הדסקטופ משתלט, מה מעדיפים המשווקים, אלגוריתם גוגל בסכנת חשיפה ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

עלייה בחיפושי דסקטופ

מגפת הקורונה תמשיך להכתיב חלק ניכר מההתנהלויות שלנו בזמן הקרוב. אחת מהן היא הנהירה למחשבים השולחניים, לצד התנהגויות נוספות שפורסמו בבלוג של מיקרוסופט.

מכיוון שרבים עובדים כעת בבית, ניכרת עלייה משמעותית בחיפושים המתבצעים ממחשבים שולחניים. המשתמשים מבצעים יותר חיפושים, מחקר וקניות אונליין, והגידול הזה בא לידי ביטוי גם בחלוקת המכשירים בשימוש. כמו כן ייתכן מצב שבו תהיה הפרעה מתמשכת ביחס בין קניות בחנות לבין קניות אונליין.

בנוסף יש לצפות למסעות לקוח ארוכים יותר מהרגיל בתקופה הנוכחית. מתוך כך יש להגמיש את החזרי ההשקעה שהיינו רגילים להם עד עתה, כדי לאפשר לעצמנו לסגור לידים ומכירות במהלך משפכי השיווק הארוכים יותר.

שינויים בהרגלי הצריכה בלינקדאין

בעקבות המשבר הנוכחי, לינקדאין פרסמה סקירה של טרנדים בהתנהגות משתמשיה. אם במהלך ינואר ופברואר התיוגים המובילים היו שיווק, הנהגה, עסקים, נדל”ן ועבודה – הרי שבמהלך מרץ כבר החלו להשתחל האשטגים כגון coronavirus, covid19 וכן corona.

כשליש מהמאמרים בלינקדאין עוסקים כעת בקורונה בצורה כזו או אחרת, וחיפושים אחר “עבודה מרחוק” שילשו את עצמם. מעבר לכך ניתן לראות שחל גידול משמעותי בכמות התוכן בין תחילת פברואר לסוף מרץ – עלייה של 2,196% בכמות המאמרים שנכתבים, ועלייה של 2,781% במעורבות משתמשים.

לסקירה המלאה (PDF)

נתוני שימוש בלינקדאין בזמן הקורונה
מקור: linkedin.com

תביעה משפטית עלולה לחשוף את האלגוריתם של גוגל

חברת Foundem, מנוע השוואת מחירים בבריטניה, תבעה את גוגל ב- 2012 בשל העדפת תוצאות החיפוש של גוגל עצמה. החברה טוענת שהחל מ-2006 היא נדחקה בתוצאות החיפוש לטובת נכסי גוגל, דבר שהוביל לאיבוד הכנסות משמעותי.

במהלך המשפט דרשה חברת פאונדם להשתמש במומחה SEO חיצוני, כדי שיבהיר את הנושאים הטכניים הקשורים להופעה בתוצאות האורגניות. כעת בית משפט בבריטניה פסק שגוגל יכולה לנהוג באחת משתי דרכים בלבד: או להסיר לחלוטין את מסמכי האלגוריתם מההליכים המשפטיים, או לחשוף את הדרך בה פועל האלגוריתם.

האם גוגל באמת תיאלץ לחשוף לראשונה את הגביע הקדוש שלה? קשה להניח שדבר כזה יקרה, שכן מדובר בפטנט מוגן שחשיפתו עלולה לגרום הרבה יותר נזק מתועלת. נמשיך לעקוב ולדווח.

SEO או גוגל אדס? תלוי את מי שואלים ואיך

בסקר שבוצע על ידי Best SEO Companies, נשאלו אלף אנשי שיווק אודות היעילות של SEO לעומת גוגל אדס. 87% ענו ש-SEO הוא אפקטיבי, ו-90% ענו שמודעות גוגל הן אפקטיביות. גם ההוצאה על שני האפיקים זהה, ועומדת על כ-2,300-2,400 דולר בשבוע עבור כל אפיק.

מה שמעניין הוא שברגע שהשאלה עברה לפורמט נוקשה יותר, התוצאות משתנות משמעותית. כאשר אילצו את המשתתפים לבחור רק אפיק אחד – או SEO או גוגל אדס – 64% ענו לטובת גוגל אדס ו-36% ענו לטובת SEO. לעובדה שפרסום ממומן מייצר תוצאות מיידיות, היה חלק ניכר בבחירה בין שני האפיקים.

הסקר בוחן גם את התנהגות המשתמשים בתוצאות החיפוש: 84% מקליקים תדיר על תוצאות אורגניות, לעומת 45% שמקליקים על תוצאות ממומנות. במקום השני מקליקים על תמונות (67%) וסיפורים מובילים, גרף הידע (65%) וכן הלאה. ניכר כי יש חוסר התאמה בין תפישת העולם המקצועית אודות אפקטיביות, לבין נקודת המבט של המשתמש הממוצע.

אחוזי הקלקה לפי סוגי התוצאות בגוגל
מקור: bestseocompanies.com

ידיעות בקטנה

  • פייסבוק מסנג’ר זמין מעכשיו גם בדסקטופ, כדי לאפשר צ’טים ושיחות וידאו בימים אלו של בידוד והסגר. האפליקציה זמינה למחשבי חלונות ומק.
  • וורדפנס (Wordfence), הידועה יותר בתור תוסף אבטחה, הוציאה כלי חדש למדידת מהירות ושיפור ביצועים באתרים. הכלי נמצא באתר FastOrSlow.com וניתן לקבל גם סיכומי ביצועים במייל.
  • מספר חברות פרסמו ממצאים לגבי שינויים בהרגלי הצריכה – Yelp מצאה כי התנועה לחנויות מכולת גדלה, ואילו מסעדות וחנויות כלה נמצאות (מן הסתם) בירידה. חברת פורסקוור מצאה ירידה ניכרת בתנועה אל תיאטראות, חדרי כושר, חנויות ביגוד וקניונים.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
48
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
27
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
99
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105083
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100738
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99871
מדיה חברתית
בן אורן
87822
קידום אתרים
דנה רוזן
82477
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.