חדשות: אלגוריתם ספאם נוסף, דשבורד חדש לגוגל+ עסקים, קיצוץ בפרסומות פייסבוק ועוד

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

אלגוריתם חדש לסינון שאילתות ספאם

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

גוגל הכריזו באופן רשמי על עדכון נוסף לאלגוריתם שנועד לזהות שאילתות עם אחוז גבוה של ספאם בתוצאות החיפוש ולמנוע מאתרי ספאם להופיע בראש התוצאות (לדוגמה, באנגליה מדובר על שאילתות שעוסקות בהלוואת לטווח קצר – Payday Loans). ההשפעה של העדכון על כל אחד מהאתרים של גוגל ברחבי העולם תלוי ברמת הספאם המקומית. לדוגמה, בארה”ב הצפי הוא לשינוי של 0.3% בלבד, בעוד במדינה כמו טורקיה, הצפי הוא לשינוי גבוה הרבה יותר של 4%.

כמו עם עדכון פינגווין השני, גם הפעם לא נרשמו קפיצות משמעותיות באתרים בארץ, או שאותם בעלי אתרים שספגו ירידות חדות בדירוגים לא ששו לדווח על כך…

גוגל מציגה ממשק מאוחד לעסקים בגוגל פלוס

לפוסט המקורי בתוך Google+

גוגל הכריזו על שדורג לדשבורד של גוגל פלוס לעסקים. מעתה עסקים שיפתחו דף עסקי בגוגל פלוס, יוכלו לעדכן את כל פרטי העסק ישירות ממקום אחד והשינויים יהיו תקפים גם לגוגל מפות, גם לתוצאות חיפוש מקומיות וגם לדף העסקי עצמו.

כמו כן, יהיה אפשר לצפות בנתונים אודות פוסטים כגון כמה אנשים שיתפו אותם, לשתף וידאו או תמונות ולהתחיל Hangout עם העוקבים עצמם ועוד.

עסקים מקומיים יוכלו לראות מאילו שאילתות הגיעו אליהם הכי הרבה מחפשים ומה היה המיקום הגיאוגרפי שלהם.

בנוסף, בארצות שבהן קיימים שירותי Google Offers  ו- Adwords Express, יהיה ניתן לגשת גם אל מאפיינים אלו. כדי להתחיל להשתמש בדשבורד החדש יש להיכנס לעמוד העסק שפתחתם בגוגל פלוס ואז ללחוץ על dashboard בתפריט העליון.

לוח ניהול לגוגל פלוס לעסקים

שינוים נוספים בגוגל שנחשפו ב- SMX 2013

קישור לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

יחד עם עדכון האלגוריתם החדש, מאט קאטס חשף עוד כמה שינויים חשובים שיתחילו לרוץ או כבר רצים בתוך האלגוריתמים השונים של גוגל:

  • כפי שהיה ידוע כבר ממרץ: עדכון פנדה הפך להיות חלק אינטגראלי מתוך האלגוריתם הראשי של גוגל. מה שלא היה ידוע הוא שעדכון הנתונים מתרחש בעשרה מתוך שלושים ימים בכל חודש, ולכן אנחנו צפויים לראות תופעות הדומות לריקודי גוגל של פעם…
  • אם קיבלתם אזהרה עקב ענישה ידנית בכלי מנהלי האתרים, תוכלו לראות בקרוב גם דוגמה לקישורים בעיתיים (ממה שהיה ניתן להבין מכנס בשנה שעברה, גוגל כבר לא שולחים הודעות על הורדת דירוגים שהמקור שלה הוא אלגוריתמי).
  •  גוגל החלו להכניס את אלמנט זמן עליית האתר גם לאלגוריתם הסלולארי שלהם… מעבר לכך, גוגל ציינו מוקדם יותר בהודעה נפרדת שאתרים שמפנים את כל העמודים הרגילים של האתר לעמוד אחד סלולרי או מבצעים הפניה שגויה אחרת, לא ידורגו כמו אתרים שמציגים גרסה סלולארית תקינה.
  • גוגל יציגו דאשבורד חדש ל – “מידע מובנה” המציג שגיאות אפשרויות שמונעות מהמידע להיות מוצג. אם אתם רוצים גישה ללוח כבר עכשיו, עליכם להשתמש בטופס הזה.

פייסבוק מתחילה לקצץ בפרסומות

לפוסט המקורי באתר All Things Digital

פייסבוק מתחילה את הצעד הראשון בתהליך שבמהלכו היא עתידה לקצץ במגוון סוגי הפרסומות המופיעות באתר, וכצעד ראשון היא מבטלת את הפרסומות שהופיעו לצד החיפושים באתר. עם זאת, מי שילחץ על Web Results  ויקבל עמוד תוצאות מבינג, עדיין יראה פרסומות מסוימות.

לדברי פייסבוק, הפרסומות לצד החיפוש הפכו להיות בלתי רלוונטיות מכיוון שפייסבוק מציעה למפרסמים יחידות מודעה להתקנת יישומים במובייל ומודעות המתבססות על פוסטים בעמודים למשתמשי ה – Desktop.

וויז: הסיפור מאחורי רכישת האפליקציה היקרה אי פעם

לכתבה המקורית באתר כלכליסט

גם לאחר שכולנו בוודאי קראנו אודות עסקת הרכישה של Waze, המהלך של גוגל שהצליחה לחטוף את הרכישה מידיה של פייסבוק נותר בגדר חידה.

וובכן, כעת מסתבר כי מנכ”ל גוגל לארי פייג’ היה אחראי ישירות על הרכישה ודאג למשא ומתן מהיר של שבועיים בלבד והזרמה מיידית של 1.3 מיליארד דולר לוויז. פייסבוק כבר הייתה בדיונים עם וויז קודם לכן, אך יכולה הייתה להעביר רק כ- 60% מההצעה שלה (כמיליארד דולר) במזומן ואת השאר במניות (וכידוע, המניה של פייסבוק לא נחשבת ליציבה במיוחד…). בנוסף לכך, הדרישה שלה להעביר את מרכז המו”פ לעמק הסיליקון לא מצאה חן בעיני אנשי Waze. ההצעה הנגדית של גוגל הגיעה כשבוע לאחר מכן, ומכאן הדרך לרכישה הייתה קצרה.

מהכתבה ניתן גם להבין כי פייג’ דאג מראש לכך שיהיה ניתן להטמיע את יכולות Waze בשירותי המפות של גוגל, כך שזה יהיה כנראה המוצר הראשון של החברה שייהנה מיתרונות אלו. לא מן הנמנע כי גוגל תשתמש בשלב מאוחר יותר ביכולות החברתיות של Waze  גם עבור גוגל פלוס, אבל כרגע הכול עדיין בגדר ספקולציות.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

11 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
18
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
96
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
94
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
112
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105076
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100707
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99812
מדיה חברתית
בן אורן
87811
קידום אתרים
דנה רוזן
82476
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

11
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.