SEMrush: מערכת מחקר מתחרים שכל מקדם אתרים חייב להכיר [סקירה]

אין הרבה אלטרנטיבות ראויות ל-SEMrush בכל הנוגע למחקר שוק וניתוח מתחרים בתחום החיפוש, כאן תמצאו את סקירת היכולות של המערכת.
מיכל לסמן
SEMRUSH
semrush

Semrush

ניתוח מתחרים ומחקר נישה

החברה שנוסדה ב-2008 ומעסיקה למעלה מ-1,000 עובדים, נחשבת לחוד החנית הטכנולוגית בתחום ה-SEO ותספק לכם את כל החוזקות והחולשות של המתחרים שלכם.

? גילוי נאות אם נרשמים דרך הקישור שלנו אנחנו נתוגמל על זה, כמובן שזה לא משפיע על המחיר שלך :)
דירוג ממוצע של הגולשים
5 2 הצבעות
קלות השימוש
5 2 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
4.5 2 הצבעות
תמיכה טכנית
5 2 הצבעות
תמורה לכסף

חלק עיקרי מעבודת קידום האתרים היא לדעת מה המתחרים עושים. השאיפה העיקרית היא ממש להיכנס לתוך הקרביים של האתרים המתחרים, ולגלות עליהם את כל התובנות שיוכלו לסייע לכם לתרגם את כל הנתונים של המתחרים ל-action items נכונים ומועילים לפרויקט שאתם מקדמים. אז איך מגלים את כל הנתונים האלו?

יש תוכנות רבות שיוכלו לסייע לכם בחקירת המתחרים ובביצוע מחקר מילות מפתח, כדוגמת Keywordtool.io, Keyword Eye ,Planner Keyword של גוגל ועוד. בפוסט הבא אציג סקירה מעמיקה של מערכת SEMrush, כלי פרימיום שמסייע במחקר מתחרים ובמחקר מילות מפתח (גילוי נאות: זה קישור אפיליאייט שמקנה לך חשבון חינם כדי לשחק ולבחון את המערכת). אני עובדת עם הכלי הזה מעל שנה, ואני יכולה להגיד שהוא לחלוטין כלי שמשנה את חיי מתודות העבודה.

הדגמה: הכניסו את האתר של המתחרה שלכם כדי לראות על מה הוא מדורג:

רגע לפני שאנו צוללים לעומק, כדאי לדעת שלוח הבקרה הראשי של סמראש כולל מספר אפשרויות; כל אחת קשורה לתחומי עיסוק שונים בדיגיטל:

  • SEO – לוח הבקרה הזה כולל אפשרויות כגון מחקר מילים, סקירת Audit והמלצות אופטימיזציה On-page, כלי ייעודי לקידום לוקאלי, מעקב מיקומים, כלי לבדיקת קישורים וכן כלי לניתוח המתחרים.
  • Content – כלים לפיתוח תוכנית שיווק מבוססת תוכן, הפצה יעילה של התוכן, אופטימיזציה של תוכן לקבלת יותר טראפיק אורגני וכן כלי אנליטיקס ייעודי.
  • Market Research – לוח בקרה למחקרי שוק עם כלים כגון ניתוח מתחרים, ניתוח הפרסום הממומן, מעקב אחר אזכורים וכתבות יח”צ ועוד.
  • Advertising – כלים למחקר מילים עבור פרסום ממומן וכן כלים המסייעים בהפיכת האתר למכונת כסף (מונטיזציה).
  • SMM / SERM – ניהול פרופילי מדיה חברתית, אנליטיקס לקבלת תובנות ועוד.

מאמר זה יעסוק בעיקר בפיצ’רים הקשורים לקידום אורגני, וכן גם בפיצ’רים בודדים הקשורים לפרסום ממומן.

לפני שמתחילים, צפו בסרטון ההדרכה הבא (11 דקות, אנגלית):

מבט כולל על דומיין – Overview

המסך הראשון ב-SEMrush הוא למעשה מבט מקיף על כל דומיין שתסרקו, הנתונים שהוא מציג הם מילות מפתח אורגניות המובילות לדומיין, מילות מפתח ממומנות [קמפיין אדוורדס] כמות קישורים חיצוניים, מתחרים של הדומיין, ומיקום הדומיין אל מול המתחרים שלו (הדו”ח מוצג בצורה מאד יפה ונחמד להציג זאת מול לקוחות):

מבט על

מתחרים אורגניים במבט על

מילות מפתח אורגניות

עכשיו אחרי שסרקתם את הדומיין, תוכלו לקבל כמות מידע עצומה על האתר, כל פרמטר נפתח לטבלה מקיפה שמספקת לכם נתונים. תחת מילות המפתח האורגניות המובילות לאתר תוכלו לקבל סריקה של כל מילות המפתח עם המיקומים של האתר, נפח חיפושים וכתובת URL אליה מילת המפתח מובילה, אחוז המרה, CPC ועוד. כמובן שאת טבלה זו תוכלו לייצא לאקסל ולשבת ולחפור בה בהנאה:

שינויים במיקומים

ככה תוכלו לראות בדיוק כמה מילות מפתח מובילות לאתר, איזה מילות המפתח הן המובילות וכמובן, שאם אתם מבצעים מחקר על כמה אתרים תוכלו לזהות מגמות מובהקות (למשל סריקה של מספר אתרים שפונים לאותו קהל, אך לא באמת יושבים על אותה הנישה). כך תוכלו להסיק עוד אינפורמציה הן בנוגע לאתר שאתם מקדמים והן בנוגע למתחרים שלכם.

דבר נוסף שתוכלו לגלות הוא על אילו ביטויים האתר שלכם למשל בכלל לא מטורגט. בדיקה של כמה מתחרים אל מול האתר שלכם תסייע לכם להבין מה המצב הנוכחי אצלכם באתר ולאן אתם שואפים להגיע.

שינויים במיקומי מילות המפתח

בדומה למערכת הדירוגים של Rankranger, כאן תוכלו לראות שינויים במיקומי מילות המפתח עבור הפרויקט שלכם, אבל בעיקר של המתחרים שלכם, כך למשל תוכלו לראות מה השינויים שקרו באתרים של המתחרים בתקופה האחרונה, כמה מילות מפתח התקדמו, כמה דירוגים בכלל הלכו לאיבוד וכמה ירדו במיקומים.

הסקירה תאפשר לכם לראות נתונים של החודש האחרון, חצי השנה האחרונה, השנה האחרונה או כל התקופה שהאתר קיים:

שינויים במיקומים

השוואת מתחרים

דוח המתחרים של ה-SEMrush סורק את כל האתרים שפוטנציאלית יכולים להתחרות באתר שלכם ומראה לכם השוואה של כמות מילות מפתח משותפות, מילות המפתח העיקריות שמובילות לאתר של המתחרים וכמות הטראפיק שהן מכניסות לאתר.

זה ממש mind blowing מבחינת אינפורמציה שאפשר להסיק על המתחרים שלכם. כמו כן, הדוח מייצר השוואה ויזואלית שמדמה היכן האתר שלכם עומד בייחס למתחרים שלכם. הקלקה על Competitors תייצא עבורכם את הדוח המדהים הזה:

השוואת מתחרים

דוח עמודים

תחת הדוח הזה תוכלו לראות את כל העמודים הכי מובילים לאתרים של המתחרים שלכם, כמה תנועה הם מביאים ועל כמה מילות מפתח כל עמוד מטורגט. חידוש שנוסף באחרונה הוא האופציה לראות את דוח העמודים עבור דסקטופ ועבור מובייל.

הדוח הזה דומה לדוח מילות המפתח רק שהוא הפוך, כיוון שהוא סורק ומביא לכם את העמודים הכי חזקים עבור כל אתר. כך למשל תוכלו לבצע את אותו התהליך שהציע הדוח הקודם רק ההפך, לבדוק את העמודים החזקים ביותר של המתחרה, לבדוק על אילו מילות מפתח הם מטורגטים ולבחון את מבנה העמודים מבחינת SEO ואלמנטים של on page בכל אחד מהעמודים האלו:

מיפוי עמודים

קישורים חיצוניים

השלב הבא שתרצו לגלות במהלך מחקר המתחרים שלכם הוא כמה קישורים חיצוניים יש למתחרים שלכם, כמה מהם follow ו-no follow, מה האנקור עבור כל קישור ולאיזה עמודים הקישורים הללו מובילים. תוכלו לפלטר את הדוחות הללו לפי כל הדומיין או לפי URL ספציפי שמעניין אתכם בתוך האתר.

כמובן שיש כלים אחרים המספקים את אינפורמציה זו כדוגמת Majestic או aherf, אבל SEMrush מבטיח סריקה והבאת נתונים הייחודית למערכת שלה. אם לחילופין אתם מתלבטים על רכישה של כלי אחד בלבד, SEMrush מבטיח לכם מעטפת מקיפה למחקר מילים ומחקר מתחרים. הקלקה בסרגל על backlinks תוציא עבורכם את הנתונים הבאים, שבדומה לכל אחד מן הדוחות ניתן לייצא לאקסל:

קישורים חיצוניים

דוח אנקור טקסט

בהמשך לדוח הקישורים החיצוניים, ישנו גם דוח אנקור טקסט שמאפשר לכם להוציא נתונים על כל אנקור טקסט בנפרד ולראות כמה קישורים חיצוניים, כמה דומיינים מקשרים אליו, ומהיכן הם מגיעים. הדוח הזה יסייע לכם בביצוע מחקר פרופיל הקישורים של המתחרים וכך תוכלו לקבל המון תובנות והארות בנוגע לבניית פרופיל הקישורים עבור האתר שלכם.

דוח Referring Domains

בדוח הזה תוכלו לראות את כל הדומיינים שמפנים לאתר של המתחרים, כתובת ה-IP שלהם, וכמות הקישורים שיוצאת מכל דומיין. הנתונים הללו יסייעו לכם להבין מה החוזק או החולשה של פרופיל הקישורים.

דוח Referring IPs

בדומה לדוח הקודם, כאן תוכלו לראות את כל כתובות ה-IP עליהן יושבים הדומיינים מהם מובילים הקישורים לאתר של המתחרים. כמו כן, תוכלו לראות מאילו מדינות מגיעות כתובות ה-IP הללו וכמובן את כמות הקישורים. הדוח הזה בשילוב עם הדוח הקודם יכול לתת לכם המון תובנות בנוגע לאופי פרופיל הקישורים: חוזקות וחולשות שלו.

דוח עמודים מאונדקסים

דרך ה- SEMrush תוכלו להוציא דוח של כל העמודים המאונדקסים של המתחרים שלכם, כך תוכלו לבדוק כמה עמודים באמת מאונדקסים באתר של המתחרים.

מחקר קמפיינים ממומנים

אחרי שסיימנו לסקור את הפונקציות שיש בגזרת ה-SEO, הגיע הזמן לדבר על יכולות המערכת בהקשר של קמפיינים ממונים. גם כאן, ה-SEMrush תאפשר לכם לראות המון נתונים שייסעו לכם לקבל תובנות על הקמפיינים של המתחרים שלכם.

במבט ראשוני תקבלו את כל הנתונים בנוגע לעלות הקמפיין, כמות מילות המפתח המופיעות בקמפיין והערכה של העלות החודשית שלו. הייחודיות העיקרית של הדוח הזה היא שהוא מראה באופן מאד מסודר סריקה של כל המודעות הרצות בקמפיין. עוד הוא מכיל את מילות המפתח של הקמפיינים, מיקומים, נפח תנועה, CPC, URL, כמות תנועה (באחוזים) שכל ביטוי מוביל לאתר, עלות לקליק, SERP:

8

דוח קופירייטינג Ads Copies

בדוח הזה תוכלו לראות את הקופי עבור כל אחת מהמודעות של המתחרים שלכם ואת כל מילות המפתח שיובילו לכל מודעה ספציפית. בעזרת הדוח הזה תוכלו לקבל באופן מאד מרוכז את כל מה שקורה בקמפיין של המתחרים שלכם.

9

פיצ’רים ייחודיים

  • חלוקה לפרוייקטים: בחבילת הפרימיום של SEMrush יש אופצייה של הכנסת פרוייקטים, המערכת תסרוק כל אתר שתגדירו לה, (במקרה הזה עדיף שזה יהיה האתר אותו אתם מקדמים) והמערכת גם תסרוק עבורכם את כל הנתונים של האתר בנוגע למילות המפתח המובילות אליו, תראה לכם אילו מילות מפתח עלו ואילו ירדו במיקומים.
  • פעילות חברתית: כמו כן, יש אופציה גם לעקוב אחר כל פעילות הסושייל של האתר שלכם, ניתן לחבר למערכת את הנתונים של הפייסבוק, טוויטר והגוגל+ של האתר אותו אתם מקדמים.
  • המלצות SEO: הבשורה הגדולה היא ה-SEO Ideas שנכון לכרגע קיים בגרסת בטא ומאפשר לעשות Site Audit, הפיצ’ר הזה ייראה לכם תובנות בנוגע לאופטימיזציה של עמודים באתר, מילות מפתח נוספות שכדאי לכם לשקול לטרגט, הופעה של הביטוי בתוך העמוד, תגית H1 ועוד תובנות רבות בנוגע לאופיטימיזציה של עמודים הרלוונטיים לפרויקט:

10

כמה עולה לנו כל התענוג הזה?

1. חבילות PRO

הגרסה הבסיסית מכונה PRO והיא מאפשרת 10,000 תוצאות פר דוח ועד 3,000 דוחות ביום, מעקב אחר 5 פרויקטים, 500 מילים למעקב, 100,000 דפים לסריקה ו-5 דוחות קבועים שיישלחו מהמערכת לאן שתבחרו, בתזמון שתקבעו מראש. כל זה בעלות של $119.95 בחודש (בתשלום שנתי: $99.95 בחודש).

2. חבילת Guru

הגרסה המומלצת מכונה GURU והיא מאפשרת 30,000 תוצאות פר דוח ועד 5,000 דוחות פר יום, מעקב אחר 15 פרויקטים, 1,500 מילים למעקב, 300,000 דפים לסריקה, ו-20 דוחות קבועים שלישלחו מהמערכת לאן שתבחרו, בתזמון שתקבעו מראש. גרסה זו כוללת גם דוחות היסטוריים ודוחות ממותגים, כל זה בעלות מותאמת אישית שיש לבקש בעמוד המחירון.

3. חבילת Business

הגרסה הכי גדולה מכונה BUSINESS והיא מאפשרת 50,000 תוצאות פר דוח ועד 10,000 דוחות ביום, מעקב אחר 40 פרויקטים, 5,000 מילים למעקב, מיליון דפים לסריקה ו-50 דוחות קבועים שיישלחו מהמערכת לאן שתבחרו, בתזמון שתקבעו מראש. גרסה זו כוללת גם דוחות היסטוריים ודוחות ממותגים, מערכת ניהול משתמשים ופרטים על מודעות מסוג קמפיין קניות, כל זה בעלות מותאמת אישית שיש לבקש בעמוד המחירון.

לפרטים נוספים ואופציות התשלום עבור ה-SEMrush מומלץ לקרוא כאן (הקישור מקנה ניסיון חינם ללא התחייבות)

 

לסיום מומלץ לצפות בוובינר הבא שמציג יכולות נוספות של המערכת:

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
מיכל לסמן עוסקת בקידום אתרים והמדיה הדיגיטלית משנת 2011. סמנכ”לית מחקר ואנליזה בחברת אלפיניסט 301.

עוד מאמרים בנושא קידום אתרים

5 2 הצבעות
קלות השימוש
5 2 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
4.5 2 הצבעות
תמיכה טכנית
5 2 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
12 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
12
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x