גוגל פלוס עלה רשמית - מה למדנו על השקת מוצרים והטבע האנושי? | AskPavel
קידום אתרים » מדיה חברתית » גוגל פלוס עלה רשמית – מה למדנו על השקת מוצרים והטבע האנושי?
גוגל פלוס

גוגל פלוס עלה רשמית – מה למדנו על השקת מוצרים והטבע האנושי?

העולם השתגע! רק אתמול הודענו על כך שגוגל השיקו את הרשת החברתית החדשה שלהם גוגל + וכבר אני מוצא את עצמי נלחם עם רצף האימיילים וההתרעות הבלתי פוסקות שמגיעות אלי למייל מכל הפעילות בפלטפורמה החדשה. איך אפשר להסביר את זה? סוג של גאונות?

איך תוך יום אחד הצטרפו כל כך הרבה אנשים ונוצרה שם פעילות חברתית אינטנסיבית? כל כך הרבה מדברים על זה באינטרנט, ואני בכלל לא מדבר על אלפי ואולי מליוני האנשים שמחפשים דרכים להשיג הזמנות נכון לכתיבת שורות אלו:

הזמנה לגוגל פלוס

אני לא זוכר באזז כזה ממוצרים קודמים שגוגל השיקו. אפילו גוגל Buzz לא יצר כזה באזז בזמנו (וגם זה שכן נוצר לא היה חיובי במיוחד). בפוסט הזה אנסה לבחון את האופן שבו גוגל השיקו את הרשת החברתית החדשה כי אני מאמין שאפשר ללמוד מזה הרבה.

אגב, אל תבינו אותי לא נכון. אני ממש לא בטוח אם הם יצליחו לגבור על צוקרברג ולנכס לעצמם נתח מהשוק החברתי (למעשה הרבה טוענים שלא), אבל תודו שאפשר ללמוד שיעורים או שניים על השקת מוצר באינטרנט מכל הסיפור הזה.

טפטוף + הכחשה = אפקט ההפתעה

אם תשימו לב גוגל פעלו בשני מישורים במקביל. מצד אחד הם הכחישו בכל תוקף שהם עומדים להשיק רשת חברתית, מצד שני כל הזמן נוספו פיצ'רים חדשים שהייעוד שלהם לא היה ממש ברור.

זוכרים את פרויקט Google Me? הרשת החברתית הסודית שגוגל מפתחים בסתר כדי להתחרות בפייסבוק? אז באותה תקופה מישהו שידע כמה פרטים על הפרוייקט כתב שהוא אסף את המידע הבא:

  • This is not a rumor. This is a real project. There are a large number of people working on it. I am completely confident about this.
  • They realized that Buzz wasn’t enough and that they need to build out a full, first-class social network. They are modeling it off of Facebook.
  • Unlike previous attempts (before Buzz at least), this is a high-priority project within Google.
  • They had assumed that Facebook’s growth would slow as it grew, and that Facebook wouldn’t be able to have too much leverage over them, but then it just didn’t stop, and now they are really scared.

ועדיין הפרוייקט הזה תמיד נשאר בערפל. למעשה כשגוגל נשאלו לגביו הם טענו שהם כלל לא מפתחים רשת חברתית ומדובר בשמועות בלבד.

ואז הגיע קצה חוט נוסף כשגוגל השקיעו בחברת Recorded Future יחד עם ה-CIA. אני לא חושב שהם באמת רצו לחזות את העתיד, הם פשוט היו זקוקים למידע העצום שהמערכת אספה לגבי קשרים חברתיים בין אנשים בפלטפורמות שונות כמו בלוגים, רשתות חברתיות ופורומים.

וכשסוף סוף השמועה דלפה איכשהו לפני כמה חודשים שגוגל מפתחים רשת חברתית בשם Circles, מהר מאד גוגל הכחישו גם את זה.

מנגד, היינו עדים למספר פיצ'רים חדשים לאחרונה שדווקא כן מתקשרים לעולם החברתי, פשוט בגלל ההכחשות לא ממש היה ברור לקראת מה הם צועדים:

שימו לב שהשיטה הזו עבדה מעולה בסופו של דבר. מצד אחד כולנו היינו עדים לפעילות חברתית ענפה שהצמיחה שורשים ומצד שני אף אחד לא היה בטוח מה ייצמח בסופו של דבר. יותר מזה, אף אחד לא חשב שהולכת לקום רשת חברתית למרות כל הסימנים, היו לנו רק השערות חסרות בסיס.

סגמנטציה בעולם המדיה החברתית = התנהגות אנושית

ליאור צורף כתב שגוגל פלוס זה פייסבוק. למרות שיש הרבה פיצ'רים ופונקציונאליות דומה, אני באמת חושב שיש כאן קונספט שונה ולכן קשה לי להסכים עם זה.

אמרתי כבר בהתחלה שאני לא יודע אם גוגל פלוס יהיה הדבר הבא. אני לא נביא ואין לי מושג אם גוגל ישתלטו גם על התחום הזה. אבל מה שאני כן יכול להגיד זה שהגישה של גוגל פלוס דומה יותר לעולם האמיתי ולכן נכונה יותר גם למדיה החברתית.

לפני שאתם ממשיכים לקרוא תקדישו לסרטון הבא 17 דקות מזמנכם, מבטיח שלא תתחרטו:


נכון שזה תיאור מדוייק של גוגל פלוס? 🙂

לא צריך להיבהל, סת' גודין לא באמת נביא (למרות שראיתי כבר כמה אנשים עם חולצות שלו). הוא בסך הכל מתאר את הדרך שלנו ליצור אינטראקציה חברתית עוד מתקופת האדם הקדמון. גוגל פלוס לא המציאו את הגלגל, הם פשוט לקחו את הדרך שלנו לתקשר בעולם האופליין ותרגמו אותה לממשק משתמש אינטרנטי פשוט. וזה משהו שפייסבוק לא השכילו לעשות בתחילת דרכם.

ההבדל המרכזי בין הגישה של פייסבוק לגוגל פלוס בא לידי ביטוי בהגדרת המושג "חבר". מבחינת הגישה של פייסבוק, מאד הגיוני שלמישהו יהיו 2,500 חברים. מצד שני, אני לא מכיר בעולם האמיתי מישהו שיש לו 2,500 חברים. מכרים אולי כן אבל לא חברים. לכן מראש פייסבוק הגדירו כל אדם בתור אובייקט שווה ערך וצורת האינטראקציה שלי איתו זהה לאינטראקציה שלי עם שאר האנשים.

נכון שאפשר להגדיר מי ייחשף לסטטוסים שלי ומי לא, ליצור קבוצות ולהזמין לשם אנשים ספציפיים אבל המצב הדיפולטיבי הוא אני מול כולם. במקרה של גוגל פלוס (ומה שסת' גודין מדבר עליו), המצב הדיפולטיבי הוא אני מול קבוצות של אנשים, כך שעם כל קבוצת אנשים אני יכול לתקשר אחרת.

למרות שפייסבוק מטמיעים שינויים שונים כדי להגיע לפרסונליזציה כזאת, עדיין זה לא מושלם ותמיד יש חשש שהכל גלוי לכולם כל הזמן.

אז לדעתך גוגל פלוס זה הפייסבוק הבא?

גוגל יצרו משהו מדהים בעיני, משהו שלא הרבה חברות מצליחות. הם גרמו לנו פשוט לחכות בציפייה ומתח לקראת מהלכים גדולים שהם עושים, כי אנשים רוצים כבר לשתף את זה ולדבר על זה עם אחרים (עובדו, תראו מה אני עושה עכשיו). יש תחושה כאילו אנשים כל הזמן מקווים לראות איזה דברים חדשים גוגל יעשו הפעם.

האם לדעתכם הפעם לא רק נדבר על זה אלא באמת נהיה חלק מזה? האם אנשים הולכים לשנות הרגלים ולעזוב את פייסבוק ולהגר לאח הגדול? או שאולי נישאר במקביל בשתי הפלטפורמות?

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

קידום ממומן בפייסבוק

קידום ממומן בפייסבוק: איך להפוך קליק על מודעה לליד חם שמחזיר השקעה

אפשר לומר די בבטחה שאין כיום עסק שיכול להרשות לעצמו לוותר על מהלכי שיווק. אם ...

45 תגובות

  1. לדעתי הם בהחלט הצליחו לעשות פה מהלך מעולה, ממש רעידת אדמה בעולם המדייה החברתית. הטוויטר שלי קורס מרוב הודעות על גוגל+. אם לא יהיו להם באגים כמו שהיו להם ב-באזזז אז הכיוון הוא בהחלט נכון בעבורם, וזה גם הולך להשפיע מאוד על העבודה של מקדמי אתרים.
    מה שמפחיד זה הכוח שהם הולכים להחזיק בידיים שלהם עכשיו.

    • לפני שנה היו שחשבו שפייסבוק הולכת למוטט את גוגל עם מנוע חיפוש איכותי בתוך פייסבוק..וכד'

      אבל גוגל הראו לכולנו שהם ממש לא פראיירים ושהם עדיין החברת טכנולוגיה מספר אחת בעולם.

      מצד שני אני גם חושב שיותר מדי כוח מוחזק בידי גוגל..

      אנחנו צריכים לעקוב מקרוב על המתרחש בחודשים הקרובים ולראות איך כל השינוי הזה משפיע עלינו ולפי דעתי יהיו עוד הרבה תיקונים ושיפורים לתוספות האחרונות שגוגל הכניסו לחיינו.

      בנימה אופטימית – תיהיו חזקים !!!

  2. לדעתי פייסבוק יקבלו אחלה פייט רק בגלל שגוגל אחראית על מנוע החיפוש הגדול בעולם וכשהיא מערבת את המערכת החברתי שלה עם מנוע חיפוש פייסבוק מאבדים כמה נקודות מאוד גדולות.
    אבל לאחר כמה נפילות עם ה Buzz איאפשר לדעת היום

  3. גוגל אכן עשו עבודה מרשימה הפעם! וגם "אפקט המועדון" הצליח להם בגדול! אני קיבלתי הזמנה ועדיין לא מצליח להצטרף כי הם "חרגו באופן זמני מהקיבולת"… וזה גורם לי לרצות להצטרף עוד יותר!

  4. ואני שואל לאיזה כיון המגמה הולכת
    כמה משקל ואם ביכלל יהיה קשר לתוצאות האורגניות.

    • לדעתי עיקר המשקל יהיה דווקא בהבאת תנועה. תחשוב שם תהיה השפעה ל +1 למשל שאנשים מסמנים על אתרים ולכן ה CTR שלך יגדל בתוצאות שאנשים שיתפו וסימנו +1 עליהם. או למשל אם אנשים ישתפו יותר לינקים בקבוצות ייעודיות וספציפיות – אם למשל תהיה לי קבוצת "חברים ממילואים" אני מאמין שכאשר תהיה כתבה מעניינת בנושא אני אשתף את כולם לעומת הסטטוס שלי בפייסבוק ששם לא הייתי מפרסם כזו כתבה כי זה לא רלוונטי ל 90 אחוז מהחברים שם..

    • פבל ישראלסקי

      ניר שי כתב תחזית מעניינת בקבוצה של שני:

      האם אתם מבינים את המשמעות כשכולם יתחברו לגוגל + , כיצד זה ישפיע על תוצאות החיפוש ?
      1. התוצאות יהיו רק תוצאות מותאמות אישית, כי חוץ מאנשי SEO אף אחד לא יטרח לצאת מהחשבון.
      2. הדירוג לאתרים יושפע אף יותר מהתנהגות גולשים.

      אם חושבים על זה, הרי שאם גוגל פלוס יצברו קהל משתמשים גדול ויהפכו לסופר פופולאריים, זה יגרום לרבים לחפש בגוגל בזמן שהם מחוברים (כי למה להתנתק מהחשבון?), ואז מה שיקרה זה שהמשמעות של ה-SEO (כפי שאנחנו מכירים אותו היום) תהיה משמעות קטנה יותר כי התוצאות יופיעו לפי העדפה אישית. ואם זה יקרה, איך נמשיך לקדם אתרים (אם בכלל)? זה מעלה הרבה שאלות כמו:
      1. האם תהיה בכלל משמעות לקישורים?
      2. האם יהיה בכלל צורך להמשיך לעשות אופטימיזציית on page באתר?
      3. איך ישתנה אלגוריתם הרלוונטיות?

      הדיון המלא כאן:
      https://www.facebook.com/home.php?sk=group_135943906453260&view=permalink&id=197248980322752

  5. בדרך כלל כאשר יש יותר אופציות בחירה – הלקוח רק מרווח מזה. עכשיו סיטואציה קצת שונה כי היום כל מתומתם בונה לעצמו רשת חברתית: יש היום רשתות לאוהבי חיות, אוהבי ספורט, אוהבי מין, אוהבי טיולים, אוהבי שתויות וכו'. הלקוח כדי להנות מהכל צריך גם להירשם להכל – מאוד לא נח, מעצבן ולוקח המון זמן. הפיתרון הוא לבנות רשת אחת משותפת שכל אחד אחראי על החלק שלו בלבד. הכללים המשותפים והשפה המשותפת והסטנדרטים המשותפים יעשו טיפה סדר בברדק הזה. (W3C ?)

  6. אהלן פאבל,

    קודם כל,אחלה פוסט – כל הכבוד.

    ולשאלתך שבראש הפוסט, אז לדעתי עכשיו קל להסביר את זה, אני מודה שלא חשבתי על זה יומיים קודם, והתשובה טמונה בלחישה שצועקת:
    יש מסיבת פיג'מות חדשה בעיר, מי בא?

  7. פאבל,

    אתה יודע מה עוד הבנתי עכשיו…
    התוצאות שהגולשים יראו מהיום בגוגל הם רק תוצאות מותאמות אישית, כי מי יטרח חוץ מאנשי SEO לצאת מהחשבון כדי לעשות חיפוש ללא זיהוי אישי ולבדוק מיקומים.
    מה דעתך?

    • פבל ישראלסקי

      זו באמת נקודה מעניינת!

      התייחסתי אליה בתגובה שעלתה כאן למעלה:

      https://www.askpavel.co.il/blog/google-plus-project/comment-page-1#comment-19494

      איך לדעתך זה ישפיע?

      • טוב, אתה יודע כבר מה דעתי…
        SEO זה למעשה חוויית משתמש, UI אם תרצה.
        אני מנסה מיזה 4 שנים לפלס דרך כארכיטקט אתרים ומשלם מחיר לא קטן בכלל. בגלל שרוב חברות הקידום נהגו עד עכשיו בזילות המקצוע, כלומר…עיסקאות ב- 2000 ש"ח כשכל עבודתם הייתה: כתיבה והעלאת מאמרים ב – 20 ש"ח.
        לכן מי יסכים לשלם 6000 $ רק על תכנון אתר? רק בודדים כל השנה.
        אני מקווה שעכשיו זה יתשנה, וארכיטקט אתרים יהפוך להיות ה- SEO הבא.

        • עידו סלע

          ניר,
          זה ברור שלשם זה הולך, לארכיטקטורה נכונה, לאפיון נכון, להגדרת מטרות וכו'.

          הלקוחות שהזינו להם מאמרים ב- 20 ₪ יתחילו להרים את הראש שהם יבינו שהם לא מקודמים ממש ואז יתחילו לשאול שאלות.

          • עכשיו זה כבר ברור לכולנו וזה אחלה, אבל העניין שזה יהיה ברור ללקוחות.
            כי עד אז לא יהיה קל מלהתפרנס כארכיטקט אתרים – אין מספיק מודעות.

  8. תודה על הסיקור המעניין.
    גם gmail גבר על hotmail בזכות פיטשרים טובים הרבה יותר, נוחיות, סינון ספאם וכיו"ב. לעניין רשתות חברתיות Facebook כמובן אינה הראשונה. אז נכון שכולם היום מחוברים לפייסבוק אבל למוצר אינטואיטיבי עם פוטנציאל (ואני שותף לדעה של"פלוס" יש הרבה פוטנציאל) הכול אפשרי. מהנדסי גוגל עשו בשכל שלא ניסו לחקות את המוצר הקיים.
    אני לא בטוח רק שהייתי מעוניין למסור כל פרט מחיי לגוגל (לא שאני לא עושה זאת כבר היום…)

    • פבל ישראלסקי

      אני חושב שבין אם תרצה זאת ובין אם לא – בסופו של דבר גוגל ידעו עליך כל מה שירצו. ואם לא, הם יעשו הכל כדי להתקרב לזה.

      ולגבי הפוטנציאל, אני מאד מסכים עם הקונספט השונה שהם מציגים. שמעתי שכחלק מתהליך הפיתוח של גוגל פלוס, כמה מהנדסים שהם חלק מהפרויקט הזה היו צריכים במשך חצי שנה להשתמש ולחקור את פייסבוק במטרה למצוא שם את כל הדברים שמעצבנים משתמשים.

  9. יהיה בזה רק טוב, והסיבה לכך מאוד פשוטה – תחרות. ברגע שיש תחרות יש יותר פיצ'רים, יש יותר חדשנות, עדכונים וכו'. זוכרים איך חברת הכבלים היית לפני שYES נכנסה לשוק?

  10. גוגל אומנם חברה גדולה ויש לה סיכויים רבים להצליח כמעט בכל דבר אבל כל דבר דומה שהיא עשתה נכשל, בנוסף כפי שכתבת באחד הפוסטים הקודמים שלך על כפתור +1 (אולי אני מתבלבל עם אתר אחר), מקדמי אתרים בBLACK HAT ינצלו את זה לרעה ויפעילו בוטים שינצלו כל מה שניתן לנצל.

    • פבל ישראלסקי

      זה באמת הנסיון הרביעי של גוגל כך שאני מניח שאם הפעם זה לא יצליח הם פשוט צריכים להסיק שהתחום החברתי הוא לא בשבילם. מה שכן, הפעם נראה שהם באמת עשו מוצר שיש לו פוטנציאל. לפחות מנקודת המבט שלי (אם כי אני לא בטוח שה- mass market ידע להעריך את הדברים החדשים).

      לא נראה לי שנושא הבלאק האט היה כתוב אצלי. מה בדיוק היה כתוב שם? אשמח לשמוע…

  11. אני חושב שזה הולך להשפיע קשות על תוצאות החיפוש המותאמות…

    • פבל ישראלסקי

      אתה מתכוון שבגלל שהרבה אנשים ייחפשו בגוגל כשהם מחוברים תהיה יותר משמעות לתוצאות המותאמות?

      • אני מתכוון שאנשים יהיו מחוברים, יקבלו כנראה תוצאות שחברים אחרים המליצו/ביקרו וכו' וכו' אני מאמין שכל זה ישפיע מאוד על התוצאות המותאמות

  12. פאבל, אחלה מאמר , כתוב באופן מקצועי ורהוט…
    מאוד מסכים עם הדרך שאתה מציג את הדברים.
    אשרייך
    מאור

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה מאור. יצא לך כבר לשחק קצת עם גוגל פלוס? מה דעתך?

      • יצא לי לגמרי. חפרתי שם בשישי שבת.
        אני חושב שבאנת חקרו את פייסבוק היטב ,ובנו רשת פחות או יותר זהה רק עם יכולות טכנולוגיות הרבה יותר טובות…
        לא מצאתי באגים "קשים" ובעניין הזה הם יצאו תותחים.

        העניין הוא שגוגל שילבו את כל המוצרים שלהם לתוך גוגל+
        זה תנועה בסיסית שלדעתי תישאב לתוך גוגל+
        כל מי שיש לו ג'מייל,פיקאסה,חשבון ביוטיוב …כבר שם….
        והמכורים לפייסבוק פשוט ייפתחו עוד חלון….
        מאוד אהבתי את הממשק את השליטה ה"מעגלים"
        לגבי נושא החיפוש…צריך לראות מה תהיה ההשפעה …אני טוען שמי שעובד ע"פ ההנחיות והעידכנים של גוגל…יכול רק להרוויח מכך….

  13. מיכל כהן

    פבל, תודה על הפוסט המעניין והסרטון המצוין. כמו שזה נראה לי, הרעיון של להכניס את כל החברים לקבוצה אחת הוא נכון עבור פייסבוק שמטרתה העיקרית היא להגדיל ככל הניתן את נפח התנועה ע"מ למקסם רווחים מפרסומות. ומבחינת גוגל, שאחת המטרות שלה היא לשפר את תוצאות החיפוש, נכון יותר עקרון ה circles שמאפשר מיקוד וניתוח רלוונטיות. כך או כך, אני לא חושבת שה circles בלבד יגרמו לעולם לעבור לגוגל פלוס. הם יצטרכו להציע הרבה יותר. נראה ש הולך להיות מעניין. גם ל SEO…

    • פבל ישראלסקי

      למה את חושבת שאם כל החברים בקבוצה אחת זה טוב יותר לרווחים? דווקא נראה לי שלהיפך – אם יש סגמנטציה ואפשר לפלח את הקהל של כל משתמש, למפרסם זה הרבה יותר אטרקטיבי לא?

      • מיכל כהן

        אם הייתי צריכה לשאול בגוגל+ כמה משלמים לבייביסיטר, מן הסתם לא הייתי מפנה את השאלה למעגלי ה SEO או מעגל הלקוחות שלי. בפייסבוק הכי פשוט לשאול את כולם. אז שאלתי את כולם. קיבלתי תשובה מלקוח שלי ומקולגה שלי… חברים שלהם ראו את התגובה וגם ענו לי, אחד גם הציע לי חברות. בגוגל+ עם המעגל הממוקד, כל זה לא היה קורה, השאלה לא היתה מקבלת תגובות ואני לא הייתי מצרפת חבר חדש. מה שאני מנסה להגיד זה כשכל פיפס נשלח ל 1000 חברים במקום ל 30 המתאימים וכל תגובה מפורסמת אצל המגיב שהוא בכלל לא חבר שלי, נוצר הרבה יותר תוכן ברשת, הרבה יותר תגובות, יותר הצעות חברות, הרשת גדלה, יש יותר תנועה, יותר חשיפה לפרסומות. זו האסטרטגיה של פייסבוק. לגוגל המעגלים יעזרו להבין רלוונטיות ולשפר את תוצאות החיפוש.

  14. כאשר מבינים את המוכוונות של גוגל לנושא החברתי (כדאי לקרוא המאמר של סטיבן לוי ראש המוצר בגוגל), ניתן להסיק עד כמה הנושא אקוטי עבורה ולאו דווקא בגלל הצלחתה המאיימת של פייסבוק אלא בעיקר בגלל חוסר יכולת האלגוריתם של גוגל לייצר תוצאות חיפוש איכותיות. מעבר לכך שגוגל פלוס זה מוצר חדש של גוגל, עצם ההשקעה האדירה שגוגל מכוונת לתחום, זוהי דרך של הודאה בכישלון המהדהד של אלגוריתם החיפוש שלה. גוגל ממשיכה לרתום את האדם למטרתה המרכזית ליצור מנוע חיפוש מדוייק יותר, אפשר לקרוא בהרחבה את הפוסט שלי:
    http://bit.ly/liRbDR
    תודה,
    עמית

    • פבל ישראלסקי

      אבהתי את הפוסט שלך – במיוחד את הכותרת שאני מאד מתחבר אליה.

      אולי זה לא בהכרח מראה על הודאה בכשלון של אלגוריתם החיפוש אלא יותר על התפתחות אבולוציונית הגיונית שיש בתחום האינטרנט. כלומר גוגל מתאים את עצמו לשינויים, והשינויים הם שיש השפעה מאד גדולה לאלמנט החברתי. מה דעתך?

      • היי פבל,
        מה שלומך?
        הנחת היסוד שלי היא שלגוגל היה מצויין להמשיך בקו שלו, אם יש סוס מנצח אסור להחליפו, אבל הסוס מתחיל להתעייף, גוגל בשמחה היו ממשיכים בקו שלהם שהוא פיתוח האלגו ועוד מוצרי ארגון מידע כאלו ואחרים אבל התוכניות שלהם השתבשו. אכן, כפי שאתה אומר, המציאות השתנתה והם מנסים להשיג אותה הם כבר לא מכתיבים אותה וזה סוג של כישלון מייקרוסופטי (ימים יגידו). הכניסות החוזרות ונשנות שלהם לתחום החברתי לא נובעות מצורך ישיר שלהם להתחרות בפייסבוק כפי שהרבה מסיקים אלא גם על מנת לאפשר לקבל תוצאות חיפוש טובות יותר שיהיו מבוססות על בני אדם, על המלצות של חברים, בדיוק כמו פעם
        הבעייה היא שהקו המרכזי שלהם להמשך פיתוח האלגו לא ממש הסתדר להם, הספאם הורג אותם, תחשוב, חברה של מיליארדים, לא מצליחה להשתלט על הספאם, זה סוג של אי הצלחה או כישלון (חומר למחשבה – יכול להיות שבגלל זה שלחו את המנכ"ל הקודם הביתה) , לכן הם צריכים לשנות כיוון, עד כמה שזה נשמע מוזר, גוגל בסכנה גדולה מאוד והקרב שלה הוא קרב על החיים הטובים שהיו להם עד כה, כבר עכשיו יש נתונים שמראים על התחזקותו של מנוע החיפוש בינג, תוצאות חיפוש לא איכותיות זה אסון אמיתי בשביל גוגל וזה כבר קיים במיוחד בחיפושים פחות פופולאריים, כלומר חיפושי לונגטייל שמהווים אחוז עצום מסך החיפושים של גוגל, במידה ותוצאות לא איכותיות יהפכו לשכיחות, גוגל תיפגע הרבה יותר מהר ממה שניתן לחשוב.
        אני שמח שגוגל מנסים לתקן עצמם, גוגל תרמו לארגון המידע בעולם בצורה ששינתה את החיים לכולנו ולכן זה יהיה גרוע מאוד אם הם לא יצליחו לבצע את התיקונים, אבל בשורה התחתונה האלגו שלהם ששירת אותם מספר שנים כבר לא מספק את הסחורה ומחייב שינוי כיוון, כי כרגע המסלול הוא של הידרדרות.
        עוד מילה לסיום, פבל, אם אהבת את הפוסט שלי, לחיצה קטנה, קלה, ממש כמעט בלתי מורגשת לאדם שאוחז כמוך כל היום בעכבר על כפתור הלייק מעל הפוסט, יכולה להיות מאוד מאוד נחמדה
        תודה
        עמית

  15. אחלה מאמר פבל.
    מדבים לראות כיצד גוגל עובדים, איך כל פעולה – מתבצעת לשם פעולה כל שהוא, איך הם מבינים את הגולשים.. מדהים.

  16. לדעתי השיטה הזאת אומנם יוצרת סקרנות ורצון להשיג הזמנה, אך בזמן שאנשים אחדים מצליחים להתקבל, הם משתעממים שם למוות כיוון ששאר האנשים עדיין בחוץ. רשת חברתית זקוקה לחברים רבים! פייסבוק ללא חברים הוא מקום משעמם. גוגל צריכה לפתוח את השירות להמונים!

    • פבל ישראלסקי

      אני לחלוטין מסכים איתך יורם אבל אל תשכח שגם המשתמשים של פייסבוק בזמנו השתעממו למוות וניסו לשכנע חברים להצטרף (בזמן שאלו לא הבינו מה יצא להם מזה…). כל רשת חברתית היא סוס מת בהתחלה, מה שמדהים במקרה של גוגל פלוס לעומת פייסבוק זה קצב הגדילה והבאזז שזה יצר. אם תשים לב, יש הרבה אנשים מפורסמים מעולם הטכנולוגיה (ולא רק) שכבר פעילים שם (ואני לא מדבר רק על מאט קאטס שהוא עובד של גוגל אז זו לא חוכמה גדולה…).

      אגב, אולי זה שזה לא ישר פתוח לכולם זו אסטרטגייה חכמה כי זה יוצר עניין וסקרנות שגורמים לרצוף להצטרף יותר. מה דעתך?

  17. למי שישכול לתת לי הזמנה שיתן לי הזמנה בבקשה
    eran6023@gmail.com

  18. זה קצת מצחיק אותי שכולם מתלהבים מהרעיון של המעגלים חברים,משפחה,עבודה….
    כאילו שגוגל עלו פה על פטנט עולמי. מה מיוחד בזה ? מה מונע מפייסבוק להוסיף את האופצייה הזו גם ?

    הדבר הגדול בפייסבוק הוא האפשרות לפתוח דפים, לערוך אותם ולהוסיף מיני אתר HTML וכל זה בחינם.

    ציפיתי מגוגל + לצאת אם דבר דומה לדפים של פייסבוק אבל רק משודרג יותר ונוח יותר כמו למשל להוסיף מיניסייט בצורה פשוטה יותר ללא שימוש באפליקציות וגם אם אפשרות לאחסן את קבצי ה HTML, CSS וכו…

    ההתלהבות היא זמנית מהסיבה שזה חדש.

    בגדול התאכזבתי.

    • פבל ישראלסקי

      זה כמו להגיד מה כל כך מיוחד בגוגל? סך הכל הם מספקים תוצאות רלוונטיות יותר ממנועי חיפוש אחרים.

      כדי שמוצר יצליח, לא בהכרח צריך להמציא את הגלגל. פשוט צריך לזהות צורך ולתת פתרון טוב יותר.

      אם נעזוב שניה את העטיפה (אפליקציות, דפי אוהדים, קבוצות וכו'…), הרי שגוגל פלוס מציעים פלטפורמה חברתית עם גישה שונה שאולי נכונה יותר בעולם החברתי.

      אני אישית גם חושב שאם גוגל פלוס יצליחו בגדול (אם בכלל), זה משהו שייקח זמן. בכל זאת 700 מליון משתמשים לא בא ברגל. אבל העובדה היא שכרגע קצב הגדילה שלהם הוא הגבוה ביותר בהיסטוריה – כנראה אומר משהו: http://mashable.com/2011/07/12/google-10-million/

      מה דעתך?

      • שוב, הסיבה לקצב הגדילה זה התלהבות ראשונית.

        גוגל היו צריכים לצאת אם פייט לפייסבוק ולנצח בדפי מעריצים משודרג.

  19. אהבתי את ההרצאה של סת ב TED.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים