קידום חנות שופיפיי: כל הבדיקות שצריך לעשות כדי לבנות חנות מצליחה

מור הללי
shopify

לפני כ- 5 שנים החלטתי להחליף את מערכת ניהול התוכן של החנויות המקוונות שלי ולעבור מוורדפרס לשופיפיי. התלבטתי רבות וחששתי מהפגיעה בתוכן, שכולל תמונות, טקסטים, לינקים, והפניות בעת המרת המערכת.

בדיעבד, אני יכול להעיד כי ההחלטה הייתה מוצלחת והוכיחה את עצמה, עם עליה של לא פחות מ85% במכירות ועם שיפור משמעותי בזמן עליית האתר, הודות לשרתים החזקים של שופיפיי וה-CDN שלהם.

אני ממליץ לכל מי שמתלבט ומתייעץ איתי לעבור לשימוש במערכת שופיפיי, בעיקר בהקשר של איקומרס. אני בטוח כי זהו הצעד הנכון והמוכח ביותר לשיפור הפעילות העסקית בחנות מקוונת. אני עדיין בעד בניית אתרי וורדפרס, אך אמליץ להשתמש בהם לאתרים פורמאליים, אתרי תדמית או באתרי שירותים ופחות באיקומרס.

בשיחות רבות עם בעלי חנויות מקוונות נתקלתי בטעויות שחוזרות על עצמן ונובעות מחוסר ניסיון וידע מועט. טעויות שבסופו של דבר גובות כסף רב וזמן יקר.

במדריך הזה אשתף מניסיוני בעבודה עם חנויות שופיפיי ואעבור על חמישה צעדים פשוטים בבחירת מערכת דרופשיפינג או הולסייל שיחסכו עבודה מיותרת, כסף וזמן יקר. בנוסף הם גם יגדילו את הכניסות לאתר שלך וישפרו משמעותית את המכירות בחנות. הגענו לדבר האמיתי, בואו נקפוץ למים.

1. חובת המחקר חלה רק עליך

אני נוהג לחלק את המחקר לשישה חלקים ומיד ארחיב על כל אחד מהם, בכל אופן, הנה הם:

  • סריקה של מיקרו נישות
  • בדיקת היקף מוצרים שניתן להציע
  • בדיקת כמות תנועה ב- Google Planner
  • בדיקת מתחרים וזיהוי חולשות
  • מבנה חלוקת קטגוריות של המוצרים בחנות
  • מציאת ספקים למוצרים

מחקר

סריקה של מיקרו נישות

הצעד ההכרחי הראשון לביצוע הוא מציאת מיקרו נישה, שזה למעשה תחום מצומצם מתוך תחום כללי. לדוגמא, סלסה היא מיקרו נישה לתחום הכללי ריקוד. בחנות סלסה נוכל למצוא מוזיקת סלסה, נעלי ובגדי ריקוד, תמונות, כרטיסים לאירועים ובעצם, כל מוצר הקשור לריקוד הסלסה.

המיקרו נישה מאפשר לנו מצד אחד להתחרות בתחרות קטנה מול מספר מצומצם של מתחרים באותו התחום ומצד שני מאפשר לנו להציג מספר רב של מוצרים. ככה נוכל ליצור מגוון של 50-100 מוצרים שונים ונגרום למבקר להבין שאנחנו מומחים בתחום המיקרו נישה ושאצלנו הוא יוכל למצוא את כל הפריטים הקשורים לתחום.

בנוסף, ככל שיהיו לנו יותר מוצרים תהיה לנו כמות רבה יותר של דפי תוכן ומלל, בהם נוכל לשבץ מילות חיפוש רבות ראשיות ומשניות. כל אלה עוזרים לנו בחשיפה אורגנית גדולה יותר ובהרחבת הפוטנציאל בכניסה לחנות שלנו, כבר בשלבים המוקדמים של ההקמה.

בדיקת היקף מוצרים של המיקרו נישה שלנו

חשוב לוודא שאכן יש לנו מגוון רחב של מוצרים מגוונים בנישה הכללית שלנו, כדי לאפשר מגוון רחב של מילות מפתח והיצע של מוצרים ללקוחות פוטנציאליים המבקרים בחנות. הדרך המהירה והטובה לבדוק את העניין היא להכניס את מילת המפתח המייצגת של הנישה (seed Keyword) באחד מאתרי הקניות הגדולים ולראות מצד שמאל את מספר המחלקות הפנימיות ואת כמות המוצרים הקיימים בכל מחלקה.
אם נמצא מספר מצומצם של מחלקות ומוצרים – כנראה שנכנסנו עמוק מידי לתוך הנישה ועלינו לקחת צעד אחורה או למצוא נישה אחרת, עם מגוון של תחומים ומוצרים.

בדיקת כמות התנועה סביב הנישה

הכל יכול להיראות מושלם בחנות, אך במידה ולא תהיה תנועה, כלומר לא יהיו חיפושים וכניסות באמצעות מילות מפתח על הנישה שבחרנו, תהיה לנו בעיה לקיים את החנות. אם לא נוכל לפתח ולהרחיב את החנות גם מבחינת SEO (קידום אתרים אורגני) וגם מבחינת PPC (קידום ממומן) נתקשה להיות רווחיים ולגדול בצורה טובה. לכן, מניסיון אישי, אני ממליץ בחום כבר בשלב הראשוני, לבצע בדיקה קפדנית של מילות המפתח סביב הנישה, אחרת פשוט לא תהיה הצדקה לקיום החנות שלנו.

בדיקת כמות התנועה

בשלב הראשון, כנסו לכלי של גוגל שנקרא Google Planner. כדי שנוכל לקבל מידע מדויק מהכלי, אנחנו חייבים להריץ קמפיין עובד בגוגל אדוורדס. במקרה ואין קמפיין שרץ היום, אני ממליץ להשתמש בכלי של KeywordKeg שאוסף נתונים מכמה גורמים, ביניהם גוגל. כלי נוסף שניתן להשתמש בו הוא Ubersuggest. כלי מאד נוח לשימוש שעוזר למצוא מילות מפתח של Long Tail ו-LSI’s (מילות מפתח רלוונטיות נוספות) ולא רק מילות מפתח ראשיות ומשניות.

לאחר הכניסה לכלי מילות המפתח שאנו משתמשים, נרצה למצוא את מילת המפתח העיקרית והגדולה ביותר של הנישה. אני ממליץ שיהיו עליה לא פחות מעשרת אלפים חיפושים בחודש בארה״ב (שוק מייצג ובעל יכולת).

לאחר מציאת מילת המפתח העיקרית, נזין אותה באזור החיפוש של כלי מילות המפתח ונוריד את קובץ האקסל, שמכיל את כל מילות המפתח הרלוונטיות שלה (כלומר, גם זנב ארוך). זהו כלי חשוב שישמש אותנו לבנייה של תכנים ומיקוד במילות המפתח המשמעותיות בנישה שלנו. בעזרת הקובץ שהקמנו, נוכל לראות את סיכום פוטנציאל הנישה, על ידי סיכום עמודת התנועה החודשית. השאיפה היא שיהיו יותר מחצי מליון חיפושים חודשיים, על כל מילות המפתח הרלוונטיות.

בדיקת מתחרים וזיהוי של חולשות

הבדיקה מתחלקת לשני מישורים:

  • כמה תנועה יש לאתר ולמוצרים של המתחרים שלנו
  • הנוכחות של המתחרים במנועי החיפוש

במילים אחרות, אנו בודקים כמה תנועה אורגנית המתחרים שלנו מקבלים היום, איך הם מדורגים ומה הציון שלהם מבחינת מדדי SEO.

traffic overview

ישנם כמה כלים שאני משתמש בהם למחקר מתחרים:

1. SimilarWeb – מערכת שמאפשרת ניתוח מעמיק לפי כתובת האתר המתחרה.
היא מספקת נתונים כמו:

  • כמות התנועה
  • מדדי העזיבה
  • זמן ממוצע באתר
  • מקורות התנועה ואיזה מרכיב אחוזי יש לכל מקור תנועה ביחס לכמות התנועה הכללית.

זה כלי חינמי עם אפשרות שדרוג (בתשלום) שמאפשרת גישה לנתונים נוספים.

2. SemRush – כלי המאפשר לבחון את מדדי ה-SEO של המתחרה. למשל: כמה קישורים מפנים אליו, מה הם סוגי הקישורים, מה המקורות, מהם מדדי הדירוג ואפילו ניתוח של מודעות פרסום קיימות.

מציאת ספקים עם מוצרים

מציאת ספקים

חשוב לוודא לפני בניית האתר שיש לנו כמות מספיקה של מוצרים תחת הנישה כדי ליצור חנות פעילה. בחנויות דרופשיפינג, ניתן להשתמש בשני מקורות עיקריים, אמזון או אלי אקספרס.נוכל להשתמש גם בכלים המאפשרים לנו ייבוא מהיר של מידע על המוצרים (כמו תמונות, מחירים, תוכן) ומעבר מהיר להזמנות.

לרוב, אני בוחר בנישות שאני יודע שיש בהן לפחות 50 מוצרים בעלי פוטנציאל מכירה. בנוסף, ניתן למצוא ספקים שמציעים שירות דרופשיפינג מעבר לאמזון ואלי אקספרס.
למציאת ספקים כאלה, נחפש את מילת המפתח הראשית של הנישה, בתוספת של Drop shippers בגוגל. והנה שני כלים שימושיים:

  • כלי לייבוא והשמת מוצרים מאמזון : Zonify
  • כלי לייבוא והשמת מוצרים מאליאקספרס: Oberlo

2. יצירת האתר – הפשטות מנצחת

ביצירת האתר שלנו נבחין בשלושה שלבים:

  • עיצוב: תבנית ובחירת צבעים מייצגים.
  • תוכן: דף הבית, דפי המחלקות, מוצרים, מאמרים לבלוג ודפים סטטים נוספים.
  • מסלול תנועה ברור ונקי.

עיצוב תבנית

יש נטייה לחשוב שהתבנית צריכה להיות צבעונית, מורכבת, ייחודית ושונה מאתרים אחרים. שהיא צריכה למשוך את העין ואת תשומת הלב וכך היא תגרום למבקרים להישאר זמן רב באתר. אבל זו חשיבה לא נכונה. מבקרים וקונים פוטנציאליים נוטים להרגיש נוח בתהליך ההזמנה דווקא באתרים נקיים, ברורים ומובנים. באתרים שיש בהם גישה מהירה לדף הבית ומשם לשאר הדפים הפנימיים, ללא חיפוש רב. התבנית לא צריכה להיות מורכבת או צבעונית מידי, להפך, היא צריכה להיות ברורה ונעימה לעין.

תבנית בשופיפיי
שופיפיי מציעה מספר תבניות חינמיות מצוינות לבניית החנות בצורה קלה להתמצאות.
אני ממליץ על שתי תבניות נהדרות לשימוש:

  • Supply – תבנית שמתאימה לקטלוגים גדולים של מוצרים. התבנית אסתטית וברורה מאד, ומאפשרת ניווט קל למשתמש. בדף הבית, ניתן לערוך את האזורים בקלות ולהבליט את המחלקות והקטגוריות הרצויות. בדפי הקטגוריה, נוכל לערוך את כמות המוצרים בשורה ואת כמות השורות, עם יכולת הצגת מחירי ההשוואה. דף המוצר שם הוא נקי וברור ואפשר לשלוט ולערוך את התמונות של המוצרים.
    ויש עוד יתרון משמעותי לתבנית הזאת. היא ממחישה למבקר מה סכום הכסף בדולרים שיוכל לחסוך, אם יחליט לרכוש את המוצר דרך האתר (זוהי נוסחה של מחיר ההשוואה ביחס למחיר הרגיל).
  • Brooklyn – תבנית פשוטה ונקיה, שמתאימה לקטלוגים קטנים של 20-70 מוצרים. היא מציגה את המחלקות ואת דפי המוצר בצורת קולאז’ מסוגנן ומעבירה תחושה של אתר בוטיק.
    הצגת האתר ברורה גם במובייל והיא מאפשרת ניווט בתמונות מוצר חשופות ולא בנווט הרגיל, בו התמונות מוקטנות ויש ללחוץ עליהן על מנת להגדיל אותן.

בניית התוכן באתר

כפי שכבר אמרנו, לפני בניית התוכן חשוב לעבור על מילות המפתח הראשיות ועל הלונג טיילים (זנבות ארוכים), כדי להתאים את התוכן לצרכי הקהל שלנו. אם נסתכל על היררכיית האתר, בדף הבית נרצה לשלב טקסטים הקשורים למילות המפתח הראשיות ביותר (Salsa Gear למשל) ובדפי הקטגוריה נשלב את מילות המפתח המשניות (Salsa shoes, Salsa dress…), כך נבנה סביבן את התוכן עם הלונג טיילים הרלוונטים.

בדפי המוצרים, נתייחס לכל דף מוצר כדף אינדיבידואלי, הכולל את מילת המפתח המייצגת והייחודית לו. לא ארחיב כאן בעניין רמת סידור ה- Meta Title, Meta description והURL, כי יש פה כבר מאמר מעולה על קידום חנות וירטואלית, אז בדקו אותו. אומר רק שקיימת חשיבות לשלב בין הדברים ברמת האתר, כדי שמנועי החיפוש יוכלו להבין במה עוסק כל דף וכדי שהמחפשים ילחצו על התוצאות שלנו במנועי החיפוש, לאחר שחיפשו את מילות המפתח הרלוונטיות שהגדרנו לדפים.

מסלול תנועה ברור ונקי

מסלול התנועה באתר מתייחס לדרך שהלקוח הפוטנציאלי שלנו עובר מדף לדף. החל משלב החיפוש דרך דף ההזמנה והקניה ועד לדף התודה בסיום הפעולה.
חשוב לזכור שבהרבה מקרים, המבקר לא מגיע לאתר שלנו דרך דף הבית ולכן חשוב לשים לב שקל לנווט בדפים הפנימיים, גם במקרים בהם הכניסה לאתר תהיה דרך דף מוצר מסוים.

המטרה למעשה היא לבחון את האתר ברמת כל דף, כדי לוודא שיש למבקר חוויית גלישה נעימה בכל דף בו הוא נוחת. הרי לא נרצה להתיש ולייאש את המבקרים שלנו ולגרום להם לצאת מהחנות מבלי לקנות את המוצר שחיפשו, רק כי לא הצליחו לקבל מידע או רק בגלל שהדרך אליו לא היתה מספיק נגישה וברורה.

לכן נבדוק שהמלל והתיאור ברורים ונוודא שקל להבין איך להגיע למידע הרצוי. חשוב לבצע כמה שיותר סימולציות ולהיעזר בחברים ומכרים, שלא מכירים את התבנית, לבצע מבחני מצב ולהקים איתם “קבוצת מיקוד”, כדי לקבל ביקורת והערות לשיפור, שאולי לא חשבנו עליהן. צריך להתייחס לכל משוב, כדי לתקן ולשפר את חוויית המשתמש.

הפעולות האלה של ציר התנועה חשובות, כי הן חוסכות לנו כסף רב על תיקונים ושיפורים לאחר פתיחת החנות וכמובן, עוזרות לנו ליצור חוויית גלישה נעימה. ואלה, בסופו של דבר יביאו את הלקוח לרכישה וזוהי הרי המטרה שלשמה הקמנו את החנות.

זרימת משתמשים באתר

3. אסטרטגיה מול ניתוח מתחרים – ללמוד ואז ליצור

בואו נצא מנקודת הנחה שיש לנו מתחרים לא מעטים, שרובם ביצעו ניתוח והבנה של הלקוחות שאנחנו רוצים להשיג. אנחנו צריכים להבין איך הם פועלים ואיך נוכל לצמצם את הפער בינינו וליישר איתם קו.
בהמשך כמובן, נחשוב איך לנצל את חולשות המתחרים ולהתעלות עליהם.

ניתוח מתחרים

אז איך ננתח את המתחרים שלנו?

  • נמצא את המתחרים לפי מילות המפתח הראשיות (לא כולל אתרים גדולים כמו אמזון, איביי, אטסי).
  • נבחן את האתר: מה הוא גורם לנו להרגיש, מה מיוחד בו, האם נוח להתמצא בו ולמעשה, איזו חווית גלישה אנו עוברים בו.
  • ננתח את דפי הקטגוריות והמוצרים שלהם: התמונות, המחירים, ההסברים, מבחר האפשרויות וכו’.
  • ננתח את תנועת המבקרים: מהיכן הם מגיעים וכיצד הם מובילים משם תנועה באתר.
  • נבחן את מודעות הפרסום: כיצד הם מתנסחים, מהי צורת הפנייה שלהם, מה הם האלמנטים המושכים שלהם, האם הם מספקים את מה שמבטיחים במודעות פרסום.

נכתוב את כל המסקנות שלנו ומשם נתחיל לבנות את האסטרטגיה של כל אלמנט. במידה וניתקל בקושי לתרגם את האסטרטגיה לפעולה, נשאל את השאלות שבעזרתן נוכל להגיע לפתרון: מי יכול לעזור לנו לעשות את הצעד הראשון, כיצד נוכל להוביל את הלקוח שלנו בצורה מסוימת וכדומה. לאחר שתהיה לנו רשימת שאלות מדויקות לדברים שאנו מתקשים לבצע, נפנה את השאלות לעוזרים חיצוניים שיכולו לעזור לנו למצוא פתרונות ממשיים.

אתר שאני משתמש בו באופן קבוע במציאת פרילנסרים בכל התחומים הוא UpWork. זהו אתר שבעבר היה שני אתרים גדולים בשם Elance ו-Odesk שהתאחדו לאתר לאחד. היתרון המשמעותי שלו הוא שבמקום אחד אפשר למצוא את כל המומחים שיוכלו לעזור לנו כמעט בכל התחומים. העבודה עם המומחים שלהם קלה ונוחה.

אפשר לגייס פרילנסרים לעבודות על בסיס מחיר קבוע מראש או על בסיס שעתי. במידה ונבחר באפשרות השנייה, מערכת האתר מאפשרת לנו לעקוב בכל רגע אחר העבודה של המומחה ולאמת את השעות שהשקיע באתר שלנו.

4. שיווק וחיבור למערכות – לא כל מערכת היא הנכונה לעסק שלך

ברגע שהאסטרטגיה שלנו ברורה, אנו יודעים באילו מקורות תנועה להתמקד ואיך למשוך משם את הלקוחות האידאליים שלנו, זה הזמן להתחיל לפעול.
נתחיל בחילוק מערכות התנועה ומשם נפנה לכיוון מבנה מודעות הפרסום.
אם, לדוגמא, נראה שרוב התנועה שמגיעה למתחרים המצליחים שלנו היא מהפייסבוק, ניצור גם אנחנו קמפיין פרסום בפייסבוק ונבנה את קמפיין התנועה הראשון שלנו שם. נגדיר את קהל היעד שלנו בשכבת קבוצת המודעות באופן ממוקד ככל האפשר לפי תחומי עניין, גיל, מין, צורת צרכנות וכדומה. לאחר השיוך, נבנה סוגים שונים של מודעות, על בסיס ניתוח המודעות של המתחרים ונראה, מה המודעה האפקטיבית ביותר עבור הקהל שלנו, כלומר לאיזו מודעה הקהל מגיב יותר מהאחרות, בלחיצה על הקישור לאתר וכניסה לחנות שלנו.
אם אתם מרגישים לא בטוחים בכל הנושא של תנועה לאתר, אל דאגה. רוב המערכות הללו פשוטות וברורות מאוד. כל מה שצריך לעשות הוא להתחיל לעבוד בשיטת ניסוי וטעיה, לבחון האם הצעד שבחרנו מוצלח והאם הוא מניב תוצאות ובהתאם לכך לשפר. במידה וניתקל בבעיה, תמיד נוכל להיעזר בסרטוני הסבר שהמערכות יצרו או בשפע המדריכים שיש פה באתר. אפשרות נוספת לנחיתה רכה ולהבנת הנושא היא באמצעות ליווי אישי של איש מקצועי, אשר מבין את מקורות התנועה ויכול לחבר אותן בצורה האפקטיבית ביותר לחנות.

חיבור למערכות שיווק

צריך להבין שלא כל מקור תנועה רלוונטי לעסק שלנו. יש מערכות תנועה רבות שאפשר להשתמש בהן, כמו גוגל אדוורדס, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, סנאפ צ׳ט, אווט בריין, טאבולה וכן הלאה.
כל מקור תנועה פועל בצורה שונה. גוגל אדוורדס למשל, ישייך מודעות לפי מילות חיפוש. לכן אם נחפש לדוגמא נעלי ריצה קלות, נמצא מודעות רלוונטיות רק לנעלי ריצה קלות. תנו פה קליק שיקח אתכם למדריך מעולה על פרסום בגוגל אדוורדס.

פייסבוק, לעומת זאת, עובדת בצורה שונה. היא פועלת על בסיס חשיפה לקהלים רלוונטים שבחרנו ולכן, עלינו להשיג תשומת לב ומשם להוביל לכיוון המטרה שלנו: כניסה לאתר, שיתוף, לייק, השארת פרטי התקשרות וכדומה.

חשוב קודם להבין מה המקור העיקרי של התנועה למתחרים שלנו ולהתחיל משם. אפשר לנסות גם מקורות אחרים, אבל בשלב הראשוני אני ממליץ לא לנסות להמציא את הגלגל אלא לקחת את אותו הגלגל ולשפר אותו תוך כדי תנועה.

5. אופטימיזציה – טסטים יובילו להצלחה

אם דילגתם על ארבע הנקודות הקודמות וזו הנקודה היחידה שהחלטתם לקרוא, הגעתם למקום הנכון (ובהזדמנות זו, תודה לכל הרציניים שקראו מתחילת המדריך☺). אם אוכל למקד ולבחור פעולה אחת, שיצרה שינוי משמעותי ביותר בעסקים שלי, היא ללא ספק האופטימיזציה, ובמילים אחרות שיפור המצב הקיים.

בעלי עסקים חושבים לעיתים קרובות שקיים יחס ישיר בין התנועה למכירות, כלומר ככל שתהיה יותר תנועה באתר, כך תהיה עלייה במספר הלקוחות ובמכירות. לרוב זוהי טעות. אין להסיק מכך שאין צורך בתנועה, להפך. חשוב להבין שהתנועה היא בהחלט חלק משמעותי בפעילות האתר, וכשניכנס לעומק כדי לנתח את הפעילות הזו, נראה גם משתנים נוספים, המראים לנו באופן ברור מי או מה מפנה את הקהל שלנו לאתר וכיצד הם מגיבים לו, כמה זמן הם משקיעים בגלישה באתר, בכמה דפים הם מבקרים, מה הדף הנצפה ביותר וכדומה. כל אלה חשובים לנו להבין את יעילות התנועה.

נחלק את שכבות האופטימיזציה:

  • שכבת התנועה
  • שכבת האתר
  • שכבת השירות
  • שכבת המוצר

שכבת התנועה

כלי חובה בניתוח התנועה הוא ללא ספק גוגל אנליטיקס . הכלי מתחבר דרך קוד שמוטמע באתר ומאפשר לנו לראות באופן ברור את ההתנהגות של התנועה שנכנסת אלינו. בעזרת הכלי הזה, נוכל לראות באופן מוכח כיצד תנועה של 10,000 מבקרים בחודש יכולה להיות לא יעילה כשמדד העזיבה שלה (Bounce rate) יהיה 90%. המשמעות היא שבפועל, מתוך 10,000 אנשים שביקרו באתר רק 1000 מהם מצאו בו עניין ונשארו. 9000 המבקרים האחרים פשוט עזבו לפני שעברו חמש שניות מחוסר עניין או חוסר התאמה למה שחיפשו.

גוגל אנליטיקס

במקרה שתיארנו, השקענו כסף רב בתנועה אך בפועל, אנו מנצלים חלק קטן מאד ממנה – 10% בלבד. לכן, כשנבחין במדדי עזיבה גבוהים, נתחיל לבצע ניסיונות כדי להקטין את אחוזי העזיבה ולהעלות את משך זמן השהיה באתר. דרך אפקטיבית לעשות זאת, היא קודם כל להבין מאילו מקורות תנועה אנחנו מקבלים תנועה. בעזרת גוגל אנליטיקס נראה בחיתוך לפי כל מקור את התנהגות המבקרים, למשל:

  • האם נשארו
  • האם עזבו לפני שעברו 5 שניות
  • האם ביצעו רכישה
  • כמה זמן ביקרו באתר
  • באילו דפים

מידע חשוב זה של התנהגות הלקוחות שלנו יעזור לנו לנתח ובהתאם לכך, לשנות את המודעות, כדי לקבל שינויים חיוביים יותר במדדים.
במידה והמדדים לא השתפרו משמעותית, נוכל לבטל מקור תנועה לא יעיל ולפנות למקורות אפקטיביים יותר וכידוע, הם רבים.

שכבת האתר

מדדים חשובים נוספים שכדאי לנו לבדוק הם:

  • מהו הזמן הממוצע בו נמצא המבקר באתר שלנו
  • מהם הדפים הנצפים ביותר
  • אילו מילות מפתח מכניסות לנו את התנועה הרבה ביותר
  • דרך אילו מכשירים (מחשב, מובייל, אייפד, טאבלט ) אנו מקבלים תנועה רבה
  • האם התנועה הזאת אכן הופכת לרכישה

אתר איקומרס

ניתן לראות לפעמים שמדדי העזיבה גדולים יותר במובייל בהשוואה למכשירים אחרים, דבר המעיד על חוויית משתמש בעייתית במובייל וצריך לבדוק את העניין ולתקן אותו. כשנאתר את הדפים מהם אנו מקבלים את רוב התנועה, נוכל לשנות בהם אלמנטים. למשל, לשפר את חוויית הגלישה בהם וכך להשפיע על התנהגות הגולשים, שיישארו זמן רב יותר באתר, ידפדפו בדפים נוספים וכמובן, יבצעו הזמנות.

ניתן להוסיף או לשנות תמונות, סרטונים, מחירים, אייקונים של ביטחון, מדריכים ונקודות בעלות ערך למבקר.

בהמשך, נוכל לבחון כיצד השינויים שביצענו משפיעים על מדד העזיבה וכל כמה זמן נרצה להמשיך לעקוב ולשפר תוך כדי תנועה, בהתאם לתוצאות ולהתנהגות המבקרים שלנו.
פירטנו כאן רק על שיפור מדד העזיבה, אך כמובן ישנן נקודות נוספות שניתן לנתח ולשפר באמצעות גוגל אנליטיקס, כדי להגדיל את מספר המבקרים באתר ולהעלות את ההזמנות שלנו.

שכבת השירות

חווית המשתמש לא נגמרת בפעולת הרכישה אלא ממשיכה גם בשילוח ובשירות הלקוחות שאנחנו נותנים עד לקבלת המוצר.

שאלות שחשוב לשאול:

  • מהו הזמן הממוצע בו הלקוח יקבל את המוצר שרכש לאחר ביצוע ההזמנה?
  • האם קיים שירות לקוחות באמצעות טלפון, צ׳אט או טופס יצירת קשר באתר?
  • במידה ומתעוררת בעיה במוצר, כיצד יוכל הלקוח להחזיר את המוצר או לחלופין, לקבל את כספו בחזרה?
  • האם קיימים סרטוני הדרכה או הוראות לשימוש והפעלת המוצר בכתב או בוידאו?

חווית שירות

עלינו להיות בטוחים שיש לנו את התשובות לכל השאלות שהצגנו. שירות טוב משאיר זיכרון חיובי ללקוח, והוא גם זה שיגרום לפרסום חיובי מפה לאוזן ולמשיכת לקוחות נוספים לאתר.

מאחר ועלינו לשמור על מוניטין ושירות גבוהים, כדאי לוודא שהספקים שאנו עובדים מולם אכן איכותיים, אמינים, בעלי תודעת שירות גבוהה, מוצרים איכותיים ועומדים בזמני השילוח כנדרש.

עלינו לשאוף לשיפור והתייעלות בכל מה שלוקה בחסר. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי לא קיים עסק מושלם ללא בעיות, בעיקר כשהוא בראשית דרכו. לכן לא צריך להילחץ אלא להישאר עם יד על הדופק, לזהות בעיות ולבצע פעולות לשיפור תוך כדי תנועה.

שכבת המוצר

ניתן בהחלט להתחיל ולהציע מוצרים ממוצעים באיכותם, אך חשוב לכוון למוצרים הטובים והאיכותיים ביותר שנוכל לספק ללקוחות שלנו, זאת כדי להעלות את שביעות רצונם מהמוצר ולגרום להם לחזור לקנות מאיתנו שוב.

שאלות חשובות לשיפור המוצר:

  • האם המוצר עונה על צרכי הלקוח?
  • האם המוצרים של המתחרים הם בעלי ערך נוסף, בהשוואה למוצרים שאנו מציעים?
  • האם ניתן לשלב הטבות ובונוסים נוספים למוצרים הנמכרים שלנו? למשל, קופון הנחה ברכישה הבאה, מוצר שני במחיר נמוך, פריטים נלווים ללא עלות כמו סוללות או חלקי חילוף מתכלים (למשל גומיות), קופסאות ונרתיקים מעוצבים לאחסון המוצר וכו’.
  • האם המחיר שלנו תחרותי ואם הוא גבוה יותר מהממוצע בשוק – האם הפער מוצדק? האם ספקנו עוד ערך?

לאחר ניתוח השאלות, נבחן את התוצאות ובהתאם לכך, נשפר את המוצרים שלנו בין אם בתקשורת עם הספק, בין אם בהזמנת הולסייל של מוצרים למחסנים שלנו. במידה והספק יסרב לבקשתנו, תמיד נוכל למצוא ספקים אחרים הפתוחים לשינויים.

ככל שנתעקש על מוצרים איכותיים, כך ניצור לעצמנו קהל לקוחות נאמן והזמנות חוזרות.
המכירות הטובות ביותר (מבחינת עלות תועלת), מגיעות מהלקוחות החוזרים.

הנה מדריך מעולה לאופטימיזציה שידריך אתכם איך לאתר נקודות בעייתיות באנליטיקס ויש עוד אחד שמתמקד באופטימיזציה לקטגוריות בחנויות איקומרס ואחרון שמסביר איך משכנעים את המבקרים בחנות לקנות דוקא מכם.

לסיכום – לחקור, לבנות, לנסות, לנתח ולשפר

ניהול חנות מקוונת דורש ערנות, יכולת קליטה מהירה, זיהוי בעיות בזמן אמת ומציאת דרכים לשיפור, כדי שנוכל להתמודד בתנאי תחרות מתמדת מול מתחרים רבים ומנוסים.

חשוב להבין כי הפוטנציאל עצום ועל מנת לממש ולמקסם אותו, חשוב להשאר עם אצבע על הדופק, להבין את העסק ולחשוב על הצעדים הבאים. למשל, האם קיימים פיתוחים חדשים שלא נמכרו עד כה ואם כן, כיצד נוכל לשלב אותם ולהשתמש בהם בחנות שלנו.
עד כמה אנו באמת מכירים את הלקוח האידאלי שלנו – בן כמה הוא, לאיזו מדינה הוא משתייך, מה הם הצרכים העיקריים שלו ומה הם הפחדים, האמונות והחלומות שלו. האם אנו יכולים לשרטט פרופיל וקוים לדמותו?

ככל שנדע יותר פרטים עליו, כך נוכל לכוון ולדייק במוצר שאנו מציעים לו ולהבטיח אותו לא רק כלקוח חדש, אלא גם לשמור אותו כלקוח חוזר. חשוב למצוא את מקורות התנועה האפקטיביים ביותר ואת המוצרים הנמכרים ביותר.

יש לערוך בדיקות על בסיס קבוע כדי להסיק מסקנות חדשות ולהתייעל. עלינו להציב לעצמנו יעדים מוגדרים וברורים של מדרגות מכירות, לכוון למטרה ולעקוב באמצעות ניתוח שנבדוק באופן קבוע בגוגל אנליטיקס.

אנחנו נמצאים בעולם חברתי, חשוב לזהות את האנשים בעלי ההשפעה בתחום הנישה שלנו כדי לקבל תנועה והכרה מול הקהל שלנו. מומלץ להציע לאותם המשפיעים את המוצרים שלנו ולבקש מהם משוב והמלצה על האתר שלנו, בדגש על הייחודיות שלנו בהשוואה למתחרים.

ניתן למצוא משפיעים באתרים כמו Tomoson ו-Mention או פשוט לפנות אליהם דרך הרשתות החברתיות. חשוב לפנות לאלה בעלי קהל עוקבים של 10 אלפים ומעלה, על מנת להפוך את הפרסום לאפקטיבי יותר.

אשמח לשמוע מכם

האתגר הפרטי שלי הוא ללא ספק אופטימיזציה בניתוח יומיומי של נתוני החנות שלי, מה שבהחלט יביא להגדלת מספר הלקוחות החדשים והחוזרים שלי.

ספרו לי מהו האתגר הגדול ביותר שלכם עם דרופשיפינג?

נכתב על ידי
מור חיי ונושם איקומרס כבר 15 שנים עם 3 מותגים בינלאומיים שהקים ומכר. מרצה לשעבר במרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב. מייסד שותף ובעלים של SparkCRO , מערכת A/B טסטינג שעוזרת לשיפור המרה והחזרי השקעה מדפי מוצר. מתמחה בשיווק מוצרים פיזיים דרך חנויות עצמאיות ודרך אמזון. טבעוני שאוהב אנשים וחיות כאחד.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

6 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

6
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.