13 כלים חינמיים למחקר מילות מפתח שאסור לפספס

דפנה בן יהושע
keys and keychain

בין אם רק התחלתם לעסוק בקידום אתרים או שאתם כבר ותיקים בתחום, בוודאי תסכימו שמחקר מילות מפתח הוא אחד האלמנטים החיוניים לכל פרוייקט קידום. כמו שמדגים הפוסט שעלה כאן בעבר על טעויות נפוצות בבחירת מילות מפתח, בחירת מילות המפתח הנכונות אינה עניין פשוט, ודורשת זמן, מחשבה ומחקר מעמיק.

אחד מהדברים שיכולים לעזור בכך הוא שימוש בכלים טובים למחקר מילות מפתח. בפוסט זה בחרתי להביא לכם 13 כלים חינמיים מובילים, שבשימוש נכון ניתן להפיק מהם הרבה מידע בעל ערך. הכלים הבאים, ומאות כלים נוספים, מופיעים בפוסט עם 133 כלים לקידום אתרים שיצרנו.

1. Google Keyword Planner

Google Keyword Planner הוא אחד הכלים הפופולריים ביותר למחקר מילות מפתח שבנמצא, ומקדמי אתרים עושים בו שימוש נרחב. לאחר שתכניסו את מילות המפתח הבסיסיות (seed keywords), המערכת תספק לכם הצעות נוספות, יחד עם מגוון סטטיסטיקות כגון התחרותיות של כל מילה, נפח הטראפיק המשוער לכל מילה, מספר החיפושים החודשי הממוצע, המחיר הממוצע לקליק וכו’.

יתרון חשוב של המערכת שהיא מאפשרת למשתמשים להוסיף מילות מפתח שיצרו במקום אחר, ולקבל עבורן את כל הנתונים. המערכת עובדת עם גוגל אדס, ולכן חייבים חשבון פעיל כדי לקבל את נפחי החיפוש המדויקים. במידה שאין לכם חשבון פרסום פעיל בגוגל, תקבלו רק טווחים של נפחי חיפוש.

הסרטון הבא מעניק הדרכה בסיסית על העבודה עם Google Keyword Planner:

2. AnswerThePublic

AnswerThePublic הוא כלי שמתבסס על ההשלמה האוטומטית של גוגל, אך מוסיף למילות המפתח מילות קישור, מילות שאלה, מספרים, שימוש בכל אותיות האלפבית ועוד – זאת כדי לייצר מאות רעיונות נוספים למילות או לביטויי מפתח.

התוצאה המתקבלת מסודרת בצורה גרפית נוחה לשימוש, בה ניתן לבחור בין סידור המידע ברשימה או ב”שמש אסוציאציות”. חיפוש על מילה מסוימת יניב תרשים אחד של שאלות הכוללות את המילה, תרשים נוסף של ביטויים הכוללים את מילת המפתח + מילת קישור, ורשימה אלפביתית המציעה ביטויים ושאלות הכוללים את מילת המפתח וכל אחת מאותיות האלפבית.

התמונה הבאה מציגה את התרשים שהתקבל עבור שאלות הכוללות את המילה flights:

AnswerThePublic keyword wheel

3. Ahrefs’ Keyword Generator

הגרסה החינמית של Keyword Generator מבית Ahrefs מוגבלת בהשוואה לגרסה המלאה בתשלום; אך בכל זאת הכלי מאפשר לקבל לא מעט רעיונות למילות מפתח חדשות. הכלי מציע מילים וביטויים עבור גוגל, יוטיוב, בינג ואמזון ומתבסס על מאגרי המידע הגדולים של Ahrefs, שידועה באיכות המידע שלה בתחום ה-SEO. לא לשכוח לבחור את מדינת היעד טרם תחילת החיפוש, אחרת נקבל נתונים לא רלוונטיים.

היצע האפשרויות ורמת הדיוק גדולים יותר כאשר מדובר במילים באנגלית, אך גם בעברית ניתן לקבל מושג טוב מאוד על המילים הרלוונטיות. בנוסף לביטויים / מילות מפתח, ניתן לעיתים לקבל גם מידע נוסף אודות שאלות רלוונטיות בנושא שאותו חיפשנו. יש לקחת מראש בחשבון שהגרסה החינמית יחסית מוגבלת, וכדי לקבל יותר אפשרויות מומלץ לשדרג לגרסה בתשלום.

ahrefs keyword generator

4. SEOStack Keyword Tool

SEOStack Keyword Tool הוא תוסף לכרום שבאמצעותו ניתן למצוא הצעות למילות מפתח מגוגל, יוטיוב, בינג, יאהו, אמזון ואיביי. ניתן להכניס אליו יותר ממילת מפתח אחת בכל פעם, והוא נותן עד 400 הצעות למילות וביטויי מפתח על בסיס המילים שמכניסים אליו, בתוספת וריאציות הכוללות מספרים, אותיות שונות ועוד. את מילות המפתח ניתן לייצא לקבצי CSV.

SEOStack Keyword Tool example

5. Google Trends

ההגדרה של Google Trends היא רחבה יותר מאשר רק כלי למחקר מילות מפתח. מדובר בשירות של גוגל אשר מציג באופן גרפי את מספר הפעמים בהן בוצע חיפוש על מילת מפתח מסוימת בגוגל לאורך ציר זמן מ-2004 (אז התחילה החברה לאסוף בדרך מסודרת את נתוני החיפוש) ועד היום, ובהשוואה לנפח החיפוש הכולל.

באופן זה ניתן לבדוק את הפופולריות של מונחים שונים באופן גלובלי או ספציפי למדינה ובתקופות שונות. מעקב אחרי החיפושים ה”חמים” של הרגע מאפשר להישאר עם אצבע על הדופק בנוגע למילות מפתח שכדאי לטרגט בקידום. לפני כשנה גוגל ביצעה עדכון משמעותי לגוגל טרנדס והיום אפשר לגלות באמצעותו מידע רלוונטי טוב יותר מאשר בעבר.

הסרטון הבא מסביר על השימוש ב-Google Trends:

6. UberSuggest

אוברסג’סט היה כלי מילות מפתח ישן וקצת כושל, עד שלבסוף נרכש ב-2017 על ידי מומחה השיווק ניל פאטל בסכום של כ-120,000 דולר. מאז רכישתו, הכלי שודרג פלאים והפך לאחד המבוקשים בתחום הפרסום בגוגל. והכול בחינם. הכלי שואב נתונים ישירות מה- API של גוגל, ומציג נפחי חיפוש של מילים וביטויים (לא לשכוח לבחור את הארץ / שפה הרצויים תחילה).

חיסרון גדול של הכלי הוא שלא ניתן לבדוק כמה מילים במקביל, אלא אך ורק ביטוי אחד בכל פעם. למרות זאת, הכלי נותן רעיונות לביטויים נוספים, מציג נתונים אודות מידת הקושי לקדם כל ביטוי, עלות לקליק, שינויים בנפח החיפוש לאורך זמן וכן את התוצאות הרלוונטיות מגוגל. בנוסף הכלי מאפשר גם ניתוח טראפיק של אתרים, ומציג עמודים עיקריים, מילות מפתח ועוד.

פאטל ממשיך לשדרג את הכלי כל העת, והוא הכריז מספר פעמים שהכול יהיה בחינם ויתחרה אף בכלים המובילים בשוק. כלי שימושי ומומלץ בהחלט.

Ubersuggest

7. Bing Keyword Planner

מקדמי אתרים מפנים את רוב המאמצים שלהם אל גוגל, ובצדק – אך מאחר שיש לא מעט אנשים שמשתמשים גם בבינג, מומלץ להקדיש גם למנוע החיפוש הזה תשומת לב. עם Bing Keyword Planner ניתן לבצע מחקר מילות מפתח עבור בינג, אך גם לקבל ממנו רעיונות עבור גוגל.

בפלטפורמה ניתן לקבל נתונים וסטטיסטיקות כמו מגמות בנפח החיפוש על מילות המפתח, מספר החיפושים הממוצע בחודש, התחרותיות של מילים אלה, הצעות למילות מפתח זנב ארוך ועוד. את החיפוש ניתן להגדיר על פי תקופת זמן, אזור מטורגט ושפה ולבצע סינונים שונים על בסיס מיקום, תקופה ספציפית או מילות מפתח מסוימות ועוד. שימו לב שכדאי להשתמש בכלי זה אתם צריכים שיהיה לכם חשבון במיקרוסופט.

הסרטון הקצרצר הבא מסביר מה ניתן לעשות עם Bing Keyword Planner:

8. FAQ Fox

דרך פחות סטנדרטית לערוך חיפוש מילות מפתח היא להיעזר באתרי שאלות ותשובות. זה מה שעושה הכלי FAQ Fox: הוא מחפש שאלות באתרים כמו Quora או Reddit הקשורות למילת המפתח שהכנסתם.

החיפוש יכול להתבצע באחת משתי דרכים: לאחר הכנסת מילת המפתח, ניתן לכתוב בשדה שמתחתיה את אתר השאלות והתשובות בו מעוניינים לבצע את בחיפוש; לחלופין, ניתן לבחור מבין אחת הקטגוריות המוצעות (עסקים, שיווק, טכנולוגיה, בישול ועוד) ואז תופיע רשימת אתרי שאלות ותשובות או עמודים באתרים אלה בהם ניתן לחפש שאלות הקשורות למילה המבוקשת.

FAQ Fox example search

9. Soovle

Soovle הוא כלי פשוט ונחמד באמצעותו תוכלו לראות במבט אחד תוצאות למילת שחיפשתם במגוון מנועי חיפוש ואתרים נוספים, ביניהם גוגל, יוטיוב, וויקיפדיה, Answers.com, יאהו, בינג ואמזון. בהגדרות של הפלטפורמה תוכלו לקבוע באלו אתרים לבצע חיפוש, כאשר המקסימום הוא 15 בו זמנית.

את ההצעות שאהבתם תוכלו לשמור, להוריד כקובץ, להדפיס או לבצע עליהן חיפוש ב-Google Trends באמצעות קישור ישיר מהאתר. פיצ’ר נוסף, שנקרא Top Internet Keywords, מציג את המילים המחופשות ביותר נכון לאותו היום, על פי סידור אלפביתי. אין כאן אופציות מתוחכמות מדי, אבל זה מקום טוב לקבל בו רעיונות.

 

Soovle search example

10. Keywords Everywhere

אסיים את הרשימה עם כלי שמאחד רבים מהכלים שפירטתי לעיל – תוסף לכרום (או לפיירפוקס) בשם Keywords Everywhere. במקום לבצע חיפוש בכמה פלטפורמות שונות, חיפוש ב-Keywords Everywhere ישאב מידע מכלים ואתרים כמו גוגל אנליטיקס, גוגל טרנדס Soovle, Ubersuggest, Moz Open Explorer, AnswerThePublic, Keyword Shitter ועוד. התוצאות כוללות את נפח החיפוש למילה המבוקשת, מחיר לקליק, חיפושים קשורים ונתונים נוספים.

11. Keyword Tool IO

אחד הכלים הנוחים והקלים ביותר לשימוש הוא keywordtool.io המאפשר איתור מילות מפתח וביטויים לא רק עבור גוגל אלא גם יוטיוב, בינג, אמזון, איביי, אינסגרם, טוויטר וחנויות אפליקציה. ראשית בוחרים את השפה / מדינה הרצויים, מקלידים את הביטוי ומקבלים מבחר מילים נוספות. ניתן גם למיין בצד שמאל לפי תוצאות תמונה, וידאו, חדשות או הכול.

הגרסה החינמית מציגה רק נתונים חלקיים, כגון נפחי חיפוש, עלות לקליק וכן הלאה. אבל לכל מי שרוצה פשוט לקבל עוד רעיונות למילים נוספות (בעיקר זנב ארוך), הכלי בהחלט נותן עבודה מכובדת. לאחר הצגת התוצאות ניתן לדלג בין שני טאבים – הצעות למילות מפתח וכן הצעות לשאלות בנושא הרלוונטי.

מן הסתם, הגרסה בתשלום מספקת הרבה יותר פיצ’רים ואפשרויות, כולל בדיקת מתחרים. שווה בהחלט!

הנה סרטון הסבר קצר אודות הכלי:

12. קונסולת החיפוש של גוגל

אומנם זה אינו כלי מילות מפתח כהלכתו, מכיוון שהוא לא מציע רעיונות חדשים בתגובה לביטוי או נושא; אבל Google Search Console בהחלט יכול להציף אינספור ביטויים נוספים שכלל לא ידעתם שהאתר שלכם ממוקם בהם בגוגל. כמו כל הכלים בגוגל, גם הקונסולה ניתנת חינם אבל דורשת תהליך אימות קצר באתר המיועד.

לאחר האימות, יש להמתין כמה שעות או ימים עד שהכלי מסיים לאסוף את הנתונים – ומתחיל להציג אותם בדוח הביצועים. הדוח מאפשר לראות אילו ביטויים וחיפושים הובילו ליצירת חשיפות וקליקים עבור האתר שלכם בגוגל, וגדולתו היא בכך שניתן למצוא ביטויים חדשים שלא העליתם על דעתכם עד היום. בצורה כזו ניתן להוסיף אותם לעמודי המטרה באתר, לשפר מיקומים ולגרוף יותר טראפיק.

דוח הביצועים בקונסולת החיפוש של גוגל

13. Keyword Sheeter

פחות אכפת לכם מנתונים כגון נפח חיפוש, אבל עדיין צריכים הרבה רעיונות למילים וביטויים? Keyword Sheeter – כשמו כן הוא – יספק לכם הר של מילים היישר מתוך ההשלמות האוטומטיות של גוגל. מספיק להכניס ביטוי אחד והוא כבר… יעשה את שלו 🙂

keyword sheeter

סיכום

הכלים שלעיל יכולים להיות שימושיים מאד במחקר בסיסי של מילות מפתח, ומולץ להתנסות בכמה מהם לפחות כדאי לראות מה הכלי המתאים ביותר לצרכים שלכם ושנוח לכם לעבוד עמו. יש, כמובן, כלים מתקדמים ומתוחכמים יותר, בתשלום (ויתכן שבהמשך אכתוב רשימה דומה על כלים בתשלום), אך למי שתקציבו מוגבל או שהוא נזקק למחקר ראשוני בלבד, הכלים ברשימה בהחלט יכולים לעשות את העבודה.

באלו כלים מהרשימה יצא לכם להשתמש ועל אלו מהם הייתם ממליצים? יצא לכם להשתמש בכלים חינמיים נוספים למחקר מילות מפתח? ספרו לנו בתגובות!

נכתב על ידי
היי, אני דפנה. במקור יש לי בכלל תואר שני בביולוגיה, אבל אחרי שפרשתי מהאקדמיה והתנסיתי במגוון תחומים, הבנתי שמה שאני רוצה לעשות זה לכתוב. בשנים האחרונות עסקתי בתרגום, כתיבה ועריכה, והיום אני מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה. אני כותבת על שיווק דיגיטלי, רשתות חברתיות, אסטרטגיות שיווקיות ובעצם – כל מה שקשור לשיווק ולאינטרנט. בקיצור, רוב היום הראש שלי תקוע במסך, אבל אני נהנית מזה!
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

18 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

18
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.