מהו יחס נטישה ואיך הוא משפיע על קידום אתרים | AskPavel
שיפור שיעור יציאה

יחס נטישה

יחס נטישה בא לידי ביטוי בכמות הגולשים שהגיעו לאתר, צפו בדף אחד בלבד ולא ביצעו שום פעולה נוספת באתר או בתוך העמוד עצמו. גם אם הם שהו חצי שעה בתוך העמוד ויצאו, גוגל אנליטיקס יחשיב ביקור זה באתר כפעולה שהובילה לנטישה.

איפה ניתן לראות את אחוז הנטישה?

בדף הבית של גוגל אנליטיקס של כל אתר ניתן לראות את אחוז הנטישה. בגרסה העברית הוא מוגדר כ"שיעור יציאה". חשוב מאוד לבצע השוואות בין אחוזי הנטישה לא רק ביחס לחודש הקודם אלא גם ביחס לחודשים אחרים ולתקופה המקבילה בשנה שעברה. כמו כן, במידה ואתם מבצעים שינויים מהותיים בדף הבית, יש לבדוק האם חלה החמרה או שיפור באחוז הנטישה ולפיכך יש לבצע תיקונים נדרשים.

מהו יחס נטישה טוב ומהו רע?

תמיד צריך לשאוף ליחס נטישה כמה שיותר נמוך. יחד עם זאת, קחו בחשבון שאם אחוז הנטישה באתר עומד על 60% – מדובר בנתון טוב. חשוב להבין שאחוז נטישה נמוך במיוחד, כמו למשל 2%, יכול להעיד במקרים רבים על תקלה באנליטיקס או התקנה של 2 אנליטיקסים על אתר אחד. כמו כן, ישנם מצבים בהם גולשים נכנסים לאתר, וכל מה שהם רוצים לבצע הוא חיוג למספר הטלפון שמופיע בדף הבית. למשל בתחום בעלי המקצוע, אחוז הנטישה לרוב יהיה גבוה יותר מאשר באתרי תוכן כי אופי השימוש באתר שונה.

bounce rate
אחד ממאות הפרמטרים שמשפיעים על קידום האתר

ישנם מאות פרמטרים שקובעים את מיקום האתר. אחוז הנטישה הוא אחד מהם אבל לא יקום או ייפול עליו הדבר. אם אחוז הנטישה באתר גבוה במיוחד, אבל כמות האנשים שיוצרים קשר דרך האתר היא גדולה – אין מה לדאוג. לא צריך להפוך עולמות בכוח.

מה עלול להוביל לשיעור יציאה גבוה מהדף?

כמות הגורמים יכולה להיות גדולה מאוד. אלה הם המרכזיים:

  • וידאו שפועל אוטומטית – לא רק שוידאו אוטומטי מבריח גולשים אלא שבמקביל גוגל עלולים להעניש את האתר על כך.
  • פופאפ פולשני – הגולש נכנס לאתר ועוד לפני שהצליח להבין איפה הוא נמצא הקפצתם לו פופאפ? סיכוי גדול שהוא ינטוש את האתר לטובת המתחרה. כמו כן פופאפ פולשני במובייל יכול להוביל לעונש מגוגל.
  • רושם ראשוני שלילי – האתר שלכם לא ממותג, נראה רע, חיוור וללא טיפת השקעה בעיצוב? גם אם יש לכם מוניטין טוב בעולם העסקים, תוך כמה שניות הרושם השלילי מדלות האתר עלול להביא לנטישה.
  • היררכיה לא טובה – אם לא ברור מתפריט האתר שלכם איזה שירות הוא מספק – אתם בבעיה. אם האתר מבולגן, אף אחד לא יטרח לנווט במבוך שיצרתם. על המשתמש להבין איפה הוא בתוך 2-3 שניות. הוא צריך להבין בקלות ובמהירות שהוא הגיע למקום שמספק את השירות שהובטח לו בתוצאות החיפוש.
  • אתר שנטען לאט – אם המשתמש צריך לחכות יותר מ2-3 שניות שדף הבית או כל דף אחר באתר יעלה – יש סיכוי גדול שהוא יהפוך ללקוח פוטנציאלי של בעל עסק אחר. כלומר, לא רק שהוא ינטוש את האתר שלכם, אלא שהוא גם לא יחזור לבקר בו.

קישורים שימושיים:

 

האם המאמר הועיל לך? נשמח לקבל דירוג כדי לדעת איך להשתפר

יחס נטישה
ציון: 4/5 (9 מדרגים)

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים