החיפוש 50-60 מהתווים הראשונים של הכותרת. אם הכותרת ארוכה יותר היא תופיע בחלקה ואם היא קצרה יותר, במלואה. שמירה על כותרות עד 60 תווים תוביל לכך שב-90% הכותרות יוצגו במלואן, כפי שתוכנן. עם זאת יש להביא בחשבון כי זו אינה באמת מגבלה כיוון שבמכשירים שונים התצוגה משתנה ואיתה אורך הכותרת.

כיוון שגוגל חותכת את הכותרת לאחר 50-60 תווים, אפשר לראות במספר זה ככלל אצבע לבחירת אורך הכותרת האופטימלי. מספר התווים כולל: אותיות, רווחים, מספרים וסימני פיסוק למיניהם. עם זאת, זוהי אינה המלצה של גוגל עצמה אלא של כלים חיצוניים לה, בהם גם Ahrefs ו-MOZ.

מדד ההגשה כזה שיש לחשוב עליו

על פי איליס, בכתיבת הכותרת יש לחשוב על אופן הגשת התוכן לגולשים ולכן הוא ממליץ לנסות ליצור כותרת מדויקת לתוכן, בלי לחשוב האם היא ארוכה או קצרה. אם הכותרת תהיה ארוכה מדי, היא לא תפגע בדירוג האתר. הכותרת יכולה להיות גם באורך של 160 או 200 תווים, גם אם במנוע החיפוש היא לא תופיעה בשלמותה.

על פי איליס אלו הכללים שיש לחשוב עליהם בכתיבת הכותרת:

  • על הכותרת להעביר תובנה מהירה לגבי התוכן.
  • על הכותרת להבהיר מדוע התוכן רלוונטי לשאילתה.
  • על הכותרת להיות מדויקת ולתת את המשמעות הגדולה ביותר במינימום מילים.
  • לא משנה איך הכותרת מוצגת, גוגל תביא בחשבון את כל תוויות הכותרת.

לקריאת הכתבה המקורית

תגיות רלוונטיות: אופטימיזציהגוגל
שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
53
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
28
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
103
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
99
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105092
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100764
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99917
מדיה חברתית
בן אורן
87826
קידום אתרים
דנה רוזן
82480
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.