מטא הכניסה את ה-AI לרילס ולפרסום הממומן, התוצאה?

עומר לייבנזון
מטא ביצעה שינויים בשיטות הטרגוט שלה, מה שמאפשר לה לטרגט משתמשים על פי ניתוח חכם מבוסס בינה מלאכותית (AI) של התנהגותם - ונראה שהמהלך תורם לשיפור התוצאות של מפרסמים באופן משמעותי, וזמן השימוש באפליקציה עולה.
בינה מלאכותית בפייסבוק

פייסבוק כבר לא מה שהיא הייתה ב-2010. היא כבר כנראה לא האפליקציה “המגניבה” שכל הנוער משתמש בה, אך יחד עם זאת היא נותרה פלטפורמה המשמשת קהלים רבים, והיכולת שלה בעדכון דרך מספר רב של צורות מדיה היא מה שמשאיר אותה רלוונטית.

עם זאת, בניגוד לשנה הנכחית בה חברת מטא ספגה ירידה חדה (מאז סוף שנת 2021) השימוש בפייסבוק רק הולך וגדל, ובחודש האחרון נצפו מספר מגמות מעניינות. כך, על פי מאמר של אתר וול סטריט ג’ורנל.

בינה מלאכותית בתחום ה”רילס”

“הוידאו הקצר” (Short Form Videos), סגנון סרטונים ייחודי שהשיקה פלטפורמת הסרטונים טיקטוק, חדר גם לפייסבוק, ועל פי הנתונים, צריכת ה”רילס” עלתה ב-20% בתקופה האחרונה. העליה הזאת, מקורה על פי ההשערות בהשקעה מוגברת בבינה המלאכותית (AI) שביצעה מטא בחודשים האחרונים.

ההשקעה הזו הביאה לשיפורים משמעותיים במודלים הקיימים, שנכנסו כעת גם לעולם הרילס, ומראים למשתמש תוכן הרבה יותר מדויק עבורו, כזה שמשאיר אותו יותר זמן באפליקציה. אם אתם חדי עין, יכול להיות ששמתם כבר לב שמה שהיה נראה בהתחלה כמו בלגן של קליפים אקראיים שהוכנסו לפיד, כעת הפך לממוקד יותר ורלוונטי יותר לתחומי העניין שלכם.

פחות טרגוט ידני, יותר לסמוך על הבינה המלאכותית

עבור אנשי שיווק, כנראה החלק שהכי מעניין בפיתוחי ה-AI הוא כלי המיקוד החדשים של מטא. עם הזמן, מפרסמים יותר ויותר ממליצים לסמוך על מיקוד הבינה המלאכותית של מטא, כאשר נראה כי המנגנונים החדשים, מבוססי בינה מלאכותית מורכבת יותר, מניבים תוצאות הרבה יותר חזקות בפחות מאמץ – במיוחד בעולם האיקומרס, לאור השקת כלי הפרסום החדש Advantage+.

עבור חלק מאיתנו, זה עלול להרגיש כאילו אנחנו מאבדים את השליטה על הטרגוט, ואין לנו שום יכולת להחליט לאילו אנשים מטא תטרגט את המודעות.
אך אולי דווקא שם טמון היופי, שכעת כל מה שאנחנו צריכים לעשות הוא לשחרר את המודעה אל חלל האוויר – ולתת לה להניב את התוצאות הרצויות.

מה עדיף – רילס או פוסטים?

היום, לאחר החידושים, מטא מניבה יותר אינטרקציה עם המשתמשים מרילס מאשר מפוסטים. ניתן לראות בעקבות ההתפתחות, במיוחד בחודש האחרון, גם ירידה בכמות המפרסמים שמפרסמים פוסטים שאינם “רילס”. טוב או רע? תלוי איך מסתכלים על זה. מטא מסתמכת על הנושאים שעליהם אנשים כותבים או משתפים פוסטים לטובת מיקוד הפרסומים בצורה יותר טובה. מצד אחד כן צריך שמשתמשים ישתפו גם תוכן משלהם, אך מצד שני – זמן הצפייה בסרטוני “רילס” משמש גם הוא אינדיקטור מצוין לתחומי העניין של המשתמשים.

לקריאת הידיעה המקורית

תגיות רלוונטיות: בינה מלאכותיתפייסבוק
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
29
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
71
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
90
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
106
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
46
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105061
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99623
מדיה חברתית
בן אורן
87795
קידום אתרים
דנה רוזן
82473
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.