אופטימיזציית גולשים - שיפור חווית הגולש בעקבות פנדה 2.2 | AskPavel
קידום אתרים » ווב אנליטיקס » אופטימיזציית גולשים – שיפור חווית הגולש בעקבות פנדה 2.2
השוואת מפות חום באתר

אופטימיזציית גולשים – שיפור חווית הגולש בעקבות פנדה 2.2

כקורא אדוק של הבלוג של פבל, שמחתי מאוד לקרוא את הפוסט האורח של משה מה-יפית על אופטימיזציית משתמשים, שדיבר על לא פחות מחזון חדש: "החזון החדש… ליצור אתר שיענה לצרכיו האמיתיים של המשתמש". אין ספק שמדובר בשלב חדש באבולוציה של עולם ה- SEO.

בשנים האחרונות, עם הגדילה של תקציבי השיווק למנועי חיפוש ובפרסום אונליין באופן כללי, גדל גם היקף משאבי האנוש בתחום ונוצרה חלוקה מצחיקה (לעניות דעתי) בין האנליסט שמנתח את התנועה באתר, איש ה-SEO ואיש ה-PPC שמופקדים על הגדלת התנועה. אני רוצה בזאת להודות לגוגל על עדכוני הפנדה שסוף סוף הביאו את השוק להבנה: מדובר באותו בנאדם!

כדי להצליח לשלב בין המאמצים להביא תנועה ולשרת אותה היטב, כלומר להמיר אותה ללידים או כסף,  צריך להיכנס לראשו של הגולש. שילוב הידע על תנועת הגולשים מ- SEO, PPC וערוצי שיווק אחרים חיוני, אך נדרש פוקוס חדש. במקום להסתכל על התנועה מהזוית של המיקום בתוצאות ויחס ההמרה בלבד, כדי לשפר את החוויה יש להבין מה הם הפרופילים השונים של מבקרי האתר, ולהבין כיצד ניתן לשפר את האתר כך שיענה בצורה הטובה ביותר על מטרותיהם.

חשוב לציין שזה מצוין לשיפור יחס ההמרה וחישובי ה- ROI של מאמצי ה- SEO ו/או ה- PPC אך לא רק. כיום נעשה יותר ויותר ברור שזה גם משפיע על הדירוגים. עדכון פנדה 2.2 הבהיר שגם גוגל מנסה לכוונן את הפרמטרים לכיוון של חווית המשתמש.

כאנשי SEO התרגלנו "לעשות את העבודה": עשינו מחקר מילים, יצרנו תוכן איכותי עם מילות החיפוש בתוכו וחשפנו אותו למנועי החיפוש. כמובן שניסינו להשיג לינקים לתוכן שלנו. בעקבות פנדה 2.2 עבודת ה-SEO דורשת גם אסטרטגיה ליצירת חוויה. גוגל כבר הצהירה מפורשות שאם ישנם עמודים באתר ב"איכות נמוכה" הם יכולים לגרור את כל האתר למטה בדירוגים. אבל איך מודדים איכות? איך מעלים את האיכות? מה הם הפרמטרים הניתנים לניתוח ואיך? והשאלה החשובה מכל צריכה להיות – איך יודעים מה לשפר (ומהר)?

עדכון פנדה 2.2 – גוגל מתחיל למדוד הנאה והנעה

ראנד פישקין מדבר ב- SEOMOZ  על כך שעדכון פנדה 2.2 של גוגל הוא תוצאה של שדרוג יכולות "למידת המכונה" שלהם (מי שקורא את הפוסט דרך המייל, מוזמן להיכנס אליו כדי לראות את הסרטון הבא):

 

Wistia

מסתבר שגוגל תמיד רצתה לתת משקל גבוה בפרמטרים שלה לחווית המשתמש, אך זה דרש אלגוריתמים מסובכים וכבדים. לפי העדכון האחרון, כנראה שהבעיה נפתרה וכעת עבודת ה-SEO דורשת חשיבה אסטרטגית וניתוח של נתונים איכותניים. עלינו לשאול עכשיו את השאלות הבאות:

  • האם אסטרטגיית ה-SEO שלנו יוצרת חוויה מהנה במסלול שבין החיפוש, הלחיצה על התוצאה והגלישה באתר?
  • מה הם החלקים המספקים חוויה גרועה באתר?
  • מספר עמודים בעלי חווית משתמש גרועה באתר יכולה להשפיע על דירוג האתר כולו. איך מאתרים אותם?
  • מה הם המדדים שיתנו לנו אינדקציה טובה לחוויה איכותית? אם תרצו, מה הוא ה- Pagerank של חווית המשתמש?
  • האם כל פרופיל באתר מצליח להגיע למטרתו? אם ניקח לדוגמא אתר תיירות יש לבדוק את איכות החוויה עבור לקוחות שבאו להשוות מחירים בנפרד מאילו שבאו כדי לחפש את מספר הטלפון לאחר שכבר הזמינו טיסה.
  • איך נכנסים למוחו של הגולש?

איך עושים את זה???

באופן מסורתי כשאנחנו מסתכלים על הנתונים בכלי אנליטיקס, המידע מתייחס לכמויות התנועה אל הדף וממנו. עכשיו אומרים לנו לנתח את מה שקורה בתוך הדף ולחבר את זה למה שקורה בהמשך הביקור. בהתאם לכך מנועי החיפוש שעד כה מדדו רלוונטיות על ידי ניתוח סמנטי של הטקסט בעמוד, מנסים למדוד עכשיו אינטראקציה של גולשים עם התוכן ולכמת אותה בצורה שתשפיע על הדירוג. עכשיו כבר צריך להבין איך אנשים נהנו מהתוכן, ואנשים כידוע אינם רובוטים 🙂

מה שחסר לנו כדי להשלים את הניתוח הוא מטריקות כדוגמת "מאיזה תוכן אנשים נהנו", "איזה תוכן לא עניין אותם ובזבז מקום בדף", "איזה תוכן משך את תשומת לב הגולשים אך הוביל אותם החוצה מהנתיב להמרה", "אילו שדות בטופס גרמו להם להסס" ועוד.

כלי אנליטיקס מסורתיים מדווחים על Time On Page ועל Visited Pages. נתונים אלה נותנים אינדקציה בסיסית על טיב העמודים, אך צריך להכיר במגבלות שלהם. ה- Time On Page  אומר לך דבר אחד בלבד – משך הזמן שהעמוד היה פתוח בדפדפן של הגולש. לא ניתן להסיק מהנתונים על טיב התוכן. גולשים פותחים פעמים רבות טאב חדש, מצמצמים את את הבראוזר שלהם ואפילו עסוקים בפעילות אחרת (כמו דיבור בנייד) בזמן הצפייה באתר. מדובר בפעילות שהיא נורמאלית לגמרי לגבי הגולש הממוצע. אולם זה מעלה נקודה מאוד חשובה: Time On Page לא אומר דבר על משך הזמן שבו הגולש שלך ביצע אינטראקציה עם העמוד (כלומר על ה- Engagement שלו).

אז מה אנחנו בעצם מחפשים עכשיו? אם זה לא הזמן על הדף או כמות הדפים שהגולש ראה, לאילו נתונים אנחנו כן צריכים להתייחס? מה הם הפרמטרים שמעידים שהגולשים מתעניינים, ש"כיף להם"?

זו שאלת המפתח, השאלה שעליה אנחנו עובדים בקליקטייל כבר הרבה זמן. המטריקה המרכזית שאנחנו חושבים שצריך להבין היא רמת העניין של המשתמש בדף. מידע כזה אפשר לקבל בעזרת מערכות  אנליטיקס שמתרכזות בהתנהגות בתוך הדף ונותנות כלים לניתוח כזה. כלים אפשריים:

1. אזורים בדף שמקבלים תשומת לב של המשתמש – (Website Heat Map) – מפות חום חושפות את התוכן המעניין, התוכן הלא מעניין, תזוזות העכבר, לחיצות, הגלילה בעמוד וחלוקת תשומת הלב הכללית של הגולש. חשוב לציין שמחקרים מצאו מתאם של 84-88% בין מפות חום אלו לטכנולוגיות Eye tracking אשר בוחנות את תנועות העיניים של הגולשים.

תשומת לב יכולה להמדד בתנועות עכבר, בזמן שהאזור הספציפי בדף נמצא בפוקוס של הגולש, עד לאיזה חלק של הדף הגולש גלל את הדף ומתי הוא פשוט הפסיק והתעלם. כל המידע הזה הוא חיוני. אנחנו הרי מכירים את הדפים הארוכים, שבסופם ערמות של קישורים ומילות מפתח שהרובוטים מאוד אוהבים. אבל אנחנו גם יודעים שהגולשים מתעלמים מהם לחלוטין. לפי כל האינדיקציות בקרוב גוגל יתחילו להעניש את הדירוג של דפים שמשתמשים בטכניקות כאלה.

מפות חום של האתר עונות על השאלות האלה בצורה קלה וויזואלית.

הסוד בשימוש במפות חום הוא בהשוואה של מפות חום של מספר סוגי גולשים. שתי התמונות הבאות מראות תבנית התנהגות שונה לחלוטין באחד מעמודי הנחיתה של קליקטייל בקרב גולשים שמילאו את הטופס ובקרב אלו שחיפשו עוד מידע אך לא המשיכו הלאה. ה- Case study המלא יפורסם בקרוב.

השוואת מפות חום באתר

אנחנו הסקנו מהנתונים שהגולשים שביקשו מידע נוסף ניסו ברובם המוחלט ללחוץ על המידע בחלק התחתון השמאלי, אף על פי שלא היה מקושר לתוכן אחר. הוספנו מידע נוסף בלחיצה וביצועי העמוד קפצו.

2. Engagementמדד ה- Engagement בגוגל מודד את "עומק הביקור" של הגולש, מבחינת כמות הדפים שהוא ראה באתר. אנחנו חושבים ש-Engagement (מילה שמאוד קשה לתרגם לעברית, "מעורבות"?) זה הרבה יותר מזה. המעורבות היא עד כמה הגולש אכן קרא את הדף, העמיק בתוכן ובאמת התעניין. מדד כזה צריך להתייחס לכמות הזמן שהמשתמש באמת היה באינטראקציה עם הדף (הזיז את העכבר, גלל, מילא טופס, הקליק).

צפייה בהתנהגות של גולשים שהאינטראקציה שלהם היתה נמוכה חושפת מיד את המודעות ומילות החיפוש שמבזבזות את תקציב ה-PPC. צפייה בגולשים שזמן האינטראקציה שלהם גבוה אך לא הומרו חושפת מה מחפשים גולשים שמצאו עניין באתר אך לא מצאו את התוכן שיגרום להם לבצע את הפעולה הדרושה להמרה (קנייה, הורדה, מילוי טופס וכו'…).

3. הקלטות גולשים – הדרך הכי ישירה לנסות להבין מה הגולשים מחפשים היא באמת לצפות בהם באמצעות הקלטת הגלישה. מאיפה הוא הגיע, על איזה עמוד הוא נחת ומה הוא עשה בפועל בעמוד. נכון, זה לוקח זמן, וגולש אחד או שניים לא מייצגים את כל התנועה, אבל הרבה פעמים פשוט להסתכל מה הגולשים עושים זה הדבר הכי קל והכי אינפומטיבי. פתאום אתה רואה שהם מצפים שיהיה כפתור במקום שבו אין. פתאום אתה רואה שהם מחפשים משהו ולא מוצאים. לא צריך לראות הרבה הקלטות בשביל להבין.

ניתן לראות בחלק מכלי האנליטיקס את חווית המשתמש, אשר מגיעה לרמה של כל סוגי ההתנהגות לרבות תנועות עכבר, היסוס, לחיצה, הקלדה וכו'.

נכון, יש כאן גם עניין של פרטיות המשתמש. צריך לוודא שהכלי שאתם משתמשים בו לא מקליט פרטים אישיים ולא שומר שום מידע שמקושר ישירות למשתמש ספציפי. קליקטייל וכלים נוספים בשוק כמובן דואגים לכל זה.

לסיכום…

ניתוח חוויית המשתמש הוא מסע מרתק למוחם ותחושתיהם של קהל היעד שלכם. הלייק של פייסבוק, גוגל פלוס והשינויים האחרונים באלגוריתם של גוגל הם סנונית ראשונה לתחילתו עידן חדש של רשת מעניינת יותר, רלוונטית ועבור מי שישכיל להתפתח מהר בכיוון – ריווחית יותר.

הרשת היא יצור חי ונושם הגדל ומשתנה על סמך הסימביוזה של הגולשים והאתרים. ניתוח חווית המשתמש היא דרך מעולה עבור בעל האתר ומשווקיו "לספוג" את הפידבק המיידי והטבעי ביותר שהגולשים מספקים – התנהגותם באתר.

אודות אלון וינשטיין

אלון וינשטיין
אלון וינשטיין הוא מנהל אופטימיזציית האתר בחברת ClickTale. עבודתו כוללת ניהול ה-SEO ,SEM וניתוח ביצועים. בעבר עבד אלון כמנהל ה-Conversion ב-888 וכמפתח בחברות שונות. לאלון תואר בפסיכולוגיה ומדעי המחשב מאוניברסיטת בר אילן והוא חותר למציאת השילוב המושלם בעבודתו. בזמנו החופשי הוא עוסק במוסיקה ובאמנויות לחימה.

עשוי לעניין אותך גם...

Events באנליטיקס

מדריך מעקב Events באנליטיקס – כל המדידות שתמיד רצית לעשות

אתר עסקי/מסחרי אמור לייצר תועלת לבעליו ולא סתם להתקיים במרחבי האינטרנט. לצורך כך ניתן למדוד ...

66 תגובות

  1. פבל ישראלסקי

    פוסט מעולה אלון!

    אשמח מאד לפרסם גם את הקייס סטאדיז שדיברת עליהם. לדעתי זה יכול ללמד אותנו המון.

    שאלה ספציפית לגבי עניין ההקלטות: בכמה הקלטות מומלץ לצפות כדי לקבל איזשהו מידע שעל פיו אפשר לפעול? אני מניח שיש איזושהי כמות שסטטיסטית משקפת את רוב האנשים.

    • אלון וינשטיין

      הי פבל, תודה. אני כבר עובד על הקייס סטאדיז.

      לגבי כמות ההקלטות שמומלץ לצפות בהן – זה תלוי בשונות של הקהל ובמטרה שלך.

      בניתוח PPC כמעט כל הקלטה שצופים בה מלמדת משהו – אם זה נגטיב ששווה להוסיף או תוכן שחסר בעמוד.

      אני בדרך כלל מתחיל דווקא מצפייה במפת החום של תנועות העכבר. בגלל המתאם הגבוה לתנועת עיניים (מעל שמונים אחוז) זה מלמד על מה הצופים מסתכלים. בשלב הזה בדרך כלל עולה שאלה מעניינת, כמו מה עשו גולשים שלחצו על לינק מסוים ואז אני מפלטר את ההקלטות לאלו שיעזרו לי לענות על השאלה בצורה המהירה ביותר.

  2. אחלה פוסט, זו יכולה להיות משוואה מנצחת בכל העניין של הבנת האינטרקציה עם הגולשים אבל האם יש כלים כאלו שהם חינמים? לא לכולם יש את האופציה לרכוש כלי כזה… במיוחד אם אתה בעל אתר צעיר

  3. אותי מעניין הבידול שיש לקבוע בין עמודים בעלי אופי שונה – קטלוג, מאמר, טופס, גלרייה, סרטון וידאו, שאלון, בלוג וכו׳ … לכאורה, לכל אחד יהיה סט מדדים מיטבי שונה.

    האם, לטענתך – גוגל מחזיק סטים שונים כאלו ויודע להבחין ולזהות אופי עמוד?

    • אלון וינשטיין

      שלום Ahoy,
      אם ניקח את הדוגמא של עמוד שיש בו טופס, המדד הטוב ביותר יהיה מידת האינטראקציה איתו. בקליקטייל אנחנו קוראים לזה Form Analytics

      קליקטייל מודדת את רמת האינטראקציה עם כל שדה, רמת ההיסוס ואת אחוזי הנטישה.
      לגבי גוגל, אין דרך לדעת אם הם מודדים את חווית המתשתמש באותה צורה. מצד שני, מכיוון שהכיוון של גוגל לקראת אמדן של חווית המשתמש הוא ברור ומוצהר, ומכיוון ששיפור החוויה באתר ובפרט בטופס משתלמת לבעל האתר (בגלל העלאת אחוזי ההמרה והריווחיות) אין ספק שזו אופטימיזציה משתלמת.

  4. תודה רבה אלון, עזר לי להבין מה באמת השתנה בעדכון.

  5. אחלה פוסט. אין ספק שמדידת חוויית גולש מעמוד / תוכן שחיפש היא דבר מאתגר מאוד. לדעתי לחיצה על כפתורים בעמוד ומעבר לעמודים אחרים שהם חלק מהזרימה של החיפוש אמורה להוסיף נקודות. כך למשל גולש שנחת בעמוד של "סיור בירושלים" ולחץ על כפתור עם תגית התמונה "הזמן סיור בירושלים", הגיע לעמוד שעוסק בהזמנת הסיור, וממנו לעמוד שתוכנו אומר "תודה שהזמנת את הסיור", מגביר את הערך של עמוד הנחיתה הראשון.

    • אלון וינשטיין

      הי מיכאל, תודה על התגובה.
      אני מסכים איתך לגמרי.
      אני אפרסם בקרוב סדרה של ספרים אונליין שמרכזים את הידע של צוות יועצי ממשק המשתמש של קליקטייל במגוון תעשיות (הראשון יהיה בתחום אתרי התיירות אונליין). אחד הדברים שגילינו במחקר היה שעמוד נחיתה שיש בו תמונה גדולה של היעד והמלצות של הגולשים עובד בדרך כלל יותר טוב מעמוד עם רשימה של תוצאות. אנחנו קוראים לזה "נחיתה רכה", שבה האלמנטים הויזואלים עוזרים לגולש לנתח את תוכן העמוד ולהרגיש שהגיע למקום הנכון, והמלצות הגולשים מעלות את תחושת הביטחון.
      אמדן ההצלחה בניסויים מהסוג הזה הוא שילוב של האנגייג'מנט בעמוד, ויחס ההמרה בתשלום.

  6. אלון, פוסט מעולה.
    שאלת לאיזה נתונים אנו כן צריכם להתייחס? ואני עונה: דפי תודה באתר.
    דפי תודה שמוגדרים ב- goals של האנליטיקס, מהווה אסמכתה ברורה לגוגל שהגולש סיים את התהליך, וכך גוגל גם יודע מהו יחס ההמרה הכללי של האתר.
    בוא נגיד שישנם 2 אתרים:
    האחד עם יחס המרה של 10 %
    אך יש לו 5 קישורים ניכנסים.
    ולשני יש יחס המרה של 1 % עם 500 קישורים ניכנסים.
    אנו אמורים לראות מהיום את האתר עם היחס המרה הגדול יותר נימצא האתר עם כמות הקישורים הגדולה יותר.

    • תיקון לפיסקה האחרונה:
      נימצא מעל האתר עם כמות הקישורים הגדולה יותר.

    • ניר, לפי מה שאתה אומר, קמפיין פי פי סי יכול להשפיע על התוצאות האורגניות, אם הוא "גורר" אחוזי המרה טובים?

      • העניין הוא שחברות בונות דפי נחיתה ייעודיים עבור PPC ומחוץ לאתר.
        אבל מהיום אם נשכיל ליצור דפי תוכן שהם גם מתאימים להיות דפי נחיתה וגם מתאימים לקידום אורגני, לדעתי יש מצב….:-)

        • מה שאתה אומר, אם הוא באמת יקרה בפועל, הוא מהפכני…גוגל מאז ומתמיד הצהירו שיש הפרדה מלאה בין האורגני והממומן. יש כיום לא מעט אתרים ש"מנחיתים" לאתר עצמו ולא לדף עצמאי. יש לך ביסוס לטענה הזו, או שזו השערה?

          • גוגל גם הצהירו שאין קשר בין אנליטיקס לבין קידום וראה פוסט זה!
            העניין הוא אחר…
            האתרים שנימצאים כיום בעמודים ראשונים בגוגל, ניבנו בהתאם להנחיות של מקמדי אתרים ליצירת longtail , מן הסתם הדפים הללו בנויים ממאמרים שהוזמנו על ידי כותבי תתוכן שאין להם קצה מושג מיהם קהלי המטרה של האתר ומה מטרות האתר, פשוט תוכן לשם תוכן.
            אי לכך החברות בנו דפים ניפרדים מהאתר עבור ppc , ומי שמקשר עדיין בכל מילות החיפוש ישירות לדף הבית של האתר בקמפיין אדס', אז הוא פשוט סתם מפגר שמפסיד הון.
            ומי יקשר לדפים הפנימיים באתר שלו, אן הוא בעצמו אפילו לא נבין כתוב שם.

          • שוב תיקון לפיסקה האחרונה:

            ומי יקשר לדפים הפנימיים שלו באתר, אם הוא עצמו אפילו לא מבין מה כתוב שם?

          • אז גם זה יהפך להיות "עוד" פרמטר, חשוב, אך שניתן למניפולציה ידנית כמו שאר הפרמטרים על פיהם נקבע הדירוג. אני יכול להיכנס לאתר שלי פעם ביום ממחשבים שונים ואיי-פים שונים ולבצע המרה רק כדי "לתחזק" אחוז המרה גבוה. בעצם זה לא יהיה שונה מיצירת לינקים מלאכותיים.

          • עדיין גוגל יודעת 🙂 לעשות את ההבחנה, בין דף תודה שהופעל בתחילת התהליך על ידי מודעת אדוורדס לבין דף נחיתה שלא הופעל על ידי מודעת אדוורדס.

    • נניח ויש לנו שני אתרים זהים מבחינת ביצועים אבל אני מגדיר באחד "המרה" בתור השארת פרטים והבחור השני מגדיר המרה בתור רכישה, למה שהאתר הראשון יהנה ממיקום גבוה יותר רק בגלל בחירה בGOAL קל יותר?

      נתון שקל מדי למניפולציה..

      • אלון וינשטיין

        אני לא חושב שגוגל יתחשב דווקא בהמרה שבעל האתר מכוון אליה. יכול להיות עמוד שיוצר הרבה אינטראקציה של לחיצה על לינקים, גלילה ומילוי טפסים שדווקא יניבו מכירות מאוד נמוכות. בהיבט הזה, אני לא חושב שיש פה טעם למניפולציה.
        ניתוח נכון של הפרופילים באתר יניב שיפורים שיעזרו לגולשים עם מטרות שונות בחלקים שונים באתר. במקרה של אתרי קניות למשל, חלק מגולשים רוצים להשוות מחירים, חלק רוצים כבר לקנות וחלק בכלל רוצים ליצור קשר עם התמיכה.

        מהסיבה הזו דוחות ההמרה בקליקטייל לא דורשים הגדרה מראש של ש GOAL. ניתן להגדיר כ GOAL גלישה לכל עמוד באתר, או כל EVENT שדיווחתם עליו. ניתן לקרוא על כך עוד בעמוד ה- Conversion Funnels
        אלון

    • במידה ולקוח הגיע לדף תודה באתר כלשהו, הרי משווקי האתר עובדים בצורה הנכונה

      הפוסט דווקא קורא להסתכל על הפעילות ה-SEO כעל פעילות שיווק באינטרנט ש-SEO הינו אחד מתתי נושאים ולא הפוך

  7. פוסט חשוב. .אבל אני מודה שלי זה כבר מסובך מידי.
    אולי הגעתי לסף שלי 🙂

    • הי לומד,
      אם זה שמך באמת, אז לא צריכה להיות לך בעיה ללמוד.
      את מה שקורה היום, אני כבר חזיתי בשנת 2007, והתחלתי ללמוד , ליישם ולהתכונן לימים אלה.
      בהתחלה כמובן לא מעט קולגות שלי חשבו שאני מדבר שטויות, לאט לאט התחילו להגיע רמזים יותר עבים המצביעים על הכיוון הזה של גוגל.
      אני לא חושב שעליך להתייאש ולהרים ידיים, כי ניתן ללמוד את זה, עובדה… עשיתי את כל הדרך הזו כבר 4 שנים.
      אם תרצה אוכל להראות לך את הדרך כיצד תוכל גם אתה להמשיך לעסוק בתחום, אם הוא עדיין מרתק אותך מספיק וגורם לך סיפוק.
      וכך תוכל להפוך להיות: יועץ SEO וארכיטקט אתרים, כי זה מקצוע העתיד.

  8. היי ניר
    לומד הוא כמובן כינוי.

    תודה על ההצעה שלך, היא נדיבה.

    יש הרגשה שבשביל להעלות ברמה צריך מאוד להשקיע, ופה אולי בשבילי זה הרבה מידי.
    (משהו אישי)

    • אם כך, נישאר לי רק לאחל לך בהצלחה….:-)

      • אלון וינשטיין

        הי לומד,
        לדעתי בפוסט הזה יש בשורה מעולה דווקא למתחילים. גוגל מנסה למדוד את איכות הגלישה באתר כאמדן לדירוג.

        במילים אחרות, אם תיצור עמוד ואתר שמספק לגולש ערך גבוה, הגולש יגיב (ילחץ, יזוז, יקרא, ישתף, ישלם…) וגם המנוע יאהב אותו יותר.

        אני עדיין לא יכול להגיד לך שאתה לא צריך לדעת שורה ארוכה של דברים אחרים (המנוע תמיד יקרא את התוכן ועל התוכן לעמוד בסטנדרטים ולהעיד על רלוונטיות למילת החיפוש) אבל המשקל של הטכניות מתחיל לרדת לטובת ערך גבוה לגולשים.

        • אלון,
          אכן יש בשורה וגם נטייתי היא להאמין שהעניין הטכני ירד במשך הזמן, הדגש אכן יהיה הערך שהגולש יקבל, מתחילה תחרות חדשה לגמרי שכל אחד יוכל לקחת בה חלק כשווה בין שווים, כי כולם יהיו שווים בנקודת ההתחלה, אפשר לקרוא פוסט שלי שכתבתי בעיניין: http://bit.ly/pjB1EH

  9. איך מקליטים גלישה? ואיך עושים זאת מבלי לפגוע בפרטיות המשתמש? אשמח לדעת מהם הכלים לכך

    • מנשה אברמוב

      ההקלטה בעצם נעשית עבר על ידי Google analytics את פשוט צריכה לעבור על המידע באופן קפדני ולבדוק את הגלישה של הצופים באתר.

    • אלון וינשטיין

      הי שמרית, כדי להקליט גלישה על ידי קליקטייל את צריכה להירשם לקליקטייל, לקבל שורת גא'ווה סקריפט ולשים אותה באתר (בדיוק כמו עם גוגל אנליטיקס).
      על מנת להגן על פרטיות המששתמש קליקטייל אינה מקליטה כתובות IP וכן ניתן למנוע את ההקלטה של סוגי שדות שונים בשדות או עמודים ספציפיים או באתר כולו (כך למשל תוכלי לקבוע שהקלדת טקסט באתר לא תוקלט כלל).

  10. פוסט מעולה.
    יש כלים חינמיים שעושים את ניתוח התנהגות הגולשים(בסגנון מפות החום)?
    נראה לי שזה יהיה השלב הבא בפיתוח של האנליטיקס.

  11. פוסט מרתק, וכך גם הדיון סביב החיבור בין ה PPC ל-PR. הגיוני לחשוב שיש קשר בין שני הדברים, סביר להניח שגם אם אין עדיין קשר או שהוא יושב על העוקם (כפי שציין EZ100), בהמשך הוא רק יתחזק. זו דרך מעולה מצד גוגל גם להרוויח כסף מקמפיינים של PPC וגם לפקס את תוכן האתרים לכדי פעולה, באופן שיתחשב ב-UO. מפות החום הם טריק אדיר 🙂 עניין צילום נראה קצת חשוד ממבט ראשון, אבל בהוא בעצם בדיוק כמו מפות החום. אין כאן הפרה של פרטיות, לפחות לא יותר מבמקרים אחרים.

  12. יצא לי להשתמש בקליקטייל ואין ספק שזוהי תוכנה מעולה שמעניקה לנו אנשי ה seo/ppc/sem/ui/uo או כל קומבינציה אחרת שתרצו תמונה ברורה יותר לגבי האנשים/גולשים שאנחנו עובדים איתם ואיך הם מגיבים למוצר שלנו על מנת לשפר את יחסי ההמרה או בכלל את חווית הגלישה באתר שלנו.

    פוסט אינפורמטיבי, ציפיתי לראות קצת יותר בשר ולא רק דברים כללים שרובנו כבר יודעים.

    אלון, אנחנו נשמח אם תשתף אותנו הקייס סטאדיז שלכם.

  13. אם החצי הראשון של המאמר לא נכתב בציניות, אין הכותב איש שיווק.
    הרבה אנשי SEO מגדירים עצמם כאנשי שיווק אינטרנטי משום שהם יודעים לקדם אתרי אינטרנט ולבנות דפים בפייסבוק. זה לא שיווק.
    שיווק הוא מכלול של פעולות שהן רק תוצאה של אסטרטגיה שיווקית שמקורה בערכי המותג אותו אתם משווקים ובהתאם למטרות הבעלים.
    לפני שאתם משווקים אתר, אתם צריכים לדעת מהם צרכי הגולשים. אתם צריכים לדעת מה יגרום להם ליצור קשר, להגיב או לעשות רכישה. אתם צריכים לשאול את הבעלים מהם ערכי המותג אותו אתם אמורים לקדם ובהתאם להם לעצב את האתר, לבנות קמפיינים ולשנות טקסטים.
    הקלטת התנהגותם של שני גולשים אינה מייצגת ואינה עונה לכם על צרכיהם. סקר אגב, יכול לעזור יותר.

  14. אלון וינשטיין

    הי חן, החצי הראשון אכן נכתב בציניות.
    לגבי ההקלטות – אין באמת טעם להקליט שני גולשים. הקלטה של מדגם מהגולשים ושילוב של אחוזי ההמרה, מפות החום וההקלטות תוך השוואה של סגמנטים שונים מניבה בדרך כלל תובנות מיידיות.

  15. אכן נגולה מעל ליבי 🙂

  16. אלון תודה.
    לימדת אותי משהוא חדש.
    איך אני יכול להסיג את הכלים שהזכרת בפוסט.

  17. שלומי אסף

    היי ותודה רבה על מאמר מעניין.
    רק מילה קטנה- הוידאו לדעתי שגוי. זהו לדעתי הקישור הנכון
    http://www.askmikedurr.com/seo-panda-update-video-description/

  18. פבל ישראלסקי

    שמתי לב למשהו….למה כשמגיעים לאתר שלכם זה עושה רידיירקט לכתובת הזו?
    http://www.clicktale.com/default_c
    ממליץ דחוף להגדיר עליה no index, no follow או קנוניקל, כי כרגע היא מאונדקסת בגוגל וזה יוצר שכפול תוכן עם עמוד הבית.

    • פבל, יתירה מכך, שים לב שה PR של הדף הנוכחי הוא 0 לעומת הדף שממנו מתבצע רידיירקט שהוא 7, מה שמוזר לפני חצי שנה הם היו 8, מעניין מדוע ירדו, זה אתר שעורר באז עצום ברשת בזמנו לפני כ 4 שנים הערך שהם יצאו לאוויר העולם ומאות אלפי קישורים ממאות אלפי דומיינים יש להם. נראה כאילו הם בטסט של דף בית חדש או משהו כזה.

  19. איתי ברנר

    הקלטת גולשים אפשר גם לבצע בזמן אמת כשהגולש מתבקש לבצע משימה מסוימת והבודק עוקב אחריו ורושם הערות מעבר לכך שהוא חוזר על הפעולות שהוא מבצע בקול. עשיתי את זה במסגרת קורס באוניברסיטה וזו שיטה יחסית פשוטה שקל ללמוד.

  20. ואיך והאם בכלל גוגל "מודד" הנאת לקוח/גולש , במספרים? באחוז מוך אלה שגולשים באתר?
    אם אין התיחסות סטיסטית לפי אתר, אלא התייחסות כלל עולמית לאתרים ולשימושי גולשים,
    הרי כל שפה פרט לאנגלית וסינית – החישוב של "ערך" האתר לא רלוונטי.
    אם 20 גולשים ליום לאתר נישה זה מצוין -אזי איך נמדוד זאת יחסית לכניסות(כמות/זמן שהיה/עומק כניסה- לוואלה?

  21. תמיר ג'רבי

    הי אלון או CORPORATE כמו שאני אוהב לקרוא לך

    הפוסט מצוין ומאוד מעניין, אני חייב להודות שהחברה העסקית בעיקר בארה"ב מאוד מחוברת לתחום ולחיבור בין ערוצי השיווק השונים, המלחמה שלנו לא נגמרת אבל כבר אפשר לראות את השדות הירוקים.

    שיהיה בהצלחה, יש לכם כלי מצוין

    תמיר ג'רבי

  22. מאמר יפה, אך הכל ברמת ההשערות והניתוחים של מה גוגל הולך לעשות, ברור לכולנו (מקדמי האתרים) שהכיוון הינו הרשתות החברתיות +1 ואחרים שיטוו בסופו של דבר את התוצאות שגוגל יתן, יש כצה בעיות בצורת החשיבה הזו איך יוכל גולש עם אתר צנוע להילחם באתר תוכן גדולים ? או בספקי תוכן מקצועיים ? הריי אצלם תמיד יהיה זמן שהייה יותר גדול, אתרי חדשות וכדומה.
    אנו מבחינים היום שיש חשיבות לאופטימזציה של האתר הקוד ועוד פרמטרים שונים, אבל השאר הינו הנחות בלבד שאינן מגובות בשום דבר ממשי כרגע מעבר להשערות.
    הדבר היחידי שכולנו שמחים זה שכפי שזה נראה היום העבודה של כולנו לעולם לא תגמר… :-).

  23. המאמר הוא בסך הכל בסדר והחלק הראשון שלו היה מעניין.
    עם זאת הוא הרגיש לי כפרסומת לקליקטייל- וחבל.

  24. מאמר ברמהה גבוהה אהבתי במיוחד
    את המידע על מפת חום זה חדש לי תודה.

  25. אני תוהה האם שווה להשקיע סכום כזה או לבנות משהו לבד…אתה מכיר אלטרנטיבה? ואם מותר לשאול, 🙂 קרה לך שיצרת מפת חום והיא באמת עזרה לך? (לפבל ולכותב) תודה ויום נפלא

  26. תודה רבה על הפוסט הזה, סוף סוף מאמר אקטואלי להיום.
    אני חייב לציין שאני מאוד נהנה מהאתר הזה, פשוט קורס SEO בחינם.
    תודה לכל מי שתורם.

  27. אחד הפוסטים המעניינים ללא ספק!
    דובר על פרמטרים של "מעורבות", וזמן שהייה וכו'. מן הסתם – כאשר פרמטרים אלו גבוהים דירוג העמוד עשוי להיות גם גבוה… אבל מי אמר שזה צריך לעבוד ביחס ישר ולא ביחס הפוך? אם הגעתי לעמוד מסויים ומצאתי בדיוק את מה שחיפשתי (מאוד מהר) – לא נשאר לי צורך להשאר ואני יוצא מהעמוד כגולש שמח וטוב לב – למה שעמוד כזה יסבול ?? כי הכל היה בול כמו שרציתי ולא היה לי שום צורך להמשיך להסתובב באתר (הרי כבר מצאתי מה שחיפשתי!).

    אני יכול לקבל את הגישה הזו במידה ומבוצעים ממוצעים של ענף מסויים, שבו הובהר כי זמן שהייה ממושך יותר הוא דווקא מדד שלילי. עדיין נראה לי שיהיה קשה לתת למכונה לעשות את העבודה הזו ממש טוב…

    ושוב, באמת אחלה פוסט!

  28. אני אישית מאוד מטיל ספק באימרה של גוגל שאומרת ש "עמוד אחד באיכות נמוכה עלול להוריד את כל שאר האתר למטה".

    זה נראה לי קצת כמו אימרה יזומה שאין בה הרבה אמת. הסיבה לכך פשוטה:

    גוגל חייב תמיד לתת את התוצאות הכי רלוונטיות למחפש. ברגע שגוגל יפסיק לעשות את זה הוא יחדל מלהתקיים. כך שהוא לא יכול להרשות לעצמו לדפוק את איכות תוצאות החיפוש ולהסיר את התוצאה הכי נכונה, רק בגלל שאותו אתר מכיל במקרה עמוד או שניים בעלי תוכן ירוד.

  29. היי אלון,
    כתבת ש:
    "חשוב לציין שמחקרים מצאו מתאם של 84-88% בין מפות חום אלו לטכנולוגיות Eye tracking אשר בוחנות את תנועות העיניים של הגולשים."

    תוכל לקשר / להפנות למחקרים כאלו?

  30. חוויית גלישה של גולשי האתר היה תמיד חשוב וגם לפני עדכון הפנדה המפורסם.

    רבים חשבו (ולצערי עד היום חושבים כך) שדי בהקמת אתר עם מספר תמונות או קליפים של מוצר והפלא כבר יקרה בעצו – קו טלפון בעסק יקרוס מרוב הפונים ובפועל לא כך הדבר.

    השקעת זמן בחישוב מסלולי גלישה בתוך האתר, התנגדויות הלקוח הפוטנציאלי וטיפול בהן, קריאה לפעולה במקומות מתאימים, "דרכי מילוט" נכונות של גולשי האתר – אני מדבר על אפשרות ליצור קשר באמצעות טלפון וטפסי צור קשר ועוד שיפורים/עדכונים רבים וחשובים בתוך האתר, הם אלה שיהפכו גם תנועה דלה לאתר לעסקאות בפועל ואם התנועה תגדל, אז באמת ניתן להגיע לקריסת קווי טלפון

  31. זה בהחלט כבר מגיע לרמה מפחידה הידע של גוגל על האתרים שאותם אנו מקדמים, אך לאט לאט כל הדברים מתבררים כנכונים ובסופו של דבר באמת גוגל יקרא בצורה מושלמת את היחס בין זמן השהייה ב URL, BR,מפת חום של הגולש,ביצוע GOAL וכו'.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים