ביטול ה-20% בפייסבוק, מודעות חדשות באאוטבריין, גוגל משכתב תוצאות ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

פייסבוק מסירה את מגבלת 20 האחוזים (אבל…)

אחת המגבלות השנואות בעולם הפרסום היא מגבלת 20 האחוזים בפייסבוק, שלא מאפשרת להעלות תמונות עם יותר מ-20% טקסט. לצורך כך פייסבוק אפילו הציעה כלי שמסייע למפרסמים למדוד את כמות הטקסט בכל תמונה.

כעת מתברר שהמגבלה הזו סוף סוף הוסרה; אם באמצעות הודעות פרטיות שנשלחו מפייסבוק למפרסמים, ואם באמצעות שינויים שבוצעו במסמכי העזרה באתר החברה. כדי לדייק, החברה כותבת במייל למפרסמים: “מעתה והלאה לא נעניש מודעות המכילות אחוז גבוה של טקסט בתמונות”.

וכאן מגיע ה”אבל”. האלגוריתם עדיין יבדוק את כמות המילים המופיעות בתמונה, אבל הפעם לא יסווג אותה כתמונה המיועדת להסרה או לפרסום. כל תמונה המכילה טקסט תסווג בהתאם לקטגוריות חדשות, שיקבעו את טווח ההגעה של המודעה (Reach). באופן כללי ניתן לראות שככל שכמות הטקסט עולה, כך יורדים אחוזי החשיפה.

שינויים במגבלת 20 האחוזים בפייסבוק

נקודה נוספת שחשוב לציין, היא שיש פורמטים ויזואליים שמראש לא ייחשבו כטקסט בתמונה: אינפוגרפיקות, כריכת ספר / אלבום; תמונות מוצר; פוסטרים של סרטים, פסטיבלים, אירועי ספורט והופעות; טקסט משפטי; צילומי מסך של אפליקציות; סרטים מצוירים וקמיקס; קליגרפיה עסקית.

לעומת זאת, הפורמטים הבאים ייחשבו טקסט בתמונה בכל מקרה: מספרים, לוגואים טקסטואליים וסימני מים.

מודעות חדשות באאוטבריין

אאוטבריין יוצאת עם 2 סוגים חדשים של מודעות – Smart Ads וכן מודעות קרוסלה.

הסוג הראשון מיועד להתקנת אפליקציות, וניתן לתמחר אותו בהתאם לכך. סמארט-אדס כוללות פורמט עשיר עם תמונה או אנימציית גיף, לוגו, הנעה לפעולה ודירוג בחנות האפליקציות. מודעות אלו ניתן לטרגט ביעילות גבוהה יותר למשתמשי ויי-פיי, מכיוון שהם בעלי הסיכוי הגדול יותר לבצע התקנה (רמז לכך שהם משתמשים במכשיר נייד).

הסוג השני הוא מודעות קרוסלה, בדומה לאלו הקיימות בפייסבוק ומציגות ריבוי מוצרים. מודעות מסוג זה מאפשרות בדרך כלל לספר סיפור כלשהו, וליצור מודעות מתאימות לכל אחד משלבי המשפך השיווקי. לפיכך הקרוסלה מאפשרת לשלב הצעות שונות, סיפורי מותג ועוד – כל זאת כדי להגדיל את הסיכוי לבצע המרה.

גוגל משכתב מטא-תיאורים ב-70% מהמקרים

כל מי שמקדם אתר יודע שכתיבת מטא תיאור ייחודי ושיווקי, מסייעת בהגדלת אחוז ההקלקה. אומנם באתרים של אלפי עמודים לא ממש חייבים לכתוב מטא תיאור נפרד בכל עמוד, אלא רק בחשובים ביותר; אבל עמודים שיש להם תיאורים אינדיבידואליים אמורים לייצר CTR טוב יותר.

עד כאן התיאוריה, כי בפועל מסתבר שהדברים מעט שונים. סוכנות הדיגיטל Portent ניתחה תוצאות חיפוש בגוגל, ומצאה כי מתבצע שכתוב של התיאורים ב-71% מהמקרים במובייל וב-68% מהמקרים בדסקטופ. כלומר, גוגל “מסכים” עם מטא תיאורים קיימים רק ב-30% מהמקרים בממוצע. בעבר הובהר שגוגל משכתב תוצאות בהתאם לממצאים בשטח – ייתכן שהתיאור ריק או שהוא אינו מתאר בתמציתיות את העמוד, או שאינו תואם לשאילתת החיפוש באופן מלא.

ממצאי הבדיקה מעידים על כמה נקודות מעניינות: יש יותר סיכוי לשכתוב בהתבסס על המיקום בגוגל (מיקום 4 עד 6 קיבלו יותר שכתובים, כנראה בניסיון להגדיל CTR במיקומים הללו. כמו כן, ככל שנפח החיפוש של הביטוי גבוה יותר, כך קטנים הסיכויים לשכתוב.

בהקשר זה ראוי לציין שגם Ahrefs עשתה בדיקה דומה לאחרונה, וגילתה שגוגל לא מסכים עם תיאורים קיימים בעשירייה הראשונה ב-63% מהמקרים. לא רחוק מהממצאים הנוכחיים.

למרות שגוגל מרשה לעצמו לשכתב את רוב התיאורים, עדיף להמשיך ליצור אותם ולא להשאיר תיבות תיאור ריקות. מומלץ להיצמד לאורך של 150 עד 160 תווים בעמודים רגילים, ובעמודי בלוג (וכן בעמודים אחרים עם תאריך פרסום) בין 138 ל-148 תווים. המידע החשוב ביותר צריך להופיע ב-100 התווים הראשונים.

ידיעות בקטנה

  • יוטיוב תשתמש בבינה מלאכותית כדי לזהות ולסנן אוטומטית תכנים בעייתיים לפי גיל. הדבר יטריח את המשתמש להתחבר לחשבון גוגל, כדי לוודא את זהותו וגילו.
  • בסקר האמינות הדיגיטלית בארה”ב לשנת 2020, פייסבוק דורגה במקום אחרון מתוך 9 פלטפורמות (ובהן טוויטר, לינקדאין, טיקטוק ועוד). לא מפליא במיוחד.
  • חברת הסייבר הישראלית Cheq רכשה את Click-Cease, פלטפורמה ישראלית לזיהוי הונאות קליקים ורמאויות פרסום. סכום העסקה: עשרות מיליוני דולרים.
  • פינטרסט פרסמה את דוח החיפושים לסתיו 2020. חלה עלייה של 64% בחיפושי הביטוי “חיוביות”, לצד נושאים דומים בתחומי ההתפתחות האישית, בריאות נפשית וכן הלאה.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
48
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
26
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
98
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105083
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100731
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99853
מדיה חברתית
בן אורן
87820
קידום אתרים
דנה רוזן
82477
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.