גוגל מודיעה: אורך טייטל לא משפיע על קידום ואין לו מגבלה

גוגל מודיעה כי אין משמעות לאורך הטייטל בכל הנוגע לקידום האתר. לצד זאת היא מסבירה במה כדאי להתחשב בעת בחירת הכותרת.
מיטל אור
אורך טייטל בגוגל

על פי גארי איליס (Gary Illyes) מגוגל, הסטנדרטים לאורך הטייטלים שנוצרו אינם בהמלצתה. איליס שיתף בפודקאסט של Google Off the Record פרטים על האורך האופטימלי ואנו מביאים אותם כאן בכתבה.

כפי שפורסם מוקדם יותר ב-Search Engine Journal, תגי מטא טייטל נמדדים בפיקסלים. האורך עליו ימליצו רוב הכלים יהיו בדרך כלל בין 50 לבין 70 תווים. מספר זה נובע בשל השימוש במכשירים ניידים כאשר טייטלים ארוכים מוצגים בחלקם בלבד והגולשים לא יכולים לקרוא אותם במלואם בתוצאות החיפוש.

עם זאת, מגוגל מוסרים כי את הסטנדרט לא היא קבעה אלא הוא נבנה על פי מה שהיא מסוגלת להציג. מבחינת אינדוקס התוכן, האלגוריתם של גוגל אינו מגביל את מספר התווים בטייטל ואינו קובע את הקידום של התוכן על פי האורך.

מהו האורך האופטימלי לטייטל?

בדרך כלל גוגל תציג בתוצאות החיפוש 50-60 מהתווים הראשונים של הכותרת. אם הכותרת ארוכה יותר היא תופיע בחלקה ואם היא קצרה יותר, במלואה. שמירה על כותרות עד 60 תווים תוביל לכך שב-90% הכותרות יוצגו במלואן, כפי שתוכנן. עם זאת יש להביא בחשבון כי זו אינה באמת מגבלה כיוון שבמכשירים שונים התצוגה משתנה ואיתה אורך הכותרת.

כיוון שגוגל חותכת את הכותרת לאחר 50-60 תווים, אפשר לראות במספר זה ככלל אצבע לבחירת אורך הכותרת האופטימלי. מספר התווים כולל: אותיות, רווחים, מספרים וסימני פיסוק למיניהם. עם זאת, זוהי אינה המלצה של גוגל עצמה אלא של כלים חיצוניים לה, בהם גם Ahrefs ו-MOZ.

מדד ההגשה כזה שיש לחשוב עליו

על פי איליס, בכתיבת הכותרת יש לחשוב על אופן הגשת התוכן לגולשים ולכן הוא ממליץ לנסות ליצור כותרת מדויקת לתוכן, בלי לחשוב האם היא ארוכה או קצרה. אם הכותרת תהיה ארוכה מדי, היא לא תפגע בדירוג האתר. הכותרת יכולה להיות גם באורך של 160 או 200 תווים, גם אם במנוע החיפוש היא לא תופיעה בשלמותה.

על פי איליס אלו הכללים שיש לחשוב עליהם בכתיבת הכותרת:

  • על הכותרת להעביר תובנה מהירה לגבי התוכן.
  • על הכותרת להבהיר מדוע התוכן רלוונטי לשאילתה.
  • על הכותרת להיות מדויקת ולתת את המשמעות הגדולה ביותר במינימום מילים.
  • לא משנה איך הכותרת מוצגת, גוגל תביא בחשבון את כל תוויות הכותרת.

לקריאת הכתבה המקורית

תגיות רלוונטיות: אופטימיזציהגוגל
שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89517
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88147
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
87867
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66783
קידום אתרים
ירון אחר
64856
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
31
קידום אתרים
מיטל אור
103
קידום אתרים
מיטל אור
57
מדיה חברתית
מיטל אור
71
קידום אתרים
מיטל אור
61
מדיה חברתית
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x