הרוח נושבת לכיוון ה- UO (אופטימיזציית משתמשים) | AskPavel
קידום אתרים » שיווק דיגיטלי » הרוח נושבת לכיוון ה- UO (אופטימיזציית משתמשים)

הרוח נושבת לכיוון ה- UO (אופטימיזציית משתמשים)

אופטימיזצייה למשתמשים באינטרנט

אדרנלין. זו התחושה העיקרית שעולם ה- SEO נותן לנו, העוסקים בתחום, כל יום, כל שעה.הרצון לפצח את ה"מטריקס" הסבוך, המורכב, המסקרן הזה. אנו עובדים בסביבה משתנה, מתפתחת וחייבים להישאר עם האצבע על הדופק, לקרוא וללמוד הרבה, ללמוד מטעויות שלנו ושל אחרים ולהגיב במהירות לשינויים התכופים, הבאים עלינו חדשות לבקרים. וזה גם הדלק שלנו, מה שדוחף אותנו קדימה. הערגה האמיתית למצוא פתרונות יעילים, להתעלות מעל המתחרים ולהצליח להתמודד עם כל האתגרים העומדים בדרכינו.

אולי עדכון הפנדה הפיל לנו כמה אסימונים?

רבות כבר דובר על עדכון הפנדה, (השם פנדה ניתן לעדכון זה על שמו של אחד המהנדסים בגוגל וניתן רק כשם פנימי, בתוך Google, אך לבסוף דלף החוצה), או בשמו השני Farmer Update, המרמז על המלחמה הגלויה והעיקשת של Google נגד חוות התוכן (Content Farms). רבות דובר וכולנו מבינים שרק אם ניתן למשתמש חווית גלישה איכותית ובאמת נהיה רלוונטיים – נוכל להביא את העבודה הקשה (ולעתים אף הסיזיפית) לכדי הצלחה.

בשתי מילים קוראים לזה היום – User Optimization. התפיסה של ה- SEO משתנה אט אט, כלומר לא עוד אופטימיזציה למנועי החיפוש, כי אם אופטימיזציה למשתמש. יש כאלו, למעשה, שפועלים כך כבר שנים, לאחר שכבר אז הבינו שרק אם הם ייצרו ערך אמיתי הם יוכלו להצליח בטווח הזמן הארוך, ויש כאלו שמתחילים להבין זאת עכשיו, לאחר שחוו כישלון מר, או ראו אחרים נופלים. לעזור לאחרים מתוך רצון אמיתי לתרום – משמע להיות רלוונטי ומצליח, ללא ספק.

User Optimization – מה זה בעצם אומר?

אז נכון, זה לא אומר שיותר לא נעשה דברים חשובים כמו שיפור זמן טעינת עמוד, אופטימיזציה לקוד האתר, שימוש ב- Google analytics, או אופטימיזיית תוכן, אך זה אומר שמעתה התפיסה, או החזון החדש – הם ליצור אתר שיענה לצרכיו האמיתיים של המשתמש. כזה שמכיל "תוכן איכותי", כמו שאנו נוהגים לומר, אשר עונה על השאלות של המשתמש, נותן לו מידע שימושי ועדכני ושובר את הדיסוננס הקוגניטיבי במוחו של המשתמש, אשר מונע מבעדו להתקדם בשלבי הרכישה, הרשמה, או ביצוע כל פעולה אחרת.

אז נכון, אולי אלו הן קלישאות שכולנו שומעים ומדקלמים בתקופה האחרונה, אך אין זה אומר שהן אינן נכונות. כל שעלינו לעשות הוא לבחור האם אנו הולכים בדרך של העבודה הקשה, ההתמדה וראייה לטווח זמן ארוך, או שאנו מוותרים מראש, מחפשים קיצורי דרך וטריקים למיניהם וניחנים בראייה לטווח הזמן הקצר. אני נוטה להאמין שרובנו המכריע הוא מהסוג הראשון.

ולא פחות חשוב, האתר צריך להיות מעוצב ומתוכנן בצורה נכונה ודינאמי מאד. כזה שבכל עמוד שאליו תגיע באתר – תוכל למצוא בו מרכיבים נוספים, מעבר לחלקו המרכזי עם התוכן הרלוונטי. כמו למשל "הפוסטים הנקראים ביותר", כפתור + 1, טוויטר, לייק, קישור למקור תוכן רלוונטי, סקרי גולשים וכו'.

כל אלו יוצרים אינטראקציה בינינו לבין המשתמשים, שהיא מאד חשובה להבנת צרכי המשתמש, רצונותיו ותשוקותיו העמוקים ביותר. ומה שיפה בעיניי בתחום הזה הוא השילוב בין הצד הטכנולוגי-טכני של ה- SEO, בו יש התעסקות עם שפות תכנות וכלים מתקדמים, לצד הניהולי-שיווקי, בו אנו מגדירים חזון, מטרות ויעדים ומזה גוזרים תקציב ומנהלים את הפן העסקי-שיווקי של האתר (מגדירים קהל יעד ואסטרטגיית שיווק), לצד הפסיכולוגי-קוגניטיבי של המשתמש וכיצד הוא חושב, מגיב ורוכש אמון.

אם נוכל לגרום למשתמש למצוא עניין בכל דף שאליו יגיע (או לפחות ברובם), באמצעות אותם מרכיבים, כך שהוא ישתוקק לעבור מפוסט לפוסט, לקרוא ולבלוע את המידע, להירשם לניוזלטר שלכם ולהמליץ עליכם ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש עצמם – או אז אנו עושים User Optimization.

ועכשיו קצת תרגום לשפת הגוגלית

למעשה, השינויים המתרחשים לאחרונה במנועי החיפוש בכלל ובגוגל בפרט, אשר אמורים לספק למשתמש תוצאות רלוונטיות ואיכותיות יותר – הם אלו ממש אותם מרכיבים אשר מגדירים את המושג User Optimization. והדוגמה המובהקת ביותר לכך, בכדי לפשט קצת את הדברים, היא עדכון הפנדה של גוגל, אותו עדכון שהפיל לנו כמה אסימונים לא מכבר.

גוגל בעצם אומר לנו את זה כבר הרבה זמן. נציגיו השונים של גוגל, כמו Mutt Cutts (ראש מחלקת הספאם של גוגל), Amit Singhal ואחרים, אמרו לנו במפורש, שחור על גבי לבן, שאם נתמקד בליצור אתרים טובים למשתמש – ולא אתרים טובים לגוגל – אז אנו בדרך הנכונה. הם אפילו נותנים לנו רשימה של מספר שאלות, אשר באמצעותן נוכל להגדיר לעצמינו עד כמה האתר שלנו הוא באמת איכותי ורלוונטי ומה עלינו לעשות כדי שיהיה כזה.

נקודה למחשבה: אולי כדאי לנו להקדיש פחות זמן בניסיונות לפצח את האלגוריתם, או ניסיונות "לעקוף" אותו, ויותר זמן במחשבה מה באמת המשתמש רוצה? מה הצרכים הבסיסיים ביותר שלו? (ממליץ לקרוא קצת על סולם הצרכים של מאסלו), כיצד ומה אני יכול לתרום? כיצד אוכל לבדל את עצמי מאחרים (ליצור יתרון יחסי)?

רוצים כמה דוגמאות מעשיות?

אחד הדברים שגוגל אומרים לנו הוא ליצור תוכן איכותי. כזה שיספק למשתמש מידע חדש, יעורר בו סקרנות להמשיך לקרוא, יענה על שאלותיו וכו'. כלומר, לא מספיק כבר, בניגוד לעבר, שיש לנו תוכן ייחודי (לא משוכפל) עם מילות מפתח, קישורים, תמונות, באנרים… (להלן "הפוקוס המרכזי של התפיסה הישנה"). על התוכן להיות באמת מעניין בעיני המשתמש, רלוונטי-עדכני-חדשני וכזה שמוביל את המשתמש בשלבי תהליך הקנייה/הרשמה… (להלן "הפוקוס המרכזי של התפיסה החדשה").

הבנת הקשר בין איכות התוכן לתהליך הקנייה הוא מהותי בעיניי וזו הנקודה המרכזית, לטעמי, בהבנת חשיבותו האמיתית של תוכן טוב. תהליך הקנייה, על פי אחת התיאוריות מתחום השיווק, מתאר את הפעולות שעלינו לעשות, בתור "מוכרים", כדי לעזור ל"לקוח" להשלים את תהליך הקנייה והן:

  • תשומת לב
  • עניין
  • תשוקה
  • פעולה
  • סיפוק

תנסו קצת לפתח את החשיבה על סעיפים אלו. הוא נראה מאד אינטואיטיבי וזורם, ממש כמו שאתם נכנסים לרכוש מוצר בחנות. מוכר טוב יברך אתכם לשלום, ישאל לשלומכם וידע כיצד לשבור במהירות את הקרח, אם באמצעות בדיחה, מחמאה, או שיחה. הוא ירכוש את אמונכם, באמצעות הפגנת מקצועיות ואדיבות ורק לאחר מכן יצור בכם את העניין והתשוקה למוצר מסוים. ובסופו של דבר, לא רק שתרכשו את המוצר, אתם גם תרגישו טוב עם זה!

ומכיוון שב"חנות" שלנו אנו לא ניצבים פנים מול פנים עם הלקוח – התוכן הוא ה"מוכר" שלנו. באמצעותו אנו יוצרים אינטראקציה עם הלקוח, לומדים מה מעניין אותו ומה הוא רוצה, רוכשים את אמונו ומניעים אותו לפעולה, בסופו של דבר.

גם זמן טעינת עמודים, למשל, הוא דוגמה לכך שגוגל רוצה שנחשוב "משתמש" ולא "אלגוריתם". אתר מהיר, כפי שכולנו יודעים, מספק חווית גלישה איכותית למשתמש, אשר עשויה להגדיל משמעותית את זמן השהייה באתר ולכך שהמשתמש יגיע לכמות גדולה יותר של דפים פנימיים. לשם ההגינות יש לציין שזמן טעינת עמוד מהיר גם פועל לטובת גוגל. כשאנו עושים אופטימיזציה לקוד, לשם שיפור זמן הטעינה, אנו למעשה מאפשרים לגוגל לסרוק ולאנדקס את האתרים שלנו הרבה יותר מהר. וזה חוסך לגוגל מיליוני שעות עבודה, לא פחות! מדובר בחסכון גדול מאד עבורם.

ולבסוף ניתן לציין גם את כל עולם הרשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר, לינקדין…), אשר חווה מהפך גדול לאחרונה מבחינת החשיבות שניתנת לו על ידי מנועי החיפוש, כדוגמה מובהקת לכך שגוגל רוצה שנהיה מכווני משתמש. אם נהיה רלוונטיים עבורו – יתכן מאד שגם נהיה רלוונטיים עבור החברים שלו, משפחתו, סביבתו הקרובה – ובכך נוכל "לשכפל" את ההצלחה שלנו. כלומר, ברגע שנהיה רלוונטיים למשתמש – נהיה רלוונטיים גם לגוגל, וזה סוד ההצלחה!

לסיכום, דרך טובה להתחיל חשיבה של "אופטימיזציית משתמש", היא פשוט לקחת דף ועט ולהתחיל לכתוב את כל השאלות, שלדעתכם עולות בראשו של המשתמש; מה הצורך שלו, מה חסר לו, כיצד אני יכול לעזור לו למצוא תשובה, או פתרון, מהם הפחדים של המשתמש, מה אני יכול לעשות יותר טוב מהשאר. ואז, לאט לאט, תוך כדי שאתם יושבים וכותבים ושואלים ועונים וחושבים, אני משוכנע שיתחילו לצוץ לכם כמה רעיונות שלא חשבתם עליהם קודם, מכירים את זה?

איך אתם מתמקדים במשתמשים שלכם? איזה פיצ'רים באתר אתם ממליצים להוסיף? האם כיוון החשיבה הזה מצליח לכם?

קרדיט לתמונה: isayx3

אודות משה מה-יפית

משה מה-יפית
בעל תואר ראשון במנהל עסקים ומערכות מידע, עובד בתחום ה- SEO בחברת Aspire Global - a Neogames company, מהמובילות בעולם בתחום ה- Online Gaming. מתמחה גם בבניית אתרי אינטרנט, עיצוב גרפי, אפיליאציה, ניתוחים אנליטיים, מיתוג ועוד. חוץ מזה, גם מדריך צלילה מוסמך של PADI, עם למעלה מ- 500 צלילות והכשרות צוללנים :)

עשוי לעניין אותך גם...

5 פטנטים של גוגל שנשמעים כמו מדע בדיוני (אבל באמת קיימים)

כמו כל חברת ענק אחרת, גם גוגל מגישה ורושמת פטנטים כמעט על כל דבר. המטרה ...

43 תגובות

  1. פוסט טוב ובעל ערך (כמו שכתוב שצריך :))
    הייתי מוסיף שזה מחדד את הצורך בטסטים שמאיר גולד מדבר עליהם.

    חג שמח!

  2. המושג חדש בשבילי ונושא הכתבה מאוד מענין.
    אבל לצערי בכל הכתבה לא ראיתי שיחסתה חשיבות ל Bounce rate ול TTS שלדעתי משתפרים והם חלק מרכזי ממדד ה UO שעליו כתבתה

  3. משה מה-יפית
    משה מה-יפית

    הי מנשה, תודה על התגובה.
    אני מסכים איתך, אילו גורמים מרכזיים בכל מה שקשור לתגובת הגולשים ואני מקווה שאוכל להרחיב על כך בהמשך. זהו כבר פוסט בפני עצמו, לא?

  4. גוגל מנחים מנהלי אתרים מאז ומתמיד ליצור "דפים המיועדים בראש ובראשונה למשתמשים, לא למנועי חיפוש". מבחינתי, התפיסה לא השתנתה ומקדם אתרים טוב צריך להבין שתפקידו, היום כבעבר, דורש יכולת לאיתור הבעיות הטכניות והתוכניות באתר, הצגת פתרונות אפשריים ושיפור הפוטנציאל של אתר להיות חדשני, מעניין, נוח ורלוונטי לגולשים (וכתוצאה מכך, גם טוב למנועי החיפוש).

  5. מט קאטס מתגלה כשקרן מפעם לפעם, ואם כבר מדברים בהיבט הזה איך לעזעזל גוגל יודעת מה טוב למשתמש ומה לא? אשמח לתשובה פאבל. אחלה של פוסט BY THE WAY

    • משה מה-יפית
      משה מה-יפית

      תודה מנשה,
      גוגל יכול לדעת מה טוב למשתמשים באמצעות "סינגלים" שהוא מקבל מהם, כמו Bounce Rate,Avg. Time On Page Exit % ואנליטיקות נוספות, כמו גם כל מה שקשור ל Social Media, כמו לייקים בפייסבוק, ציוצים בטוויטר וכו'. כל אלו מעידים עד כמה המשתמש נהנה, מקבל את מבוקשו, משתף את חבריו…

      כמובן שזה רק על קצה המזלג וישנם גורמים נוספים. מה לדעתך עוד יכול לומר לגוגל מה טוב למשתמש?

    • צודק!

      יש לו אינטרס ברור.
      שאנשים יפסיקו להספים, בואו לא נשכח שגוגל הוא רובוט ואין לו שום מוסג מה טוב למשתמשים ומה לא.

  6. מעבר לתכנים?
    מה לגבי עיצוב האתר וה-UI?
    צבעים? גרפיקה? סרטונים? פלאש וכדומה?. גם אלו עובדים על חושיו של הגולש והרי: "אם זה טוב לגולש זה טוב לגוגל!" (ע"ע מאט כץ).

    • משה מה-יפית
      משה מה-יפית

      מסכים לגמרי. עיצוב האתר וה-UI חשובים מאד ויש מאחוריהם הרבה חשיבה על פסיכולוגיית המשתמש, כגון כיצד העין שלנו סורקת את העמוד? מימין לשמאל, או משמאל לימין? מה מושך את תשומת לבו של המשתמש? עד לרמת הצבע/פונט/גודל וכו'. אנו צריכים להחליט מה מוצג ב above the fold ומה פחות חשוב ויוצג מתחתיו, האם להשתמש ב Side Bar או לא ואם כן מה להציג בו.

      יש לנו שניות בודדות לתפוס את תשומת לבו של המשתמש ולגרום לו להישאר, ואין ספק שמה שהעיין רואה – זה מה שקובע.

      תודה על התגובה החשובה

  7. יולי דסיאטניקוב

    עם גוגל או בלעדיו, בסופו של יום לכל אתר אינטרנט מטרה, שמבקריו מביאים לידי מימוש בשיעור מסוים. המטרה אינה SEO, אינה מיקומים, אינה זמן טעינה או קישורים. כל אלו רק אמצעים.

    פוסט מעולה עם דוגמאות מעניינות.

    תודה.

  8. תודה רבה,
    הייתי שמח לקבל את חוות דעתך המקצועית…לגבי האתר שלנו שלא כולל רשתות חברתיות למשל…. מה קורה לאתר שכל מטרתו היא למשוך משתמשים למלא את הפרטים כמובן לתת להם מידי רלבנטי… מה קורה לגבי אתרי תדמית?
    מה לגבי דפי נחיתה? שהם מצליחים לקחת מלקוח תוך פחות מ דקה את הפרטים של הלקוח…זה שקול לזה שלקוח נכנס לחנות והצטרף למועדון… האם אלה לא מספיק טובים לעדכון החדש לדעתך?

    • משה מה-יפית
      משה מה-יפית

      הי ליאור,
      ראשית אני באופן אישי לא מאמין במושג "אתרי תדמית", מכיוון שלכל אתר יש מטרה מסוימת. גם אם זה אתר שמשמש כמעין "כרטיס ביקור" של מישהו, לדוגמה, ולא אמור ליצור הכנסה ישירה, או לספק לידים – לאתר עדיין יש ערך כלכלי/שיווקי, אבל זו רק הערת ביניים.

      לא בטוח שהבנתי את כוונתך ב"לא מספיק טובים לעדכון החדש", אם תוכל להסביר, אבל לגבי אתר לידים (ובכלל כל אתרי ה"אפיליאציה" השונים) – אין שום הבדל ומדובר באתר לכל דבר, כך שהכל תלוי כמה ערך אתה נותן. אני אתן לך דוגמה: יש לך אתר בנושא שוק ההון בישראל, אשר מטרתו לקבל לידים מאנשים אשר רוצים לקבל מידע, או להירשם לקורס בתחום שוק ההון: ניתוח טכני, מסחר יומי בבורסה האמריקאית, מט"ח וכדומה.

      כל מה שאתה רוצה, בגדול, זה לקבל לידים מהמשתמשים ולמכור אותם למכללות שוק ההון השונות בישראל, נכון? זהו "אתר לידים" לכל דבר, אתה מסכים?

      כל זה לא אומר שאתה לא יכול לתת ערך רב למשתמש. אתה יכול בהחלט! למשל, כתבות על הקורסים השונים, תגובות של תלמידים שעברו את הקורסים, השוואת מחירים בין המכללות השונות. תקח את זה מכאן ותפתח את זה. ברמה הכי בסיסית ופשוטה, לא צריך לעשות מזה משהו מסובך מדי. בסופו של דבר לכולנו יש אותם פחדים, צרכים ורצונות לכן פשוט תחשוב מה אתה היית רוצה לראות באתר שלך, לו היית מתעניין בקורס כזה ואפילו ואפילו דבר בעצמך עם מספר תלמידים וקבל מהם את התרשמותם. לפעמים אנו לא באמת מבינים עד כמה אנשים נוטים לעזור כשרק מבקשים מהם.

      לגבי דפי נחיתה – זה לא בדיוק אתר במובן אליו אנו מתייחסים כאן. פוטניצאל הערך שיכול לספק דף נחיתה למשתמש, קטן בהרבה מפוטנציאל הערך שיכול לספק אתר, פשוט מפני שמדובר בעמוד אחד, מה שמגביל אותנו בכמות האינפורמציה הטקסטואלית/גרפית בה אנו יכולים להשתמש. כמובן שיש גם יוצאי דופן.

      מקווה שעניתי על שאלתך ליאור.

  9. שאלה נוספת: מהו זמן השהייה האופטימלי למשתמש כאשר נניח מדובר באתר תדמית?

    הלקוח אמור לקרוא מעט תוכן…כי לאנשים באינטרנט אין כוח לקרוא, למרות שהסלולר גורם לי לקרוא מאמרים לעומק בניגוד למה שחשבתי בעבר!

    המשתמש הרגיל קורא אולי מאמר אחד ביום ברצינות כמו זה שקראנו עכשיו ואח"כ כל מה שהם עושים זה זפזופ בין דפים, קוראים בין השורות רוצים להגיע לתכלס!
    איפה הקופה ?איפה מצטרפים למועדון ? איפה שומרים את זה במועדפים ? בקיצור למשל כנסו לאתר שלנו, ותגידו לי כמה זמן אתם צריכים בשביל למלא את הטופס בצד שמאל…. ?

    באמת מעניינת אותי דעתכם המקצועית…לדוגמא קלאסית האתר שלנו הוא משאבת לידים מטורפת בשבוע פונים קרוב ל20% ממספר המבקרים מספרים שאתם לא יכולים לדמיין בכלל! אבל איך הוא בעיני גוגל ?

    פבל שתדע אתה לא בסדר, את המאמר היחיד שיש לנו כוח לקרוא אנחנו צריכים לקרוא דוקא אצלך…אתה לא משאיר לאחרים!

    שוב תודה מאמר מרתק שעושה סדר בנושא!

  10. פבל ישראלסקי

    קל מאד לראות את השיפטינג הזה בשנים האחרונות מ-SEO טכני שבמרכזו עומדים כללי אופטימיזציה לבוטים, לעבר SEO שמתבסס על בני אדם. כמו שציינת, גוגל כל הזמן מספקים שלל דוגמאות ורמזים כשהבולט ביניהם זה הפוסט אליו קישרת עם השאלות.

    השאלה שלי היא האם אופטימיזציית משתמשים, שיותר מתמקדת בחווית משתמש (כמו בדוגמא שהבאת של הלקוח שמגיע לחנות), באמת יכולה להחליף אלגוריתם טכני שמטרתו להחליט על רלוונטיות מבין שלל אפשרויות? האם אלו לא 2 דברים שצריכים לעבוד יחד במקביל? כלומר אני מסכים שכאשר לקוח נכנס לחנות עלינו לגרום לו להרגיש בנוחות, לתת לו תשומת לב וכו', אבל איך תגרום לו לבחור להיכנס דווקא לחנות שלך?

    לסיכום, הפוסט מאד מעניין וכתוב היטב, תודה! 🙂

    • משה מה-יפית
      משה מה-יפית

      אני מסכים פבל, זה אכן השילוב של שני הדברים. הצד הטכני לא ייעלם לגמרי, רק יקבל מינון נמוך יותר במקצת, כך אני משער.

      מה שכן – גוגל כבר ילד גדול והוא כנראה אוכל טוב, כי הוא גדל מהר! ישנה אפליקציה סלולרית בתחום הבורסה, למשל, שאוספת את כל התגובות, פוסטים, כתבות, ניתוחים ומאמרים בנושא מנייה כלשהי – ובאמצעות אלגוריתם מתוחכם מתקבל חיווי (גרפי או טקסטואלי) האם המנייה כדאית לקנייה, או לא – כל זה בהסתמך על התוכן החיובי והשלילי שנכתב על המנייה. סביר מאד להניח שגם גוגל יודעים לעשות זאת וכך להשתמש במידע מסוג זה כחלק המאלגוריתם.

      מה אתה אומר? נשמע הגיוני?

  11. פוסט איכותי ולטעמי אכן משקף את השינוי המתחולל בשנה-שנתיים אחרונות. אני מניח שהשינוי ישפיע במוקדם או מאוחר גם על תפקידו של מקדם האתרים אשר יתמקד יותר באלמנטים הפנימיים לאתר מאשר בשיתופי הפעולה- ילמד ויבין יותר את החיבור לממשק המשתמש לצרכי שיפור חווית המשתמש ויחפש הזדמנויות ורעיונות מקוריים לשם כך.

  12. אופיר ורדי

    מסכים עם זה שאין כאן חדש – חוץ מהלחץ של גוגל. מה שכן צריך לציין – שעלות של דף טוב גבוהה משמעותית מעלות של דף רגיל – וצריך לקחת את זה בחשבון

    • משה מה-יפית
      משה מה-יפית

      הי אופיר?
      אתה מתכוון לעלות התוכן בעיקר, אני מניח?

      אפשר למצוא דרכים מקוריות כדי להוריד עלויות, לדוגמה אם אתם עושים אפיליאציה עם אתרים אחרים ומנהלים מו"מ על הפירסום באתרכם, תוכלו לבקש שחלק משיתוף הפעולה יכלול קבלת תוכן מהם על האתר שלהם, המוצרים שהם מציעים וכדומה.

      וצריך בעיקר לעשות סקר שוק טוב, אם מדובר בחיפוש אחר כותבי תוכן ומתרגמים. טיפ קטן: גיליתי שבדרום אמריקה ישנן לא מעט חברות, אשר עובדות עם כותבי תוכן פרילנסרים אירופאים, למשל ומספקות תוכן איכותי בכל שפה שתבקשו. כמובן כל מקרה לגופו וצריך לעשות בדיקות.

  13. סוף סוף נפל האסימון.
    גוגל תמיד אמרה שאתה טוב לגולש טוב לגוגל.

    אולי יהיה סוף למאמרי זבל ולאתרי תשתית שהם חוות קישורים.
    ובאמת האתרים הטובים יעלו למעלה ולא המירוץ המטורף אחר קישורים

  14. לא רוצה לבאס אף אחד, אך הכסף שאנחנו מרוויחים (בכבוד) כמקדמי אתרים הוא כסף שגוגל מפסידה בעצם מכך שהלקוחות שלנו לא מפרסמים בממומן, המטרה של גוגל היא ל"לטרוף את הקלפים" כמה שיותר ובכך לגרום לבעלי אתרים רווחיים להתיאש מקידום אורגני ולעביר תקציבים לפרסום ממומן על חשבון Seo.

    לשם כך הומצאו העדכונים למיניהם אשר מולבשים במין צדקנות של שאיפה לתוצאות איכותיות.

    לדעתי הם יורים לעצמם ברגליים מכיוון שכאשר בעלי אתרים ומקדמי אתרים יתיאשו מקידום אורגני הם יחפשו אפיקים אחרים ובכך תתרחש ירידה בפופולריות של גוגל כמנוע חיפוש ויגיע הסוף לשליטה שלהם בתחום החיפוש.

    • משה מה-יפית
      משה מה-יפית

      לא ניתן לשלול את העובדה שאולי חלק מהאסטרטגיה של גוגל היא להגדיל את הפלח הממומן שלה, אך אני לא חושב שזה מה שעומד כנגד עיניהם כמעלה הראשונה.

      גוגל חייבים להמשיך ולהיאבק במתחרים המתחזקים ולהישאר הכי רלוונטיים, אם לא – הם יהיו בבעיה.

  15. אמרתי כבר שהמקדם אתרים של אחרי שנת 2010 יהיה ארכיטקט אתרים….:-)

    זוכרים את עיקרון המשולש שדיברתי עליו בשנת 2007 כבר, צלע תחתונה במשולש = תגובת הגולשים לאתר.

    4 שנים שאיני מחליף קישורים, כמו כן לא תמצאו מאמרים שלי באתרי מאמרים.

    דווקא עכשיו שמתחיל ליפול האסימון למקדמי האתרים, אני מודה שדי התעייפתי להילחם בספאם ולצערי לגוגל נכונה עוד דרך ארוכה כל עוד קישורים חיצוניים נותנים משקל רב לקידום האתר.

    בכל אופן אני פרשתי מקידום אתרים ללקוחות.

  16. מעתה אל תאמר SEO – תאמר קופירייטינג?

  17. ברוך כותב הפוסט.
    הגיע הזמן לשים את הדברים על השולחן. מי שידע לסקרן ולעניין את הגולש יהנה מכל הפרמטרים. זמן גלישה באתר, bounce-rate נמוך, מעבר מעמוד לעמוד, הנעה לפעולה ומכירה. את זה עושים שני דברים עיקריים: איפיון מדוייק ומבין ותוכן מרתק ומעניין.

    צריך לזכור, הגולש יושב מול מסך. עיצוב האתר ותוכנו הם בעצם אנחנו – אנשי השכנוע והמכירות – שמנסים לרכוש את ליבו של הגולש.

    הגולש הוא יצור אנושי ואשר הגורם הראשי שפועל עליו הוא רגש. אהבה, חיבה, שנאה, פחד (לא אימה – אלא פחד להחמיץ, פחד להשאר מאחור, פחד לפספס…)

    מי שמבין לליבו של הגולש, לרצונותיו, פחדיו, רגישויותיו, אהבותיו, שנאותיו, סלידותיו, ריגושיו – ירוויח גולש מרותק, מעוניין, נאמן, פעיל ואפילו ממליץ לחבריו. (כמה מכם שלחו את הפוסט הזה לאחרים או טרחו להגיב עליו… זה בדיוק מה שבעל האתר היה רוצה שגולשים יעשו אצלו. שיגיבו. תגובה היא הבעת עניין.

    יש טכניקות כתיבה ופנייה שעושות את העבודה. ובשתי מילים:
    "דיבור ישיר". (על משקל דיוור ישיר רק במדיה הדיגיטלית)
    תנסו לכתוב כמו שאתם מדברים. אח"כ תמיד תוכלו לעדן, לתקן, להחליק קצוות מחוספסים – העיקר – שהגולש ירגיש שמדברים אליו. כאילו הוא בשיחה בארבע עיניים.

    הברנש

  18. פוסט חשוב ומעניין
    אני מצטרף לאלו השואלים לגבי squeeze page האם טובת הגולש זה מעט ומסקרן (וגורם לגולש לרצות עוד ולמלא את הפרטים) או עדיף לנתח ולתת לגולש מענה מלה לכל שאלותיו?

    • משה מה-יפית
      משה מה-יפית

      זיו, אני חושב שזה באמת תלוי בתחום. סביר להניח, למשל, שרכישה אינטרנטית של ארנק, לא תלווה במחקר גדול מצד המשתמש, כפי רכישת מחשב נייד. במקרה הראשון, יתכן ש"מעט" כן יספיק ובמקרה השני, של רכישת המחשב, ייתכן שהמשתמש ירצה לקבל יותר מידע ולרדת לעומקם של דברים – לראות תגובות רוכשים, דירוגים והשוואות. מקווה שעניתי לשאלתך.

      • ועוד הארה אחת קטנה.
        מדובר על תוכן איכותי ברמת המקרו ובהתייחס בעיקר לדפי תוכן באתרים, דפי נחיתה, ניוזלטרים וכדומה. דף הלחצה פועל בדרך כלל על מוטיב אחר. לא תוכן מגרה אלא פיתוי מיידי:
        "רוצה לקבל xyz עכשיו? רק תשאיר טלפון ומייל".
        ולראייה. דף נחיתה לפי התפיסה האמריקאית הינו דף ארוך רווי בתוכן מסביר, מרחיב, מאיר עיניים ואשר נשען על תועלות, ונסיונות פיצוח התנגדויות של הגולש באין ספור דרכים. מקווה שסייעתי במתן תשובה לתוהיי דף ההלחצה.

        הברנש

  19. איתי ברנר

    כל זה טוב ויפה כשמדובר על אתר ייחודי ויוצא דופן, אבל כשיש 20 אתרי קופונים דומים אחד לשני, ההבדל הקטן בין קצת יותר קידום לקצת פחות קידום קלאסי עושה את ההבדל, במיוחד בגלל שגוגל נותן עדיין המון משקל לוותק ולזרימה של הקישורים בתוך האתר. כלומר, יכול להיות עמוד באיכות נמוכה יחסית , אבל הוא יקבל דירוג גבוה בגלל הייחוס של הדומיין (זה קצת משתנה בגלל עדכון פנדה, אבל עדיין רלוונטי).

    אסור לשכוח שיש המון אתרים שהגולשים שלהם הם גולשים מזדמנים שבאים ויוצאים (נניח אתר דפי זהב), באתר כזה למנועי חיפוש יהיה עדיין מאוד קשה להעריך את האתר מבחינת של נאמנות הגולשים, שיתוף ברשתות חברתיות וכו'.

    • משה מה-יפית
      משה מה-יפית

      תודה איתי, זו נקודה מעניינת למחשבה. אתה רואה את זה ממשיך לקרות לאורך זמן?

  20. פוסט איכותי ומעניין תודה!

    השאלה שלי היא מה זה אפטימיזציה של הקוד??
    כתבת את זה בשורות האלו:

    עמוד מהיר גם פועל לטובת גוגל. כשאנו עושים אופטימיזציה לקוד, לשם שיפור זמן הטעינה, אנו למעשה מאפשרים לגוגל לסרוק ולאנדקס את האתרים שלנו הרבה יותר מהר. וזה חוסך לגוגל מיליוני שעות עבודה, לא פחות! מדובר בחסכון גדול מאד עבורם.

    תודה!!

  21. אחלה פוסט, למרות שבתכלס' אני לא יודע כמה זה עוזר – לדוגמא: אתר עם המון קישורים מאוד איכותיים מול אתר עם 0 קישורים אבל בנוי מאוד נכון…

  22. בוקר טוב, גוגל לא קונה באתר אלא הגולש

  23. אכן חווית המשתמש או ממשק משתמש הופכים להיות שחקנים מרכזיים ותגובות הגולשים הן הכלי הנכון עבור גוגל לבחון אתר ב"עיניים" אמיתיות של המשתמשים. המאמר מצוין, אני מצרפת קישור למאמר בנושא – על גוגל,תוכן גולשים ואתרי מכירות
    http://www.seo-touch.co.il/user_generated_content.aspx

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים