וואטסאפ מתחילה להציג פרסומות: עד כמה זה אפקטיבי למפרסמים?

פבל ישראלסקי
אחרי שנים של התנגדות, וואטסאפ מתחילה להכניס פרסומות ולראשונה תאפשר לעסקים להגיע ל-1.5 מיליארד משתמשים יומיים בלשונית 'עדכונים'. עבור אנשי שיווק, מדובר במהלך שעשוי לשנות את חוקי המשחק בכל הקשור לשיווק מבוסס שיחה.
ווטסאפ מציגה ערוצים מקודמים, מינויים לערוצים ומודעות בסטטוס
ווטסאפ מציגה ערוצים מקודמים, מינויים לערוצים ומודעות בסטטוס, מקור: בלוג WhatsApp

בשבועות האחרונים הכריזה Meta כי וואטסאפ תתחיל להציג פרסומות באזור הסטטוס (הגרסה של וואטסאפ לסטוריז), כחלק מלשונית ‘עדכונים’. המשתמשים יתחילו לראות תכנים ממומנים לצד עדכוני סטטוס של חברים ובני משפחה.

עד כה, וואטסאפ נחשבה ל”אזור סטרילי” מפרסומות, ייחודיות שהפכה אותה לפלטפורמת המסרים המיידיים הנקייה ביותר מבית Meta. כעת, לפי The Verge, חברת Meta מודה:

“אנחנו בונים עסק שלא מפריע לשיחות הפרטיות, ואנחנו מאמינים שלשונית ‘עדכונים’ היא המקום המתאים לפרסומות.”

הפיצ’ר מופעל בליווי התחייבות להימנע משימוש בהודעות, שיחות או קבוצות לצורך מיקוד מודעות. ההתאמה האישית תתבצע לפי מידע מוגבל בלבד: מדינה, שפה, ערוצים שעקבתם אחריהם, ואינטראקציה עם מודעות קודמות.

ערוצים ממומנים ומנויים בתשלום: המודל העסקי החדש של וואטסאפ

יחד עם המודעות בסטטוס, וואטסאפ משיקה שני פיצ’רים נוספים שנועדו להעמיק את האקוסיסטם העסקי שלה:

  1. ערוצים מקודמים: בעלי ערוצים יוכלו לשלם כדי להופיע גבוה יותר במדריך הערוצים.
  2. מנויים בתשלום לערוצים: משתמשים יוכלו לקבל תוכן בלעדי מערוצים נבחרים בתמורה לתשלום חודשי.

בפוסט הרשמי של Meta, נכתב כי:

“אנחנו רוצים לעזור לעסקים ולמנהלי ערוצים להתפתח ב-WhatsApp… והעדכונים מופיעים בלשונית נפרדת, כך שאם אתם משתמשים רק לצ’אטים – לא תחוו שינוי.”

האם וואטסאפ תהפוך לזירת פרסום מרכזית?

מאחורי המהלך של Meta עומדת מגמה ברורה: הפיכת וואטסאפ לפלטפורמת Conversational Commerce, בדומה למה שאנחנו כבר רואים באסיה עם WeChat ו‑LINE.

עם מעל 1.5 מיליארד משתמשים יומיים בלשונית העדכונים, כפי שצוין בהכרזה של Meta, הפוטנציאל עצום.

מה זה אומר לאנשי שיווק?

  • ערוץ חדש לגמרי לחשיפה: במיוחד עבור עסקים קטנים ובינוניים שאין להם נוכחות חזקה בפייסבוק/אינסטגרם.
  • קהל “חם” ומעורב: מדובר במשתמשים שנמצאים בשיחה יומיומית, לא בגלילה פאסיבית.
  • אתגרי מיתוג וקריאייטיב: איך מייצרים מודעה שלא תפר את האיזון העדין בין פרטיות לחוויית משתמש?

עם הכנסות פרסום של מעל 160 מיליארד דולר בשנה האחרונה ממוצרים קיימים, Meta פותחת את השער לערוץ הכנסות נוסף.

האם זה יצליח? זה תלוי בכמה מהר מפרסמים ילמדו לשלב בין כבוד לפרטיות לבין קריאייטיב רגיש וחכם, וביכולת של Meta לא להרחיק את המשתמשים ממקום שעד היום נתפס אישי.

תגיות רלוונטיות: ווטסאפ
נכתב על ידי
עוסק בתחום החיפוש משנת 2007, מומחה SEO ו-GEO (אופטימיזציה למנועים גנרטיביים). מייסד ומנכ”ל אנגורה מדיה, סוכנות שיווק דיגיטלי מובילה בישראל שעוזרת לסטארטאפים ומותגים להגדיל טראפיק, לידים והכנסות. מייסד-שותף בסטארטאפ Chatoptic, תוכנה מתקדמת לניטור מותג ב-LLM, שעוזרת להבין איך מותגים מופיעים בתשובות של מודלי AI ומספקת המלצות פרקטיות להגברת הנוכחות.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
פבל ישראלסקי
90
מסחר אלקטרוני
פבל ישראלסקי
165
פרסום באינטרנט
פבל ישראלסקי
234
בינה מלאכותית יוצרת
פבל ישראלסקי
186
בינה מלאכותית יוצרת
יורם ליכטנשטיין
110628
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
104807
מדיה חברתית
בן אורן
89976
קידום אתרים
דנה רוזן
84534
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים לפני כולם

מעל 15,000 מקצועני שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות